Е39 520i Работи на по-малко цилиндри.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 3.07.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E46 320d facelift

Е39 520i Работи на по-малко цилиндри.

Мнение от Jeff Beck » 25 Сеп 2010, 17:33

Здравейте, колеги. Досега винаги за всеки проблем с колата съм намирал решение от тук, само с търсене на теми. Обаче този път реших да пусна тема. Проблема е следният: Колата е Е39 520 98г. единичен ванос. от 2 седмици насам, докато си карам колата изведнъж прекъсва и почва да работи на по малко цилиндри(повече от 4000 обората неможе да дигне и няма мощност). Веднага отидох на диагностика, като незнех какво е. Човека веднага каза че има неработещи цилиндри. Първо проверихме свещите, бяха много зле. Смених ги, немога да ви кажа с какви, само знам че цената беше 140 лв. Палиме няма проблем, ама си викам така и така съм дошъл да я закачиме. Показа грешка да разпределителен вал. Човека каза че може да не е изчистена, изчисти я и каза да дойда ако има проблем пак с колата. 3 дена колата беше перфектна обаче почна пак да прави тая мизерия, само че този път не в движвние. Примерно карам я 30 мин, гася и след 20 мин ако я запаля едвам пали и пак на по-малко цилиндри. Ако седи по дълго време пали от раз и няма проблем. Та мисълта ми е може ли от тоя датчик да го прави това. Знам, че ако има проблем с него ще гасне и ще пали трудно, но не ми се връзва това с моя проблем. Нямам време да отида да я закача пак и сега карам другата кола, но тази седмица ще гледам да отида. Но все пак ако някой се е сблъсквал това, нека сподели.
П.С единственото друго което не е наред с колата е че имам запушено гърне, но не виждам връзка.

Благодаря предварително

кандидат дрифтър
Аватар
Мнения: 1508
Регистриран на: 18.12.2009
Местоположение: София/Белград
Пол: Мъж
Кара: 535d M-sport
Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..

Re: Е39 520i Работи на по-малко цилиндри.

Мнение от boksioraE39 » 25 Сеп 2010, 17:59

Бубини,кабели,лули.. Вероятно проблема е в електрониката.
Като извадихте старите свещи как бяха работили,принципно трябва да са керемидени тези който за били черни са на неработещите цилиндри.
Изображение
https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Re: Е39 520i Работи на по-малко цилиндри.

Мнение от im0tep » 25 Сеп 2010, 19:15

Отиди пак на диагностика и ако пак ти извади грешка за този датчик го сменяй...на мен прилича точно или на не работеща (заминаваща си )бобина или на някой датчик-колянов или разпределителен.Разгледай тази тема viewtopic.php?f=35&t=151656

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 3.07.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E46 320d facelift

Re: Е39 520i Работи на по-малко цилиндри.

Мнение от Jeff Beck » 25 Сеп 2010, 21:28

Мерси момчета. Тая тема не я бях намерил :) А колкото до свещите, ми ги дадоха в насипен вид и незнам коя от къде е била, обаче утре ще сваля мойте и ще видя. А бобините ще хвана да ги замеря преди диагностиката :) Някой ако има още идеи да споделя. Датчкина на РВ ще го сменя. А друго което ми казаха и забравих да ви напиша е че колата работила на много бедна смес.(което всъщност е важно) ЕКУ ? или....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Е39 520i Работи на по-малко цилиндри.

Мнение от anzak » 25 Сеп 2010, 21:32

boksioraE39 написа:Бубини,кабели,лули.. Вероятно проблема е в електрониката.
Като извадихте старите свещи как бяха работили,принципно трябва да са керемидени тези който за били черни са на неработещите цилиндри.

къде ги тия кабели на Е39 колега .... а относно колегата с проблема запише ли пак датчик сменяй смело и то само с оригинален ВДО-Сименс
Барай шишарката Минкеее ....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 16.07.2009
Местоположение: София
Кара: X1 E84 25xd; E60 525d LCI Auto

Re: Е39 520i Работи на по-малко цилиндри.

Мнение от kamendc » 27 Сеп 2010, 8:52

на мен така ми беше записала грешка в датчик на разпределителен и на колянов вал. като я купих си вървеше, викам изчистих грешките и ще карам. е, карах... докато не взе да не ми пали като на теб. та ги смених и двата, само дето давах пак пари за диагностика.
с моята кола опитът ми е, че каквото е показал компютъра като грешка, се е оказал прав.

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 3.07.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E46 320d facelift

Re: Е39 520i Работи на по-малко цилиндри.

Мнение от Jeff Beck » 03 Окт 2010, 15:13

Прав си колега, и аз съм на това мнение. Проблема го решихме, оказа се датчик да колянов вал, въпреки че диагностиката показваше разпределителен. В сервиза са ми познати, та пробвахме и двата датчика и се оказа коляновия. Сега е перфектна и няма никакви грешки. Мерси на отзовалите се :)

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Re: Е39 520i Работи на по-малко цилиндри.

Мнение от Lucky » 05 Окт 2010, 9:55

Ако е работила на бедна смес това не е от датчика на колянов или разпределителен вал. Ако колата е над 150х км сменяй лабдите без да се замисляш. Може да се пробваш да почистиш и дебиломера. Провери и да ли от някъде не влиза въздух след дебитомера. При мен на високи обороти сместа е бедна и трябва да сменя бензиновата помпа. При мен е работила над 320х и налягането което прави е паднало.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Е39 520i Работи на по-малко цилиндри.

Мнение от LUCIFER'S » 05 Окт 2010, 10:07

Lucky написа:Ако е работила на бедна смес това не е от датчика на колянов или разпределителен вал. Ако колата е над 150х км сменяй лабдите без да се замисляш. Може да се пробваш да почистиш и дебиломера. Провери и да ли от някъде не влиза въздух след дебитомера. При мен на високи обороти сместа е бедна и трябва да сменя бензиновата помпа. При мен е работила над 320х и налягането което прави е паднало.


:yes: и горивния филтър да не се забравя мах на 30 хил км и вънка
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 3.07.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E46 320d facelift

Re: Е39 520i Работи на по-малко цилиндри.

Мнение от Jeff Beck » 07 Окт 2010, 0:10

Мерси колеги, сондите ще ги сменя направо с генерацията другата седмица, а дебитомера въобще не съм го гледал. За сместа ми е ясно че няма нищо общо с датчиците, а горивния филтер го сменихме вчера :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: Е39 520i Работи на по-малко цилиндри.

Мнение от sean-john » 20 Сеп 2011, 19:33

Айде и аз с почти същия проблем :confused: днес както си карам и изведнъж (бях на 3000 оборота) колата прехълца и се оправи това за 1 секунда...но не се оправи напълно,а нямаше мощност и реагира супер бавно на педала на газта... оборотите ги мени лекичко,също така си вдига над 4к (видях,че колегата беше писал,че неговата над 4к неможе).Ако я изчакам ~1 час пали като пушка (това ми е странно),но след 5-10 мин отново почва същата работа...паленето веднага след като съм я огасил е трудно (трябва да повърти стартера 2-3 секунди).
Прочетох и двете посочени теми,но реших да пиша и аз преди да почна с "проба-проба",а и няма нищо лошо да разнищим още малко този проблем.

п.с. мисля да си купя диагностика от тези по ~100-тина лева с Инпа и ГТ1 и тогава да почвам да търся къде е проблема...а не да давам по 30-40 лева докато открием "верния отговор" и то с неизвестна диагностика (тук в Габрово незнам дали има някой Инпа или ГТ1) как мислите правилно ли ще постъпя ?

п.с.2 Знам че темата е на 1 година :mhihi:


ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: Е39 520i Работи на по-малко цилиндри.

Мнение от sean-john » 20 Сеп 2011, 20:16

Мерси колега...тая тема нямаше никога да я намеря има ебаси уникалното заглавие :mhihi: ... навсякъде е посочено или лули,бобини или датчик КВ,РВ...но странното при мен е,че като поистине и няма проблеми,когато загрее се появяват...абе няма какво да го гадая просто исках да споделя.Ще купя след 2-3 дни диагностиката и дано си покаже какво е що е...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: Е39 520i Работи на по-малко цилиндри.

Мнение от sean-john » 22 Сеп 2011, 12:38

Защо ли ми се струва,че при мен е малко по различен от на колегите... значи отивам днес да я запаля и я пускам само на контакт и на отворен капак отивам отпред и чувам едно "жужене" такова от ток,като на старите транзистори или телевизори (ако се сещате)...това се чува някъде след дебитомера към инжекторите може би....

Запалих аз колата и пуснах INPA (добре,че дойде днес) да чете в реално време (преди това прочетох грешките,имаше само 1 ...дебитомер) и така колата работеше 10-тина мин и стигна ~80-тина градуса на антифриза и както до сега от ряз угасна... след като угасна двигателя,"жуженето" продължи....проверих пак за грешки,нула.

Някакви идея :dunno: ... ако бяха тези датчици не трябва ли да ги хваща Инпата ? Кофтито е ,че колата ще ми трябва към 29-30-ти имам ходене на дълго и друга възможност за транспорт нямам и трябва да намеря какво и е :confused: Всякакви съвети ще са ми от помощ.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Re: Е39 520i Работи на по-малко цилиндри.

Мнение от im0tep » 22 Сеп 2011, 13:06

Това жужене е нормално и при мен си жужи на контакт.По симптомите които си описал е датчик колянов вал,поне при мен това излезе.Когато датчика се загрее и се прецаква и именно заради това изгасва на загрят двигател и после трудно пали.Странното е обаче защо при теб не го вади като грешка... :dunno:

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook