Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Е46нтусиаст
Е46нтусиаст
Аватар
Мнения: 1800
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M3 E46
Мечтае да кара: M3 E46
Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от Runnaway » 29 Мар 2010, 13:06

nikolae написа::arrow:

Runnaway написа:Някой ще се сети ли да си провери вакуума в колектора ?



Въпреки, че от доста време не съм имал мисфайър, залагам на мнението по-горе


Това е най-простото нещо, което трябва да проверите, ако имате мисфайър просто.

А и си спестявате доста пари от купуване на нови части и излишно сложни процедури.
"Съборът" >>> ЦЪК!
"Поредният работен ден" - до Част 7 >>> ЦЪК!
"Разходката" >>> ЦЪК!


Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 9.12.2008
Местоположение: varna
Пол: Мъж
Кара: е30кабрио318@325 е46купе е60комби
Мечтае да кара: bmw turbo

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от ssttaannyy » 01 Апр 2010, 22:18

е то хубаво ама как се провериава,каде да се погледнеи смениа ли се нещо

Е46нтусиаст
Е46нтусиаст
Аватар
Мнения: 1800
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M3 E46
Мечтае да кара: M3 E46
Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от Runnaway » 02 Апр 2010, 15:44

ssttaannyy написа:е то хубаво ама как се провериава,каде да се погледнеи смениа ли се нещо


Доколкото разбрах на мен ми смениха 2 или 3 маркуча и всичко се оправи. Не съм специалист и имам колата от скоро.
"Съборът" >>> ЦЪК!
"Поредният работен ден" - до Част 7 >>> ЦЪК!
"Разходката" >>> ЦЪК!


Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 9.12.2008
Местоположение: varna
Пол: Мъж
Кара: е30кабрио318@325 е46купе е60комби
Мечтае да кара: bmw turbo

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от ssttaannyy » 03 Апр 2010, 18:11

ок .сриада е почвам и ще пиша какво е станало


Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 9.12.2008
Местоположение: varna
Пол: Мъж
Кара: е30кабрио318@325 е46купе е60комби
Мечтае да кара: bmw turbo

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от ssttaannyy » 07 Апр 2010, 16:21

та така днес я разхварлиах като очаквах нешто голиамо ато се оказа за 20 мин работа и при мен не смениях нищо само се намества отгоре една пластмаса с вакум за всеки цилиндар и е ок работата.според мен и на колегата е станала така понеже не видиах маркучи за смиана но не спория,важното е че сам доволен :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от nikolae » 07 Апр 2010, 16:49

И ефект имаше ли от цялата работа ?
Аз така и не можах да се ориентирам при тебе точно какъв е проблема, но все пак резултат да споделиш.

Аз засега нищо няма да пипам, защото от доста време не се е появявал проблема, вероятно ще чакам да се появи и тогава ще ги гледам :-)


Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 9.12.2008
Местоположение: varna
Пол: Мъж
Кара: е30кабрио318@325 е46купе е60комби
Мечтае да кара: bmw turbo

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от ssttaannyy » 07 Апр 2010, 20:37

ефект имаше веднага преди се чуваше осезаемо че смуче ваздух от някаде а сега се реже мигновено,не сам го закачал на диагностика просто ми направи впечатление че сутрин като е вадя от гаража и докато затвориа вратите и гасне и се зачетох в темата и знаех че не е от бубини,бях ги смениал и затова следих темата и по принцип много не ми се занимава с маистори философи и повиарваи ми наистина ми отне 20 мин.свалиат се двата пл. капака,след това 4 болтчета които даржат самия елемент които сащо е пластмасов и се зачиства и толкова.след това в обратен ред.зор е само едното болтче че остава малко завриано ама с инструмент става

Е46нтусиаст
Е46нтусиаст
Аватар
Мнения: 1800
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M3 E46
Мечтае да кара: M3 E46
Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от Runnaway » 08 Апр 2010, 13:51

Радвам се, че съм бил полезен.

Явно не е трудно да се провери колектора, така че ви съветвам да не купувате напразно бубини, свещи, кабели, ламбди, дебитомери и т.н. преди да сте си проверили въздуха в колекторната кутия. Не съм сигурен, че при всички колеги ще се хване "на око" проблемът, както е станало при Стани във Варна. Не съм сигурен как се замерва този вакуум, така че нищо повече не мога да кажа.

Ясно е, че всеки майстор иска да изкара някой лев, но не виждам защо трябва да ни одират кожата. Понеже съм в настроение ще кажа 2-3 приказки относно CHECK ENGINE (Misfire) проблема на Е46-ците предимно преди фейса.

Гледах някаква статистика за този проблем и се оказа, че рядко има кола след 2001 година, която го има. Предимно се появява на колите произведени през и преди 2000 г. Странното е, че резервните части (или поне тези, които излизат като възможна причина за CHECK ENGINE (Misfire) грешката) са едни и същи за всички Е46-ци (моля, поправете ме ако греша, защото наистина не съм сигурен в това, което съм написал, но ми изглежда НЕлогично да се произвеждат нови бобини, ламбди, дебитомери, свещи и т.н. за всяка следваща партида от автомобили), т.е. проблемът явно не идва от тези части, а от нещо, което би могло да се износи. Надявам се, че става ясно какво искам да кажа. ;)
"Съборът" >>> ЦЪК!
"Поредният работен ден" - до Част 7 >>> ЦЪК!
"Разходката" >>> ЦЪК!


Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 9.12.2008
Местоположение: varna
Пол: Мъж
Кара: е30кабрио318@325 е46купе е60комби
Мечтае да кара: bmw turbo

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от ssttaannyy » 08 Апр 2010, 17:01

за мене лично беше повече от полезен ,само да добавиа че моята кола е феислифт2004.а иначе сутринта е изкарах от гаража и никви грижи,мърка спокоино

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: София/Свиленград
Кара: с удоволствие
Мечтае да кара: по хубави пътища
Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от g_mihalev » 16 Юни 2010, 15:29

Здравейте колеги, незнам дали трябва да пиша точно в тази тема, но за да не пускам друга,а част от изброените проблеми ги имам и аз с леки изключения.
Така, имам e46 320i 1999 , имам я от малко повече от година и в началото колата си вървеше доста добре, както се казва ускоряваше така ,че чак ми омекваха колената :mhihi: . Нещо в последно време небива работата. Случва се даже понякога паля колата, тръгвам подавам газ, а няма никакво ускорение и едва едва набира и колата ми се струва супер тромава, а като включа климатика тогава направо все едно спира (знам че е малко субективно усещането, но все пак :) ). Да кажем на следващия ден пък си върви добре, неможах да хвана някаква логика. Първоначално мислех, че е от студеното време, но го прави и напоследък.
Незнам как точно да го опиша , но имам чувството че все едно има нещо запушено и по някога се отпушва все едно...
Нямам светещи индикатори по таблото с изключение на еърбега(но то пък кой ли я няма :) ).

Това което четох преди време беше че това подаване на газ и да не ускорява може да е от съединителя(и го бях палил преди време, при дърпане на една кола) и го смених (беше още оригиналния и доста износен,да не кажа заминал отдаван :) ), така че той отпада.

Бях започнал да си мисля дали не е и от горивото, но с един и същи резервоар се държи по различен начин.
Като сменях съединител ми направиха диагностика и нямаше проблеми.
Маслото си го сменям на 8000 км, въздушен и горивен филтър ги сменях преди година.
Чудех се , възможно ли е да е от свещите - не съм ги сменял нито виждал и заради това някой цилиндър да не работи добре.Не съм усещал някаква силно тресене както описаха част от колегите.
Този вакуум на колекторите дали е възможно да е причина и при мен,все пак съм със същия двигател?
Бих казал че градско ми се увеличи доста разхода карам на сравнително къси разстояния но все пак 18-19 на 100 мисля че е много дори и за тази ламя :)

Ще съм много благодарен ако някой може да ме насочи към нещо дори и само предположение.

Е46нтусиаст
Е46нтусиаст
Аватар
Мнения: 1800
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M3 E46
Мечтае да кара: M3 E46
Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от Runnaway » 18 Юни 2010, 11:15

Колега, мисля, че не е колекторът, защото ако имаше някакъв проблем като гореописания щеше да ти свети CHECK ENGINE грешката.

18-19 е АДСКИ голям разход на градско, ако не тръгваш с пилежи на всеки светофар и не караш между 4500 и 6000 оборота.

Аз карам спокойно и моят си е между 10 и 12. (Говорим по БК, а не със засичане!)

Не съм се сблъсквал с подобен проблем, но ще следя развитието на темата.
"Съборът" >>> ЦЪК!
"Поредният работен ден" - до Част 7 >>> ЦЪК!
"Разходката" >>> ЦЪК!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: София
Кара: 328i

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от Biankonero » 18 Юни 2010, 11:53

g_mihalev написа:Здравейте колеги, незнам дали трябва да пиша точно в тази тема, но за да не пускам друга,а част от изброените проблеми ги имам и аз с леки изключения.
Така, имам e46 320i 1999 , имам я от малко повече от година и в началото колата си вървеше доста добре, както се казва ускоряваше така ,че чак ми омекваха колената :mhihi: . Нещо в последно време небива работата. Случва се даже понякога паля колата, тръгвам подавам газ, а няма никакво ускорение и едва едва набира и колата ми се струва супер тромава, а като включа климатика тогава направо все едно спира (знам че е малко субективно усещането, но все пак :) ). Да кажем на следващия ден пък си върви добре, неможах да хвана някаква логика. Първоначално мислех, че е от студеното време, но го прави и напоследък.
Незнам как точно да го опиша , но имам чувството че все едно има нещо запушено и по някога се отпушва все едно...
Нямам светещи индикатори по таблото с изключение на еърбега(но то пък кой ли я няма :) ).

Това което четох преди време беше че това подаване на газ и да не ускорява може да е от съединителя(и го бях палил преди време, при дърпане на една кола) и го смених (беше още оригиналния и доста износен,да не кажа заминал отдаван :) ), така че той отпада.

Бях започнал да си мисля дали не е и от горивото, но с един и същи резервоар се държи по различен начин.
Като сменях съединител ми направиха диагностика и нямаше проблеми.
Маслото си го сменям на 8000 км, въздушен и горивен филтър ги сменях преди година.
Чудех се , възможно ли е да е от свещите - не съм ги сменял нито виждал и заради това някой цилиндър да не работи добре.Не съм усещал някаква силно тресене както описаха част от колегите.
Този вакуум на колекторите дали е възможно да е причина и при мен,все пак съм със същия двигател?
Бих казал че градско ми се увеличи доста разхода карам на сравнително къси разстояния но все пак 18-19 на 100 мисля че е много дори и за тази ламя :)

Ще съм много благодарен ако някой може да ме насочи към нещо дори и само предположение.


Колега, така както го описваш, без да претриса колата, означава че не ти реже цилиндър/и/, т.е. проблема няма да свещ, бобина или от сорта. По твоите обяснения, и с толкова увеличен разход, според мен почти сигурно е някоя от ламбда сондите, или дебитомера - направи една диагностика, те излизат когато са заминали.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: София/Свиленград
Кара: с удоволствие
Мечтае да кара: по хубави пътища
Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от g_mihalev » 18 Юни 2010, 16:10

Благодаря за отговорите, но не съм много сигурен да не давам грешни данни относно притрисането, самата кола ли трябва да притриса или самия двигател като се гледа при отворен капак.
Защото като гледам тук http://www.youtube.com/watch?v=z37jl4HXQjg&feature=related неизглежда кой знае колко да притриса и човека го следи с чаша вода :).
Иначе сега се сещам че примерно като я запаля колата сутрин, в повечето случаи при подаване на газ се чува някакъв шум от двигателя, немога да го определя какъв е точно, но звучи нещо все едно като на ламарина която притриса и то при отпускане и подаване на газта. След като поработи малко колата не се чува повече.
До колкото успявам да чуя,звука идва от дясната част на двигателя (май някъде там се пада стъпковото моторче, не съм сигурен).
Друго което се сещам че някои познати като са карали колата казват че педала на газта е твърд ,а не плавен...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от nikolae » 24 Юни 2010, 16:36

Да обнова темата, понеже се беше позагубила :-)
ОТ началото на година не съм проблем - до днес !
Същия стар ефект, интересното обаче, е че като се прибрах към София, закачих към нотбука
и пак имаше грешка в първи цилиндър, но по-различна -small ignition
Прави го със самото палене - само за бензин говори, без газ !/сипах блуфорс - отврат, дори мисля че той ми насра колата/
отивам да разменя свещ/лула/бобина, че на всяко палене на колата като подам газ и я забива тази грешка.
Странно... но може би пак не е от свещите, въпреки че бях взел едни за 30лв. 6-те на бош

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от nikolae » 24 Юни 2010, 20:21

Фалшива тревога
първата свещ /1 цил./ приличаше на г*з, смених я всичко се оправи :-)

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook