730d или 728i - Качества, Предимства и Недостатъци
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- badly_boy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 126
- Регистриран на: 8.05.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: e38 730d
730d или 728i - Качества, Предимства и Недостатъци
Здравейте колеги. Общо взето съм пред дилема. Давайте мнения... Предварително благодаря!
- el_toro
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: 25.11.2008
- Местоположение: Sofia, Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E38
Re: 730d или 728i - Качества, Предимства и Недостатъци
Ако може да си намериш добро дизелче, мисля че няма да сбъркаш. Добър мотор като разход, еластичност и надеждност.Като консумативи нещата са почти идентични.
- badly_boy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 126
- Регистриран на: 8.05.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: e38 730d
Re: 730d или 728i - Качества, Предимства и Недостатъци
Един майстор малко ме понаплаши за дизела като каза че като консумативи можело да се нарекат демпферна шайба, тампони на двигател и още някакви неща там... Причината била вибрацията на дизела. Общо взето много по-скъп за потдръжка от бензина. Каза че общо взето икономията от гориво се плаща за други неща в крайна сметка. Не знам и аз затова се обръщам към вас... 

- Дифашир
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 1.02.2010
- Местоположение: Навсякаде и никаде...
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 V8 bi TURBO & Е34 М52
- Мечтае да кара: http://www.youtube.com/watch?v=8VOULfir ... re=related
Re: 730d или 728i - Качества, Предимства и Недостатъци
и аз съм за бензин,макар че едната ми е дизел и то не я взех за друго ами щеше да е за продаване,и хората по прицип бягат на дизела и такава сметка си правех(тънките сметки...).но ако знаех че ще ми се досвидее 100% щеше да е V12 ноо каквото такова за сега съм си доволен.за мен дизеловия двидател е по натрупан и сложен,и от към частите като почнеш демферна шайба,тва турбо и то и тее дюзи няма да се сменят всеки ден ноо...да не дава господ нали ама постоянно си на тръни
иначе започнах да се убеждавам че и дизеловите двигатели са ''кучета'' ако се грижиш за тях както трябва

- el_toro
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: 25.11.2008
- Местоположение: Sofia, Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E38
Re: 730d или 728i - Качества, Предимства и Недостатъци
Вибрации няма колега - не говорим за автобус "Чавдар" все пак. Мотора работи доста тихо, равномерно и спокойно, така че не мисля така по въпроса. Да безспорно има неща, които трябва да се подменят ,но тях ги има при всеки модел. При дизела имаш дюзи, помпи , турбо. и тн. При бензиновите имаш свещи , кабели (ако не ги побългаряваш не са от най-евтините), сонди, датчици, ваноси , помпи и т.н . Така ,че всичко е въпрос на късмет какво ще вземеш и как е било стопанисвано от предишните собственици. Все пак това са коли на 10+ годинки
От мен имаш глас за дизела!
От мен имаш глас за дизела!

- Дифашир
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 1.02.2010
- Местоположение: Навсякаде и никаде...
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 V8 bi TURBO & Е34 М52
- Мечтае да кара: http://www.youtube.com/watch?v=8VOULfir ... re=related
Re: 730d или 728i - Качества, Предимства и Недостатъци
абе до късмета че има значение-няма спор,че зависи от това какво ще ти се падне и как се е стопанисвало и ще се стопанисва
както казва един познат в Германия ''всичко опира дотам.виждал съм БМВ-та на по 100 к изтормозени и грохнали и такива на по 700 к да работят перфетно'' и то си е така.както казваш колега и бензиновия има свещи датчици,ваноси и тн. но да струват,да струват колко да струват, а една дюза е към 300,350 лв.,а турбото,каквото и да си говорим по-скъпо си е сега,а за моята няма да говоря като ми казаха че едната дюза е 700лв.
но да не забравяме разхода на гориво колко е по-икономичен дизела.на мен ми гори от 7-12л/100 средно към 9-9,5л/100 разход на който бензиновия може само да завиди.и така се стига до дилемата''бензин или дизел" цялата работа опира до там дали човек иска да дава повече пари всеки път когато зарежда (при бензиновия)или да дава по сериозна сума когато нещо се прецака (при дизеловия)-всичко това е разбира се е от мое наблюдение
ако някой има друго виждане нека сподели 




- tngeorgiev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 634
- Регистриран на: 2.08.2006
- Местоположение: София
Re: 730d или 728i - Качества, Предимства и Недостатъци
ако ще е бензин, не бива да е по-слаб от в8 колега, на тази кола си и трябва старт и го заслужава 
пък ако вземеш 728 ще ти подаря емблема 750 за багажника и си готов)))))))

пък ако вземеш 728 ще ти подаря емблема 750 за багажника и си готов)))))))
E30 1986 318
E30 1993 318
E36 1991 320
E36 1997 328
E38 1997 735
Е46 2002 318
E30 1993 318
E36 1991 320
E36 1997 328
E38 1997 735
Е46 2002 318
- Дифашир
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 1.02.2010
- Местоположение: Навсякаде и никаде...
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 V8 bi TURBO & Е34 М52
- Мечтае да кара: http://www.youtube.com/watch?v=8VOULfir ... re=related
Re: 730d или 728i - Качества, Предимства и Недостатъци
абе и дизел да е пак трябва да е V8.730d и 728i работата за вървене ще е на кантар ми се струва.200 коня не са чак толкова малко дори и за 2 тона, зависи от какво се качваш ако е от tds 

- RAZVRATNIKA
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 6.11.2007
- Пол: Мъж
Re: 730d или 728i - Качества, Предимства и Недостатъци
Което ти е на сърце!Ако ще е бензин не 2.8,а V8(4.4 най-добре).
- badly_boy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 126
- Регистриран на: 8.05.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: e38 730d
Re: 730d или 728i - Качества, Предимства и Недостатъци
Ами слизам от е46 2.0 купе. Определено от доста време искам е38 но сега като дойде момента, не съм сигурен кой е най-удачният избор... 

- bace_martu
- ентусиаст
-
- Мнения: 1035
- Регистриран на: 8.12.2006
- Местоположение: Mladost Мнения: 1111
- Кара: колело
Re: 730d или 728i - Качества, Предимства и Недостатъци
el_toro написа:... При бензиновите имаш свещи , кабели (ако не ги побългаряваш не са от най-евтините), сонди, датчици, ваноси , помпи и т.н ....!
Кое е скъпото - свещи по 7лв , кабели няма има лули - по 18лв , сондите също не са от най-скъпите при условие че има и универсални за не много голяма сума, ваносите - ремонта също не е кой знае както, а за помпи не мисля че бенз. помпа е по-скъпа от нафтовата на 30-ката дизел. Както казват и колегите по-горе дано само да не се нала при дизела да сменяш дюзи с тая наща качествена нафта, че сумата не е никак близа до 300лв а отива по-скоро към 650-700лв. Ако си сигурен в дизела взимай него, ако не и намериш добър V8-мак мятай се на него, не се излагай с тия "six in line". Разликата в разхода между 728 и 740 е 1-2л. не повече, но удоволствите от шофирането на V8-мака е от земята до небето.
Успех в търсенето, наистина ще ти е нужен

Re: 730d или 728i - Качества, Предимства и Недостатъци
badly_boy написа:Един майстор малко ме понаплаши за дизела като каза че като консумативи можело да се нарекат демпферна шайба, тампони на двигател и още някакви неща там... Причината била вибрацията на дизела. Общо взето много по-скъп за потдръжка от бензина. Каза че общо взето икономията от гориво се плаща за други неща в крайна сметка. Не знам и аз затова се обръщам към вас...
Много правилно ти е казал майстора. Консумативите на какъвто и да е бензин (изключваме само V12) са много по-евтини от дизела. Маслото за дизела трябва да е задължително пълна синтетика заради турбото и много по-строгите допуски в мотора, докато бензин можеш да го караш без проблем и със 10в40. Най-евтиния като поддръжка е 740i с ръчни скорости. За разлика от м62 мотора няма ванос, има двуредова ангренажна верига, доста по-бързо оборотен е, което е голям кеф и е по-здрав. Смяната на маслото на скоростите е 69лв във Мкар Пловдив, а на дизела е 489лв, ако сложиш друго масло казваш директно чао на скоростите. Частите са по-евтини. Цял двигател със скорости за 740 струва около 1500лв, а на дизела само скоростите са 2000лв. Като икономия и 728 и 740 могат да горят едно и също според карането, обаче никога няма да имаш запаса от мощност при 40ката. И най-важното вероятността да намериш седмица с голям бензинов мотор на реални километри е огромна, докато дизела ще е връщан на 99%. Ако е на реални километри (150000) ще струва поне 8000 евро, а бензина на тея ще струва 3500

Реално дизела е в плюс ако го купиш от магазина или на километри около 50000 и да му вземеш ресурса до 200000, както казва един приятел "Тези коли са бомби със закъснител". Добре е да я купиш почти нова и да я караш и да я следиш много много изкъсо. Както усетиш, че почват да се сгомнясват разни нещица, спираш да я караш и я продаваш, докато още има някаква цена. Защото след тези километри почват едно по едно следните неща: горивни помпи. Дизела има 3 помпи, една във резервоара (250лв), която премята горивото от единия във другия резервоар, след това имаш под седалката (700лв), която качва към тази с високото налягане(~2к). Започват дюзи да се прецакват(700лв), ангренажна верига(300лв), и турбото (1500лв) има горе долу този ресурс. Когато се строши турбото ремонта с работите покрай него е 4-5к. И тогава решаваш, че е по-добре да си купиш цял двигател за части по-нататъка ...
ПС: не ме питайте от къде знам тези работи.
- turbobanana
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: 26.12.2007
Re: 730d или 728i - Качества, Предимства и Недостатъци
Аз съм за 728. Ако чаткаш английски прочети тази тема за двигателите в Е38 /само за бензиновите/ общо взето всичко е ясно.
Ако си взимах друга сега щеше да е 728 100%. Скоро ще ме гледате в 840 обаче
http://e38.org
Ако си взимах друга сега щеше да е 728 100%. Скоро ще ме гледате в 840 обаче

http://e38.org
- kokali praa vsiakvi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 307
- Регистриран на: 21.03.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328i Мойта, e53 Семейната
- Мечтае да кара: 635i e24, 850i e31
- Детайли за колата: Истинската 328ца
Re: 730d или 728i - Качества, Предимства и Недостатъци
R1cerBoy написа:badly_boy написа:Един майстор малко ме понаплаши за дизела като каза че като консумативи можело да се нарекат демпферна шайба, тампони на двигател и още някакви неща там... Причината била вибрацията на дизела. Общо взето много по-скъп за потдръжка от бензина. Каза че общо взето икономията от гориво се плаща за други неща в крайна сметка. Не знам и аз затова се обръщам към вас...
Много правилно ти е казал майстора. Консумативите на какъвто и да е бензин (изключваме само V12) са много по-евтини от дизела. Маслото за дизела трябва да е задължително пълна синтетика заради турбото и много по-строгите допуски в мотора, докато бензин можеш да го караш без проблем и със 10в40. Най-евтиния като поддръжка е 740i с ръчни скорости. За разлика от м62 мотора няма ванос, има двуредова ангренажна верига, доста по-бързо оборотен е, което е голям кеф и е по-здрав. Смяната на маслото на скоростите е 69лв във Мкар Пловдив, а на дизела е 489лв, ако сложиш друго масло казваш директно чао на скоростите. Частите са по-евтини. Цял двигател със скорости за 740 струва около 1500лв, а на дизела само скоростите са 2000лв. Като икономия и 728 и 740 могат да горят едно и също според карането, обаче никога няма да имаш запаса от мощност при 40ката. И най-важното вероятността да намериш седмица с голям бензинов мотор на реални километри е огромна, докато дизела ще е връщан на 99%. Ако е на реални километри (150000) ще струва поне 8000 евро, а бензина на тея ще струва 3500
Реално дизела е в плюс ако го купиш от магазина или на километри около 50000 и да му вземеш ресурса до 200000, както казва един приятел "Тези коли са бомби със закъснител". Добре е да я купиш почти нова и да я караш и да я следиш много много изкъсо. Както усетиш, че почват да се сгомнясват разни нещица, спираш да я караш и я продаваш, докато още има някаква цена. Защото след тези километри почват едно по едно следните неща: горивни помпи. Дизела има 3 помпи, една във резервоара (250лв), която премята горивото от единия във другия резервоар, след това имаш под седалката (700лв), която качва към тази с високото налягане(~2к). Започват дюзи да се прецакват(700лв), ангренажна верига(300лв), и турбото (1500лв) има горе долу този ресурс. Когато се строши турбото ремонта с работите покрай него е 4-5к. И тогава решаваш, че е по-добре да си купиш цял двигател за части по-нататъка ...
ПС: не ме питайте от къде знам тези работи.

Жените биват два вида : 1. Слабички 2. Убавки... И с броя на цилиндрите е подобно ...


27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани