Кормилна кутия - проблем...

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

re

Мнение от slavianko » 30 Сеп 2005, 13:01

Ами тия дни ще гледам да я вдигна някаде на канал и да я снимам направо. Въпреки че е супер лесно за изпълнение, предполагам че така най добре ще се добие представа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 20.06.2004
Местоположение: Sofia

Re: Кормилна кутия - проблем...

Мнение от Madmax » 02 Окт 2005, 10:46

JP написа:Значи, още като си купих колата имаше луфт във волана, малко по-голям от обичайното... При каране на прав път, като подам газ и колата почва да носи ту наляво, ту надясно... Е, не искам да се вманиачавам, но при скорост от 160 нагоре ме хваща шубе заради това носене... :uups: Като попрочетох тук там се оказа, че най-вероятно се дължи на износване на зъбчатките в кормилната кутия... От БМВ отстраняват този дефект в по-късните модели /май от 1992 нататък/, но не си спомням от кога точно... Колата ми е 1990, М50Б20...
Някой знае ли нещо по въпроса... И евентуално за колко може да се намери "на старо" кормилна кутия от Е34 1993-94...


Здрасти,

Имах подобен проблем на подобна кола. Намерих друга кутия, свалих старата, но не открих никакъв луфт. След това се оказа, че луфтът е от поизносени шлици на вала, който свързва кутията и волана. Така че имам една здрава кутия в мазето. Щом имаш нужда, ще ти я подаря. Пиши ЛС да се разберем как да я вземеш (ако си навит).

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 16 Ное 2005, 20:29

Колеги,вадя темата от прахта,но днес след като ми рециклираха кормилната кутия и като смених тампоните на стабилизиращата щанга и един накрайник,след направен реглаж на предницата всичко заспа :D Кормилната кутия имаше радиален и аксиален луфт към хебела и от всичките видове луфтове в нея ми играеше лявото колело,при ускорение,при спиране и т.н. Сега обаче всичко е О'К и всеки милиметър завой на волана се чувстват като изпълнение от страна на автомобила - сеене няма :!:

Последно ми остана да сложа един чифт Bilstein отпред и отивам да гоня вятъра към Пловдив (на 2 пъти го изпреварих :twisted: ) :twisted: :twisted: :mhihi: :mhihi:


Георги Пенчев
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 15.12.2004
Местоположение: София

Мнение от JP » 17 Ное 2005, 14:57

Супер!!!Кажи кои са тези майстори? Може на някой да му се наложи нещо да ремонтира при тях. И какви пари ти взеха?

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 17 Ное 2005, 15:53

plamenppppp написа:Чувал съм , че подобно сеене се получавало при омекване на тампоните на носачите ! Иначе здрави - но омеквали и правели тези номера . ... Те между другото можели да се сменят - избивали се на преса , но честно казано не съм ги срещал като резервна част по магазините - в повечето случаи продават целия носач със шарнирния болт и тампона ! :confused:


Миналата семица смених въпросните носачи и тампони. Значи това са горните(а всъщност са задните) носачи, едни мнооооооого криви. Цялата операция се проведе в сервиз ХЕЕД91 (последната година с Василен го ползваме редовно, хората са много сериозни и го препоръчвам на всички) . Когато ги донесоха бяха е отделни кутии: всеки носач в своята и двата тампона в трета. После при плащането тампоните бяха в отделна позиция. Т.е. може да си ги купиш отделно от носачите. Само че не виждам смисъл да ги смениш само тях. Мойте бяха оригиналните на колата - на 12 години и мнооого километри. А това значи, че и носачите са на същото дередже(поне моите бяха за смяна, даже според мен тампоните не бяха толкова зле колкото носачите). Да, в единия случай ще дадеш само 60-70 лв. + труд и реглаж. В другия случай ще се изръсиш още по 100-120 лв. на бройка за носачи. Ама поне няма да ти се наложи след 2-3000 км да ходиш пак в сервиза за да смениш и тях + труд + реглаж. А може да си сигурен, че след първата смяна много бързо ще отидеш и на втората, защото като уплътниш единия луфт натоварването ще се прехвърли към този на шарнира на носача (такъв със сигурност имаш просто за момента сигурно е пренебрежимо малък). А, и не се опитвай да сменяш сам или при някой гаражен майстор носача с тампона. Тя пресата се задъхваше, а какво ли остава за вас :(
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 17 Ное 2005, 19:59

JP написа:Супер!!!Кажи кои са тези майстори? Може на някой да му се наложи нещо да ремонтира при тях. И какви пари ти взеха?


JP,вчера вечерта изкарах колата по магистралата за Пловдив и там усетих,че сеенето макар и по-малко е останало :roll: Бяхме 3-ма души,като човека на задната седалка сподели ,че чуваства сеене в ляво и вдясно от задницата.Значи сменил съм тампоните на задницата,маслото в ниворегулатора и проверка на задните амортисьори в "Дару" абсолютно всико "спи" отзад :confused:
Отпред всичко е в пълна изправност.След като си взех колата отремонтирана я карах в трафика и за сеенето не съм усетил. Сега единственото нещо остана предните амортисьори,единия от които е зле - вече се надявам,че от неравномерно износени амортисьори може би остана това гадно сеене....

MadMax ,как е твоят туринг в това отношение :?:


Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 28 Сеп 2007, 19:33

Колеги и аз вадя темата от прахта кажете тези от МЕИ (ТУ) добри ли са с рециклирането на кормилната кутия? Имам огромен луфт във волана и ще рециклирам в този сервиз.

Благодаря
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2521
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: коя кадето го прибере при себеси

Re: Кормилна кутия - проблем...

Мнение от dizelboy » 28 Сеп 2007, 20:51

Penchev написа:
JP написа:Значи, още като си купих колата имаше луфт във волана, малко по-голям от обичайното... При каране на прав път, като подам газ и колата почва да носи ту наляво, ту надясно... Е, не искам да се вманиачавам, но при скорост от 160 нагоре ме хваща шубе заради това носене... :uups: Като попрочетох тук там се оказа, че най-вероятно се дължи на износване на зъбчатките в кормилната кутия... От БМВ отстраняват този дефект в по-късните модели /май от 1992 нататък/, но не си спомням от кога точно... Колата ми е 1990, М50Б20...
Някой знае ли нещо по въпроса... И евентуално за колко може да се намери "на старо" кормилна кутия от Е34 1993-94...


Колега, и аз съм така.Смених я не отдавна тая въпросната кормилна кутия с уж по-добра,но проблема остана ... :roll: Почнаха да ми се въртят разни мрачни мисли в главата,че нарастването на това сеене с повишаването на скороста може би да е от нещо друго ... Но наскоро направих един опит на черен път се движих съвсем леко,свалих прозореца и гледах предната гума от мойта страна как като стъпваше по разните камъни и неравности се мърдаше ту наляво,ту надясно сякаш аз местя волана а даже напротив аз го държах яко и с 2-те ръце така,че да не давам възможност да се движи :!: Цялата предница ми е здрава,но в крайна сметка ще я рециклирам тая кутия защото парите летят навятъра :confused:

С какъв размер гуми си караш колата ? Колкото са по-широки,толкова е по-голям ефекта от сеенето :idea:


Георги Пенчев


баце каде ще рециклираш кутията вазможнолие и за колко кинта е тази газария 4е сам 4увал 4е неможе да се ремонтира
ИзображениеИзображение
Изображение

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 28 Сеп 2007, 21:07

после да няма тема,зашо не ми се връща волана
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 29 Сеп 2007, 10:19

Явор написа:после да няма тема,зашо не ми се връща волана
Колеги ,все пак това е кормилна кутия-не е ли по-добре да си вземете една нова на старо-около 150лв.Поне според мен това е едно от нещата ,които не трябва да се разглобяват.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 29 Сеп 2007, 19:06

zvetiko написа:Колеги ,все пак това е кормилна кутия ... Поне според мен това е едно от нещата ,които не трябва да се разглобяват.


:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 30 Сеп 2007, 22:11

Ще ми я правят в ТУ(МЕИ) блок номер 11. 220 лв. с монтаж рециклация и демонтаж. 1г. гаранция ми дават. След ремонта който е утре ще докладвам в темата как е минало всичко.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 01 Окт 2007, 19:13

Ремонта е извършен и съм доволен остана съвсем малък луфт във волана който мисля е от биалетките, че нещо ми тропа отпред. Ще ходя да видя при майстора какво е и да премахнем тази хлабина.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 01 Окт 2007, 20:30

Zubcho написа:Ремонта е извършен и съм доволен ...


А в какво се състои ремонта, казаха ли ти какво е сменяно/регулирано :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 01 Окт 2007, 21:35

tsb_bg написа:
Zubcho написа:Ремонта е извършен и съм доволен ...


А в какво се състои ремонта, казаха ли ти какво е сменяно/регулирано :?:


Не знам и не ме вълнува важен е крайния резултат.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook