някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 857
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: с кеф...
Мечтае да кара: МИГ29
Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от katronski_br » 25 Юни 2010, 19:03

pazokolarov написа:
LUCIFER'S написа:Тез пеперудки :mhihi: са ви взели акъла пак...

кола която не гасне, а работи/засмуква маслото от счупена турбина се гаси с рязане на турбо път- маркуча или ако имате време :mrgreen: със отвиване на скобата и сваляте маркуча :mrgreen: , или най-добре затапвате с каквото можете притока на въздух. Клапите изобщо нямат такава роля.

При тази ситуациия изключването на акумулатора не помага ли?


това няма нищо общо, всеки двигател, и на бензин да е, и на гас да е, и на нафта да е, си работи съвсем спокойно без акомулатор.
дори при пълна гас на 5 скорост с опъната ръчна и натиснати спирачки при пускане на съединителя ще угасне, няма да се счупи нищо ако се внимава как се пуска съединителя
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от pazokolarov » 25 Юни 2010, 19:16

Та да направим едно леко обобщение:

1. Положителни страни при премахване на клапите:
- спокоен сън на собственика, ако се е притеснявал до сега за този проблем;
(Въпреки, че според официалната информация на "производителя", за произведените колектори след 04/2004 е гарантирана издържливостта на клапите. Бързам да уточня, че използването на стоковото БМВ за определено спортни и по-сериозни изгъзици, както и чипосването, са извън понятието нормално използване на автомобила.)

2. Отрицателни страни:
- за каращите много спокойно колата си - очаква се леко повишение на разхода на гориво;
(Защо? - защото клапите имат своята роля за увеличаване на ефективността на работа на двигателя и за намаляване на разхода и на вредните емисии само при: леко натоварване, в ниските обороти и на празен ход. Под леко натоварване и ниски обороти се разбира: за ДДЕ 4.0 - около 2000, за ДДЕ 5.0 и ДДЕ 6.2 - около 2250 и се компенсира допълнително от мап-а. Над тези стойности клапите са отворени и не влияят по никакъв начин на работата на двигателя.)
- увеличение на вредните емисии, което както се уточнихме, за България към момента не е проблем.

ИЗВОД:
Ако колата ви е произведена след 04/2004, или сте сигурни че колектора ви е сменен с по-новите, и не карате като камикадзета, няма особена причина да си махате клапите.
Ако колата вие произведена преди тази дата и не знаете дали е сменян колектора - избора си е ваш.
Ако сте любител на екстремните изживявания през по-голямото време за д волана - задължително ги махнете.
Изображение
ИзображениеИзображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Zagy » 25 Юни 2010, 19:39

За колите с ЕГН след 04/2004 също не съм сигурен, защото имаше една Е60-ка с подобна трагична история - една от клапите решава да види какво се случва в цилиндъра. Резултата е известен...

Лично аз ако имам кола след 04/2004 пак бих разкарал пеперудките.
Последна промяна Zagy на 25 Юни 2010, 19:48, променена общо 1 път
Si non confectus, non reficiat.

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от © » 25 Юни 2010, 19:43

сигурно ли е че ако в момента поръчаш колектор за кола 2002г например ще дойде с новите подсилени пеперудки?
и изводите са леко подвеждащи според мен, особено в частта "нямате особена причина да ги махате"
основен ремонт на двигател за мен е достатъчно убедителна причина, защото няма гаранция, че винаги ще карате спокойно или дори не е ясно къде е границата между спокойното каране и това, което ще откъсне пеперудките
но всичко е въпрос на личен избор

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от pazokolarov » 25 Юни 2010, 20:31

© написа:сигурно ли е че ако в момента поръчаш колектор за кола 2002г например ще дойде с новите подсилени пеперудки?
...

Да.


Ейй, мама му стара :mhihi: все се мъчите да търсите под вола теле!
Писах:АКО НЕ КАРАТЕ КАТО КАМИКАДЗЕТА! И това ли трябва да изяснявам какво значи? Нали все пак говорим за каране на БМВ, не на Дачия. Т.е. определено спортно и понякога малко по-агресивно от средностатистическия шофьор. Аз ако съм искал да карам максимум със 108 км/ч по магистралите, нямаше да си давам парите за БМВ :mhihi:
"Камикадзето" просто провежда постоянен тест за издържливост, мъчейки се да надмине завдоските норми за такива тестове (за машини тези норми са обикновено 1,25 от обявената работоспособност). :mhihi:

Заги, въпросното Е60 можеш ли да гарантираш, че е експлоатирано нормално и е имало само един-единствен собственик?
И още един въпрос в тази връзка - какъв % от произведените Е60, или от другите модели след приложените конструктивни изменения, са пострадали от подобна "болест"?
Не бих се съгласил, че е определящо няколкото известни във форумите случая да определят проблема като епидемия и за автомобилите, произведени след 04/2004 . И не се изкушавайте да излизате с номера за изписаното в чуждите форуми по въпроса, моля. Веднага бих контрирал: колко от вас са ходили да си карат колите на състезателни писти? Май не са много ... При колегите от западноевропейските форуми съм сигурен че съотношението е обратно на нашето.

И не само аз писах, че е въпрос на личен избор. Махаш - спиш спокойно, не махаш - :dunno: божа работа :mhihi:

Айде стига сме пълнили темата с плява. Ако някой може да добави нещо полезно - да дерзае 8)
Изображение
ИзображениеИзображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Zagy » 25 Юни 2010, 21:25

Вярно, че за Е60-ката не мога да гарантирам нищо - само знам, че беше глътнала насекомото. Как е била карана само собственика знае...
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от LUCIFER'S » 25 Юни 2010, 21:55

Zagy написа:Вярно, че за Е60-ката не мога да гарантирам нищо - само знам, че беше глътнала насекомото. Как е била карана само собственика знае...


;) При E60 също правят проблем
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 822
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Мечтае да кара: само бмв та
Детайли за колата: много бърза

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от ясен николов » 25 Юни 2010, 23:07

махаите ги че после ще казвате ,,защо не ги махнах,, :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 22.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от kelemety » 26 Юни 2010, 9:27

Мойта е 12.2004 и като ги извадихме (ЗАБЕЛЕЖКА: на колектора пишеше същата година, изключвам да е бил сменян с по стар.) майстора каза че в сравнение на едно Е60 мойте са опасни, докато на Е60 си личало от 100км че са направили подобрение, самата клапичка влизала в нещо като пръстен около нея... и нямало къде да ходи, плюс нямало луфтове по механизма който го движи (както беше при мен).
Та не знам Е60 коя година е било, но този факт говори че не са се постарали особено след 04.2004 :mhihi:

Аз като ги погледнах лично, приличаха досущ като всички които съм видял тука по снимки... но моето мнение не е толкова важно... човека просто беше виждал явно истински подобрените. :wave:
Изображение
Rear Wheel Driven

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от LUCIFER'S » 26 Юни 2010, 9:46

Аз също съм ги виждал подобрените- тия гумираните..... дори и чак в турбината :mhihi: :mhihi: момчета правят проблем колкото и да ви се иска да сте спокойни... че били подобрени няма такова нещо. има ли клапи има риск!!! ;)
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 822
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Мечтае да кара: само бмв та
Детайли за колата: много бърза

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от ясен николов » 26 Юни 2010, 9:55

махаите и ,,модифицираните,,пеперуди и те поразяват мотора :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 687
Регистриран на: 8.08.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от carmanf1 » 05 Юли 2010, 14:22

a 318d има ли пеперуди? Мотора е М47.
Нещо не мога да открия категорична информация.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Zagy » 05 Юли 2010, 14:56

carmanf1 написа:a 318d има ли пеперуди? Мотора е М47.
Нещо не мога да открия категорична информация.

Ако е М47D20 - няма.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1780
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: 100-те лица
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d CBR 600RR
Мечтае да кара: F82 ,S1000RR

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от xerial » 05 Юли 2010, 21:56

carmanf1 написа:a 318d има ли пеперуди? Мотора е М47.
Нещо не мога да открия категорична информация.


Ако е след 2002 и автомат 100% има , ако е ръчка може и да нямаш ама е малка вероятността
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 687
Регистриран на: 8.08.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от carmanf1 » 06 Юли 2010, 9:57

Zagy написа:Ако е М47D20 - няма.
carmanf1 написа:a 318d има ли пеперуди? Мотора е М47.
Нещо не мога да открия категорична информация.

Ако е М47D20 - няма.


xerial написа:
carmanf1 написа:a 318d има ли пеперуди? Мотора е М47.
Нещо не мога да открия категорична информация.


Ако е след 2002 и автомат 100% има , ако е ръчка може и да нямаш ама е малка вероятността


А ся де

Колата е ръчка.
По шаси ми вади 09/2002 E46 318d Sedan M47 Europe Left hand drive N
Не мога да разбера мотора M47TUD20 ли е или не е TU

В realoem, опцийте за мотори на 318d са само M47 и M47N. Нищо не се споменава за TU. Мен ми изкарва M47 по шаси.

Ся за да съм на ясно, M47TUD20 е мотора след фейслифта, а M47D20 е мотора преди фейса?
TU мотора има клапи, а този без TU няма клапи ?

И може би M47 отговаря на M47D20,
а M47N отговаря на M47TUD20 ?

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook