Луфт в турбината 525д

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 7.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525dA
Мечтае да кара: 911 GT3

Луфт в турбината 525д

Мнение от the 1 » 12 Окт 2010, 11:21

Здравейте,

оказа се че имам луфт в оста на турбината /свалена е в момента/, която се усеща на ръка. Та въпроса ми е каква профилактика и е нужна и в кои сервиз да я закарам.
Иначе си работеше до последно и е свалена заради други ремонти по мотора.
в търсачката не открих нищо конкретно.

Благодаря предварително.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Луфт в турбината 525д

Мнение от Sherman » 12 Окт 2010, 18:11

Нормално е да има луфт турбината...лек радиален и почти никакъв аксиален луфт....ако си е надувала нормарло и не е харчила масло не я пипай :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 659
Регистриран на: 9.10.2008
Местоположение: Троян
Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
Мечтае да кара: Волга комби

Re: Луфт в турбината 525д

Мнение от joropc » 12 Окт 2010, 18:31

Sherman написа:Нормално е да има луфт турбината...лек радиален и почти никакъв аксиален луфт....ако си е надувала нормарло и не е харчила масло не я пипай :)

:yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 7.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525dA
Мечтае да кара: 911 GT3

Re: Луфт в турбината 525д

Мнение от the 1 » 13 Окт 2010, 11:50

Благодаря за бързия отговор. Значи, остта има радиален луфт, които се усеща на ръка, но като цяло не е свирила или омаслявала, това означава че е ок и не ми трябва някакъв ремонт, така ли?
Питам защото не знам каква е ситуацията и трябва ли да има луфт изобщо, но явно си има луфт.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 28.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525d 2002г.; Pajero V6 3000

Re: Луфт в турбината 525д

Мнение от barret » 17 Окт 2010, 18:05

А ако има лек луфт и похарчва и малко масалце (около 1л. на 10000км)? Това нормално ли е?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 659
Регистриран на: 9.10.2008
Местоположение: Троян
Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
Мечтае да кара: Волга комби

Re: Луфт в турбината 525д

Мнение от joropc » 17 Окт 2010, 22:17

barret написа:А ако има лек луфт и похарчва и малко масалце (около 1л. на 10000км)? Това нормално ли е?

Да, нормално е.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: Луфт в турбината 525д

Мнение от @ndro » 17 Окт 2010, 23:26

Sherman написа:Нормално е да има луфт турбината...лек радиален и почти никакъв аксиален луфт....ако си е надувала нормарло и не е харчила масло не я пипай :)


абсолютно вярно и при мен е същото :yes:
преди 2 години пичовете от дарукар се опитаха да ме пуснат по пързалката и да си взема нова турбина. тогава я занесох на друг специализиран за турбо сервиз и се оказа съвсем нормално да ги има тези луфтове. от тогава съм минал 60 хиляди километра и нямам никакъв проблем, даже и масло не харчи... :smoke:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 122
Регистриран на: 28.12.2007
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: E39 - М57 - 01'
Мечтае да кара: Shelby GT500 - 67'

Re: Луфт в турбината 525д

Мнение от s.nikov » 22 Май 2013, 13:27

Здравейте колеги. Понеже видях на скоро едно малко маслено петно на кората под двигателя, реших да сваля корите и видях, че турбото е доста омаслено. Свалих въздуховода от въздушния филтър към турбото за да видя луфтовете. Има много малки луфтове и аксиален и радиален. Да я рециклирам ли или да си карам, един майстор се опита да ме сплаши, че едва ли не можела и на пътя да ме остави.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Луфт в турбината 525д

Мнение от Zubcho » 23 Май 2013, 18:32

s.nikov написа:Здравейте колеги. Понеже видях на скоро едно малко маслено петно на кората под двигателя, реших да сваля корите и видях, че турбото е доста омаслено. Свалих въздуховода от въздушния филтър към турбото за да видя луфтовете. Има много малки луфтове и аксиален и радиален. Да я рециклирам ли или да си карам, един майстор се опита да ме сплаши, че едва ли не можела и на пътя да ме остави.


Може да те остави на пътя да. Много е неприятно като стане така, всичкото масло от турбото влиза във входящия колектор и може да стане много забавно.

Просто я носиш турбината на диагностика. Мерят се луфтовете и ще ти кажат кое, как и защо. Ако се притесняваш, че ще те метнат, иди на 2 места за 2 мнения.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 122
Регистриран на: 28.12.2007
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: E39 - М57 - 01'
Мечтае да кара: Shelby GT500 - 67'

Re: Луфт в турбината 525д

Мнение от s.nikov » 28 Май 2013, 3:11

Интересното е, че нямам никакви други проблеми освен омасляването. Колата не пуши колкото и газ да и давам има мощност и не доливам масло?

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook