Единия маркуч е студен ??? 318 тдс

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: бургас
Кара: 318тдс комби

Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс

Мнение от mgate » 28 Ное 2010, 9:26

колегата горе добре те е оринтирал ,според мен има въздух в горивната ситема или запушен горивен филтър :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 27.06.2007
Местоположение: около Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW след BMW
Мечтае да кара: Само служебни 730-ки IS-ки
Детайли за колата: Гориво+нафта=тракторче

Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс

Мнение от kinazo2000 » 28 Ное 2010, 16:27

mgate написа:колегата горе добре те е оринтирал ,според мен има въздух в горивната ситема или запушен горивен филтър :yes:

Ако имеш предвид за проблема с оборотите и мощноста , за която е описал колегата vladobate, то горивния филтър е на не повече от 300 км , друг е въпроса ако съм нацелил ментак

А относно предишния ти коментар съм барал точно който требва мъркуч, т.е на радиотора. Просто без да искам съм качил снимката с кулера. :conf:
В Света има само три букви за автомобил: B M W

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 27.06.2007
Местоположение: около Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW след BMW
Мечтае да кара: Само служебни 730-ки IS-ки
Детайли за колата: Гориво+нафта=тракторче

Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс

Мнение от kinazo2000 » 28 Ное 2010, 16:54

Следва почистване с БМВ добавка , смяна на горивен филтър веднага след това , почистване на цедката в на помпата в резервоара и сипване на малко двутактово бездимно масло в нафтата и после моли се да е всичко ок. :yes:[/quote]


Vladobate направих точно както ми каза. Палнах тракторчето и айде по баирите та да може да загрее хубаво, че на място нищо не ставаше колко и газ да й давах . Спрях с работищя мотор отворих капачката подавах малко газчица докато се махнат всички признаци на балончета въздухче и тн. от маркучето което влиза в казанчето завих капачката , след което отново направих едно тестче и сега парното е значиттелно по- добре. Явно е имало въздухче някъде по системата. Единственото, което малко ме притесни е че в казанчето, като че ли течноста се беше разпенила, но след повечко газ като й дадох се поизчисти , явно има остатъци на вода още в системата ? Направи ми впечатление че и на спускане пак духа що годе топло , преди не беше така. Но, като чели от мойта страна пак духаше по студеншко в сравнение с другата но сега е значително по-поносимо. Май ще трябва ако продължава така да се насоча към клапанчетата.
За другия проблем, който отново перфектно си ми казал какво да направя ( за което съм ти много благодарен) нямаше време тъй като заваля и не ми се разправяше повече.

Ааа.. щях да забравя да те питам откъде мога да си взема двутактово бездимно масло за нафтата ( да не би да е това червеното дето го използват за резачките за дърва) има ли някаква дозировка на литър и след като го сипя пак ли ще се наложи да сменям филтъра.?? И какво представлява тази БМВ добавка и откъде мога да си я взема?
В Света има само три букви за автомобил: B M W

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс

Мнение от vladobate » 28 Ное 2010, 17:11

Дезолит за дизел е добавката и съм си я купувал от Мкар Пловдив. Та трябва от някой дилър на БМВ да се вземе , мисля беше около 15-на лева за 50литра гориво. Бездимно съм си купувал от OMV бензиностансия ама е малко цифра.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс

Мнение от vladobate » 28 Мар 2011, 1:15

Да взема да посъбудя малко темата на колегата да не пускам нова. Та следното нещо с 318ТДС , махнал съм виското и съм монтирал ел.перка ( същата като климатичната ) за охлаждане. Направил съм и управление за нея т.е. командва се първа степен от темп. датчик монтиран на долния мъркуч на радиатора ( преди термостата ) 93/88гр. ( което значи на 93гр. включва на 88гр. изключва ), втората степен се командва от втори датчик монтиран на горния мъркуч на радиатора на 98/93гр. И забелязвам следното поведение ( нека да уточня радиатора е тинто нов , че се проби горкия 98набор ) , имайки предвид че термостата е на 88гр. при загряване на място се отваря термостата , радиатора е горещ целия , разлика между долния и горния мъркуч има ( сменен е термостата с чисто нов Wahler , водната помпа и тя е новичка с мет. турбинка ) , след известно време се включва направо втора степен на вентилатора :dunno: и започва да охлажда. Интересното е че при изключване на втората степен ( за около минута и половина , при около 18гр. външна темп. ) пипам долния муркуч и да ви кажа направо леко хладен демек със сигурност термостата е затворил. Та малко ми е чудничко това положение имайки опит с по-големия брат 2.5ТДС и накрая ( в рамките на три седмици направих две профилактики с промивки и източване напълно от пробката отдолу и продухване с вода , препарати и т.н. плюс новите части ) стигнах до извода че при тоя двигател от съществено значение е термостата , който е на по-високи градуси ( от големия ТДС ) и затова така реагира странно ( зимата почти не ми отваряше термостата или поне много мъничко че все мъркуча студен беше ) . Охлаждане явно има след като при затворен термостат успява да охлади антифриза "наобратно" т.е. чрез топлопредаване та стига до датчика ми в горния мъркуч и изключва. Всичко това наблюдавам като "живи данни" тъй като съм си извел светодиодчета вътре в купето които ми известяват за включването на първа , втора и "трета" степен на охлаждане ( "третата" е втората на климатичната перка отпред :mhihi: ) и поведението е такова само и само заради термостата. Лесно ми беше да го сменя с такъв на 80гр. където и управлението на перката щеше да става по-лесно ( като избор на датчици и място за монтиране ) , но предпочетох да си оставя стоковия . Описаното по-горе са данни от 1 месец и ще продължавам да ги обновявам през лятото ако има по-сериозна промяна , но целта ми е инфо за собствениците на този мотор и да не търсят горещ долен мъркуч при всички състояния тъй като така работи системата с този високотемпературен термостат особено когато има наличие на вископерка кято почва да обдухва радиатора още при начално отваряне и следва по-бързо охлаждане. При по-ниско температурен термостат както е при М51 на 80гр. вероятността мотора да поддържа по-ниска темп. от тази при която отваря термостата е малка и затова долния мъркуч си е топличък и чак горещичък понеже има постоянен поток през радиатора от горещата страна горе която избутва антифриза. Това са моите рзсъждения относно охл. система на малкия ТДС и се надявам да съм бил полезен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 19.12.2009
Пол: Мъж
Кара: на късмет и надежди...
Мечтае да кара: "бяла служебна баничарка"
Детайли за колата: seats and a steering wheel....

Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс

Мнение от nickstorm » 14 Фев 2012, 19:35

По повод последното мнение на Vladobate, надявам се да си прав, щото ако не си-кофти за мене. Карам малкия ТДС и понеже трябваше да си сменя виското, реших да не слагам ново виско на стара помпа и оттам- смяна на термостат (оригинален от БМВ на 88 градуса), водна помпа QH, антифриз (от БМВ, 3 литра концентрат на -70 плюс 4,5 л дестилирана вода).
Резултат
Преди: температурата на 12 постоянно, работещо парно
След: по-бързо загрява до работна температура, вкл. и на място, стрелка на 12 ч. постоянно, но няма парно (всъщност има, но само при по-високи обороти)

Предполагам, че не съм обезвъздушил правилно, но понеже "ТДС се обезвъздушава сам"-просто напълних системата и оставих двигателя да достигне работна темепература на място с включено на макс парно и вентилатор, но със затворена капачка, която от време на време отвивах да погледна нивото на антифриза. Та така сега,оня ден имах парно, сега не.
Да отбележа. Системата я източих напълно, събрах 7 л и разлях по пода около 2-300 грама :mhihi: (по книга 7,5 литра), свалях радиатора за промивка. Сега като загрее двигателя, дори след каране-долният маркуч си стои студен, долната половина на радиатора-също. Стрелката не мърда от 12 часа. По технически причини карам без виско за момента-ако се наложи нов демонтаж на всичко.

След всичко прочетено във форума, стигнах до извода,че ТДС не се обезвъздушава сам, а трябва и да му се помогне :mhihi:

Въпросът ми е: мога ли да се пробвам да обезвъздуша системата сега или трябва да източвам антифриза и цялата процедура на ново?


на всички само :driving:
"Работи, работи!"-казал Иван Вазов и легнал да спи

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: бургас
Кара: 318тдс комби

Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс

Мнение от mgate » 14 Фев 2012, 21:08

колега провери дали ти циркулира антифриза в разширителният съд ,ако не махаш малкият маркуч от разширителният съд взимаш една тънка тел и прочистваш отвора за циркулация ,ако не се оправи парното трябва да си прочистиш клапаните на парното :yes:
ПП: правилно си писал ,че парното трябва да е на макс при обезвъздушаване ,но вентилатора трябва да е на минимум :!: провери тези неща и драсни пак :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс

Мнение от ~Мишо~ » 14 Фев 2012, 23:43

Какво да му помогнеш, обезвъздушава си се сам :idea: Освен да източиш антифриза нещо проми ли по системата? Ако не си не се хващай в обезвъздушаването (че е по-лесно). Колата държи ли температура?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 19.12.2009
Пол: Мъж
Кара: на късмет и надежди...
Мечтае да кара: "бяла служебна баничарка"
Детайли за колата: seats and a steering wheel....

Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс

Мнение от nickstorm » 15 Фев 2012, 1:40

Имам едно предположение от къде е проблема-неправилно поставен термостат. На термостата има една пъпчица с малка сачма вътре, която пъпчица влиза в един улей на фланеца на термостата. Зад тази пъпчица, в самия термостат, има дупчица. Предполагам че е оставен този отвор точно с цел да гони въздуха и ако не съм нацелил улея системата не може да се обезвъздуши-оттам проблемите с парното. Работата е там,че аз първо сложих термостата и отгоре му нахлупих фланеца, а май трябваше да е обратното. Утре ще се мръзне пак-трябва да източа малко антифриз и да демонтирам термостата. Дано не съм пре***л фланеца, че и той нов.Стария му се рони пластмасата вътре. Те такива среднощни мисли... Иначе малкото маркучле ще го проверя, щото от към радиатора се бяха появили една две капки. Но пак казвам-преди интервенцията си имаше парно, сега само на високи обороти. Човек (майстор :mhihi: ) се учи от опита си. Все пак ми е първа смяна на водна помпа.
"Работи, работи!"-казал Иван Вазов и легнал да спи

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 19.12.2009
Пол: Мъж
Кара: на късмет и надежди...
Мечтае да кара: "бяла служебна баничарка"
Детайли за колата: seats and a steering wheel....

Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс

Мнение от nickstorm » 15 Фев 2012, 1:48

~Мишо~ написа:Какво да му помогнеш, обезвъздушава си се сам :idea: Освен да източиш антифриза нещо проми ли по системата? Ако не си не се хващай в обезвъздушаването (че е по-лесно). Колата държи ли температура?


Колега, радиатора го промих с течаща вода, докато не започна да изтича бистра и маручите към радиатора също. Температурата от 12 не мърда, колата е без виско в момента. Понеже я пробвах градско, карах с 1500-1600 оборота, парното духа студен (хладен) въздух. При по-големи обороти парното си работи. Вентилатора си духа и на 4-те степени, клапите си работят. Аз съм писал че се съмнявам в неправилно поставен термостат. Като проверя-ще пиша.
"Работи, работи!"-казал Иван Вазов и легнал да спи

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс

Мнение от vladobate » 15 Фев 2012, 2:47

Кофтито парно на малкия тдс и аз го имам , градско с нормално каране ако е по-малко от половин час че и повече го няма много-много , това при махнати напълно котвички в клапаните за парното демек отворено винаги все едно климатроника на 32градуса постоянно :mhihi: . Но мисля това е щото бая съм попокарал Е34 пък и сега все още сравнявам пък той завалията си има ел. помпа за дда прави дебит постоянне кат спреш и не си на оборот пък водната помпа нали знаеш кога бута яко. Та за термостата тая пъпка дет викаш надоу баце да гледа щото на някои термостати си има и стрелкичка и тя трябва да е нагоре вертикално ( и тогава пъпката долу се пада ) и не е за въздуха ами за охладителната течност да пролизва кат пълниш системата пък си турил току що студен затворен термостат , за да пълни навсякъде водица и помпата кат завърти докат е студена пак да пълни къде кво може. Та провери си тая работа , а за обезвъздушаването колегат по-горе е казал правилно пък в рамките на още един два дена сутрин проверявай нивото на антифриза и доливай. Практикувал съм и оставяне на капачката на разширителя отворена за цяла нощ лекичко и има добър ефект също . За мъркучлето разбра също е важно да има добра пропускливост и това с теча който споменаваш оправи го че и оттам може да си смучка въздух , филтър купе също като се позамаца и намаля топлото зимата и студеното от клима лятото , изпитано. Успех. А за студения мъркуч долу трудно отваря тоя термостат в града на спокойно каране и зависи колко е студ може и така да си стои докат му доде акъла да отвори термостат, нормално е .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 178
Регистриран на: 3.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E91 325d LCI

Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс

Мнение от Evgeni » 15 Фев 2012, 10:44

Абсолютно същия проблем имам и аз и това стана след като смених оригиналната водна помпа с пластмасовата турбинка с такава на Meyle с метална и предполагам, че проблема е от нея заради разликата в турбинката, пластмасовата имаше доста повече отвори, а тази на Meyle по малко но бяха по големи, но само предполагам.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 23.07.2008
Местоположение: Пловдив

Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс

Мнение от Marsianec » 15 Фев 2012, 18:41

Да споделя и аз малко опит. Преди година и половина се наложи да сменям водна помпа и реших покрай нея да сменя и термостата. Сложих водна помпа с метална турбинка и нов термостат. След интервенцията радиатора и маркуча от радиатора към двигателя бяха студени, а струйката в казанчето я нямаше никаква. Реших, че помпата няма дебит, защото е с 5 витла и сложих друга помпа с пластмасова турбина и 7 витла, а термостата свалих да проверя дали и кога отваря. Термостата нямаше съчма, а имаше стрелка и като го поставях я ориентирах нагоре (не знам как е била първия път). Така проблема с охлаждането на двигателя се реши.
За парното. Нямаше го никакво дори и след 2000 оборота. Радиаторчето беше позапушено и се пробвах няколко пъти да го отпуша безуспешно и накрая го смених. Така парното се появи, но след 1500 оборота. За мен не беше голям проблем, защото колата я ползвам основно за дълъг път, а там оборотите са от 2500 нагоре и парно си има доволно. Да ама това не означаваше, че в града не ползвам колата въобще и ми е кеф да ми е студено. Та за целта поставих електрическа помпа от е34 и ледената епоха свърши.
Сега за помпата с метална турбинка, която мислех, че няма дебит. На мой приятел също с 318 ТДС се разби лагера на водната помпа и вика "дай да сложа оная твойта, дето я махна". Сложихме я и всичко си беше както трябва - маркучите топли, струйка в казанчето и парно на празен ход. Някой ако има обяснение, моля да го сподели. За мен си е мистерия, защото двигателите са еднакви.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: бургас
Кара: 318тдс комби

Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс

Мнение от mgate » 15 Фев 2012, 20:58

а ето го моето решение на проблема с парното със снимки viewtopic.php?f=8&t=272239 :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 19.12.2009
Пол: Мъж
Кара: на късмет и надежди...
Мечтае да кара: "бяла служебна баничарка"
Детайли за колата: seats and a steering wheel....

Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс

Мнение от nickstorm » 16 Фев 2012, 1:52

Днес демонтирах наново термостата и както и предполагах се оказа, че съм го поставил неправилно във фланца. Та при затягането на фланеца съм затиснал въпросната сачма във пластмасовия ръб на фланеца, оттам дупчицата запушена. Наместих всичко както трябва, оставих двигателя да загрее. Резултат: от малкото маркучле към разширителния съд "пикаеше" по малко, долният маркуч от радиатора към термостата се затопли, но парното все още духа студено. Оставих капачката на разширителния съд отворена, преди гледах-беше спаднало нивото на антифриза. Утре ще покарам и ще видя дали ще има ефект. Долу на снимките са термостата със пъпчицата и сачмата, фланеца с фабричния улей и за сравнение новата и старата помпи.
При мен термостата можеше да се монтира само с пъпката нагоре-само така фланеца отива към маркуча.
Та внимавайте като монтирате термостат, гледайте дали има стрелки, пъпки и т.н. Правилният начин (поне при тдс-а) термостата да се намести първо във фланеца и след това да се монтира и затегне.
http://url.bg/show-image.php?id=0f0a3b1 ... 000ef0b05f

http://url.bg/show-image.php?id=46135bb ... 5fd72ecf0f


http://url.bg/show-image.php?id=905c8fc ... f0c5151d40

Няма да е зле да кажете някой сайт за директни линкове, че този който ползвах вече го няма.
"Работи, работи!"-казал Иван Вазов и легнал да спи

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook