Ремонт на ГНП
Модератор: Технически модератори
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Ремонт на ГНП
Темата е поздрав от мен и ivan. към всички майстори ,които вземат за нещо ,което е просто колкото разглобяване на стартер ,повече от 500 лв. за ремонт.Темата е направена по идея на колегата ivan. и снимките са предоставени от него.Обяснения едва ли са нужни-снимките са достатъчно красноречиви,жалко ,че са с лошо качество.Пояснявам само ,че плочката е без четеца.
За смяна на гарнитурите на плочката не е необходим демонтаж на помпата,като за удобство при работа може да се свали смукателният колектор ,но не е задължително.
След ремонта и монтажа е необходимо ГНП да се регулира:
Регулиране на ГНП на 525 tds.
УСПЕХ.
За смяна на гарнитурите на плочката не е необходим демонтаж на помпата,като за удобство при работа може да се свали смукателният колектор ,но не е задължително.
След ремонта и монтажа е необходимо ГНП да се регулира:
Регулиране на ГНП на 525 tds.
УСПЕХ.
Последна промяна zvetiko на 09 Апр 2009, 20:33, променена общо 8 пъти
- Dirrty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 221
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525TDS Touring
- Wenzy
- старши ентусиаст
- Мнения: 2046
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: Dobrich
- Кара: Е34 М51Д25
Искам да добавя,4е гърбиците на роторната пло4ка(6БРОЯ)трябва да са равномерно износени,също и дебелината на ролките(4броя)трябва да е еднаква в сглобен вид.Оста на хидравли4ната глава трябва да влиза плътно също и диска,които е на оста.При смяна на пло4ка или хидравли4на глава,преди сглобяване трябва ''пъпката'' на пло4ката да се движи спокоино,без задържане и да влиза плътно в дупката на диска.Хидравли4ната глава се сменя комплект(ос,диск и тялото,където е ел.магн.клапан-са комплект)като се внимава при покупката отворите на оста на хид.глава,които отваря и затваря диска за карбланш на нафтата(при положение на диска при затворени отвори-вси4кото нагнетено гориво отива в дузите-газ до долу,;;при положение отворени отвори на оста нагнетената нафта излиза от там,прави карбланш,налягънето излиза от хидравли4ната глава,минава през пло4ката и отива в излишното.Отворите на оста трябва да еднакви и на едно и също място(нова-стара).ХОДА НА МЕХАНИ4НИТЕ ГНП е по-голям от този на електронните,хидравли4ните им глави нямат съвместимост.Когато се налага,за смяна на гарнитури демонтаж на пло4ката, при монтажа да се внимава със сглобката-''пъпката''трябва да влезе в дупката на диска,ина4е се 4упи оста.
Здравейте всички
искам да затупам малко тая тема от прах и да поканя на диспут всички колеги,малко или много запознати с принципа на действие на ГНП и на нейната прословута плочка
като целта ми за краен резултат е възможността за възстановяне на гнп и да няма колеги заплатили 600лв за смяна на части от около 12.6 лв,а тая разлика не е нормална за мене и никога няма да се примиря
И така да започваме
да помоля Валери да качи качествен снимков материал на плочката с номериране на снимките и да почваме обясненията
Призовавам и колегата ,който знае да възстановява писти ако го обясни правилно аз се заричам да довърша темата
ще помоля и бат Жеко да се намеси
Предлагам да изчакаме снимковия материал и да се почва
п.п следващата ми тема е напъно и 100% рециклиране на умна дюза
искам да затупам малко тая тема от прах и да поканя на диспут всички колеги,малко или много запознати с принципа на действие на ГНП и на нейната прословута плочка
като целта ми за краен резултат е възможността за възстановяне на гнп и да няма колеги заплатили 600лв за смяна на части от около 12.6 лв,а тая разлика не е нормална за мене и никога няма да се примиря
И така да започваме
да помоля Валери да качи качествен снимков материал на плочката с номериране на снимките и да почваме обясненията
Призовавам и колегата ,който знае да възстановява писти ако го обясни правилно аз се заричам да довърша темата
ще помоля и бат Жеко да се намеси
Предлагам да изчакаме снимковия материал и да се почва
п.п следващата ми тема е напъно и 100% рециклиране на умна дюза
by ''kompleksa''
- predel
- ентусиаст
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Иванко - пратих ти всички снимки - гледай и качвай каквото прецениш...
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера
- Penchev
- Сватбаря
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Поздравления и от мен към Цветико и Ванката супер сте
И аз като Постмана смятам ,че няма нужда да се заключва ,нека се доипълва с още някаква информация пък ние ще я чистиме за да бъде точна и прегледна
Георги Пенчев
И аз като Постмана смятам ,че няма нужда да се заключва ,нека се доипълва с още някаква информация пък ние ще я чистиме за да бъде точна и прегледна
Георги Пенчев
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Абе,вие забелязахте темата чак след 1 година.
И как няма да е така след като Гошето ужким модератор на Е34 ,а кара щастливо ухилен,някаква лъскава Е36-ца.
Сега по-темата-нека колегите ,които твърдят ,че са ремонтирали плочката на помпата,да казват как се прави,за да станат нещата наистина пълноценни.
И как няма да е така след като Гошето ужким модератор на Е34 ,а кара щастливо ухилен,някаква лъскава Е36-ца.
Сега по-темата-нека колегите ,които твърдят ,че са ремонтирали плочката на помпата,да казват как се прави,за да станат нещата наистина пълноценни.
За ''ПЛОЧКАТА''на гнп-проблемните й детайли са:
1.Четеца-той има 8 броя Г-образни пластини(четки)затварящи цяла верига т.е.в края четките на четеца са свързани заедно,движещи се върху графитни писти.
Ако една от четките не дава хубав контакт върху ''нейната''писта се нарушава цялата верига -плочката не работи правилно
Самите четки са разделени на по два реда писти с по 4 броя(аз лично си го обяснявам -единия ред входяща,а другия изходяща информация)
Проверка на четеца-сипва се гъсто масло върху платката с пистите и четеца се мести по цялата му дължина-четките трябва да оставят равномерни ''следи''.Хубаво е да има и една лупа под ръка с нея се вижда.Именно за това луфта на оста на плочката е недопустим
Често тези четки се замърсяват или корозират-почистането става (най-добре според мене) с най-''ситната'' водна шкурка залита с масло-слага се върху целуфан(облицовката на кутия цигари)за защита на пистите,повдигат се внимателно четките ,за да мине шкурката от долу -две ,три движения на четеца са достатъчни
Винаги да има масло върху шкурката;
Не ги чистете с ножче;
Никога четеца да не се движи на сухо върху пистите;
Никога не чистете плочката с ''агресивен'' шпрей;
При всяко движение на четеца трябва да има смазочност;
Понякога е достатъчно само промиване на самата плочка-винаги със смазочна течност.
Ако няма хубав контакт на всички четки-много леко се притискат към платката с пистите,много внимателно,че се чупят,натискат се в самата им основа ,която е самия четец:
2.ПИСТИТЕ-
-те са на графитна основа
-износят ли се няма спасение(поне според мене)
-удърно се износват от добавки и фалшива нафта без смазочност и от движение на четеца на ''сухо'' върху тях при профилактика на плочката
-като се има предвид,че графита е един от най-здравите проводници,в повечето случай(в тези с успешен ремонт на плочката) е виновен чЕТЕЦА
-АЗ не вярвам на този МИТ с калая и ще се радвам някой ако ме убори,ако това стане значи няма да се налага покупка на нова плочка никому;
3.ТЕРМИСТОРА-за него нищо не ми ясно,за какво е там и каква роля изпълнява,мисля,чЕ ВЕНЦИ го изследваще;
4.ДИОДИТЕ-аз не съм забелязъл такива елементи в плочката,но един колега каза,че има оставам на него обясненията
1.Четеца-той има 8 броя Г-образни пластини(четки)затварящи цяла верига т.е.в края четките на четеца са свързани заедно,движещи се върху графитни писти.
Ако една от четките не дава хубав контакт върху ''нейната''писта се нарушава цялата верига -плочката не работи правилно
Самите четки са разделени на по два реда писти с по 4 броя(аз лично си го обяснявам -единия ред входяща,а другия изходяща информация)
Проверка на четеца-сипва се гъсто масло върху платката с пистите и четеца се мести по цялата му дължина-четките трябва да оставят равномерни ''следи''.Хубаво е да има и една лупа под ръка с нея се вижда.Именно за това луфта на оста на плочката е недопустим
Често тези четки се замърсяват или корозират-почистането става (най-добре според мене) с най-''ситната'' водна шкурка залита с масло-слага се върху целуфан(облицовката на кутия цигари)за защита на пистите,повдигат се внимателно четките ,за да мине шкурката от долу -две ,три движения на четеца са достатъчни
Винаги да има масло върху шкурката;
Не ги чистете с ножче;
Никога четеца да не се движи на сухо върху пистите;
Никога не чистете плочката с ''агресивен'' шпрей;
При всяко движение на четеца трябва да има смазочност;
Понякога е достатъчно само промиване на самата плочка-винаги със смазочна течност.
Ако няма хубав контакт на всички четки-много леко се притискат към платката с пистите,много внимателно,че се чупят,натискат се в самата им основа ,която е самия четец:
2.ПИСТИТЕ-
-те са на графитна основа
-износят ли се няма спасение(поне според мене)
-удърно се износват от добавки и фалшива нафта без смазочност и от движение на четеца на ''сухо'' върху тях при профилактика на плочката
-като се има предвид,че графита е един от най-здравите проводници,в повечето случай(в тези с успешен ремонт на плочката) е виновен чЕТЕЦА
-АЗ не вярвам на този МИТ с калая и ще се радвам някой ако ме убори,ако това стане значи няма да се налага покупка на нова плочка никому;
3.ТЕРМИСТОРА-за него нищо не ми ясно,за какво е там и каква роля изпълнява,мисля,чЕ ВЕНЦИ го изследваще;
4.ДИОДИТЕ-аз не съм забелязъл такива елементи в плочката,но един колега каза,че има оставам на него обясненията
by ''kompleksa''
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
ivan. написа:За ''ПЛОЧКАТА''на гнп-проблемните й детайли са:
1.Четеца-той има 8 броя Г-образни пластини(четки)затварящи цяла верига т.е.в края четките на четеца са свързани заедно,движещи се върху графитни писти.
Ако една от четките не дава хубав контакт върху ''нейната''писта се нарушава цялата верига -плочката не работи правилно
Самите четки са разделени на по два реда писти с по 4 броя(аз лично си го обяснявам -единия ред входяща,а другия изходяща информация)
Проверка на четеца-сипва се гъсто масло върху платката с пистите и четеца се мести по цялата му дължина-четките трябва да оставят равномерни ''следи''.Хубаво е да има и една лупа под ръка с нея се вижда.Именно за това луфта на оста на плочката е недопустим
Често тези четки се замърсяват или корозират-почистането става (най-добре според мене) с най-''ситната'' водна шкурка залита с масло-слага се върху целуфан(облицовката на кутия цигари)за защита на пистите,повдигат се внимателно четките ,за да мине шкурката от долу -две ,три движения на четеца са достатъчни
Винаги да има масло върху шкурката;
Не ги чистете с ножче;
Никога четеца да не се движи на сухо върху пистите;
Никога не чистете плочката с ''агресивен'' шпрей;
При всяко движение на четеца трябва да има смазочност;
Понякога е достатъчно само промиване на самата плочка-винаги със смазочна течност.
Ако няма хубав контакт на всички четки-много леко се притискат към платката с пистите,много внимателно,че се чупят,натискат се в самата им основа ,която е самия четец:
2.ПИСТИТЕ-
-те са на графитна основа
-износят ли се няма спасение(поне според мене)
-удърно се износват от добавки и фалшива нафта без смазочност и от движение на четеца на ''сухо'' върху тях при профилактика на плочката
-като се има предвид,че графита е един от най-здравите проводници,в повечето случай(в тези с успешен ремонт на плочката) е виновен чЕТЕЦА
-АЗ не вярвам на този МИТ с калая и ще се радвам някой ако ме убори,ако това стане значи няма да се налага покупка на нова плочка никому;
3.ТЕРМИСТОРА-за него нищо не ми ясно,за какво е там и каква роля изпълнява,мисля,чЕ ВЕНЦИ го изследваще;
4.ДИОДИТЕ-аз не съм забелязъл такива елементи в плочката,но един колега каза,че има оставам на него обясненията
Ванка ,ти си го описал "тайнственият" ремонт на плочката-почистване на четките,преди време беше дал идея ,че може да се закривят много внимателно за да дават по-добър контакт.Тия наслояваници на калай са пълна дивотия-не може на мястото на съпротивление,да се сложи проводник и да се каже ,че си решил проблема.
ТЕРМИСТОРА-мери температурата на самата горивна помпа и не е от същественно значение-при мен не работеше.
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
- Бобби
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 110
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Алфа Ромео 159 SW
- Мечтае да кара: kолело
- Детайли за колата: Вагон-ресторант(РСВ)
Дани от Монтана също ги ремонтира ...ползувал съм услугите и останах доволен! ника май му беше dani 94..нещо такова
BMW525TDS
Важното е да си в играта!
Важното е да си в играта!
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани