Кормилна кутия - проблем...
Модератор: Технически модератори
41 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: Кормилна кутия - проблем...
JP написа:Значи, още като си купих колата имаше луфт във волана, малко по-голям от обичайното... При каране на прав път, като подам газ и колата почва да носи ту наляво, ту надясно... Е, не искам да се вманиачавам, но при скорост от 160 нагоре ме хваща шубе заради това носене...Като попрочетох тук там се оказа, че най-вероятно се дължи на износване на зъбчатките в кормилната кутия... От БМВ отстраняват този дефект в по-късните модели /май от 1992 нататък/, но не си спомням от кога точно... Колата ми е 1990, М50Б20...
Някой знае ли нещо по въпроса... И евентуално за колко може да се намери "на старо" кормилна кутия от Е34 1993-94...
Здрасти,
Имах подобен проблем на подобна кола. Намерих друга кутия, свалих старата, но не открих никакъв луфт. След това се оказа, че луфтът е от поизносени шлици на вала, който свързва кутията и волана. Така че имам една здрава кутия в мазето. Щом имаш нужда, ще ти я подаря. Пиши ЛС да се разберем как да я вземеш (ако си навит).
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Колеги,вадя темата от прахта,но днес след като ми рециклираха кормилната кутия и като смених тампоните на стабилизиращата щанга и един накрайник,след направен реглаж на предницата всичко заспа
Кормилната кутия имаше радиален и аксиален луфт към хебела и от всичките видове луфтове в нея ми играеше лявото колело,при ускорение,при спиране и т.н. Сега обаче всичко е О'К и всеки милиметър завой на волана се чувстват като изпълнение от страна на автомобила - сеене няма
Последно ми остана да сложа един чифт Bilstein отпред и отивам да гоня вятъра към Пловдив (на 2 пъти го изпреварих
)
Георги Пенчев


Последно ми остана да сложа един чифт Bilstein отпред и отивам да гоня вятъра към Пловдив (на 2 пъти го изпреварих





Георги Пенчев
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
plamenppppp написа:Чувал съм , че подобно сеене се получавало при омекване на тампоните на носачите ! Иначе здрави - но омеквали и правели тези номера . ... Те между другото можели да се сменят - избивали се на преса , но честно казано не съм ги срещал като резервна част по магазините - в повечето случаи продават целия носач със шарнирния болт и тампона !
Миналата семица смених въпросните носачи и тампони. Значи това са горните(а всъщност са задните) носачи, едни мнооооооого криви. Цялата операция се проведе в сервиз ХЕЕД91 (последната година с Василен го ползваме редовно, хората са много сериозни и го препоръчвам на всички) . Когато ги донесоха бяха е отделни кутии: всеки носач в своята и двата тампона в трета. После при плащането тампоните бяха в отделна позиция. Т.е. може да си ги купиш отделно от носачите. Само че не виждам смисъл да ги смениш само тях. Мойте бяха оригиналните на колата - на 12 години и мнооого километри. А това значи, че и носачите са на същото дередже(поне моите бяха за смяна, даже според мен тампоните не бяха толкова зле колкото носачите). Да, в единия случай ще дадеш само 60-70 лв. + труд и реглаж. В другия случай ще се изръсиш още по 100-120 лв. на бройка за носачи. Ама поне няма да ти се наложи след 2-3000 км да ходиш пак в сервиза за да смениш и тях + труд + реглаж. А може да си сигурен, че след първата смяна много бързо ще отидеш и на втората, защото като уплътниш единия луфт натоварването ще се прехвърли към този на шарнира на носача (такъв със сигурност имаш просто за момента сигурно е пренебрежимо малък). А, и не се опитвай да сменяш сам или при някой гаражен майстор носача с тампона. Тя пресата се задъхваше, а какво ли остава за вас


- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
JP написа:Супер!!!Кажи кои са тези майстори? Може на някой да му се наложи нещо да ремонтира при тях. И какви пари ти взеха?
JP,вчера вечерта изкарах колата по магистралата за Пловдив и там усетих,че сеенето макар и по-малко е останало


Отпред всичко е в пълна изправност.След като си взех колата отремонтирана я карах в трафика и за сеенето не съм усетил. Сега единственото нещо остана предните амортисьори,единия от които е зле - вече се надявам,че от неравномерно износени амортисьори може би остана това гадно сеене....
MadMax ,как е твоят туринг в това отношение

Георги Пенчев
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Колеги и аз вадя темата от прахта кажете тези от МЕИ (ТУ) добри ли са с рециклирането на кормилната кутия? Имам огромен луфт във волана и ще рециклирам в този сервиз.
Благодаря
Благодаря
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- dizelboy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2521
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: коя кадето го прибере при себеси
Re: Кормилна кутия - проблем...
Penchev написа:JP написа:Значи, още като си купих колата имаше луфт във волана, малко по-голям от обичайното... При каране на прав път, като подам газ и колата почва да носи ту наляво, ту надясно... Е, не искам да се вманиачавам, но при скорост от 160 нагоре ме хваща шубе заради това носене...Като попрочетох тук там се оказа, че най-вероятно се дължи на износване на зъбчатките в кормилната кутия... От БМВ отстраняват този дефект в по-късните модели /май от 1992 нататък/, но не си спомням от кога точно... Колата ми е 1990, М50Б20...
Някой знае ли нещо по въпроса... И евентуално за колко може да се намери "на старо" кормилна кутия от Е34 1993-94...
Колега, и аз съм така.Смених я не отдавна тая въпросната кормилна кутия с уж по-добра,но проблема остана ...Почнаха да ми се въртят разни мрачни мисли в главата,че нарастването на това сеене с повишаването на скороста може би да е от нещо друго ... Но наскоро направих един опит на черен път се движих съвсем леко,свалих прозореца и гледах предната гума от мойта страна как като стъпваше по разните камъни и неравности се мърдаше ту наляво,ту надясно сякаш аз местя волана а даже напротив аз го държах яко и с 2-те ръце така,че да не давам възможност да се движи
Цялата предница ми е здрава,но в крайна сметка ще я рециклирам тая кутия защото парите летят навятъра
![]()
С какъв размер гуми си караш колата ? Колкото са по-широки,толкова е по-голям ефекта от сеенето![]()
Георги Пенчев
баце каде ще рециклираш кутията вазможнолие и за колко кинта е тази газария 4е сам 4увал 4е неможе да се ремонтира



- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
после да няма тема,зашо не ми се връща волана

С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Колеги ,все пак това е кормилна кутия-не е ли по-добре да си вземете една нова на старо-около 150лв.Поне според мен това е едно от нещата ,които не трябва да се разглобяват.Явор написа:после да няма тема,зашо не ми се връща волана
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Ще ми я правят в ТУ(МЕИ) блок номер 11. 220 лв. с монтаж рециклация и демонтаж. 1г. гаранция ми дават. След ремонта който е утре ще докладвам в темата как е минало всичко.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Ремонта е извършен и съм доволен остана съвсем малък луфт във волана който мисля е от биалетките, че нещо ми тропа отпред. Ще ходя да видя при майстора какво е и да премахнем тази хлабина.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
tsb_bg написа:Zubcho написа:Ремонта е извършен и съм доволен ...
А в какво се състои ремонта, казаха ли ти какво е сменяно/регулирано
Не знам и не ме вълнува важен е крайния резултат.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
41 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани