Нов във форума

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 221
Регистриран на: 3.10.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж

Re: Нов във форума

Мнение от andrein » 19 Окт 2010, 23:35

Намерих и менюъл за тая кутия!
34331 У-У-УДРИ!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 221
Регистриран на: 3.10.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж

Re: Нов във форума

Мнение от andrein » 21 Окт 2010, 0:02

-ZEX- написа:
andrein написа:
-ZEX- написа:Нека и аз да се разпиша.
Само ще кажа, че който подценява малките двигатели на BMW ама жестоко се лъже.
Моя е М10В18 механичен инжекцион, турбинирал съм го сам и всичко е изчисленно.
Изкара неочакванно 230hp при това върви на газ.
От мене толкова.

Колега разкажи за твоя проект, особено в частта с механичния инжекцион, изчисленията. При кой мерихте тези 230 коня...гледам че си от Търговище, т.е. сигурно си замервал при Тони Келеша от Варна. Ше го питам.

Колега къв е тоя Тони?Аз не живея във Варна.Занимавам се със коли и имам собствен автосервиз.Имам достатъчно техника да си турбинирам един нищо и никакъв двигател дето няма и грам електроника по него.Ако не ти се вярва,че е 230hp може да я качим на дино,но ако ги изкара ти ще го платиш.
ПС:Уточнение за двигателя.
230hp на маховика и
190hp на задните колелета
Сега изясни ли ти се?


Принципно не.

Диностендовете в България са няколко...
София - Проспиид или Ники Златков, Хеед или Ицо, и на Църна Маца Овърдрайв
Пловдив - Венци
Варна - Тони Келеша.

Не се заяждам просто питам къде си измерил тези мощности.

Другото което ме 'притеснява' е, че са малко живите хора които могат да променят параметри на механична инжекция...което пък изключително трудно и непрецизно.

230 коня са много добро постижение за 30 годишен двигател с двуклапанна кросфлоу глава с стандартен разпределителен вал. За тези коне налягането трябва да отива към 1.5 бара, което трудно ше стане със стандартната гарнитура и болтове.

Турбинирането на газ пък е отделен проблем, главно заради непостоянното качество на горивото продавано в България.

Поздрави и очаквам ако може снимки и подробности.
34331 У-У-УДРИ!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Нов във форума

Мнение от VesoPesa » 21 Окт 2010, 18:10

andrein написа:...
Турбинирането на газ пък е отделен проблем, главно заради непостоянното качество на горивото продавано в България.
...


Аз пък съм чувал че на газ, не се влияе до такава степен от качеството на горивото отколкото на бензин(или дизел) :roll:
Даже съм чувал и за човек по черноморието който по тази причина газифицира не една кола :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 221
Регистриран на: 3.10.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж

Re: Нов във форума

Мнение от andrein » 21 Окт 2010, 21:20

След като разглобих 2 кутии и нема такъе селектор....търся си цяла 5-степенна
34331 У-У-УДРИ!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 221
Регистриран на: 3.10.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж

Re: Нов във форума

Мнение от andrein » 21 Окт 2010, 21:43

Намерих много зъл сайт

http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2-doors/Europe/316i-M10/LHD/M/1988/june/browse/


та моята кутия е 240

т.е. има общо с Е30
34331 У-У-УДРИ!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 6.10.2010
Местоположение: Търговище
Пол: Мъж

Re: Нов във форума

Мнение от -ZEX- » 22 Окт 2010, 0:16

Тачно така колега.....на газ не се влияе толкова.Даже е много по добре от колкото на бензин.Поради некачествен бензин се получават неприятни за двигателя детонации и от там хоп :shock: дупчица в буталото.Почти на всички ни е известно,че в България качествени горива няма.Затова преминаваме на газ.Октановото число на газта пропан-бутан е 103. Ето защо при работа на двигателя с газ няма детонации (чукане на аванс).
Относно към колегата andrein.
Не съм съгласен с много работи които казваш.За тебе може да е трудно,но за мене е реалност,понеже съм го направил и знам че върви. Ако искаш ето тука има достатъчно инфо за турбиниране http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=26757 .Не мисля,че това е темата в която трябва да споделям каквито и да е мой проекти.Просто по горе бях изразил мнение за малките двигатели на BMW че не са за подценяване.Това е.
:bchug:
2 Fast 2 Real

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 221
Регистриран на: 3.10.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж

Re: Нов във форума

Мнение от andrein » 23 Окт 2010, 9:07

-ZEX- написа:Тачно така колега.....на газ не се влияе толкова.Даже е много по добре от колкото на бензин.Поради некачествен бензин се получават неприятни за двигателя детонации и от там хоп :shock: дупчица в буталото.Почти на всички ни е известно,че в България качествени горива няма.Затова преминаваме на газ.Октановото число на газта пропан-бутан е 103. Ето защо при работа на двигателя с газ няма детонации (чукане на аванс).
Относно към колегата andrein.
Не съм съгласен с много работи които казваш.За тебе може да е трудно,но за мене е реалност,понеже съм го направил и знам че върви. Ако искаш ето тука има достатъчно инфо за турбиниране http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=26757 .Не мисля,че това е темата в която трябва да споделям каквито и да е мой проекти.Просто по горе бях изразил мнение за малките двигатели на BMW че не са за подценяване.Това е.
:bchug:


Съотношението пропан-бутан+други газове е непостоянно, от което варира калоричноста на горивото, от което горивни и авансови карти трее да се променят след сяко зареждане...повечето газови дюзи трудно издържанр над бар и т.н.

Абе минал съм по тоя път...нищо хубаво не се получава.

Темата за БМВ турбинирането е увлекателно четиво от 2005г, което разглежда отгоре-отгоре некви основни неща. 5 години след това вече има достатъчно хора с опит, та да знаят тънкостите на нещата.

И все пак, как измери тия 230 коня, на колко бара, с каква турбина ???
34331 У-У-УДРИ!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 221
Регистриран на: 3.10.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж

Re: Нов във форума

Мнение от andrein » 24 Окт 2010, 18:49

Скоростите са оправени...купих едни от Е30...разглобих-сглобих и стана, как, ше видим.

Лошото е, че са па резервара тече...явно от удара с ауспуха...търси се ляв!

Гърнета ше скалъпа некви за временно.

Въпроси:

Некой да има чертеж на камбаната на скоростите за М10???...с размери???

Максимални размери на радиатор, който влиза в Е21???
34331 У-У-УДРИ!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 16.07.2007
Местоположение: Нова Загора
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: Alpina B7 Bi-Turbo

Re: Нов във форума

Мнение от axel_stz » 24 Окт 2010, 21:38

andrein написа:Скоростите са оправени...купих едни от Е30...разглобих-сглобих и стана, как, ше видим.

Лошото е, че са па резервара тече...явно от удара с ауспуха...търси се ляв!

Гърнета ше скалъпа некви за временно...

Колега, прегледай нещата, които се предлагат тук за Е21http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=36&t=113040&start=255
Като преглеждах обявата и снимките видях, че има резервоари, а за другите неща ти сам си прецени какво ти е нужно :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 221
Регистриран на: 3.10.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж

Re: Нов във форума

Мнение от andrein » 24 Окт 2010, 22:06

Уж четох внимателно!
34331 У-У-УДРИ!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 6.10.2010
Местоположение: Търговище
Пол: Мъж

Re: Нов във форума

Мнение от -ZEX- » 25 Окт 2010, 0:15

Съотношението пропан-бутан+други газове е непостоянно, от което варира калоричноста на горивото, от което горивни и авансови карти трее да се променят след сяко зареждане...повечето газови дюзи трудно издържанр над бар и т.н.

Абе минал съм по тоя път...нищо хубаво не се получава.

Темата за БМВ турбинирането е увлекателно четиво от 2005г, което разглежда отгоре-отгоре некви основни неща. 5 години след това вече има достатъчно хора с опит, та да знаят тънкостите на нещата.

И все пак, как измери тия 230 коня, на колко бара, с каква турбина ???[/quote]


:clap: :clap: :clap: :clap: Как прецени, че съм с газов инжекцион, :dunno: никаде не съм го споменавал ама както и да е. :conf: :conf:
Колкото до темата че е от 2005 :gives: важното е че е написана както трябва.

С турбина Garrett съм. Ама ти май наистина четеш между редовете. 190 коня на колелетата и около 230 на маховика :dummy: .Прайш ли разлика едното от другото.
Конете съм си ги изчислил с програма.На пролет сигорно ше ходи на дино и ще съм 100% сигорен.
Но понеже виждам, че си много лубопитен ето ти малко инфо за мойте стойности на двегателя:
:arrow:
Съществуващите конски сили: 105 задното колело HP

Планираното ниво на тласък: boost 12psi

Планиранo гориво на октановото число: 96

Междинен охладител / Aftercooler 2-Core

Очаквани резултати:
HP загуба в резултат на времето за настройка: 0
Маховик HP с компресор: 236.9836875
Задното колело HP с компресор: 189.58695
Общо HP Усилване: 84.58695 задното колело HP
Процент Усилване: 80.559%
:weed:
Успех с бегачката и без лоши мисли.
:bchug:
2 Fast 2 Real

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 221
Регистриран на: 3.10.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж

Re: Нов във форума

Мнение от andrein » 01 Ное 2010, 21:59

Вариант 1

Бутала от ИС 84мм с 31мм компресионна височина
Шлайфане на блока с 2.5мм
Оригинални биели 135мм и колянов вал на 71мм
Глава от 1.8И
О-ринг на блока с оригинална гарнитура

Това целото за 8:1 степен

Обърнат колектор+преходен фланец
Оригинален за 1.8и всмукателен колектор с дросел от M20
Оригинална рейка с поне 315 дюзи

Самоделна керамика трилъчева и усилен притискател...пак самоделен поне е ясно как става, и че става най-вече

Турбо т3т4 от скрапа или некой китайски аналог

Помпа 910 пак от скрапа

Кулер и макучи колена от Илиянци повер и лични запаси/вехтории

Запалване ЕДИС 4 и Мега поне 2-ка да е

Бустове от порядъка 1.6-2 бара.....за около 200 коня на колелата-максимум.


Това целото по бедност

иначе трее и поне 280 гр вал и сериозно турбо.



Вариант 2


VAG 1.8T намерих за 500лв...дълбоки скрити резерви

за съжаление без турбо па и автоматик

това се решава с маховик от 2.0 16v sport quattro b4-ка

самоделна керамика и притискател

Преходен фланец...почти съм го начертал...само некой корекции, че трее 0,03 мм точност иначе ше трошим кутии през ден

По нататъка е лесно...само пари да има, СПА колектор, 28-ца, дюзи ремап и поне до 300к.с. с оригиналните биели


Работата е ясна (обикновенно кат се почне става неясна) само трее да се реши какво ше става?!?!?!
34331 У-У-УДРИ!!!

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Re: Нов във форума

Мнение от krika » 01 Ное 2010, 23:52

andrein написа:Вариант 1

Бутала от ИС 84мм

Чак сега разбирам, ти ще надуваш М10В16 :?:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 221
Регистриран на: 3.10.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж

Re: Нов във форума

Мнение от andrein » 02 Ное 2010, 0:20

Мое да се стърже до 90мм ма трудно се намират читави бутала...вариант е и вал от М10Б20 или даже s14 което е още по-трудно...т.е. леко е изгубена каузата.

Доколкото четох коляновия вал, биелите и блока са неразрушими...държат до почти 9000об/мин и много буст. Проблема е пустата глава.
34331 У-У-УДРИ!!!

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: Нов във форума

Мнение от alpina-ma6inata » 02 Ное 2010, 1:04

До 90 мм е прекалено да се стърже Б16-коя блок. Тия преди '80-та, независисмо 16-ков или 18/20-ков блок са с дебели стени и имат мегдан за увеличаване, но не и с 6 мм. Общо взето масовото при Б20-ките е 92 мм при 89 мм сток, и там вече, ако ще се прави евтино се взимат бутала от М30Б35, но май и те не са ковани, като М10-ковите, (поправете ме ако съм в грешка).

Съответно за 16-ковия блок би трябвало най-добрия вариант да е 87 или нещо такова. :)
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook