Нов във форума
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
- andrein
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 221
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
Re: Нов във форума
-ZEX- написа:andrein написа:-ZEX- написа:Нека и аз да се разпиша.
Само ще кажа, че който подценява малките двигатели на BMW ама жестоко се лъже.
Моя е М10В18 механичен инжекцион, турбинирал съм го сам и всичко е изчисленно.
Изкара неочакванно 230hp при това върви на газ.
От мене толкова.
Колега разкажи за твоя проект, особено в частта с механичния инжекцион, изчисленията. При кой мерихте тези 230 коня...гледам че си от Търговище, т.е. сигурно си замервал при Тони Келеша от Варна. Ше го питам.
Колега къв е тоя Тони?Аз не живея във Варна.Занимавам се със коли и имам собствен автосервиз.Имам достатъчно техника да си турбинирам един нищо и никакъв двигател дето няма и грам електроника по него.Ако не ти се вярва,че е 230hp може да я качим на дино,но ако ги изкара ти ще го платиш.
ПС:Уточнение за двигателя.
230hp на маховика и
190hp на задните колелета
Сега изясни ли ти се?
Принципно не.
Диностендовете в България са няколко...
София - Проспиид или Ники Златков, Хеед или Ицо, и на Църна Маца Овърдрайв
Пловдив - Венци
Варна - Тони Келеша.
Не се заяждам просто питам къде си измерил тези мощности.
Другото което ме 'притеснява' е, че са малко живите хора които могат да променят параметри на механична инжекция...което пък изключително трудно и непрецизно.
230 коня са много добро постижение за 30 годишен двигател с двуклапанна кросфлоу глава с стандартен разпределителен вал. За тези коне налягането трябва да отива към 1.5 бара, което трудно ше стане със стандартната гарнитура и болтове.
Турбинирането на газ пък е отделен проблем, главно заради непостоянното качество на горивото продавано в България.
Поздрави и очаквам ако може снимки и подробности.
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Нов във форума
andrein написа:...
Турбинирането на газ пък е отделен проблем, главно заради непостоянното качество на горивото продавано в България.
...
Аз пък съм чувал че на газ, не се влияе до такава степен от качеството на горивото отколкото на бензин(или дизел)

Даже съм чувал и за човек по черноморието който по тази причина газифицира не една кола

- andrein
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 221
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
Re: Нов във форума
След като разглобих 2 кутии и нема такъе селектор....търся си цяла 5-степенна
- andrein
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 221
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
Re: Нов във форума
Намерих много зъл сайт
та моята кутия е 240
т.е. има общо с Е30
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2-doors/Europe/316i-M10/LHD/M/1988/june/browse/
та моята кутия е 240
т.е. има общо с Е30
Re: Нов във форума
Тачно така колега.....на газ не се влияе толкова.Даже е много по добре от колкото на бензин.Поради некачествен бензин се получават неприятни за двигателя детонации и от там хоп
дупчица в буталото.Почти на всички ни е известно,че в България качествени горива няма.Затова преминаваме на газ.Октановото число на газта пропан-бутан е 103. Ето защо при работа на двигателя с газ няма детонации (чукане на аванс).
Относно към колегата andrein.
Не съм съгласен с много работи които казваш.За тебе може да е трудно,но за мене е реалност,понеже съм го направил и знам че върви. Ако искаш ето тука има достатъчно инфо за турбиниране http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=26757 .Не мисля,че това е темата в която трябва да споделям каквито и да е мой проекти.Просто по горе бях изразил мнение за малките двигатели на BMW че не са за подценяване.Това е.


Относно към колегата andrein.
Не съм съгласен с много работи които казваш.За тебе може да е трудно,но за мене е реалност,понеже съм го направил и знам че върви. Ако искаш ето тука има достатъчно инфо за турбиниране http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=26757 .Не мисля,че това е темата в която трябва да споделям каквито и да е мой проекти.Просто по горе бях изразил мнение за малките двигатели на BMW че не са за подценяване.Това е.

2 Fast 2 Real
- andrein
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 221
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
Re: Нов във форума
-ZEX- написа:Тачно така колега.....на газ не се влияе толкова.Даже е много по добре от колкото на бензин.Поради некачествен бензин се получават неприятни за двигателя детонации и от там хопдупчица в буталото.Почти на всички ни е известно,че в България качествени горива няма.Затова преминаваме на газ.Октановото число на газта пропан-бутан е 103. Ето защо при работа на двигателя с газ няма детонации (чукане на аванс).
Относно към колегата andrein.
Не съм съгласен с много работи които казваш.За тебе може да е трудно,но за мене е реалност,понеже съм го направил и знам че върви. Ако искаш ето тука има достатъчно инфо за турбиниране http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=26757 .Не мисля,че това е темата в която трябва да споделям каквито и да е мой проекти.Просто по горе бях изразил мнение за малките двигатели на BMW че не са за подценяване.Това е.
Съотношението пропан-бутан+други газове е непостоянно, от което варира калоричноста на горивото, от което горивни и авансови карти трее да се променят след сяко зареждане...повечето газови дюзи трудно издържанр над бар и т.н.
Абе минал съм по тоя път...нищо хубаво не се получава.
Темата за БМВ турбинирането е увлекателно четиво от 2005г, което разглежда отгоре-отгоре некви основни неща. 5 години след това вече има достатъчно хора с опит, та да знаят тънкостите на нещата.
И все пак, как измери тия 230 коня, на колко бара, с каква турбина ???
- andrein
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 221
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
Re: Нов във форума
Скоростите са оправени...купих едни от Е30...разглобих-сглобих и стана, как, ше видим.
Лошото е, че са па резервара тече...явно от удара с ауспуха...търси се ляв!
Гърнета ше скалъпа некви за временно.
Въпроси:
Некой да има чертеж на камбаната на скоростите за М10???...с размери???
Максимални размери на радиатор, който влиза в Е21???
Лошото е, че са па резервара тече...явно от удара с ауспуха...търси се ляв!
Гърнета ше скалъпа некви за временно.
Въпроси:
Некой да има чертеж на камбаната на скоростите за М10???...с размери???
Максимални размери на радиатор, който влиза в Е21???
- axel_stz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 16.07.2007
- Местоположение: Нова Загора
- Пол: Мъж
- Кара: каквото има
- Мечтае да кара: Alpina B7 Bi-Turbo
Re: Нов във форума
andrein написа:Скоростите са оправени...купих едни от Е30...разглобих-сглобих и стана, как, ше видим.
Лошото е, че са па резервара тече...явно от удара с ауспуха...търси се ляв!
Гърнета ше скалъпа некви за временно...
Колега, прегледай нещата, които се предлагат тук за Е21http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=36&t=113040&start=255
Като преглеждах обявата и снимките видях, че има резервоари, а за другите неща ти сам си прецени какво ти е нужно


Re: Нов във форума
Съотношението пропан-бутан+други газове е непостоянно, от което варира калоричноста на горивото, от което горивни и авансови карти трее да се променят след сяко зареждане...повечето газови дюзи трудно издържанр над бар и т.н.
Абе минал съм по тоя път...нищо хубаво не се получава.
Темата за БМВ турбинирането е увлекателно четиво от 2005г, което разглежда отгоре-отгоре некви основни неща. 5 години след това вече има достатъчно хора с опит, та да знаят тънкостите на нещата.
И все пак, как измери тия 230 коня, на колко бара, с каква турбина ???[/quote]
Как прецени, че съм с газов инжекцион,
никаде не съм го споменавал ама както и да е.

Колкото до темата че е от 2005
важното е че е написана както трябва.
С турбина Garrett съм. Ама ти май наистина четеш между редовете. 190 коня на колелетата и около 230 на маховика
.Прайш ли разлика едното от другото.
Конете съм си ги изчислил с програма.На пролет сигорно ше ходи на дино и ще съм 100% сигорен.
Но понеже виждам, че си много лубопитен ето ти малко инфо за мойте стойности на двегателя:

Съществуващите конски сили: 105 задното колело HP
Планираното ниво на тласък: boost 12psi
Планиранo гориво на октановото число: 96
Междинен охладител / Aftercooler 2-Core
Очаквани резултати:
HP загуба в резултат на времето за настройка: 0
Маховик HP с компресор: 236.9836875
Задното колело HP с компресор: 189.58695
Общо HP Усилване: 84.58695 задното колело HP
Процент Усилване: 80.559%

Успех с бегачката и без лоши мисли.

Абе минал съм по тоя път...нищо хубаво не се получава.
Темата за БМВ турбинирането е увлекателно четиво от 2005г, което разглежда отгоре-отгоре некви основни неща. 5 години след това вече има достатъчно хора с опит, та да знаят тънкостите на нещата.
И все пак, как измери тия 230 коня, на колко бара, с каква турбина ???[/quote]







Колкото до темата че е от 2005

С турбина Garrett съм. Ама ти май наистина четеш между редовете. 190 коня на колелетата и около 230 на маховика

Конете съм си ги изчислил с програма.На пролет сигорно ше ходи на дино и ще съм 100% сигорен.
Но понеже виждам, че си много лубопитен ето ти малко инфо за мойте стойности на двегателя:

Съществуващите конски сили: 105 задното колело HP
Планираното ниво на тласък: boost 12psi
Планиранo гориво на октановото число: 96
Междинен охладител / Aftercooler 2-Core
Очаквани резултати:
HP загуба в резултат на времето за настройка: 0
Маховик HP с компресор: 236.9836875
Задното колело HP с компресор: 189.58695
Общо HP Усилване: 84.58695 задното колело HP
Процент Усилване: 80.559%

Успех с бегачката и без лоши мисли.

2 Fast 2 Real
- andrein
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 221
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
Re: Нов във форума
Вариант 1
Бутала от ИС 84мм с 31мм компресионна височина
Шлайфане на блока с 2.5мм
Оригинални биели 135мм и колянов вал на 71мм
Глава от 1.8И
О-ринг на блока с оригинална гарнитура
Това целото за 8:1 степен
Обърнат колектор+преходен фланец
Оригинален за 1.8и всмукателен колектор с дросел от M20
Оригинална рейка с поне 315 дюзи
Самоделна керамика трилъчева и усилен притискател...пак самоделен поне е ясно как става, и че става най-вече
Турбо т3т4 от скрапа или некой китайски аналог
Помпа 910 пак от скрапа
Кулер и макучи колена от Илиянци повер и лични запаси/вехтории
Запалване ЕДИС 4 и Мега поне 2-ка да е
Бустове от порядъка 1.6-2 бара.....за около 200 коня на колелата-максимум.
Това целото по бедност
иначе трее и поне 280 гр вал и сериозно турбо.
Вариант 2
VAG 1.8T намерих за 500лв...дълбоки скрити резерви
за съжаление без турбо па и автоматик
това се решава с маховик от 2.0 16v sport quattro b4-ка
самоделна керамика и притискател
Преходен фланец...почти съм го начертал...само некой корекции, че трее 0,03 мм точност иначе ше трошим кутии през ден
По нататъка е лесно...само пари да има, СПА колектор, 28-ца, дюзи ремап и поне до 300к.с. с оригиналните биели
Работата е ясна (обикновенно кат се почне става неясна) само трее да се реши какво ше става?!?!?!
Бутала от ИС 84мм с 31мм компресионна височина
Шлайфане на блока с 2.5мм
Оригинални биели 135мм и колянов вал на 71мм
Глава от 1.8И
О-ринг на блока с оригинална гарнитура
Това целото за 8:1 степен
Обърнат колектор+преходен фланец
Оригинален за 1.8и всмукателен колектор с дросел от M20
Оригинална рейка с поне 315 дюзи
Самоделна керамика трилъчева и усилен притискател...пак самоделен поне е ясно как става, и че става най-вече
Турбо т3т4 от скрапа или некой китайски аналог
Помпа 910 пак от скрапа
Кулер и макучи колена от Илиянци повер и лични запаси/вехтории
Запалване ЕДИС 4 и Мега поне 2-ка да е
Бустове от порядъка 1.6-2 бара.....за около 200 коня на колелата-максимум.
Това целото по бедност
иначе трее и поне 280 гр вал и сериозно турбо.
Вариант 2
VAG 1.8T намерих за 500лв...дълбоки скрити резерви
за съжаление без турбо па и автоматик
това се решава с маховик от 2.0 16v sport quattro b4-ка
самоделна керамика и притискател
Преходен фланец...почти съм го начертал...само некой корекции, че трее 0,03 мм точност иначе ше трошим кутии през ден
По нататъка е лесно...само пари да има, СПА колектор, 28-ца, дюзи ремап и поне до 300к.с. с оригиналните биели
Работата е ясна (обикновенно кат се почне става неясна) само трее да се реши какво ше става?!?!?!
- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
Re: Нов във форума
andrein написа:Вариант 1
Бутала от ИС 84мм
Чак сега разбирам, ти ще надуваш М10В16

Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
- andrein
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 221
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
Re: Нов във форума
Мое да се стърже до 90мм ма трудно се намират читави бутала...вариант е и вал от М10Б20 или даже s14 което е още по-трудно...т.е. леко е изгубена каузата.
Доколкото четох коляновия вал, биелите и блока са неразрушими...държат до почти 9000об/мин и много буст. Проблема е пустата глава.
Доколкото четох коляновия вал, биелите и блока са неразрушими...държат до почти 9000об/мин и много буст. Проблема е пустата глава.
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Нов във форума
До 90 мм е прекалено да се стърже Б16-коя блок. Тия преди '80-та, независисмо 16-ков или 18/20-ков блок са с дебели стени и имат мегдан за увеличаване, но не и с 6 мм. Общо взето масовото при Б20-ките е 92 мм при 89 мм сток, и там вече, ако ще се прави евтино се взимат бутала от М30Б35, но май и те не са ковани, като М10-ковите, (поправете ме ако съм в грешка).
Съответно за 16-ковия блок би трябвало най-добрия вариант да е 87 или нещо такова.
Съответно за 16-ковия блок би трябвало най-добрия вариант да е 87 или нещо такова.

'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани