някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- katronski_br
- ентусиаст
-
- Мнения: 857
- Регистриран на: 9.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: с кеф...
- Мечтае да кара: МИГ29
- Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
pazokolarov написа:LUCIFER'S написа:Тез пеперудкиса ви взели акъла пак...
кола която не гасне, а работи/засмуква маслото от счупена турбина се гаси с рязане на турбо път- маркуча или ако имате времесъс отвиване на скобата и сваляте маркуча
, или най-добре затапвате с каквото можете притока на въздух. Клапите изобщо нямат такава роля.
При тази ситуациия изключването на акумулатора не помага ли?
това няма нищо общо, всеки двигател, и на бензин да е, и на гас да е, и на нафта да е, си работи съвсем спокойно без акомулатор.
дори при пълна гас на 5 скорост с опъната ръчна и натиснати спирачки при пускане на съединителя ще угасне, няма да се счупи нищо ако се внимава как се пуска съединителя
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Та да направим едно леко обобщение:
1. Положителни страни при премахване на клапите:
- спокоен сън на собственика, ако се е притеснявал до сега за този проблем;
(Въпреки, че според официалната информация на "производителя", за произведените колектори след 04/2004 е гарантирана издържливостта на клапите. Бързам да уточня, че използването на стоковото БМВ за определено спортни и по-сериозни изгъзици, както и чипосването, са извън понятието нормално използване на автомобила.)
2. Отрицателни страни:
- за каращите много спокойно колата си - очаква се леко повишение на разхода на гориво;
(Защо? - защото клапите имат своята роля за увеличаване на ефективността на работа на двигателя и за намаляване на разхода и на вредните емисии само при: леко натоварване, в ниските обороти и на празен ход. Под леко натоварване и ниски обороти се разбира: за ДДЕ 4.0 - около 2000, за ДДЕ 5.0 и ДДЕ 6.2 - около 2250 и се компенсира допълнително от мап-а. Над тези стойности клапите са отворени и не влияят по никакъв начин на работата на двигателя.)
- увеличение на вредните емисии, което както се уточнихме, за България към момента не е проблем.
ИЗВОД:
Ако колата ви е произведена след 04/2004, или сте сигурни че колектора ви е сменен с по-новите, и не карате като камикадзета, няма особена причина да си махате клапите.
Ако колата вие произведена преди тази дата и не знаете дали е сменян колектора - избора си е ваш.
Ако сте любител на екстремните изживявания през по-голямото време за д волана - задължително ги махнете.
1. Положителни страни при премахване на клапите:
- спокоен сън на собственика, ако се е притеснявал до сега за този проблем;
(Въпреки, че според официалната информация на "производителя", за произведените колектори след 04/2004 е гарантирана издържливостта на клапите. Бързам да уточня, че използването на стоковото БМВ за определено спортни и по-сериозни изгъзици, както и чипосването, са извън понятието нормално използване на автомобила.)
2. Отрицателни страни:
- за каращите много спокойно колата си - очаква се леко повишение на разхода на гориво;
(Защо? - защото клапите имат своята роля за увеличаване на ефективността на работа на двигателя и за намаляване на разхода и на вредните емисии само при: леко натоварване, в ниските обороти и на празен ход. Под леко натоварване и ниски обороти се разбира: за ДДЕ 4.0 - около 2000, за ДДЕ 5.0 и ДДЕ 6.2 - около 2250 и се компенсира допълнително от мап-а. Над тези стойности клапите са отворени и не влияят по никакъв начин на работата на двигателя.)
- увеличение на вредните емисии, което както се уточнихме, за България към момента не е проблем.
ИЗВОД:
Ако колата ви е произведена след 04/2004, или сте сигурни че колектора ви е сменен с по-новите, и не карате като камикадзета, няма особена причина да си махате клапите.
Ако колата вие произведена преди тази дата и не знаете дали е сменян колектора - избора си е ваш.
Ако сте любител на екстремните изживявания през по-голямото време за д волана - задължително ги махнете.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
За колите с ЕГН след 04/2004 също не съм сигурен, защото имаше една Е60-ка с подобна трагична история - една от клапите решава да види какво се случва в цилиндъра. Резултата е известен...
Лично аз ако имам кола след 04/2004 пак бих разкарал пеперудките.
Лично аз ако имам кола след 04/2004 пак бих разкарал пеперудките.
Последна промяна Zagy на 25 Юни 2010, 19:48, променена общо 1 път
Si non confectus, non reficiat.
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
сигурно ли е че ако в момента поръчаш колектор за кола 2002г например ще дойде с новите подсилени пеперудки?
и изводите са леко подвеждащи според мен, особено в частта "нямате особена причина да ги махате"
основен ремонт на двигател за мен е достатъчно убедителна причина, защото няма гаранция, че винаги ще карате спокойно или дори не е ясно къде е границата между спокойното каране и това, което ще откъсне пеперудките
но всичко е въпрос на личен избор
и изводите са леко подвеждащи според мен, особено в частта "нямате особена причина да ги махате"
основен ремонт на двигател за мен е достатъчно убедителна причина, защото няма гаранция, че винаги ще карате спокойно или дори не е ясно къде е границата между спокойното каране и това, което ще откъсне пеперудките
но всичко е въпрос на личен избор
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
© написа:сигурно ли е че ако в момента поръчаш колектор за кола 2002г например ще дойде с новите подсилени пеперудки?
...
Да.
Ейй, мама му стара

Писах:АКО НЕ КАРАТЕ КАТО КАМИКАДЗЕТА! И това ли трябва да изяснявам какво значи? Нали все пак говорим за каране на БМВ, не на Дачия. Т.е. определено спортно и понякога малко по-агресивно от средностатистическия шофьор. Аз ако съм искал да карам максимум със 108 км/ч по магистралите, нямаше да си давам парите за БМВ

"Камикадзето" просто провежда постоянен тест за издържливост, мъчейки се да надмине завдоските норми за такива тестове (за машини тези норми са обикновено 1,25 от обявената работоспособност).

Заги, въпросното Е60 можеш ли да гарантираш, че е експлоатирано нормално и е имало само един-единствен собственик?
И още един въпрос в тази връзка - какъв % от произведените Е60, или от другите модели след приложените конструктивни изменения, са пострадали от подобна "болест"?
Не бих се съгласил, че е определящо няколкото известни във форумите случая да определят проблема като епидемия и за автомобилите, произведени след 04/2004 . И не се изкушавайте да излизате с номера за изписаното в чуждите форуми по въпроса, моля. Веднага бих контрирал: колко от вас са ходили да си карат колите на състезателни писти? Май не са много ... При колегите от западноевропейските форуми съм сигурен че съотношението е обратно на нашето.
И не само аз писах, че е въпрос на личен избор. Махаш - спиш спокойно, не махаш -


Айде стига сме пълнили темата с плява. Ако някой може да добави нещо полезно - да дерзае

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Вярно, че за Е60-ката не мога да гарантирам нищо - само знам, че беше глътнала насекомото. Как е била карана само собственика знае...
Si non confectus, non reficiat.
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Zagy написа:Вярно, че за Е60-ката не мога да гарантирам нищо - само знам, че беше глътнала насекомото. Как е била карана само собственика знае...

Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- ясен николов
- ентусиаст
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: само бмв та
- Детайли за колата: много бърза
- kelemety
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 188
- Регистриран на: 22.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Мойта е 12.2004 и като ги извадихме (ЗАБЕЛЕЖКА: на колектора пишеше същата година, изключвам да е бил сменян с по стар.) майстора каза че в сравнение на едно Е60 мойте са опасни, докато на Е60 си личало от 100км че са направили подобрение, самата клапичка влизала в нещо като пръстен около нея... и нямало къде да ходи, плюс нямало луфтове по механизма който го движи (както беше при мен).
Та не знам Е60 коя година е било, но този факт говори че не са се постарали особено след 04.2004
Аз като ги погледнах лично, приличаха досущ като всички които съм видял тука по снимки... но моето мнение не е толкова важно... човека просто беше виждал явно истински подобрените.
Та не знам Е60 коя година е било, но този факт говори че не са се постарали особено след 04.2004

Аз като ги погледнах лично, приличаха досущ като всички които съм видял тука по снимки... но моето мнение не е толкова важно... човека просто беше виждал явно истински подобрените.

- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Аз също съм ги виждал подобрените- тия гумираните..... дори и чак в турбината
момчета правят проблем колкото и да ви се иска да сте спокойни... че били подобрени няма такова нещо. има ли клапи има риск!!! 



Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- ясен николов
- ентусиаст
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: само бмв та
- Детайли за колата: много бърза
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
махаите и ,,модифицираните,,пеперуди и те поразяват мотора 

- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
a 318d има ли пеперуди? Мотора е М47.
Нещо не мога да открия категорична информация.
Нещо не мога да открия категорична информация.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
carmanf1 написа:a 318d има ли пеперуди? Мотора е М47.
Нещо не мога да открия категорична информация.
Ако е М47D20 - няма.
Si non confectus, non reficiat.
- xerial
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
carmanf1 написа:a 318d има ли пеперуди? Мотора е М47.
Нещо не мога да открия категорична информация.
Ако е след 2002 и автомат 100% има , ако е ръчка може и да нямаш ама е малка вероятността
- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Zagy написа:Ако е М47D20 - няма.carmanf1 написа:a 318d има ли пеперуди? Мотора е М47.
Нещо не мога да открия категорична информация.
Ако е М47D20 - няма.
xerial написа:carmanf1 написа:a 318d има ли пеперуди? Мотора е М47.
Нещо не мога да открия категорична информация.
Ако е след 2002 и автомат 100% има , ако е ръчка може и да нямаш ама е малка вероятността
А ся де
Колата е ръчка.
По шаси ми вади 09/2002 E46 318d Sedan M47 Europe Left hand drive N
Не мога да разбера мотора M47TUD20 ли е или не е TU
В realoem, опцийте за мотори на 318d са само M47 и M47N. Нищо не се споменава за TU. Мен ми изкарва M47 по шаси.
Ся за да съм на ясно, M47TUD20 е мотора след фейслифта, а M47D20 е мотора преди фейса?
TU мотора има клапи, а този без TU няма клапи ?
И може би M47 отговаря на M47D20,
а M47N отговаря на M47TUD20 ?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани