Единия маркуч е студен ??? 318 тдс
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- mgate
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 380
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: бургас
- Кара: 318тдс комби
Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс
колегата горе добре те е оринтирал ,според мен има въздух в горивната ситема или запушен горивен филтър 

- kinazo2000
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 71
- Регистриран на: 27.06.2007
- Местоположение: около Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW след BMW
- Мечтае да кара: Само служебни 730-ки IS-ки
- Детайли за колата: Гориво+нафта=тракторче
Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс
mgate написа:колегата горе добре те е оринтирал ,според мен има въздух в горивната ситема или запушен горивен филтър
Ако имеш предвид за проблема с оборотите и мощноста , за която е описал колегата vladobate, то горивния филтър е на не повече от 300 км , друг е въпроса ако съм нацелил ментак
А относно предишния ти коментар съм барал точно който требва мъркуч, т.е на радиотора. Просто без да искам съм качил снимката с кулера.

- kinazo2000
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 71
- Регистриран на: 27.06.2007
- Местоположение: около Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW след BMW
- Мечтае да кара: Само служебни 730-ки IS-ки
- Детайли за колата: Гориво+нафта=тракторче
Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс
Следва почистване с БМВ добавка , смяна на горивен филтър веднага след това , почистване на цедката в на помпата в резервоара и сипване на малко двутактово бездимно масло в нафтата и после моли се да е всичко ок.
[/quote]
Vladobate направих точно както ми каза. Палнах тракторчето и айде по баирите та да може да загрее хубаво, че на място нищо не ставаше колко и газ да й давах . Спрях с работищя мотор отворих капачката подавах малко газчица докато се махнат всички признаци на балончета въздухче и тн. от маркучето което влиза в казанчето завих капачката , след което отново направих едно тестче и сега парното е значиттелно по- добре. Явно е имало въздухче някъде по системата. Единственото, което малко ме притесни е че в казанчето, като че ли течноста се беше разпенила, но след повечко газ като й дадох се поизчисти , явно има остатъци на вода още в системата ? Направи ми впечатление че и на спускане пак духа що годе топло , преди не беше така. Но, като чели от мойта страна пак духаше по студеншко в сравнение с другата но сега е значително по-поносимо. Май ще трябва ако продължава така да се насоча към клапанчетата.
За другия проблем, който отново перфектно си ми казал какво да направя ( за което съм ти много благодарен) нямаше време тъй като заваля и не ми се разправяше повече.
Ааа.. щях да забравя да те питам откъде мога да си взема двутактово бездимно масло за нафтата ( да не би да е това червеното дето го използват за резачките за дърва) има ли някаква дозировка на литър и след като го сипя пак ли ще се наложи да сменям филтъра.?? И какво представлява тази БМВ добавка и откъде мога да си я взема?

Vladobate направих точно както ми каза. Палнах тракторчето и айде по баирите та да може да загрее хубаво, че на място нищо не ставаше колко и газ да й давах . Спрях с работищя мотор отворих капачката подавах малко газчица докато се махнат всички признаци на балончета въздухче и тн. от маркучето което влиза в казанчето завих капачката , след което отново направих едно тестче и сега парното е значиттелно по- добре. Явно е имало въздухче някъде по системата. Единственото, което малко ме притесни е че в казанчето, като че ли течноста се беше разпенила, но след повечко газ като й дадох се поизчисти , явно има остатъци на вода още в системата ? Направи ми впечатление че и на спускане пак духа що годе топло , преди не беше така. Но, като чели от мойта страна пак духаше по студеншко в сравнение с другата но сега е значително по-поносимо. Май ще трябва ако продължава така да се насоча към клапанчетата.
За другия проблем, който отново перфектно си ми казал какво да направя ( за което съм ти много благодарен) нямаше време тъй като заваля и не ми се разправяше повече.
Ааа.. щях да забравя да те питам откъде мога да си взема двутактово бездимно масло за нафтата ( да не би да е това червеното дето го използват за резачките за дърва) има ли някаква дозировка на литър и след като го сипя пак ли ще се наложи да сменям филтъра.?? И какво представлява тази БМВ добавка и откъде мога да си я взема?
Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс
Дезолит за дизел е добавката и съм си я купувал от Мкар Пловдив. Та трябва от някой дилър на БМВ да се вземе , мисля беше около 15-на лева за 50литра гориво. Бездимно съм си купувал от OMV бензиностансия ама е малко цифра.
Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс
Да взема да посъбудя малко темата на колегата да не пускам нова. Та следното нещо с 318ТДС , махнал съм виското и съм монтирал ел.перка ( същата като климатичната ) за охлаждане. Направил съм и управление за нея т.е. командва се първа степен от темп. датчик монтиран на долния мъркуч на радиатора ( преди термостата ) 93/88гр. ( което значи на 93гр. включва на 88гр. изключва ), втората степен се командва от втори датчик монтиран на горния мъркуч на радиатора на 98/93гр. И забелязвам следното поведение ( нека да уточня радиатора е тинто нов , че се проби горкия 98набор ) , имайки предвид че термостата е на 88гр. при загряване на място се отваря термостата , радиатора е горещ целия , разлика между долния и горния мъркуч има ( сменен е термостата с чисто нов Wahler , водната помпа и тя е новичка с мет. турбинка ) , след известно време се включва направо втора степен на вентилатора
и започва да охлажда. Интересното е че при изключване на втората степен ( за около минута и половина , при около 18гр. външна темп. ) пипам долния муркуч и да ви кажа направо леко хладен демек със сигурност термостата е затворил. Та малко ми е чудничко това положение имайки опит с по-големия брат 2.5ТДС и накрая ( в рамките на три седмици направих две профилактики с промивки и източване напълно от пробката отдолу и продухване с вода , препарати и т.н. плюс новите части ) стигнах до извода че при тоя двигател от съществено значение е термостата , който е на по-високи градуси ( от големия ТДС ) и затова така реагира странно ( зимата почти не ми отваряше термостата или поне много мъничко че все мъркуча студен беше ) . Охлаждане явно има след като при затворен термостат успява да охлади антифриза "наобратно" т.е. чрез топлопредаване та стига до датчика ми в горния мъркуч и изключва. Всичко това наблюдавам като "живи данни" тъй като съм си извел светодиодчета вътре в купето които ми известяват за включването на първа , втора и "трета" степен на охлаждане ( "третата" е втората на климатичната перка отпред
) и поведението е такова само и само заради термостата. Лесно ми беше да го сменя с такъв на 80гр. където и управлението на перката щеше да става по-лесно ( като избор на датчици и място за монтиране ) , но предпочетох да си оставя стоковия . Описаното по-горе са данни от 1 месец и ще продължавам да ги обновявам през лятото ако има по-сериозна промяна , но целта ми е инфо за собствениците на този мотор и да не търсят горещ долен мъркуч при всички състояния тъй като така работи системата с този високотемпературен термостат особено когато има наличие на вископерка кято почва да обдухва радиатора още при начално отваряне и следва по-бързо охлаждане. При по-ниско температурен термостат както е при М51 на 80гр. вероятността мотора да поддържа по-ниска темп. от тази при която отваря термостата е малка и затова долния мъркуч си е топличък и чак горещичък понеже има постоянен поток през радиатора от горещата страна горе която избутва антифриза. Това са моите рзсъждения относно охл. система на малкия ТДС и се надявам да съм бил полезен.


- nickstorm
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 19.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: на късмет и надежди...
- Мечтае да кара: "бяла служебна баничарка"
- Детайли за колата: seats and a steering wheel....
Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс
По повод последното мнение на Vladobate, надявам се да си прав, щото ако не си-кофти за мене. Карам малкия ТДС и понеже трябваше да си сменя виското, реших да не слагам ново виско на стара помпа и оттам- смяна на термостат (оригинален от БМВ на 88 градуса), водна помпа QH, антифриз (от БМВ, 3 литра концентрат на -70 плюс 4,5 л дестилирана вода).
Резултат
Преди: температурата на 12 постоянно, работещо парно
След: по-бързо загрява до работна температура, вкл. и на място, стрелка на 12 ч. постоянно, но няма парно (всъщност има, но само при по-високи обороти)
Предполагам, че не съм обезвъздушил правилно, но понеже "ТДС се обезвъздушава сам"-просто напълних системата и оставих двигателя да достигне работна темепература на място с включено на макс парно и вентилатор, но със затворена капачка, която от време на време отвивах да погледна нивото на антифриза. Та така сега,оня ден имах парно, сега не.
Да отбележа. Системата я източих напълно, събрах 7 л и разлях по пода около 2-300 грама
(по книга 7,5 литра), свалях радиатора за промивка. Сега като загрее двигателя, дори след каране-долният маркуч си стои студен, долната половина на радиатора-също. Стрелката не мърда от 12 часа. По технически причини карам без виско за момента-ако се наложи нов демонтаж на всичко.
След всичко прочетено във форума, стигнах до извода,че ТДС не се обезвъздушава сам, а трябва и да му се помогне
Въпросът ми е: мога ли да се пробвам да обезвъздуша системата сега или трябва да източвам антифриза и цялата процедура на ново?
на всички само
Резултат
Преди: температурата на 12 постоянно, работещо парно
След: по-бързо загрява до работна температура, вкл. и на място, стрелка на 12 ч. постоянно, но няма парно (всъщност има, но само при по-високи обороти)
Предполагам, че не съм обезвъздушил правилно, но понеже "ТДС се обезвъздушава сам"-просто напълних системата и оставих двигателя да достигне работна темепература на място с включено на макс парно и вентилатор, но със затворена капачка, която от време на време отвивах да погледна нивото на антифриза. Та така сега,оня ден имах парно, сега не.
Да отбележа. Системата я източих напълно, събрах 7 л и разлях по пода около 2-300 грама

След всичко прочетено във форума, стигнах до извода,че ТДС не се обезвъздушава сам, а трябва и да му се помогне

Въпросът ми е: мога ли да се пробвам да обезвъздуша системата сега или трябва да източвам антифриза и цялата процедура на ново?
на всички само

"Работи, работи!"-казал Иван Вазов и легнал да спи
- mgate
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 380
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: бургас
- Кара: 318тдс комби
Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс
колега провери дали ти циркулира антифриза в разширителният съд ,ако не махаш малкият маркуч от разширителният съд взимаш една тънка тел и прочистваш отвора за циркулация ,ако не се оправи парното трябва да си прочистиш клапаните на парното
ПП: правилно си писал ,че парното трябва да е на макс при обезвъздушаване ,но вентилатора трябва да е на минимум
провери тези неща и драсни пак 

ПП: правилно си писал ,че парното трябва да е на макс при обезвъздушаване ,но вентилатора трябва да е на минимум


- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс
Какво да му помогнеш, обезвъздушава си се сам
Освен да източиш антифриза нещо проми ли по системата? Ако не си не се хващай в обезвъздушаването (че е по-лесно). Колата държи ли температура?

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- nickstorm
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 19.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: на късмет и надежди...
- Мечтае да кара: "бяла служебна баничарка"
- Детайли за колата: seats and a steering wheel....
Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс
Имам едно предположение от къде е проблема-неправилно поставен термостат. На термостата има една пъпчица с малка сачма вътре, която пъпчица влиза в един улей на фланеца на термостата. Зад тази пъпчица, в самия термостат, има дупчица. Предполагам че е оставен този отвор точно с цел да гони въздуха и ако не съм нацелил улея системата не може да се обезвъздуши-оттам проблемите с парното. Работата е там,че аз първо сложих термостата и отгоре му нахлупих фланеца, а май трябваше да е обратното. Утре ще се мръзне пак-трябва да източа малко антифриз и да демонтирам термостата. Дано не съм пре***л фланеца, че и той нов.Стария му се рони пластмасата вътре. Те такива среднощни мисли... Иначе малкото маркучле ще го проверя, щото от към радиатора се бяха появили една две капки. Но пак казвам-преди интервенцията си имаше парно, сега само на високи обороти. Човек (майстор
) се учи от опита си. Все пак ми е първа смяна на водна помпа.

"Работи, работи!"-казал Иван Вазов и легнал да спи
- nickstorm
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 19.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: на късмет и надежди...
- Мечтае да кара: "бяла служебна баничарка"
- Детайли за колата: seats and a steering wheel....
Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс
~Мишо~ написа:Какво да му помогнеш, обезвъздушава си се самОсвен да източиш антифриза нещо проми ли по системата? Ако не си не се хващай в обезвъздушаването (че е по-лесно). Колата държи ли температура?
Колега, радиатора го промих с течаща вода, докато не започна да изтича бистра и маручите към радиатора също. Температурата от 12 не мърда, колата е без виско в момента. Понеже я пробвах градско, карах с 1500-1600 оборота, парното духа студен (хладен) въздух. При по-големи обороти парното си работи. Вентилатора си духа и на 4-те степени, клапите си работят. Аз съм писал че се съмнявам в неправилно поставен термостат. Като проверя-ще пиша.
"Работи, работи!"-казал Иван Вазов и легнал да спи
Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс
Кофтито парно на малкия тдс и аз го имам , градско с нормално каране ако е по-малко от половин час че и повече го няма много-много , това при махнати напълно котвички в клапаните за парното демек отворено винаги все едно климатроника на 32градуса постоянно
. Но мисля това е щото бая съм попокарал Е34 пък и сега все още сравнявам пък той завалията си има ел. помпа за дда прави дебит постоянне кат спреш и не си на оборот пък водната помпа нали знаеш кога бута яко. Та за термостата тая пъпка дет викаш надоу баце да гледа щото на някои термостати си има и стрелкичка и тя трябва да е нагоре вертикално ( и тогава пъпката долу се пада ) и не е за въздуха ами за охладителната течност да пролизва кат пълниш системата пък си турил току що студен затворен термостат , за да пълни навсякъде водица и помпата кат завърти докат е студена пак да пълни къде кво може. Та провери си тая работа , а за обезвъздушаването колегат по-горе е казал правилно пък в рамките на още един два дена сутрин проверявай нивото на антифриза и доливай. Практикувал съм и оставяне на капачката на разширителя отворена за цяла нощ лекичко и има добър ефект също . За мъркучлето разбра също е важно да има добра пропускливост и това с теча който споменаваш оправи го че и оттам може да си смучка въздух , филтър купе също като се позамаца и намаля топлото зимата и студеното от клима лятото , изпитано. Успех. А за студения мъркуч долу трудно отваря тоя термостат в града на спокойно каране и зависи колко е студ може и така да си стои докат му доде акъла да отвори термостат, нормално е .

- Evgeni
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: 3.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d LCI
Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс
Абсолютно същия проблем имам и аз и това стана след като смених оригиналната водна помпа с пластмасовата турбинка с такава на Meyle с метална и предполагам, че проблема е от нея заради разликата в турбинката, пластмасовата имаше доста повече отвори, а тази на Meyle по малко но бяха по големи, но само предполагам.
Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс
Да споделя и аз малко опит. Преди година и половина се наложи да сменям водна помпа и реших покрай нея да сменя и термостата. Сложих водна помпа с метална турбинка и нов термостат. След интервенцията радиатора и маркуча от радиатора към двигателя бяха студени, а струйката в казанчето я нямаше никаква. Реших, че помпата няма дебит, защото е с 5 витла и сложих друга помпа с пластмасова турбина и 7 витла, а термостата свалих да проверя дали и кога отваря. Термостата нямаше съчма, а имаше стрелка и като го поставях я ориентирах нагоре (не знам как е била първия път). Така проблема с охлаждането на двигателя се реши.
За парното. Нямаше го никакво дори и след 2000 оборота. Радиаторчето беше позапушено и се пробвах няколко пъти да го отпуша безуспешно и накрая го смених. Така парното се появи, но след 1500 оборота. За мен не беше голям проблем, защото колата я ползвам основно за дълъг път, а там оборотите са от 2500 нагоре и парно си има доволно. Да ама това не означаваше, че в града не ползвам колата въобще и ми е кеф да ми е студено. Та за целта поставих електрическа помпа от е34 и ледената епоха свърши.
Сега за помпата с метална турбинка, която мислех, че няма дебит. На мой приятел също с 318 ТДС се разби лагера на водната помпа и вика "дай да сложа оная твойта, дето я махна". Сложихме я и всичко си беше както трябва - маркучите топли, струйка в казанчето и парно на празен ход. Някой ако има обяснение, моля да го сподели. За мен си е мистерия, защото двигателите са еднакви.
За парното. Нямаше го никакво дори и след 2000 оборота. Радиаторчето беше позапушено и се пробвах няколко пъти да го отпуша безуспешно и накрая го смених. Така парното се появи, но след 1500 оборота. За мен не беше голям проблем, защото колата я ползвам основно за дълъг път, а там оборотите са от 2500 нагоре и парно си има доволно. Да ама това не означаваше, че в града не ползвам колата въобще и ми е кеф да ми е студено. Та за целта поставих електрическа помпа от е34 и ледената епоха свърши.
Сега за помпата с метална турбинка, която мислех, че няма дебит. На мой приятел също с 318 ТДС се разби лагера на водната помпа и вика "дай да сложа оная твойта, дето я махна". Сложихме я и всичко си беше както трябва - маркучите топли, струйка в казанчето и парно на празен ход. Някой ако има обяснение, моля да го сподели. За мен си е мистерия, защото двигателите са еднакви.
- mgate
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 380
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: бургас
- Кара: 318тдс комби
Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс
а ето го моето решение на проблема с парното със снимки viewtopic.php?f=8&t=272239 

- nickstorm
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 19.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: на късмет и надежди...
- Мечтае да кара: "бяла служебна баничарка"
- Детайли за колата: seats and a steering wheel....
Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс
Днес демонтирах наново термостата и както и предполагах се оказа, че съм го поставил неправилно във фланца. Та при затягането на фланеца съм затиснал въпросната сачма във пластмасовия ръб на фланеца, оттам дупчицата запушена. Наместих всичко както трябва, оставих двигателя да загрее. Резултат: от малкото маркучле към разширителния съд "пикаеше" по малко, долният маркуч от радиатора към термостата се затопли, но парното все още духа студено. Оставих капачката на разширителния съд отворена, преди гледах-беше спаднало нивото на антифриза. Утре ще покарам и ще видя дали ще има ефект. Долу на снимките са термостата със пъпчицата и сачмата, фланеца с фабричния улей и за сравнение новата и старата помпи.
При мен термостата можеше да се монтира само с пъпката нагоре-само така фланеца отива към маркуча.
Та внимавайте като монтирате термостат, гледайте дали има стрелки, пъпки и т.н. Правилният начин (поне при тдс-а) термостата да се намести първо във фланеца и след това да се монтира и затегне.
http://url.bg/show-image.php?id=0f0a3b1 ... 000ef0b05f
http://url.bg/show-image.php?id=46135bb ... 5fd72ecf0f
http://url.bg/show-image.php?id=905c8fc ... f0c5151d40
Няма да е зле да кажете някой сайт за директни линкове, че този който ползвах вече го няма.
При мен термостата можеше да се монтира само с пъпката нагоре-само така фланеца отива към маркуча.
Та внимавайте като монтирате термостат, гледайте дали има стрелки, пъпки и т.н. Правилният начин (поне при тдс-а) термостата да се намести първо във фланеца и след това да се монтира и затегне.
http://url.bg/show-image.php?id=0f0a3b1 ... 000ef0b05f
http://url.bg/show-image.php?id=46135bb ... 5fd72ecf0f
http://url.bg/show-image.php?id=905c8fc ... f0c5151d40
Няма да е зле да кажете някой сайт за директни линкове, че този който ползвах вече го няма.
"Работи, работи!"-казал Иван Вазов и легнал да спи
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани