М42 проблем с придърпване при ускоряване
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
45 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
metodi80, цял ферман си ми изписал!
Ми ще ги направя тея измервания, само да взема от някой по-хубав мултицет, че моя е от ефтините и му нямам много доверие за такова измерване. Щом ги направя ще пиша.
Бате Сашо, по-горе съм написал, че ламбда сондата съм я сменил с нова, едва ли е от нея.
Аз като цяло съм най-склонен да се съглася с това, което е написал ивчо3, не й стига бензин.

Бате Сашо, по-горе съм написал, че ламбда сондата съм я сменил с нова, едва ли е от нея.
Аз като цяло съм най-склонен да се съглася с това, което е написал ивчо3, не й стига бензин.
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
CTORH написа:metodi80, цял ферман си ми изписал!Ми ще ги направя тея измервания, само да взема от някой по-хубав мултицет, че моя е от ефтините и му нямам много доверие за такова измерване. Щом ги направя ще пиша.
Бате Сашо, по-горе съм написал, че ламбда сондата съм я сменил с нова, едва ли е от нея.
Аз като цяло съм най-склонен да се съглася с това, което е написал ивчо3, не й стига бензин.
а каква е сондата ?
Глупака е глупак, защото не знае че е тъп...
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
CTORH написа:metodi80, цял ферман си ми изписал!.
Той е както за теб , така и за всички които искат да си проверят дебитомера и бубините , а не знаят как .... Да го наречеме "steb by step manual "....
Мултицета не е важно дали е скъп или ефтин , въпроса е само батерията му да не е много стара , щото тогава показва грешни стойности (най -вече при мерене на съпротивление ).
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
metodi80, чак сега се захванах да направя тези измервания. Ето и резултатите:
1-во упражнение ...
Проверка на дебитомер ....
а)
1. Взимаш един мултицет и един обикновен термометър (за стайна температура).
2. Включваш уреда на обхват 2000 ома
3. Мериш околната температура и я пишеш тук (или на ЛС) 23 градуса
4. Отвиваш буксата на дебитомера (двигателя е угасен) и мериш съпротивлението м/у 4-ти и 5-ти пин на САМИЯ ДЕБИТОМЕР (пишеш стойностите тук или на ЛС) 1990 Om
б)
1. Включваш мултицета да мери изправено напрежение (на скала 20 волта)
2. Буксата на дебитомера да е откачена
3. Подаваш контакт (без да палиш колата )
4. Мериш с мултицета на БУКСАТА (в която влиза кабела) м/у 1-ви и 5-ти пин и пишеш тук какво напрежение си измерил 4.97 V
в)
1.Буксата на дебитомера да е включена в дебитомера
2. Махаш предпазния маншон на буксата и го изтегляш на долу по кабела , така че да имаш достъп до пиновете от зад на самата букса . Маншона може да изтеглиш лекичко , като подпъхнеш тънка отверчица ...
3. Включваш мултицета да мери изправено напрежение и поставяш пипалата на 2-ри и 5-ти пин на буксата 0.02 V
4.Подаваш контакт (без да палиш ) и пишеш тук какво напрежение си измерил 0.25 V
5. Палиш и оставяш на тихи и пак пишеш какво напрежение ти е показал уреда 1 V
6. Подаваш и задържаш на 3000 об/мин и пак пишеш какво напрежение ти е показал уреда 2.10 V
г)
1. Взимаш мултицет поставяш го на обхват 2000 ома и мериш м/у 1-ви и 5-ти пин на дебитомера и пишеш тук какво си измерил 1930 Om
д)
И сега най -важното измерване :
1. Откачаш дебитомера от гофрирания маркуч и от кутията на въздушния филтър (направо с капака на кутията)
2. Взимаш мултицета поставяш го на обхват 200 ома
3. Поставяш пипалата м/у 2-ри и 5-ти пин на дебитомера
4. С една дълга отверка бъркаш в дебитомера (от страната на капака на кутията) и буташ клапата му до противоположния край
5. Пишеш тук какво си измерил 1590 Om
6. След това завърташ уреда на обхвт 20 Кило Ома (20 000 ома) , такак както клапата е затворена
7.Пишеш тук какво си измерил 10.90 KOm
2-ро упражнение
Проверка на първично съпротивление на бубини (вторичното е невъзможно да се премери )
а)
1. Отвиваш буксата на бубините
2.Включваш мултицета да мери изправено напрежение (обхват 20 волта)
3.Подаваш контакт (без да палиш)
4.Мериш м/у 2-ри пин (на самата букса) и маса
5. Пишеш какво си измерил 12.55 V
б)
1.Буксата на бубините е отвита
2.Включваш мултицета да мери съпротивление (обхват 20 ома)
3. Мериш м/у 3-ти пин и маса
4.Пишеш какво си измерил 2.6 Om
Най -важното измерване за бубините :
в)
1. Буксата на бубините е откачена
2. Включваш уреда на съпротивление (20 ома)
3. Мериш съпротивлението м/у 2-ри и 1-ви пин
2-ри и 5-ти пин
2-ри и 6 -ти пин
2-ри и 7 -ми пин
4. Пишеш тук какво си измерил 1.6 Om (на всички)
Имам чувството, че сега откакто захладня времето проблема се появява в доста по-малка степен. Овен това не съм споменал още една подробност - когато паля колата студена се случва понякога да ми гасне като и подам газ (на място, не в движение). После трябва да изчакам около половин минута за да запаля, че иначе не винаги пали.
Тези факти ме навеждат на мисълта че проблема май е в дебитомера и по-точно в оня шибан температурен датчик, дето мери температурата на входящия въздух.
1-во упражнение ...
Проверка на дебитомер ....
а)
1. Взимаш един мултицет и един обикновен термометър (за стайна температура).
2. Включваш уреда на обхват 2000 ома
3. Мериш околната температура и я пишеш тук (или на ЛС) 23 градуса
4. Отвиваш буксата на дебитомера (двигателя е угасен) и мериш съпротивлението м/у 4-ти и 5-ти пин на САМИЯ ДЕБИТОМЕР (пишеш стойностите тук или на ЛС) 1990 Om
б)
1. Включваш мултицета да мери изправено напрежение (на скала 20 волта)
2. Буксата на дебитомера да е откачена
3. Подаваш контакт (без да палиш колата )
4. Мериш с мултицета на БУКСАТА (в която влиза кабела) м/у 1-ви и 5-ти пин и пишеш тук какво напрежение си измерил 4.97 V
в)
1.Буксата на дебитомера да е включена в дебитомера
2. Махаш предпазния маншон на буксата и го изтегляш на долу по кабела , така че да имаш достъп до пиновете от зад на самата букса . Маншона може да изтеглиш лекичко , като подпъхнеш тънка отверчица ...
3. Включваш мултицета да мери изправено напрежение и поставяш пипалата на 2-ри и 5-ти пин на буксата 0.02 V
4.Подаваш контакт (без да палиш ) и пишеш тук какво напрежение си измерил 0.25 V
5. Палиш и оставяш на тихи и пак пишеш какво напрежение ти е показал уреда 1 V
6. Подаваш и задържаш на 3000 об/мин и пак пишеш какво напрежение ти е показал уреда 2.10 V
г)
1. Взимаш мултицет поставяш го на обхват 2000 ома и мериш м/у 1-ви и 5-ти пин на дебитомера и пишеш тук какво си измерил 1930 Om
д)
И сега най -важното измерване :
1. Откачаш дебитомера от гофрирания маркуч и от кутията на въздушния филтър (направо с капака на кутията)
2. Взимаш мултицета поставяш го на обхват 200 ома
3. Поставяш пипалата м/у 2-ри и 5-ти пин на дебитомера
4. С една дълга отверка бъркаш в дебитомера (от страната на капака на кутията) и буташ клапата му до противоположния край
5. Пишеш тук какво си измерил 1590 Om
6. След това завърташ уреда на обхвт 20 Кило Ома (20 000 ома) , такак както клапата е затворена
7.Пишеш тук какво си измерил 10.90 KOm
2-ро упражнение
Проверка на първично съпротивление на бубини (вторичното е невъзможно да се премери )
а)
1. Отвиваш буксата на бубините
2.Включваш мултицета да мери изправено напрежение (обхват 20 волта)
3.Подаваш контакт (без да палиш)
4.Мериш м/у 2-ри пин (на самата букса) и маса
5. Пишеш какво си измерил 12.55 V
б)
1.Буксата на бубините е отвита
2.Включваш мултицета да мери съпротивление (обхват 20 ома)
3. Мериш м/у 3-ти пин и маса
4.Пишеш какво си измерил 2.6 Om
Най -важното измерване за бубините :
в)
1. Буксата на бубините е откачена
2. Включваш уреда на съпротивление (20 ома)
3. Мериш съпротивлението м/у 2-ри и 1-ви пин
2-ри и 5-ти пин
2-ри и 6 -ти пин
2-ри и 7 -ми пин
4. Пишеш тук какво си измерил 1.6 Om (на всички)
Имам чувството, че сега откакто захладня времето проблема се появява в доста по-малка степен. Овен това не съм споменал още една подробност - когато паля колата студена се случва понякога да ми гасне като и подам газ (на място, не в движение). После трябва да изчакам около половин минута за да запаля, че иначе не винаги пали.
Тези факти ме навеждат на мисълта че проблема май е в дебитомера и по-точно в оня шибан температурен датчик, дето мери температурата на входящия въздух.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
CTORH написа:......
Проверка на дебитомер ....
а) температурния датчик (IAT) ти е в норма - при температура м/у 15 -35 градуса съпротивлението трябва да е 1300 - 3600 ома
б) напрежението , което постъпва на буксата на дебитомера е в норма - около 5 волта
в) стойностите на напрежениято в работен режим на дебитомера (VAF) са в норма - 0.25(на контакт) ; 0.9 (на тихи) ; около 2 волта (при 3000 об/мин)
г) ето тази стойност на съпротивлението е висока .... тук можеби има проблем ! Имам известни колебания , ще погледна по-обстойно и ще кажа със сигурност утре ....
д) стойностите са в норма ...
Проверка на бубини ...
а) стойностите са в норма - това е напрежението на акумулатора (така трябва да е ...)
б) тази стойност на съпротивлението е висока - НЕ трябва да е така ... Тук трябва да измериш 0 ома
или примерно 0.5 (което е паразитното съпротивление на пипалата на уреда ). Другия вариянт е уреда да не ти показва правилно (можеш да установиш като включиш уреда на наи -ниската скала за съпротивление - 20 ома и дадеш пипалата му на късо , ако ти даде , че съпритвлението е 2.6 ома - значи всичко е наред , ако ти даде примерно 0.2 - 0.8 ома , значи съпривлението от 3 пин към маса е високо и може да ти най вероятно имаш лоша маса на бубините.)
в) съпротивлението на бубините е високо , трябва да е до 0.8 ома . Причината пак може да е в грешно показание на уреда , ако ли не , то имаш проблем с бубините !
Пак казвам дай на късо пипалата на уреда (като преди това си включил уреда на най -ниската скала ) и замери колко ти е паразитното съпротивление на уреда , след това като мериш , вади това съпротивление от измереното ....
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
Подточка г) от проверката на дебитомера ще я измеря пак, както и подточки б) и в) от проверката на бобините. По принцип най-ниския ми обхват на мутицета е 200 ома. Аз затова ти казах, че му нямам много доверие, щото е евтин, за 10 лева съм го купил.
Относно масата на бобините - това предполагам е оная жичка дето е свързана към корпуса на бобините и отива другия и край на купето. Ще я зачистя с шкурка и ВД-40 преди да направя повторните измервания.
Относно масата на бобините - това предполагам е оная жичка дето е свързана към корпуса на бобините и отива другия и край на купето. Ще я зачистя с шкурка и ВД-40 преди да направя повторните измервания.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
CTORH написа:Подточка г) от проверката на дебитомера ще я измеря пак, както и подточки б) и в) от проверката на бобините. По принцип най-ниския ми обхват на мутицета е 200 ома. Аз затова ти казах, че му нямам много доверие, щото е евтин, за 10 лева съм го купил.
Относно масата на бобините - това предполагам е оная жичка дето е свързана към корпуса на бобините и отива другия и край на купето. Ще я зачистя с шкурка и ВД-40 преди да направя повторните измервания.
Преди да се занимаваш с каквото и да било , дай кабелите на мултицета на късо (при обхват 200ома) и виж какво ще ти покаже уреда (колко му е паразитното съпротивление) ..... Това което ти покаже като съпротивление , после го вади от това което ще измериш при мерене на каквото и да било ...
Масата на бубините е от 3-ти пин към корпус , именно това мериш , дали тази връзка е добра и трябва да ти даде 0 ома , демек пълна верига (или трябва да ти покаже паразитното съпротивление на уреда .... ).
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
Повторих ги пак съмнителните измервания.
Проверка на дебитомер:
г) 490 Ом
Проверка на бубини:
б) 0.6 Ом
в) 0.8 Ом
Приспаднал съм паразитното съпротивление на уреда.
Проверка на дебитомер:
г) 490 Ом
Проверка на бубини:
б) 0.6 Ом
в) 0.8 Ом
Приспаднал съм паразитното съпротивление на уреда.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
CTORH написа:Повторих ги пак съмнителните измервания.
Проверка на дебитомер:
г) 490 Ом
Проверка на бубини:
б) 0.6 Ом
в) 0.8 Ом
Приспаднал съм паразитното съпротивление на уреда.
Еми явно всичко ти е в норма , търси проблема другаде
- krisbmw
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.12.2007
- Местоположение: софия и само в софия
- Пол: Мъж
- Кара: e39 kombi :D
- Мечтае да кара: BMW E34 m5-convertible
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
имах по4ти същия проблем колега и като смених помпата бензиновата,иниво регулатора се оправи постепенно не веднага
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
ОК metodi80, благодаря ти за помщта.
krisbmw, какъв е тоя ниво регулатор, къде се намира и каква е неговата функция?

krisbmw, какъв е тоя ниво регулатор, къде се намира и каква е неговата функция?
- krisbmw
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.12.2007
- Местоположение: софия и само в софия
- Пол: Мъж
- Кара: e39 kombi :D
- Мечтае да кара: BMW E34 m5-convertible
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
CTORH написа:ОК metodi80, благодаря ти за помщта.![]()
krisbmw, какъв е тоя ниво регулатор, къде се намира и каква е неговата функция?
namira se na reslata na diuzite opredelq nalaganeto v neq kum diuzite
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
От тая схема номер 6 ли е http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA51&mospid=47438&btnr=13_0366&hg=13&fg=15
- krisbmw
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.12.2007
- Местоположение: софия и само в софия
- Пол: Мъж
- Кара: e39 kombi :D
- Мечтае да кара: BMW E34 m5-convertible
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
CTORH написа:От тая схема номер 6 ли е http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA51&mospid=47438&btnr=13_0366&hg=13&fg=15
da bate probwai s nego lesno se smenqwa ama pak mu sloji na 3 bara ne po golqm
---------------------------------------------------------------------
Пиши на КИРИЛИЦА!!!
bmwdriver
- Venko_3222
- Потребител
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 28.09.2010
- Местоположение: kazalnak
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 m42b18
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
колеги и аз имам сащтия проблем само че като допълнение ще кажа че моята is-ка трудно пали като поседи повече време. Сменил съм бензинова помпа, горивен филтър, свещи, и няма оправия...
45 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани