Ремонт на ГНП

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Ремонт на ГНП

Мнение от zvetiko » 25 Ное 2007, 20:54

Темата е поздрав от мен и ivan. към всички майстори ,които вземат за нещо ,което е просто колкото разглобяване на стартер ,повече от 500 лв. за ремонт.Темата е направена по идея на колегата ivan. и снимките са предоставени от него.Обяснения едва ли са нужни-снимките са достатъчно красноречиви,жалко ,че са с лошо качество.Пояснявам само ,че плочката е без четеца.



За смяна на гарнитурите на плочката не е необходим демонтаж на помпата,като за удобство при работа може да се свали смукателният колектор ,но не е задължително.


След ремонта и монтажа е необходимо ГНП да се регулира:

Регулиране на ГНП на 525 tds.

УСПЕХ.

Изображение

Изображение


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Последна промяна zvetiko на 09 Апр 2009, 20:33, променена общо 8 пъти

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 221
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: E39 525TDS Touring

Мнение от Dirrty » 26 Ное 2007, 11:55

Колеги темата е страхотна. Аз също имам проблим с ГНП-то, но несам такав разбирач като вас :uups:
† Св. Синод
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 26 Ное 2007, 17:26

Пенчев, ако обичаш заключи темата.Вече няма какво да се каже по нея,а ако някой има питане на ЛС


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 26 Ное 2007, 19:22

:arrow:
Последна промяна ivan. на 26 Ное 2007, 19:29, променена общо 1 път


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 26 Ное 2007, 19:25

:arrow:
Последна промяна ivan. на 26 Ное 2007, 19:27, променена общо 1 път


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 26 Ное 2007, 19:26

Искам да добавя,4е гърбиците на роторната пло4ка(6БРОЯ)трябва да са равномерно износени,също и дебелината на ролките(4броя)трябва да е еднаква в сглобен вид.Оста на хидравли4ната глава трябва да влиза плътно също и диска,които е на оста.При смяна на пло4ка или хидравли4на глава,преди сглобяване трябва ''пъпката'' на пло4ката да се движи спокоино,без задържане и да влиза плътно в дупката на диска.Хидравли4ната глава се сменя комплект(ос,диск и тялото,където е ел.магн.клапан-са комплект)като се внимава при покупката отворите на оста на хид.глава,които отваря и затваря диска за карбланш на нафтата(при положение на диска при затворени отвори-вси4кото нагнетено гориво отива в дузите-газ до долу,;;при положение отворени отвори на оста нагнетената нафта излиза от там,прави карбланш,налягънето излиза от хидравли4ната глава,минава през пло4ката и отива в излишното.Отворите на оста трябва да еднакви и на едно и също място(нова-стара).ХОДА НА МЕХАНИ4НИТЕ ГНП е по-голям от този на електронните,хидравли4ните им глави нямат съвместимост.Когато се налага,за смяна на гарнитури демонтаж на пло4ката, при монтажа да се внимава със сглобката-''пъпката''трябва да влезе в дупката на диска,ина4е се 4упи оста.


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 03 Дек 2008, 18:13

Здравейте всички
искам да затупам малко тая тема от прах и да поканя на диспут всички колеги,малко или много запознати с принципа на действие на ГНП и на нейната прословута плочка
като целта ми за краен резултат е възможността за възстановяне на гнп и да няма колеги заплатили 600лв за смяна на части от около 12.6 лв,а тая разлика не е нормална за мене и никога няма да се примиря
И така да започваме
да помоля Валери да качи качествен снимков материал на плочката с номериране на снимките и да почваме обясненията
Призовавам и колегата ,който знае да възстановява писти :roll: ако го обясни правилно аз се заричам да довърша темата
ще помоля и бат Жеко :bowdown: :bowdown: :bowdown: да се намеси
Предлагам да изчакаме снимковия материал и да се почва :yes:
п.п следващата ми тема е напъно и 100% рециклиране на умна дюза
Изображение
by ''kompleksa''

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1420
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Мнение от predel » 03 Дек 2008, 20:45

Иванко - пратих ти всички снимки - гледай и качвай каквото прецениш...
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 05 Дек 2008, 9:55

Поздравления за добре написаната тема!
Сложих линк към нея във важните и полезни теми за Е34.
Засега няма да я заключвам, подозирам че може да се редактира или пък да се добавят още снимки.

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 06 Дек 2008, 11:08

Поздравления и от мен към Цветико и Ванката :arrow: супер сте :yes:

И аз като Постмана смятам ,че няма нужда да се заключва ,нека се доипълва с още някаква информация пък ние ще я чистиме за да бъде точна и прегледна :D


Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 06 Дек 2008, 11:42

Абе,вие забелязахте темата чак след 1 година. :D :mhihi:
И как няма да е така след като Гошето ужким модератор на Е34 ,а кара щастливо ухилен,някаква лъскава Е36-ца. 8) :mhihi:

Сега по-темата-нека колегите ,които твърдят ,че са ремонтирали плочката на помпата,да казват как се прави,за да станат нещата наистина пълноценни. ;)


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 09 Дек 2008, 14:34

За ''ПЛОЧКАТА''на гнп-проблемните й детайли са:
1.Четеца-той има 8 броя Г-образни пластини(четки)затварящи цяла верига т.е.в края четките на четеца са свързани заедно,движещи се върху графитни писти.
Ако една от четките не дава хубав контакт върху ''нейната''писта се нарушава цялата верига :!: -плочката не работи правилно
Самите четки са разделени на по два реда писти с по 4 броя(аз лично си го обяснявам -единия ред входяща,а другия изходяща информация)
Проверка на четеца-сипва се гъсто масло върху платката с пистите и четеца се мести по цялата му дължина-четките трябва да оставят равномерни ''следи''.Хубаво е да има и една лупа под ръка с нея се вижда.Именно за това луфта на оста на плочката е недопустим :!:
Често тези четки се замърсяват или корозират-почистането става (най-добре според мене) с най-''ситната'' водна шкурка залита с масло-слага се върху целуфан(облицовката на кутия цигари)за защита на пистите,повдигат се внимателно четките ,за да мине шкурката от долу -две ,три движения на четеца са достатъчни
Винаги да има масло върху шкурката;
Не ги чистете с ножче;
Никога четеца да не се движи на сухо върху пистите;
Никога не чистете плочката с ''агресивен'' шпрей;
При всяко движение на четеца трябва да има смазочност;
Понякога е достатъчно само промиване на самата плочка-винаги със смазочна течност.
Ако няма хубав контакт на всички четки-много леко се притискат към платката с пистите,много внимателно,че се чупят,натискат се в самата им основа ,която е самия четец:
2.ПИСТИТЕ-
-те са на графитна основа
-износят ли се няма спасение(поне според мене)
-удърно се износват от добавки и фалшива нафта без смазочност и от движение на четеца на ''сухо'' върху тях при профилактика на плочката
-като се има предвид,че графита е един от най-здравите проводници,в повечето случай(в тези с успешен ремонт на плочката) е виновен чЕТЕЦА
-АЗ не вярвам на този МИТ с калая и ще се радвам някой ако ме убори,ако това стане значи няма да се налага покупка на нова плочка никому;
3.ТЕРМИСТОРА-за него нищо не ми ясно,за какво е там и каква роля изпълнява,мисля,чЕ ВЕНЦИ го изследваще;
4.ДИОДИТЕ-аз не съм забелязъл такива елементи в плочката,но един колега каза,че има оставам на него обясненията
Изображение
by ''kompleksa''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 09 Дек 2008, 20:40

ivan. написа:За ''ПЛОЧКАТА''на гнп-проблемните й детайли са:
1.Четеца-той има 8 броя Г-образни пластини(четки)затварящи цяла верига т.е.в края четките на четеца са свързани заедно,движещи се върху графитни писти.
Ако една от четките не дава хубав контакт върху ''нейната''писта се нарушава цялата верига :!: -плочката не работи правилно
Самите четки са разделени на по два реда писти с по 4 броя(аз лично си го обяснявам -единия ред входяща,а другия изходяща информация)
Проверка на четеца-сипва се гъсто масло върху платката с пистите и четеца се мести по цялата му дължина-четките трябва да оставят равномерни ''следи''.Хубаво е да има и една лупа под ръка с нея се вижда.Именно за това луфта на оста на плочката е недопустим :!:
Често тези четки се замърсяват или корозират-почистането става (най-добре според мене) с най-''ситната'' водна шкурка залита с масло-слага се върху целуфан(облицовката на кутия цигари)за защита на пистите,повдигат се внимателно четките ,за да мине шкурката от долу -две ,три движения на четеца са достатъчни
Винаги да има масло върху шкурката;
Не ги чистете с ножче;
Никога четеца да не се движи на сухо върху пистите;
Никога не чистете плочката с ''агресивен'' шпрей;
При всяко движение на четеца трябва да има смазочност;
Понякога е достатъчно само промиване на самата плочка-винаги със смазочна течност.
Ако няма хубав контакт на всички четки-много леко се притискат към платката с пистите,много внимателно,че се чупят,натискат се в самата им основа ,която е самия четец:
2.ПИСТИТЕ-
-те са на графитна основа
-износят ли се няма спасение(поне според мене)
-удърно се износват от добавки и фалшива нафта без смазочност и от движение на четеца на ''сухо'' върху тях при профилактика на плочката
-като се има предвид,че графита е един от най-здравите проводници,в повечето случай(в тези с успешен ремонт на плочката) е виновен чЕТЕЦА
-АЗ не вярвам на този МИТ с калая и ще се радвам някой ако ме убори,ако това стане значи няма да се налага покупка на нова плочка никому;
3.ТЕРМИСТОРА-за него нищо не ми ясно,за какво е там и каква роля изпълнява,мисля,чЕ ВЕНЦИ го изследваще;
4.ДИОДИТЕ-аз не съм забелязъл такива елементи в плочката,но един колега каза,че има оставам на него обясненията


Ванка ,ти си го описал "тайнственият" ремонт на плочката-почистване на четките,преди време беше дал идея ,че може да се закривят много внимателно за да дават по-добър контакт.Тия наслояваници на калай са пълна дивотия-не може на мястото на съпротивление,да се сложи проводник и да се каже ,че си решил проблема.

ТЕРМИСТОРА-мери температурата на самата горивна помпа и не е от същественно значение-при мен не работеше.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Мнение от Nasko_325TD » 25 Яну 2009, 22:36

Аз имам повредено управление на ГНП в багажника,какви пари ще ми струва ремонта му? :roll:
Моля на ЛЦ!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Алфа Ромео 159 SW
Мечтае да кара: kолело
Детайли за колата: Вагон-ресторант(РСВ)

Мнение от Бобби » 30 Яну 2009, 14:10

Дани от Монтана също ги ремонтира :idea: ...ползувал съм услугите и останах доволен! ника май му беше dani 94..нещо такова :roll:
BMW525TDS
Важното е да си в играта!

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook