Софтуер

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: Софтуер

Мнение от BiTurbo » 01 Юни 2010, 20:48

абе пичове, този файл някой може ли да ми го даде http://www.sendspace.com/file/1tbsst.
Тва е линка от упътването на jomby, ама нещо не работи, до колкото разбирам тряя да е някаква симулация на глава.
Изображение

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: Софтуер

Мнение от © » 01 Юни 2010, 21:39

Vader написа:BMW DiagHeadInstall
Код: Избери целия код
http://depositfiles.com/files/mbjl3prv5



BMW EdiaBas Inpa v 5.0.2 (пълна версия с NCS-Expert )
Код: Избери целия код
http://depositfiles.com/files/8ttz2rp6w
http://depositfiles.com/files/8vh9402fi

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 22.03.2010
Пол: Мъж

Re: Софтуер

Мнение от Пешkо » 03 Юни 2010, 20:08

Здравейте, колеги! Моля, ако някой може да каже - колата ми е само с 20 пиновия конектор - 99г., 320д, ако взема кабела на склад66, дали ще мога да кодирам с ДИС?
Имам кабел за VAGCOM, от Ebay, преправих го по описания начин, но даже и инпата не работи! Проблема може да е , че кабела спря да работи и с VAG, след като го пробжах с по-нова версия от 4.9! :banghead:
Моля, ако някой е наясно, да каже как да разреша проблема си, сега се чудя, дали да поръчам втори VAGCOM, или да взема кабела на склад66!
Забравих да кажа, че имам и преходника от ОБД2 към 20 пиновия!
Благодаря предварително!!! :bowdown:

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4206
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Re: Софтуер

Мнение от ///M_Martin » 04 Юни 2010, 15:52

Тия кабели не ги чете ЮСБ-то на компа-не прави връзка комп и кабел и не ти дава да влезеш е компа на колата.Понеже има няколко модела едни работят,други не.Мой съвет е вземи си кабел от склад66 и преходник за буксата и всичко ще ти 6 :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 31.12.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е39 520

Re: Софтуер

Мнение от IMB » 04 Юни 2010, 20:41

След като се зареди DIS и курсора на мишката ми изчезва. С кабел от склад66 съм, DIS го преинсталирах три пъти и винаги изчезва мишката само в DIS. INPA си работи нормално. Някой имал ли е такъв проблем или поне идея защо се получава така.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Софтуер

Мнение от mad_presley » 05 Юни 2010, 0:36

Не си инсталирал драйвърите за мишката, за това така става.
Натискаш [Ctrl]+[SysRq], пишеш root и паролата (не знам при теб каква е). Нтискаш пак Enter, за да ти се покаже "#" и пишеш "# vi /etc/default/boot" (без кавичките и #). Отиваш надолу до DEFBOOTSTR=, натискаш главно А и пишеш "kbm.wheel=no", натискаш [ESC] излиза ти :wq! и [Enter]. Връщаш се пак към # промпта и пишеш # mkdev bitpad. Отиваш на #3, за да премахнеш, отиваш на #1, от там отиваш на #6, за да махнеш драйвърите, отговаряш yes и след това отговаряш с yes на следващите 3 въпроса y/n и накрая излизаш.

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 3.11.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 525 TDS '97

Re: Софтуер

Мнение от mmc » 08 Юни 2010, 13:23

milennyc написа:
cls6666 написа:свързах се с стоян от склад66 и вече имам инпа ,дис и кабели днес сутринта пуснах една диагностика но лаптопа ме предаде -батерията му издържа само 20 -30 минути
имам няколко въпроса към тези които са го използвали виждам че са много в този раздел
проверката за грешки за всеки блок поотделно ли се прави или може да се направи обща диагностика
къде да сравня резултатите от живите данни с моите
на данните от дебитомера полето беше пълно(и двете) и удивителна(!)-мисля че не работи коректно :lol: нали?
колата не е е46 ,но ако някой знае ще съм много благодарен-е39 525 тдс,97 април


За е39 кабела бачка след 97 май, сори .... :smoke: Кабела не прави човек диагностик. Тва си го гледал на ИНПА, но живите данни са различни при карсофт, инпа и ДИС. А за дебитомера си има отделни тестове. Но за е39 няма да стане с кабела за 80лв. Трябва ти АДС 195лв.


и аз да се включа. нищо му няма на кабела, просто през импата наистина не работи добре и показанията за дебитомера точно наистина не ти вършат работа, тук колегата е прав но става дума само за инпа. дебитомера си го гледаш през дис който и без тва е доста по развит и лично аз съветвам директно да го ръчкаш него. инпата е бърза , тва и е плюса.
в момента нямам скрийнове но като му свикнеш малко на дис, ще видиш че ще ти е по много по лесно и богато с него. чудя се дали тука някъде има стъпка по стъпка как се правят нещата...
ако имате интерес, мога да ви направя стъпка по стъпка как се стига до тестовото меню...
а отделно, проблема е че диса опреснява много бавно. имаше един софт във НН сервиз, аз на него съм му хвърлил око, беше доста по чевръст и очевидно се виждаха колебанията в показнията на дебитомера. ако него можем да го намерим...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 26.10.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 Compact

Промяна на VO

Мнение от jdl » 10 Юни 2010, 11:47

Здравейте, колеги, включвам се с въпрос, малко встрани от основната тема.
Първо - колата конкретно е Е36, ръчни скорости.

Задачката с която съм се захванал, е да променя Vehicle Order-а на колата, така че да си мисли, че е с автоматична кутия (това е правено фабрично при всички компакти US версия след 96-та, за да може стартера да не се активира, ако не е натиснат педала на съединителя). Кодирането се пази в моя случай в EWS-а, на инпата си показва коректно статуса на входа за P/N switch-а, но не го ползва за забрана на стартера, защото е кодирана ръчна скоростна кутия в EWS-а.

Така, стигам до конктретния въпрос. За разлика от Е46, където опцията за автоматична кутия се задава в SA кода, опция $205, при Е36 явно трябва да се зададе в GM кода (идентификатора за базовото оборудване). Разполагам с декодер/енкодер за SA номера, той си работи коректно, указва правилно оборудването, монтирано в колата ми, но не ми върши работа да генерирам новия GM код, съответстващ на колата ми с автоматик ;)

Не ми върши работа процедурата на синхронизация на EWS - DME, защото с кабелите, които имам, процедурата не сработва, трябва да взема ADS кабел за целта, а при условие, че може да се смени VO-то чрез смяна на GM-a, предпочитам да го направя така.

Молбата ми е, ако някой разполага с софтуер за decode/encode на GM номера, или пък с начина за изчисляване на GM -a при добавяне/премахване на опции; или пък с някакво друго инфо по въпроса, да сподели, ако желае и на ЛС. Гарантирано няма да ползвам информацията комерсиално :nono: , ровенето е за собствено удовлетворение :) , а и виждам, че цялата тема е с такава насоченост.

Благодаря на всички колеги, допринесли дотук за изясняване на тънкостите по диагностичните софтуери, тези тема ми беше, а със сигурност и не само на мен, от голяма полза, когато тепърва се опитвах да подкарам ИНПА и ДИС на моя компютър! :clap:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Софтуер

Мнение от badsharki » 10 Юни 2010, 12:20

При Е36 автоматика не е закодиран в GM-a, а във VN-a.
Дай ми VN-a си и ще ти го върна с автоматик вътре. ;)

ПС: Само не разбрах каква е целта на цялата операция. Да не ти върти стартера без да си натиснал съденителя или си минал на автоматична кутия?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 26.10.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 Compact

Re: Софтуер

Мнение от jdl » 10 Юни 2010, 14:24

badsharki написа:При Е36 автоматика не е закодиран в GM-a, а във VN-a.
Дай ми VN-a си и ще ти го върна с автоматик вътре. ;)

ПС: Само не разбрах каква е целта на цялата операция. Да не ти върти стартера без да си натиснал съденителя или си минал на автоматична кутия?


Опазил Господ, да окепазя колата с автоматик, компактът не е замислен за такъв мързел ;)

Искам да ползвам ключа на съединителя, който така или иначе съм сложил, като част от ретрофита на автопилота, да не позволява да върти стартера при не-натиснат съединител.

VN номерът е: 000005AD16O

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Софтуер

Мнение от badsharki » 10 Юни 2010, 16:36

jdl написа:
badsharki написа:VN номерът е: 000005AD16O

VN с автоматик - 003005AD16 X
Макар, че съм ти дал чек сумата предполагам, че с НЦС ще променяш ZCS-a, така че ако искаш остави чек сумата на НЦС-а сам да си я сметне за всеки случай. И не забравяй да прекодираш колата след като го промениш.

ПС: Имам малко съмнения, че ще се получи това което се опитваш да направиш, но да видим. :roll: По спомени при конверсия ръчна --> автоматична мисля, че за да работи всичко коректно май трябваше и VIN-а да се промени, но ти не си правил конверсия, така че това трябва да е достатъчно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 26.10.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 Compact

Re: Софтуер

Мнение от jdl » 10 Юни 2010, 21:59

10x! Следващата седмица мисля ще остане време да пробвам, ще споделя какво се е получило! :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 26.10.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 Compact

Re: Софтуер

Мнение от jdl » 14 Юни 2010, 14:42

Обещах да споделя, re-code-ването мина успешно, целта е постигната :!: Нещо съм разбъзикал NCS Experta, не ми работи в момента, затова направих рекодинга с DIS-а. Промених само VN номера с тази, който ми прати колегата badsharki, големи благодарности за съдействието :bowdown: :bowdown:

Сега в ИНПА-та си ми казва, че колата е автоматик / US-P/N switch, което беше целта на занятието, и поведението на EWS-a е подобаващо ;)

Сега остава, за да си начеша крастата докрай :mhihi: , да намеря информация за отделните опции в GM и VN номера за Е36, както и методиката за изчисляване на checksum-а, но това не е спешно и ще остане занимавка за свободното време.
:bchug:

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 6.05.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: TDS-a да пуши

Re: Софтуер

Мнение от bmwsport5 » 15 Юни 2010, 7:44

С кабела примерно от склад 66 без употреба на адаптор АДС, кои модели могат да се четат, с ИНПА, ДИС и ССС примерно.
Мога ли да прочета Е90,Е91 и Е60, Е61 примерно и ако мога всички модули ли може?
Или трябва друг софтуер или хардуер?
Благодаря!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: Софтуер

Мнение от b2 » 22 Юни 2010, 10:47

Ха колко дълга и интересна тема! Чак сега я виждам..

Набързо да помоля някой, който има работещи GT1 и DIS да види (ако е възможно на сухо - без колата) какво има като опции за SMG I кутията на E36 M3 Evo?
докато аз попрочета темата и си я инсталирам при мен да тествам на колата..
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook