някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
kelemety написа:Оказа се че имам, по принцип са почти само на автоматици, на на мойта 6ск ръчка ги имаше също.
Днес ги махахме и ето още едно мнение за тези които не са сигурни все още - няма никаква разлика за която да си струва да се притеснява човек. Без тях ми е по-спокойно въпреки че не съм има директен досег до пролема с тях.
Екстра - това е жизненоважна процедура за дълголетието на мотора и на собственика му, разбира се

Вече можеш да спиш по-спокойно

Si non confectus, non reficiat.
- valeri_bmw
- Потребител
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 25.03.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 328i touring 13g.
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- kelemety
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 188
- Регистриран на: 22.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Между другото моите бяха бомба... но има вече луфт в оста която ги движи. Може би това щеше да предизвика нещо. Но самите те, там където са на 2 метални нитчета бяха непокътнати.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Абе, то и мойте 3 бяха бетон...предполагам, че и тази на първи цилиндър е била същата...секунди преди да падне 

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Понеже всички ги махаме...вече
...
Имам 1 въпрос към тези, който знаят:
Вярно ли е, че въпросните вихрови клапи играят сериозна роля при гасенето на колата АКО се счупи турбината?
Вярно ли е, че без тях не може да се загаси колата при евентуална повреда на турбината?
(освен на скорост разбира се!)
Вярно ли е, че в такъв случай - след като се загаси колата на скорост НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ПАЛИ докато не се подмени турбината, не се почисти кулера и пътищата и т.н. ?
Питам защото аз лично знам за случай с БМВ, 320д, което не загасна при строшена турбина - дори и с изваден ключ?
Имат ли нещо общо двете неща ?

Имам 1 въпрос към тези, който знаят:
Вярно ли е, че въпросните вихрови клапи играят сериозна роля при гасенето на колата АКО се счупи турбината?
Вярно ли е, че без тях не може да се загаси колата при евентуална повреда на турбината?
(освен на скорост разбира се!)
Вярно ли е, че в такъв случай - след като се загаси колата на скорост НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ПАЛИ докато не се подмени турбината, не се почисти кулера и пътищата и т.н. ?
Питам защото аз лично знам за случай с БМВ, 320д, което не загасна при строшена турбина - дори и с изваден ключ?
Имат ли нещо общо двете неща ?
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Мисля, че нямат нищо общо - това 320д, дето не е угаснало дори с изваден ключ най-вероятно е имало много износени сегменти. Това явление е познато при дизелите - при износени сегменти топлината от горивния процес минава през сегментите и слиза към картера и изпарява масло - при слизане на буталото надолу при 2ри такт (пълнене с горивовъздушна смес) се засмукват тези маслени изпарения в цилиндъра и те се възпламенават. В един момент се получава така, че колата вече няма нужда от впръскване на нафта - горивото е маслото. Мотора почва да се развърта все по-бързо и по-бързо и ако не се угаси преждевременно на скорост или по някакъв друг начин става страшното - тотално разрушение.
Я дай малко повече подробности за това 320д - мислех, че при по-съвременните дизели това вече е оправено... сега се сещам, че може маслото от турбината да е изиграло роля на горивото в тоя случай.
Я дай малко повече подробности за това 320д - мислех, че при по-съвременните дизели това вече е оправено... сега се сещам, че може маслото от турбината да е изиграло роля на горивото в тоя случай.
Si non confectus, non reficiat.
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
На познат му се строши двигателя на Бора ТДИ точно по описания начин - не може да се изгаси, форсаж докато остане без масло и накрая е ясно. Сега някой ако знае дали въпросните пеперудки ги има при ТДИ-тата на Фолксваген може и да стане ясно дали имат пръст в тая работа. 

- scipo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 477
- Регистриран на: 13.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нормално
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Днес ми сменяха висящия лагер и се заговорих с майстора и той ми каза, че ако са заминали трябва да се подменят, а не да се махат, каза, че на него му е все 1 дали ще ти ги подмени или премахне парите са едни и същи...просто отварят по различен начин на високите и на ниските обороти и трябва да са там
- ludia
-
-
- Мнения: 1079
- Регистриран на: 6.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Бързо
- Мечтае да кара: М3 Е92
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Преди година бях свалил колекторите за почистване и слвд обстойно такова, пеперудките бяха в добро състояние. Но сега като чета че и Иван е однесал пеперудката ме дострашава като се кача в колата. Можеби при първа възможност и аз ще ги махна.

БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
http://clip4e.com/play.php?id=45143
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Те пеперудките ако рекат да заминат се хващат под ръка с мотора и хайде заедно... махай ги да ти е мирна главата. Вярно, че функцията им е да подобряват пълненето на цилиндъра, но ефекта не е чак толкова голям.
ТДИ-тата нямат вихрови клапи/пеперудки.
ТДИ-тата нямат вихрови клапи/пеперудки.
Si non confectus, non reficiat.
- kelemety
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 188
- Регистриран на: 22.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д


Така идеята им е да ограничат газобмена в колектора като се затварят (най-добър пример е на скорост при спускане и на свободна на място), а когато са отворени двигателя си работи на максимална ефективност.
Според мен няма логика да се отварят различно при високи и среди обороти... ако двигателя има потребност за въртящ момент и мощност те винаги ще са отворени на MAX. А когато няма такава потребност се затварят.

=> ако ги нямаш ще имаш малко повече емисийки от колкото е решил Уте от Мюнхен, но двигателя ще "диша" максимално във всеки един момент.
Източник: http://www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Заги, точно за маслото от турбото става въпрос...а то не е малко!
За колегата над мен - ясно ми е, че няма проблем без тях.
Моя въпрос беше при скапване на турбината и омасляване на всичко - дали верно могат да доведат до вторичен проблем при описаните от мен обстоятелства ?
За колегата над мен - ясно ми е, че няма проблем без тях.
Моя въпрос беше при скапване на турбината и омасляване на всичко - дали верно могат да доведат до вторичен проблем при описаните от мен обстоятелства ?
- kelemety
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 188
- Регистриран на: 22.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
scipo написа:Днес ми сменяха висящия лагер и се заговорих с майстора и той ми каза, че ако са заминали трябва да се подменят, а не да се махат, каза, че на него му е все 1 дали ще ти ги подмени или премахне парите са едни и същи...просто отварят по различен начин на високите и на ниските обороти и трябва да са там
Колега Димитров, написах го във връзка със този пост, но не го цитирах, малко те подведох, по твоя въпрос нямам инфо нищо не мога да кажа

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
kelemety написа:scipo написа:Днес ми сменяха висящия лагер и се заговорих с майстора и той ми каза, че ако са заминали трябва да се подменят, а не да се махат, каза, че на него му е все 1 дали ще ти ги подмени или премахне парите са едни и същи...просто отварят по различен начин на високите и на ниските обороти и трябва да са там
Колега Димитров, написах го във връзка със този пост, но не го цитирах, малко те подведох, по твоя въпрос нямам инфо нищо не мога да кажа
Ясно

scipo - вихрови клапи отделно - няма...вървят с целия пластмасов колектор - 700-800 лева нов...лоша работа

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Dimitroff написа:Заги, точно за маслото от турбото става въпрос...а то не е малко!
За колегата над мен - ясно ми е, че няма проблем без тях.
Моя въпрос беше при скапване на турбината и омасляване на всичко - дали верно могат да доведат до вторичен проблем при описаните от мен обстоятелства ?
Може.
Si non confectus, non reficiat.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани