Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от cls6666 » 02 Юли 2010, 14:23

с DIS ,там в менюто където се коригират оборотите надолу има още позиции
след това излизат в живите данни с колко се е променило и какви са стоиностите
от там може да се промени горивото,егр-клапана,стартовата порция и други както и да се ресетне блока или плочката ако е сменяна
и понеже горивото ми е на 6,2 малко го промених на 5,8
ресетването всъщност веднага промени оборотите и колата върви по добре
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 31.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39 520i

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от onicks » 10 Юли 2010, 23:13

Хиляди благодарности на колегата SE7VEN,тои доказа че е един истински БМВ ентосиаст,отдели ми нужното време регулира плочката на любимата ми дори дъжда не го спря,заедно с другия ентосиаст върнаха живота на колата ми.Малко хора са коректни като него на този свят,няма да коментирам некъдърността на кои маистор за мое щастие ме запозна с този човек.Да си ми жив и здрав,дано има повече хора като теб. :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown:

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 27.03.2008
Местоположение: София
Кара: Е39 525 ТДС

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от plam40 » 18 Юли 2010, 9:49

Колеги, първо искам да поздрвя севън за изключително изчерпателната информация :bowdown: :bowdown: !!! Отдавна не ми се беше налагало да пиша или чета из форума, от доста време на сам съм преминал към принципа направи си го сам за да ти е мирна главата! На скоро ми се появи теч от горната страна на помпата и реших да изневеря на принципа си отидох в един сервиз човека се оказа много разбран и ми смени горните уплатнения на помпата на място без да я демонтираме и дори почисти налепите които се бяха насабрали вътре ! До тук всичко добре колата си вървеше но имаше и тракане от повдигачите което не ме смущаваше много! След около месец помпата протече отдолу. Така реших, така и така ще правя ремонт и ще свалям помпата, да си смения и повдигачите а се оказа че смених и клапаните, както и да е - свалих помпата и отново изневерих на принципа си - занесох я на същия сервиз ( който се занимава единствено и само с помпи) , на другия ден си я получих обратно ! Зацепих си веригите както е по книгите със всички странни инструменти, затворихме всичко и уви при опит за стартиране нищо .... дори не се опитва да подеме! Веднага разхлабих всички тръбички от дюзите за да видия отива ли гориво - излиза но на мен ми се струва много малко и с много ниско налягане ! Искрено и отчаяно моля за вашата помощ ! Това което искам да разбера е колко гориво се изхвърля при нормална работа на помпата към една от дюзите ? Как се регулира налягането ? Има ли нещо спецефично което съм пропуснал ?
Искрено благодаря на всеки който може да ми помогне

Пламен
1. Съзнанието е като парашута - работи само ако е отворено
2. Моята кола върви с ВОДА, а твоята ?
3. Имената на великите : Даниел Дингел, Стенли Майер

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от vladobate » 18 Юли 2010, 22:58

plam40 написа:Колеги, първо искам да поздрвя севън за изключително изчерпателната информация :bowdown: :bowdown: !!! Отдавна не ми се беше налагало да пиша или чета из форума, от доста време на сам съм преминал към принципа направи си го сам за да ти е мирна главата! На скоро ми се появи теч от горната страна на помпата и реших да изневеря на принципа си отидох в един сервиз човека се оказа много разбран и ми смени горните уплатнения на помпата на място без да я демонтираме и дори почисти налепите които се бяха насабрали вътре ! До тук всичко добре колата си вървеше но имаше и тракане от повдигачите което не ме смущаваше много! След около месец помпата протече отдолу. Така реших, така и така ще правя ремонт и ще свалям помпата, да си смения и повдигачите а се оказа че смених и клапаните, както и да е - свалих помпата и отново изневерих на принципа си - занесох я на същия сервиз ( който се занимава единствено и само с помпи) , на другия ден си я получих обратно ! Зацепих си веригите както е по книгите със всички странни инструменти, затворихме всичко и уви при опит за стартиране нищо .... дори не се опитва да подеме! Веднага разхлабих всички тръбички от дюзите за да видия отива ли гориво - излиза но на мен ми се струва много малко и с много ниско налягане ! Искрено и отчаяно моля за вашата помощ ! Това което искам да разбера е колко гориво се изхвърля при нормална работа на помпата към една от дюзите ? Как се регулира налягането ? Има ли нещо спецефично което съм пропуснал ?
Искрено благодаря на всеки който може да ми помогне

Пламен

Здравей колега. Аз също разглобявах помпата и след това не можа да запали . Става въпрос за механичната част на термоглавата. Има два елемента ще приложа снимки от темата viewtopic.php?t=70412 ( за Е34 става въпрос ама май само в ел. плочката имат разлики , механиката е същата, по-знаещи ще кажат ако бъркам ), та аз бях завъртял част1 (от първата снимка ) на 180 градуса като съм я поставял на част2 , възможно е затова сбърках. Ами няма палене ако щеш я скъсай от въртене, гориво ще нагнетява ама като съм я обърнал подава горивото към дюзите точно когато не трябва( примерно ДМТ ) , следва ново разглобяване и завъране на елемента . Може би има закономерност за позицията на поставяне и тя е според мен пъпчицата която се вижда да съвпада като посока ( имайки предвид че елемента е кръгъл ) с посоката на шпонката на вала на хидр. глава. Това за посоката е мое мнение , но е сигурно че може да се постави ( позволява ) и обратно е те тогава палене няма ( един зареден акумулатор смъкнах и не щя естествено ). Като го обърнах запали веднага. А за налягането на нафтата към дюзите и при мен така беше капчица ама мисля че е нормално (макар помпата да дава над 150 бара ), щото я си представи в дюзата където в един момент става много малко сечението и горивото което се впръсква е много малко а през тръбичките ти изглежда като капчица.Дано да съм помогнал.
47a007ed588f5b39.jpg
090098940781a9c2.jpg

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от cls6666 » 19 Юли 2010, 8:45

да колеги така е тази пъпка трябва да сочи нагоре както и шпонката на вала на помпата иначе се променя реда на впръскване
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 27.03.2008
Местоположение: София
Кара: Е39 525 ТДС

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от plam40 » 19 Юли 2010, 11:08

Дано да е това, че съм се отчаял на цяло, а голямата загадка е когато ти го е правил сервиз в който правят на ден по 20 -30 помпи ... трудно е да се осъмниш ... но преди ремонта всичко си беше както трябва - палеше си от 1/4 оборот !
Още веднъж да изкажа искрени благодарности на Владобате и Це-еЛ-еС6666 за бързия отзив. А сега към гаража !!! Ще ви уведомя за резултата веднага щом приключа !!!

Поздрави, Пламен
1. Съзнанието е като парашута - работи само ако е отворено
2. Моята кола върви с ВОДА, а твоята ?
3. Имената на великите : Даниел Дингел, Стенли Майер

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 27.03.2008
Местоположение: София
Кара: Е39 525 ТДС

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от plam40 » 20 Юли 2010, 15:01

:dunno: За съжаление не се оказа това и все още няма изгледи за успешен старт! Не знам за какво да се хвана ... дори си поръчах и ИНПА адаптер за да видя грешките на ЕКУ-то - само подгревните свешти ми е изкарало защото като ги развивах 4 се счупиха ! Центровката е повече от перфектна ( имам предвид за веригите и разпределителния вал ) !

От тръбичките изпръсква гориво ... акомулатора е нов и зареден ...

П.С. Помпата я провериха в същия сервиз, чудя се има ли шанс те да си мислят че така както са го сложили елемента е правилно, а всъщност да се окаже грешно :dunno: ?

Пак благодаря за всяка идея или съвет който ще ми предложите !

Поздрави Пламен!
1. Съзнанието е като парашута - работи само ако е отворено
2. Моята кола върви с ВОДА, а твоята ?
3. Имената на великите : Даниел Дингел, Стенли Майер

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от cls6666 » 20 Юли 2010, 18:47

пъпката на елемента не съвпадали с шпонката-няма да запали
опитай да мръднеш плочката напред към стъклото ,че аз преди време я свалях моята и като я сложих не палеше преместих я напред и запали след това я настроих финно и беше готова иначе обезвъздуши ли тръбичките,всички кабели ли закачи ?
на клапана за гасене знам че е много важно
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от vladobate » 20 Юли 2010, 22:30

:!: Помпата я провериха в същия сервиз, чудя се има ли шанс те да си мислят че така както са го сложили елемента е правилно, а всъщност да се окаже грешно :!: Колега , питаш дали са проверили това което и двамата с cls6666 ти пишем от два дена : че е сигурно на 1000 процента да НЕ запали ако е обърната пъпката спрямо шпонката на 180 градуса , ами няма как да знам :dunno: Искрено ти съчувствам ама трябваше така и така свалят пак помпата ( ако въобше са го направили ) да им виснеш на главиците и да видиш със собствените си очи , че е така и тогава да търсиш други причини а те много . В крайна сметка идеята беше на 100% да си убеден в правилното сглобяване на помпата, от това което пишеш си мисля , че се съмняваш в тези хора, които пък аз въобще не съм ги и чувал. Гадно е ама ако искаш положителен резултат трябва да си сигурен като отхвърляш някои предположения за дефекта. Ако за налягането на нафтата което прави помпата не си сигурен извади някоя дюза, вържи тръбичката към нея и тогава върти така е по-правилно отколкото да гледаш как капе от тръбичката. Дерзай и успех ! :yes: ПС: И има шанс и то голям да си мислят че са го сложили правилно и аз така си викам тва може и така и обратно ама не. Братовчед ми който за първи път виждаше ГНП ме светна за елемента че може да има проблем и на мен хич не ми се захващаше пак с моя нулев опит ама си викам кво пък 2 часа и съм я разглобил и сглобил и после си запали от раз.


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от dinozab » 21 Юли 2010, 8:07

Колега като си я гледал на Инпа колко ти е порцията гориво ако е прекалено малко няма да запали то и без туй се наглася когато помпата е качена на колата.Пусни и малко повече гориво и ще запали почти съм сигурен ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от cls6666 » 21 Юли 2010, 8:29

е как в повечето сервизи казват че я качват на стенд :lol: много ми беше интересно какво и настройват като е свалена ,докато не се зачетох по форумите
ако всичко е закачено ,дори повече предварение да има пали,когато е на закъснение и плочката е назад запали много трудно и угасва
така че погледни и гайките където е стегната помпата да не е на закъснение
това е от мой личен опит отпреди две седмици
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 27.03.2008
Местоположение: София
Кара: Е39 525 ТДС

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от plam40 » 21 Юли 2010, 10:01

Помпата не ми я свалят в сервиза, аз им я нося свалена ... , но вчера не издържах и я разглобих сам - наистина си беше сглобена правилно . Следващото което направих беше опит с дърпане с въже - резултата е следния запали трундо ... оборотите се меняха и стигаше до самоугасване ... много черен дим от ауспуха. Няколко пъти я палих така резултата се повтаряше. От стартер не пали! Порцията на горивото пробвах да я променям от мин. до макс. без резултат! Значи ли това че са ми прецакали нещо на помпата ???

Поздрави, Пламен
1. Съзнанието е като парашута - работи само ако е отворено
2. Моята кола върви с ВОДА, а твоята ?
3. Имената на великите : Даниел Дингел, Стенли Майер

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от cls6666 » 21 Юли 2010, 12:29

долу на помпата е авансатор-клапана,чувал съм че като не е закачен има тия симптоми
друго не се сещам
Изображение


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от dinozab » 21 Юли 2010, 15:59

plam40 написа:Помпата не ми я свалят в сервиза, аз им я нося свалена ... , но вчера не издържах и я разглобих сам - наистина си беше сглобена правилно . Следващото което направих беше опит с дърпане с въже - резултата е следния запали трундо ... оборотите се меняха и стигаше до самоугасване ... много черен дим от ауспуха. Няколко пъти я палих така резултата се повтаряше. От стартер не пали! Порцията на горивото пробвах да я променям от мин. до макс. без резултат! Значи ли това че са ми прецакали нещо на помпата ???

Поздрави, Пламен

Колега няма просто какво да прецакат вътре просто ей така нали си я разглобил и си я видял.Ако е по електрониката ще ти всетни лампата за ДДЕ.И защо се нахвърляш на самата помпа ангренажа сигорен ли си це е зацепен като хората?

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 27.03.2008
Местоположение: София
Кара: Е39 525 ТДС

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от plam40 » 21 Юли 2010, 16:31

Относно ангренажните вериги - 100% както си пише по книгите ! Стъпките които съм изпълнил при монтажа :

1. Поставих щифт за залостване на маховика
2. Коляновия вал има клин - зъбното колело влиза само по един начин
3. Веригата с двете медно-жълти звена поставям така, че едното от звената да е върху зъба с маркировка на зъбчатката на коляновия вал а другото звено да е върху зъба на голямата зъбчатка за помпата с маркировка "6" .
4. Така нагласени до тук нещата оставят на помпата само един начин да влезе - клина на оста и трябва да сочи на горе
5. Поставям и малката ролка на разпределителния вал, без да я стягам.
6. Завъртам с ключ 27 вала така че на 6 цилиндър гърбиците да сочат на горе -- > \ο/
7. Вземам инструмента за центроване на вала - Изображение и го центровам.
8. Затягам болта отпред на вала и затварям капака на главата !

Ако съм пропуснал нещо, или правя грешни стъпки моля да ме поправите !

Поздрави, Пламен
1. Съзнанието е като парашута - работи само ако е отворено
2. Моята кола върви с ВОДА, а твоята ?
3. Имената на великите : Даниел Дингел, Стенли Майер

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook