М42 проблем с придърпване при ускоряване

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от CTORH » 16 Авг 2010, 13:33

metodi80, цял ферман си ми изписал! :) Ми ще ги направя тея измервания, само да взема от някой по-хубав мултицет, че моя е от ефтините и му нямам много доверие за такова измерване. Щом ги направя ще пиша.
Бате Сашо, по-горе съм написал, че ламбда сондата съм я сменил с нова, едва ли е от нея.
Аз като цяло съм най-склонен да се съглася с това, което е написал ивчо3, не й стига бензин.
Изображение


Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 13.08.2010
Пол: Мъж

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от Бате Сашо » 16 Авг 2010, 13:34

CTORH написа:metodi80, цял ферман си ми изписал! :) Ми ще ги направя тея измервания, само да взема от някой по-хубав мултицет, че моя е от ефтините и му нямам много доверие за такова измерване. Щом ги направя ще пиша.
Бате Сашо, по-горе съм написал, че ламбда сондата съм я сменил с нова, едва ли е от нея.
Аз като цяло съм най-склонен да се съглася с това, което е написал ивчо3, не й стига бензин.


а каква е сондата ?
Глупака е глупак, защото не знае че е тъп...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от metodi80 » 16 Авг 2010, 13:59

CTORH написа:metodi80, цял ферман си ми изписал! :) .


Той е както за теб , така и за всички които искат да си проверят дебитомера и бубините , а не знаят как .... Да го наречеме "steb by step manual "....
Мултицета не е важно дали е скъп или ефтин , въпроса е само батерията му да не е много стара , щото тогава показва грешни стойности (най -вече при мерене на съпротивление ).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от CTORH » 25 Сеп 2010, 19:09

metodi80, чак сега се захванах да направя тези измервания. Ето и резултатите:

1-во упражнение ...
Проверка на дебитомер ....
а)
1. Взимаш един мултицет и един обикновен термометър (за стайна температура).
2. Включваш уреда на обхват 2000 ома
3. Мериш околната температура и я пишеш тук (или на ЛС) 23 градуса
4. Отвиваш буксата на дебитомера (двигателя е угасен) и мериш съпротивлението м/у 4-ти и 5-ти пин на САМИЯ ДЕБИТОМЕР (пишеш стойностите тук или на ЛС) 1990 Om

б)
1. Включваш мултицета да мери изправено напрежение (на скала 20 волта)
2. Буксата на дебитомера да е откачена
3. Подаваш контакт (без да палиш колата )
4. Мериш с мултицета на БУКСАТА (в която влиза кабела) м/у 1-ви и 5-ти пин и пишеш тук какво напрежение си измерил 4.97 V

в)
1.Буксата на дебитомера да е включена в дебитомера
2. Махаш предпазния маншон на буксата и го изтегляш на долу по кабела , така че да имаш достъп до пиновете от зад на самата букса . Маншона може да изтеглиш лекичко , като подпъхнеш тънка отверчица ...
3. Включваш мултицета да мери изправено напрежение и поставяш пипалата на 2-ри и 5-ти пин на буксата 0.02 V
4.Подаваш контакт (без да палиш ) и пишеш тук какво напрежение си измерил 0.25 V
5. Палиш и оставяш на тихи и пак пишеш какво напрежение ти е показал уреда 1 V
6. Подаваш и задържаш на 3000 об/мин и пак пишеш какво напрежение ти е показал уреда 2.10 V

г)
1. Взимаш мултицет поставяш го на обхват 2000 ома и мериш м/у 1-ви и 5-ти пин на дебитомера и пишеш тук какво си измерил 1930 Om

д)
И сега най -важното измерване :
1. Откачаш дебитомера от гофрирания маркуч и от кутията на въздушния филтър (направо с капака на кутията)
2. Взимаш мултицета поставяш го на обхват 200 ома
3. Поставяш пипалата м/у 2-ри и 5-ти пин на дебитомера
4. С една дълга отверка бъркаш в дебитомера (от страната на капака на кутията) и буташ клапата му до противоположния край
5. Пишеш тук какво си измерил 1590 Om
6. След това завърташ уреда на обхвт 20 Кило Ома (20 000 ома) , такак както клапата е затворена
7.Пишеш тук какво си измерил 10.90 KOm


2-ро упражнение
Проверка на първично съпротивление на бубини (вторичното е невъзможно да се премери )
а)
1. Отвиваш буксата на бубините
2.Включваш мултицета да мери изправено напрежение (обхват 20 волта)
3.Подаваш контакт (без да палиш)
4.Мериш м/у 2-ри пин (на самата букса) и маса
5. Пишеш какво си измерил 12.55 V

б)
1.Буксата на бубините е отвита
2.Включваш мултицета да мери съпротивление (обхват 20 ома)
3. Мериш м/у 3-ти пин и маса
4.Пишеш какво си измерил 2.6 Om

Най -важното измерване за бубините :
в)
1. Буксата на бубините е откачена
2. Включваш уреда на съпротивление (20 ома)
3. Мериш съпротивлението м/у 2-ри и 1-ви пин
2-ри и 5-ти пин
2-ри и 6 -ти пин
2-ри и 7 -ми пин
4. Пишеш тук какво си измерил 1.6 Om (на всички)

Имам чувството, че сега откакто захладня времето проблема се появява в доста по-малка степен. Овен това не съм споменал още една подробност - когато паля колата студена се случва понякога да ми гасне като и подам газ (на място, не в движение). После трябва да изчакам около половин минута за да запаля, че иначе не винаги пали.
Тези факти ме навеждат на мисълта че проблема май е в дебитомера и по-точно в оня шибан температурен датчик, дето мери температурата на входящия въздух.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от metodi80 » 26 Сеп 2010, 0:12

CTORH написа:......


Проверка на дебитомер ....

а) температурния датчик (IAT) ти е в норма - при температура м/у 15 -35 градуса съпротивлението трябва да е 1300 - 3600 ома

б) напрежението , което постъпва на буксата на дебитомера е в норма - около 5 волта

в) стойностите на напрежениято в работен режим на дебитомера (VAF) са в норма - 0.25(на контакт) ; 0.9 (на тихи) ; около 2 волта (при 3000 об/мин)

г) ето тази стойност на съпротивлението е висока .... тук можеби има проблем ! Имам известни колебания , ще погледна по-обстойно и ще кажа със сигурност утре ....

д) стойностите са в норма ...

Проверка на бубини ...

а) стойностите са в норма - това е напрежението на акумулатора (така трябва да е ...)

б) тази стойност на съпротивлението е висока - НЕ трябва да е така ... Тук трябва да измериш 0 ома
или примерно 0.5 (което е паразитното съпротивление на пипалата на уреда ). Другия вариянт е уреда да не ти показва правилно (можеш да установиш като включиш уреда на наи -ниската скала за съпротивление - 20 ома и дадеш пипалата му на късо , ако ти даде , че съпритвлението е 2.6 ома - значи всичко е наред , ако ти даде примерно 0.2 - 0.8 ома , значи съпривлението от 3 пин към маса е високо и може да ти най вероятно имаш лоша маса на бубините.)

в) съпротивлението на бубините е високо , трябва да е до 0.8 ома . Причината пак може да е в грешно показание на уреда , ако ли не , то имаш проблем с бубините !
Пак казвам дай на късо пипалата на уреда (като преди това си включил уреда на най -ниската скала ) и замери колко ти е паразитното съпротивление на уреда , след това като мериш , вади това съпротивление от измереното ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от CTORH » 26 Сеп 2010, 12:13

Подточка г) от проверката на дебитомера ще я измеря пак, както и подточки б) и в) от проверката на бобините. По принцип най-ниския ми обхват на мутицета е 200 ома. Аз затова ти казах, че му нямам много доверие, щото е евтин, за 10 лева съм го купил.
Относно масата на бобините - това предполагам е оная жичка дето е свързана към корпуса на бобините и отива другия и край на купето. Ще я зачистя с шкурка и ВД-40 преди да направя повторните измервания.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от metodi80 » 26 Сеп 2010, 12:21

CTORH написа:Подточка г) от проверката на дебитомера ще я измеря пак, както и подточки б) и в) от проверката на бобините. По принцип най-ниския ми обхват на мутицета е 200 ома. Аз затова ти казах, че му нямам много доверие, щото е евтин, за 10 лева съм го купил.
Относно масата на бобините - това предполагам е оная жичка дето е свързана към корпуса на бобините и отива другия и край на купето. Ще я зачистя с шкурка и ВД-40 преди да направя повторните измервания.


Преди да се занимаваш с каквото и да било , дай кабелите на мултицета на късо (при обхват 200ома) и виж какво ще ти покаже уреда (колко му е паразитното съпротивление) ..... Това което ти покаже като съпротивление , после го вади от това което ще измериш при мерене на каквото и да било ...
Масата на бубините е от 3-ти пин към корпус , именно това мериш , дали тази връзка е добра и трябва да ти даде 0 ома , демек пълна верига (или трябва да ти покаже паразитното съпротивление на уреда .... ).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от CTORH » 03 Окт 2010, 17:41

Повторих ги пак съмнителните измервания.

Проверка на дебитомер:
г) 490 Ом

Проверка на бубини:
б) 0.6 Ом
в) 0.8 Ом

Приспаднал съм паразитното съпротивление на уреда.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от metodi80 » 03 Окт 2010, 19:22

CTORH написа:Повторих ги пак съмнителните измервания.

Проверка на дебитомер:
г) 490 Ом

Проверка на бубини:
б) 0.6 Ом
в) 0.8 Ом

Приспаднал съм паразитното съпротивление на уреда.



Еми явно всичко ти е в норма , търси проблема другаде

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 21.12.2007
Местоположение: софия и само в софия
Пол: Мъж
Кара: e39 kombi :D
Мечтае да кара: BMW E34 m5-convertible

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от krisbmw » 03 Окт 2010, 20:02

имах по4ти същия проблем колега и като смених помпата бензиновата,иниво регулатора се оправи постепенно не веднага

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от CTORH » 03 Окт 2010, 21:01

ОК metodi80, благодаря ти за помщта. :yes:

krisbmw, какъв е тоя ниво регулатор, къде се намира и каква е неговата функция?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 21.12.2007
Местоположение: софия и само в софия
Пол: Мъж
Кара: e39 kombi :D
Мечтае да кара: BMW E34 m5-convertible

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от krisbmw » 03 Окт 2010, 22:09

CTORH написа:ОК metodi80, благодаря ти за помщта. :yes:

krisbmw, какъв е тоя ниво регулатор, къде се намира и каква е неговата функция?

namira se na reslata na diuzite opredelq nalaganeto v neq kum diuzite

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от CTORH » 03 Окт 2010, 22:33

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 21.12.2007
Местоположение: софия и само в софия
Пол: Мъж
Кара: e39 kombi :D
Мечтае да кара: BMW E34 m5-convertible

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от krisbmw » 03 Окт 2010, 22:37

CTORH написа:От тая схема номер 6 ли е http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA51&mospid=47438&btnr=13_0366&hg=13&fg=15

da bate probwai s nego lesno se smenqwa ama pak mu sloji na 3 bara ne po golqm

---------------------------------------------------------------------
Пиши на КИРИЛИЦА!!!
bmwdriver

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 28.09.2010
Местоположение: kazalnak
Пол: Мъж
Кара: bmw e36 m42b18

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от Venko_3222 » 06 Окт 2010, 14:39

колеги и аз имам сащтия проблем само че като допълнение ще кажа че моята is-ка трудно пали като поседи повече време. Сменил съм бензинова помпа, горивен филтър, свещи, и няма оправия...

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook