някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Zagy » 22 Юни 2010, 18:48

kelemety написа:Оказа се че имам, по принцип са почти само на автоматици, на на мойта 6ск ръчка ги имаше също.
Днес ги махахме и ето още едно мнение за тези които не са сигурни все още - няма никаква разлика за която да си струва да се притеснява човек. Без тях ми е по-спокойно въпреки че не съм има директен досег до пролема с тях. :yes:

Екстра - това е жизненоважна процедура за дълголетието на мотора и на собственика му, разбира се :D
Вече можеш да спиш по-спокойно :yes:
Si non confectus, non reficiat.

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 25.03.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 328i touring 13g.

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от valeri_bmw » 22 Юни 2010, 21:59

:clap:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 22.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от kelemety » 23 Юни 2010, 9:40

Между другото моите бяха бомба... но има вече луфт в оста която ги движи. Може би това щеше да предизвика нещо. Но самите те, там където са на 2 метални нитчета бяха непокътнати.
Изображение
Rear Wheel Driven

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Dimitroff » 23 Юни 2010, 9:46

Абе, то и мойте 3 бяха бетон...предполагам, че и тази на първи цилиндър е била същата...секунди преди да падне :mhihi:

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Dimitroff » 24 Юни 2010, 12:39

Понеже всички ги махаме...вече :mhihi: ...

Имам 1 въпрос към тези, който знаят:

Вярно ли е, че въпросните вихрови клапи играят сериозна роля при гасенето на колата АКО се счупи турбината?

Вярно ли е, че без тях не може да се загаси колата при евентуална повреда на турбината?
(освен на скорост разбира се!)

Вярно ли е, че в такъв случай - след като се загаси колата на скорост НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ПАЛИ докато не се подмени турбината, не се почисти кулера и пътищата и т.н. ?

Питам защото аз лично знам за случай с БМВ, 320д, което не загасна при строшена турбина - дори и с изваден ключ?
Имат ли нещо общо двете неща ?

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Zagy » 24 Юни 2010, 14:01

Мисля, че нямат нищо общо - това 320д, дето не е угаснало дори с изваден ключ най-вероятно е имало много износени сегменти. Това явление е познато при дизелите - при износени сегменти топлината от горивния процес минава през сегментите и слиза към картера и изпарява масло - при слизане на буталото надолу при 2ри такт (пълнене с горивовъздушна смес) се засмукват тези маслени изпарения в цилиндъра и те се възпламенават. В един момент се получава така, че колата вече няма нужда от впръскване на нафта - горивото е маслото. Мотора почва да се развърта все по-бързо и по-бързо и ако не се угаси преждевременно на скорост или по някакъв друг начин става страшното - тотално разрушение.
Я дай малко повече подробности за това 320д - мислех, че при по-съвременните дизели това вече е оправено... сега се сещам, че може маслото от турбината да е изиграло роля на горивото в тоя случай.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 21.11.2008

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от dimodi » 24 Юни 2010, 15:49

На познат му се строши двигателя на Бора ТДИ точно по описания начин - не може да се изгаси, форсаж докато остане без масло и накрая е ясно. Сега някой ако знае дали въпросните пеперудки ги има при ТДИ-тата на Фолксваген може и да стане ясно дали имат пръст в тая работа. :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 477
Регистриран на: 13.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нормално

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от scipo » 24 Юни 2010, 16:07

Днес ми сменяха висящия лагер и се заговорих с майстора и той ми каза, че ако са заминали трябва да се подменят, а не да се махат, каза, че на него му е все 1 дали ще ти ги подмени или премахне парите са едни и същи...просто отварят по различен начин на високите и на ниските обороти и трябва да са там


Аватар
Мнения: 1079
Регистриран на: 6.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Бързо
Мечтае да кара: М3 Е92

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от ludia » 24 Юни 2010, 16:12

Преди година бях свалил колекторите за почистване и слвд обстойно такова, пеперудките бяха в добро състояние. Но сега като чета че и Иван е однесал пеперудката ме дострашава като се кача в колата. Можеби при първа възможност и аз ще ги махна.
Изображение
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!


http://clip4e.com/play.php?id=45143

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Zagy » 24 Юни 2010, 16:14

Те пеперудките ако рекат да заминат се хващат под ръка с мотора и хайде заедно... махай ги да ти е мирна главата. Вярно, че функцията им е да подобряват пълненето на цилиндъра, но ефекта не е чак толкова голям.

ТДИ-тата нямат вихрови клапи/пеперудки.
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 22.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от kelemety » 24 Юни 2010, 16:50

:idea: Единствената функция на тези клапи е, цитирам "...to change the torque output of the engine".

:idea: За да премахна всякакво съмнение от всеки който се чуди (като мен до преди 2 дена) ще цитирам отново: "The engine normally runs with the swirl flaps open, giving a shorter tract."

Така идеята им е да ограничат газобмена в колектора като се затварят (най-добър пример е на скорост при спускане и на свободна на място), а когато са отворени двигателя си работи на максимална ефективност.

Според мен няма логика да се отварят различно при високи и среди обороти... ако двигателя има потребност за въртящ момент и мощност те винаги ще са отворени на MAX. А когато няма такава потребност се затварят. :yes:
=> ако ги нямаш ще имаш малко повече емисийки от колкото е решил Уте от Мюнхен, но двигателя ще "диша" максимално във всеки един момент.

Източник: http://www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf :smoke:
Изображение
Rear Wheel Driven

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Dimitroff » 24 Юни 2010, 16:56

Заги, точно за маслото от турбото става въпрос...а то не е малко!

За колегата над мен - ясно ми е, че няма проблем без тях.
Моя въпрос беше при скапване на турбината и омасляване на всичко - дали верно могат да доведат до вторичен проблем при описаните от мен обстоятелства ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 22.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от kelemety » 24 Юни 2010, 17:00

scipo написа:Днес ми сменяха висящия лагер и се заговорих с майстора и той ми каза, че ако са заминали трябва да се подменят, а не да се махат, каза, че на него му е все 1 дали ще ти ги подмени или премахне парите са едни и същи...просто отварят по различен начин на високите и на ниските обороти и трябва да са там


Колега Димитров, написах го във връзка със този пост, но не го цитирах, малко те подведох, по твоя въпрос нямам инфо нищо не мога да кажа :wave:
Изображение
Rear Wheel Driven

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Dimitroff » 24 Юни 2010, 17:03

kelemety написа:
scipo написа:Днес ми сменяха висящия лагер и се заговорих с майстора и той ми каза, че ако са заминали трябва да се подменят, а не да се махат, каза, че на него му е все 1 дали ще ти ги подмени или премахне парите са едни и същи...просто отварят по различен начин на високите и на ниските обороти и трябва да са там


Колега Димитров, написах го във връзка със този пост, но не го цитирах, малко те подведох, по твоя въпрос нямам инфо нищо не мога да кажа :wave:

Ясно :yes:

scipo - вихрови клапи отделно - няма...вървят с целия пластмасов колектор - 700-800 лева нов...лоша работа :mhihi: (за втора ръка-какъв е смисъла ?)

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Zagy » 24 Юни 2010, 17:18

Dimitroff написа:Заги, точно за маслото от турбото става въпрос...а то не е малко!

За колегата над мен - ясно ми е, че няма проблем без тях.
Моя въпрос беше при скапване на турбината и омасляване на всичко - дали верно могат да доведат до вторичен проблем при описаните от мен обстоятелства ?

Може.
Si non confectus, non reficiat.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook