При пускане на климатик, колата гасне
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- g_mihalev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: София/Свиленград
- Кара: с удоволствие
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017
При пускане на климатик, колата гасне
Здравейте колеги,
Вчера се прибирах към София и през целия път си карах на климатик, без никакъв проблем (колата си ускоряваше перфектно), малко преди София ми направи впечатление че като че ли климатика не охлажда и го спрях. Малко по-късно същия ден ми се наложи да ходя из София и си пуснах климатиак бачкаше си супер, но след около 20 км (на един светофар) оборотите почнаха да играят супер много (от 300-1000) и колата изгасна. Спрях климатика и я запалих, работеше нормално, пуснах климатика и пак заиграха оборотите и пак изгасна.
Колата е e46 320i 1999 (M52BTU20) (колата е с климатроник)
Четох по темите и пишеха за стъпково моторче (но проблема го има само при пуснат климатик). През останалото време оборотите не мръдват от 750-800.
Приятел ми каза че на една тяхна служебна кола(опел зафира) се било оказало компютъра (някак си не ми се иска да е това).
Все още не съм ходил на диагностика поради липса на време (освен това времето застудя), но ако някой се е сблъсквал с нещо таково или има идея ще съм благодарен да сподели.
Поздрави
Вчера се прибирах към София и през целия път си карах на климатик, без никакъв проблем (колата си ускоряваше перфектно), малко преди София ми направи впечатление че като че ли климатика не охлажда и го спрях. Малко по-късно същия ден ми се наложи да ходя из София и си пуснах климатиак бачкаше си супер, но след около 20 км (на един светофар) оборотите почнаха да играят супер много (от 300-1000) и колата изгасна. Спрях климатика и я запалих, работеше нормално, пуснах климатика и пак заиграха оборотите и пак изгасна.
Колата е e46 320i 1999 (M52BTU20) (колата е с климатроник)
Четох по темите и пишеха за стъпково моторче (но проблема го има само при пуснат климатик). През останалото време оборотите не мръдват от 750-800.
Приятел ми каза че на една тяхна служебна кола(опел зафира) се било оказало компютъра (някак си не ми се иска да е това).
Все още не съм ходил на диагностика поради липса на време (освен това времето застудя), но ако някой се е сблъсквал с нещо таково или има идея ще съм благодарен да сподели.
Поздрави
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: При пускане на климатик, колата гасне
Може да ти затяга шайбата на компресора и да се получава тоя ефект,свали ремъка на климатика и опитай да пуснеш с копчето,ако не загасне значи е компресора,ако загасне-софтуерен проблем
- g_mihalev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: София/Свиленград
- Кара: с удоволствие
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017
Re: При пускане на климатик, колата гасне
И аз си мислех че може нещо да затяга , но не се сетих за шайбата, но си мислех че е от съединителя (нали компресора си има съединител, ако не греша).
Благодаря колега ще проверя при първа възможност. А ако е софтуерен има ли шанс просто да е записал някаква грешка , а да не е повреда ?
Благодаря колега ще проверя при първа възможност. А ако е софтуерен има ли шанс просто да е записал някаква грешка , а да не е повреда ?
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: При пускане на климатик, колата гасне
Щом само при пуснат климатик го прави значи не е шайбата защото тя винаги се върти, а когато пуснеш климатика съединитял залепва и задвижва механизма на компресора ако го махнеш ремъка можеш да провериш дали наистина не е софтуерен проблема, но затова си има и диагностика.
Виж по логочно ми се струва да не работи перката и от там като си влезнал в София по светофарите нямаш охлаждане защото тя не работи, а в движение имаш охлаждане на кондензатора от въздушната струя и затова по пътя е работил, та понеже нямо кой да охлади кондензатора защото перката не се включва и налягането отива на 30 бара и компресора се товари следователно мъчи двигателя и оборотите падат, а понеже на 30 бара компресора спира за момент оборотите са наред докото пак не се включи пак и стане 30 бара налягането.
Това са признаците на неработеща перка та първо като пуснеш климатика на място виж дали ще се включи компресора и с него трябва да тръгне и перката ако не върти значи всичко е ясно след 2, 3 минути компресора ще се натовари кондензатора или /външния радиатор на климатика/ ще е много топъл няма да може да се пипа и компресора ще изключи даже се чува виене по някога.
Провери перката и пиши.
Виж по логочно ми се струва да не работи перката и от там като си влезнал в София по светофарите нямаш охлаждане защото тя не работи, а в движение имаш охлаждане на кондензатора от въздушната струя и затова по пътя е работил, та понеже нямо кой да охлади кондензатора защото перката не се включва и налягането отива на 30 бара и компресора се товари следователно мъчи двигателя и оборотите падат, а понеже на 30 бара компресора спира за момент оборотите са наред докото пак не се включи пак и стане 30 бара налягането.
Това са признаците на неработеща перка та първо като пуснеш климатика на място виж дали ще се включи компресора и с него трябва да тръгне и перката ако не върти значи всичко е ясно след 2, 3 минути компресора ще се натовари кондензатора или /външния радиатор на климатика/ ще е много топъл няма да може да се пипа и компресора ще изключи даже се чува виене по някога.
Провери перката и пиши.
- g_mihalev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: София/Свиленград
- Кара: с удоволствие
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017
Re: При пускане на климатик, колата гасне
Благодаря колега, сега ходих до колата (студена е , не е палена от сутринта). Запалих я и помолих един колега да пусне климатика докато съм пред двигателя. В момента в който пусна климатика колата изгасна моментално. При втория опит се загледах в шайбата на климатика - докато колата работи без климатик шайбата си се върти нормално, в момента в който пусна климатика сякаш шайбата спира, а ремъка приплъзва по нея около 2 см.
Re: При пускане на климатик, колата гасне
Колега прилича на блокирал компресор. Свали ремъка, включи климатика (от бутона на таблото) за да зацепи електромагнитния съединител и се опитай да завъртиш шайбата
Ако правиш този опит го прави на студена кола и за не повече от 10-15 секунди СЪС СВАЛЕН РЕМЪК ВОДНАТА ПОМПА НЕ ВЪРТИ
Ако правиш този опит го прави на студена кола и за не повече от 10-15 секунди СЪС СВАЛЕН РЕМЪК ВОДНАТА ПОМПА НЕ ВЪРТИ

- g_mihalev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: София/Свиленград
- Кара: с удоволствие
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017
Re: При пускане на климатик, колата гасне
Благодаря колега ще опитам, но ремъка за водната помпа не е ли другия. Климатика не е ли с индивидуален ремък?
Re: При пускане на климатик, колата гасне
g_mihalev написа:.... Климатика не е ли с индивидуален ремък?
Прав си извинявай

Нещо пиша по инерция ....
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: При пускане на климатик, колата гасне
g_mihalev написа:Благодаря колега, сега ходих до колата (студена е , не е палена от сутринта). Запалих я и помолих един колега да пусне климатика докато съм пред двигателя. В момента в който пусна климатика колата изгасна моментално. При втория опит се загледах в шайбата на климатика - докато колата работи без климатик шайбата си се върти нормално, в момента в който пусна климатика сякаш шайбата спира, а ремъка приплъзва по нея около 2 см.
колега значи ти е блокирал компресора и при този вариант по скъпо излиза да се ремонтира отколкото да си вземеш друг работещ щом е блокирал значи от там идва проблема и с оборотите най-вероятно е останал без масло.
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани