Бавно (ли) загрява 525d! Защо?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Бавно (ли) загрява 525d! Защо?

Мнение от ICE » 22 Дек 2005, 1:19

Здравейте,
Имам въпрос на който не намирам отговора. Паля колата (тя е дизел) сутрин при Т'=-1 до +1'С, оставям я да поработи около 5 мин на място (за да излезне от синята зона и трябват около 7 мин) и потеглям бавно. Карам до не повече от 1500 оборота, до достигане на първата бяла чертичка. До втората, т.е. средата ми трябват около 22-27 мин, с пуснат или не вентилатор.
Смених термостата (с оригинален) + антифриза, но колата не се оправи. Това е много дразнещо... Някакви други идеи?
Благодаря предварително!
Последна промяна ICE на 25 Дек 2005, 17:02, променена общо 3 пъти

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 22 Дек 2005, 1:33

Незнам на какво се дължи проблема, но моя съвет (и не само моя, сигурен съм) е като запалиш веднага да тръгваш и да караш на най висока предавка с най ниски обороти (което незнам при твоя автомат дали става).Така колата най бързо загрява. ;)
Иначе е доста това като време за загряване.., но незнам какъв е пробелма.. :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 22 Дек 2005, 11:43

Да, наистина е по-добре да тръгваш след като запалиш, поне така пише по книжките на БМВ. Обаче половин час е адски много време... Изглежда точно като проблем с термостата (на колко градуса отваря новия, дали не е дефектен?), другото, за което се сещам да духа постоянно перката на радиатора... Ако и това не е, ше трябва да слагаш картон зад бъбреците... :roll:
Never mistake motion for action...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

Мнение от Tod » 22 Дек 2005, 11:52

Ако термостата наистина ти е наред, провери температурния датчик!
Ако парното ти работи, вероятно е от датчика но ако си с печка, предполагам трябва диагностика за да се хване евентуален проблем!?
Весели празници! :D
Good Luck

Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 22.02.2005
Местоположение: София
Кара: E90

Мнение от Toledo » 22 Дек 2005, 12:18

А иначе температурата как е ? Щото аз например съм с повреден датчик, който показва 70 градуса при загрял мотор, а при измерване се оказа, че температурата си е 87 градуса ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 22.07.2005
Местоположение: тук-там

Re: Бавно загрява! Защо?

Мнение от МАЧКАТОР » 22 Дек 2005, 15:11

ICE написа:Здравейте,
Имам въпрос на който не намирам отговора. Паля колата (тя е дизел) сутрин при Т'=-1 до +1'С, оставям я да поработи около 5 мин на място (за да излезне от синята зона и трябват около 7 мин) и потеглям бавно. Карам до не повече от 1500 оборота, до достигане на първата бяла яертичка. До втората, т.е. средата ми трябват около 22-27 мин, с пуснат или не вентилатор.
Смених термостата (с оригинален) + антифриза, но колата не се оправи. Това е много дразнещо... Някакви други идеи?
Благодаря предварително!
Комон Рейл :idea: това е.........обикновенно тези двигатели имат доста малки загуби в топлина :roll: Всички, без изключение имат този "проблем", който е проблем за нас ,но не и за двигателя.....Работната температура е доста ниска-от порядъка на 65-80градуса, невероятно ,но факт :idea: Повечето автомобилни производители оборудват колите с най-различни помощни средства, като :
1 .Автономни отоплители и доотоплители....до тук с тях, че да не стане реклама :mhihi:
2 .Подгревни свещи на водния кръг, обикновенно са разположени на входа на вътрешния радиатор за отопление......доста неудачна работа поради простата причина ,че харчат доста електроенергия-около 30-40ампера :roll: :confused:
3 .Водна риза на изпускателната тръба след турбината-много ефикасен варянт, ама много, аз имам такива Берлинга ХДИ и две от тях са с тази системка , просто и функционално, без никакви загуби :D


Дано съм бил полезен :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 22.02.2005
Местоположение: София
Кара: E90

Мнение от Toledo » 22 Дек 2005, 15:42

И моя мотор е комън-рейл, но си ги държи 87-90 градуса работна температура. Толкова, колкото трябва ... :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 22.07.2005
Местоположение: тук-там

Мнение от МАЧКАТОР » 22 Дек 2005, 18:08

Toledo написа:И моя мотор е комън-рейл, но си ги държи 87-90 градуса работна температура. Толкова, колкото трябва ... :roll:
Това не е точно работна температура пич :roll: С по-горния ми пост на писах ,че поради ниската работна температура има допълнителни средства за покачването й ;) Мога цяла лекция да пусна, ама кой ще я чете :mhihi:

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 22 Дек 2005, 18:16

Аз си мисля и друго,ICE никога не включва парното отопление в купето на max. температура и вентилатора да обдухва радиаторчето стабилно,така че да разбере всъщност къде е проблема :roll: Има вероятност да се бъзика прибора на таблото за температурата на охладителната течност ... На моят автомобил му трябват от 5 до 7 минути за да застане стрелката точно в средата. Според мен не е плюс, факта ,че автомобила се кара до 1500 min-1 и най-важното,че работи толкова време на празен ход след студен старт :nono:
Никога,никъде,никой производител не е дал подобен принцип на експлоатация за правилен а точно обратното предупреждава за незабавно потегляне :idea: За бензиновите двигатели знам със сигурност,че работа на празен ход след студен старт причинява износване равняващо се на износването оттук до гр.Бургас (образно казано) :!: :!: Моят съвет е старт-потегляне-превключване на предавките при около поне 2000min-1 ( 1500 мин-1 не е нормален режим на движение при абсолютно никакви положение,камо ли при студен старт) и парното "както си трябва" оттам ще стане ясно поне дали температурата на охладителната течност е в нормите ... Може и черен картон зад решетките за проба ....


Георги Пенчев
Изображение

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 22 Дек 2005, 18:51

Tod написа:Ако термостата наистина ти е наред, провери температурния датчик!...
Доколкото знам той влияе на работата на подгревните свещи и пре-подгряването... а не на термостата. Би ли обяснил?!

Toledo написа:А иначе температурата как е ? Щото аз например съм с повреден датчик, който показва 70 градуса при загрял мотор, а при измерване се оказа, че температурата си е 87 градуса ...
Температурата не съм я мерил, но двигателя като си загрее и мърка, иначе знаете.... че е малко по-шумен (това си е дизелова печка :mhihi: )! По това и се ориентирам.... имам музикален слух! :mhihi:

Toledo написа:И моя мотор е комън-рейл, но си ги държи 87-90 градуса работна температура. Толкова, колкото трябва ... :roll:
Ако имаш време бих искал да направим един тест с твоята и моята кола...

Penchev написа:... Има вероятност да се бъзика прибора на таблото за температурата на охладителната течност ... На моят автомобил му трябват от 5 до 7 минути за да застане стрелката точно в средата...
Георги Пенчев
Твоята е бензинова и нещата са коренно различни... Примерно работната Т' на твоя термостат ще да е около 97'С (примерно). За сравнение на Опел Тигра термостата е на 92'С, а на Опел Кадет бензин е 97-107'С :shock:
Последна промяна ICE на 22 Дек 2005, 19:23, променена общо 2 пъти

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 22 Дек 2005, 19:15

Днес сутринта я пробвах при Т= -2'С:
След 3 мин. работа на място потеглих...
На 7-мата мин излезна от синята зона...
На 12-тата достигна първата бяла чертичка....
НА 18-тата беше на 12ч. без 5 мин., т.е. малко преди средата и оттам...
Чак на 29-тата мин. достигна средата.
През цялото време бях на вентилатор на 2 чертички, а след като достигна първата бяла чертичка, пуснах парното на AUTO... Карах изцяло в задръствания, т.е. спри-тръгни! Колата е автоматик, което означава, че по дифолт поддържа ниски обороти на двигателя... около 1500 оборота.

Вчера варихме стария термостат, който отваря на 88'С.
Резултата -> на 82'С започва да отваря, а на 92 е 100% отворен.
Т.Е., термостата си е ОК. Значи е за продаване! :mhihi:
Последна промяна ICE на 22 Дек 2005, 19:24, променена общо 1 път

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 22 Дек 2005, 19:19

Значи термостата си е добър :idea:


Георги Пенчев
Изображение

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 22 Дек 2005, 20:01

Тва са нооо минути деа.....нямам опит с печки ма бензина сутрин загрява за около 5-7мин....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 22.02.2005
Местоположение: София
Кара: E90

Мнение от Toledo » 22 Дек 2005, 20:45

МАЧКАТОР написа:
Toledo написа:И моя мотор е комън-рейл, но си ги държи 87-90 градуса работна температура. Толкова, колкото трябва ... :roll:
Това не е точно работна температура пич :roll: С по-горния ми пост на писах ,че поради ниската работна температура има допълнителни средства за покачването й ;) Мога цяла лекция да пусна, ама кой ще я чете :mhihi:

Аз, че нещо ми стана интересно що е това работна температура ;)

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

Мнение от CheGevara » 22 Дек 2005, 21:32

Иво не е нормално това. Както вече казаха колегите, БМВ препоръчва като се запали колата да се потегли с около 2-3000 оборота, а не да стои на място. Мойта на 2 мин. излиза от синята зона. Аз я държа винаги на АУТО и щом излезе от синята зона, почва да вкарва яко топло на стъклото и в краката докато стрелката отиде на бялата чертичка. След около 10 мин е вече нормално топла.... но пък мойта на е дизел

Колкото до решение на проблема ... ми ти всичко си сменил каквото трябва :roll: незнам дали нещо не влияе от антифриза ... :dunno:

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook