Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС
Модератор: Технически модератори
- IAV
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 590
- Регистриран на: 18.07.2006
- Местоположение: Sofia-Младост TeaM
- Кара: E39 528iA
Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС
Peter Angelov написа:Здрасти на всички, така и Аз съм на фаза поставяне на чип. За сега съм решил да мина дино преди поставяне на чипа и задължително след поставяне. До тук започнах да водя преговори с един пич в Германия - Brezel. Това което правим като уточнение е че колата искам да има по добра динамика и до там смисъл незнам какво още да искам. До колкото разбирам пича може да направи и чип по мое желание и индивидуално за въпросната кола. Да не пуши и т.н.. Конкретни стойности на промяна за сега нямам, чакам отговор от човека. Ще се радвам да се включат хора които са по наясно с нещата.
Човека за които говориш бях си писал с него преди години(тогава за М50 търсех чип)и ми каза че неговите чипове са копия на оригинални (маркови) чипове!
Тогава ми предложи да прати чипа на негов човек които да ми го даде и след като го сложа и покарам ако съм доволен да му го платя ако ли не да му го върна!
Хора ползвали чипове от него споделят задоволство(цената му беше меко казано приемлива!
А се заговори за Digital Tuning-чувал съъм ,че са много на ясно и пипат професионално,но не съм ползвал услугите им!
Но вече се замислям за чипване на TDSa и ще видим от къде ще се оборудвам!
Поздрави!
BMW Service Team
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС
Точно за тоя двигател чипа е най-безсмислената инвестиция-няма нещо ,което чипа да може ,а ти да не можеш да направиш с регулиране на плочката.Обаче чипа не може да регулира момента на впръскване,а ти можеш да търсиш оптималният с въртене на помпата.
Да не говорим ако се пипне и турбината.

- Bogdan_Nikolov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 9.11.2008
- Местоположение: Darmstadt,Германия
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525 tds 94
- Мечтае да кара: M5
Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС
имах проблем с играенето на оборотите, гаснене и топъл старт всеки знае слабото място на тдс така наречената плочка,направих пълна профилактика на помпата смяна на гарнитури о пръстени и т.н.Настроихами пло4ката да дава повече гориво и се получи следното нещо колата върви по добре ве4е бие с една идея 320д разхода спадна с 1л надоло 10 градско 6.5 извън топлият старт е като на бензин(след пълно рециклиране на стартера),но докато загрее мотора тресе и като я цеда на 3 извънградсо от 80 до 120 стрелката мърда на 12:05 никога не загрявала преди така имам е от 2 години дори и на климатик си седи на 11:59,та питанет ми е дали това страно позагряване се дължи на мърдането на помпата или да търса проблема другаде
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС
Bogdan_Nikolov написа:имах проблем с играенето на оборотите, гаснене и топъл старт всеки знае слабото място на тдс така наречената плочка,направих пълна профилактика на помпата смяна на гарнитури о пръстени и т.н.Настроихами пло4ката да дава повече гориво и се получи следното нещо колата върви по добре ве4е бие с една идея 320д разхода спадна с 1л надоло 10 градско 6.5 извън топлият старт е като на бензин(след пълно рециклиране на стартера),но докато загрее мотора тресе и като я цеда на 3 извънградсо от 80 до 120 стрелката мърда на 12:05 никога не загрявала преди така имам е от 2 години дори и на климатик си седи на 11:59,та питанет ми е дали това страно позагряване се дължи на мърдането на помпата или да търса проблема другаде
Търси го по охладителната система. Неща като водна помпа, термостат, виско и промии радиаторите хубаво, защото между двата се шиба с мизерия.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Bogdan_Nikolov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 9.11.2008
- Местоположение: Darmstadt,Германия
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525 tds 94
- Мечтае да кара: M5
Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС
а нали виското не работи при над 60-70 км или греша защото градско при 4000 обората на 1 и 2 не мърда стрелката ама и виското се 4ува а при висока скорост да кажем на 90 на трета сяка6 не ми се чува
- Peter Angelov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС

Последна промяна Peter Angelov на 25 Май 2010, 23:44, променена общо 1 път
- Vlados
- с две лица
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС
Bogdan_Nikolov написа:имах проблем с играенето на оборотите, гаснене и топъл старт всеки знае слабото място на тдс така наречената плочка,направих пълна профилактика на помпата смяна на гарнитури о пръстени и т.н.Настроихами пло4ката да дава повече гориво и се получи следното нещо колата върви по добре ве4е бие с една идея 320д разхода спадна с 1л надоло 10 градско 6.5 извън топлият старт е като на бензин(след пълно рециклиране на стартера),но докато загрее мотора тресе и като я цеда на 3 извънградсо от 80 до 120 стрелката мърда на 12:05 никога не загрявала преди така имам е от 2 години дори и на климатик си седи на 11:59,та питанет ми е дали това страно позагряване се дължи на мърдането на помпата или да търса проблема другаде
За тресенето, особено след пипането на помпата пробвай един евтин и лесен вариант - нищо не ти пречи. Сипи в (почти) пълен резервоар 1л. масло за автоматични скорости (АТФ май беше) и покарай малко. При мен след като чистихме помпата и след реглажа започна да тресе цялата кола дори и студена (преди това тресеше само топла). След описаната процедура карах около 500 м. и колата заспа. Не знам къде и какво смаза маслото, но е факт - до ден днешен нямам проблем (1 г. вече).
- D_U_D_E_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 639
- Регистриран на: 9.10.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E34 TDS
- Мечтае да кара: M5 с гуми за горене
Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС
здр. колеги да се включа и аз малко.
не съм най-големия автоексперт, обаче знам, че чипа променя ламбда-та на горивния процес т.е. количеството на излишен въздух. С променяне на ъгъла на подаване, можем да повишим мощността, но с чипа се променя горивния процес за постигане на по високо к.п.д. Така се повишава мощноста и намалява разхода. Ако бъркам ме поправете.
Иначе аз съм с чип, поставян е от предния собственик още в Италия и съм доволен вече 3 год. Имам проблеми само с замърсяването на маркуча на мап-а и смятам да направя интервенцията с смяната на маркучите. Обаче май задължително да пробивам друга дупка на колекторите, че при едно запушване ще стане страшно ако бай-паса не отвори.
не съм най-големия автоексперт, обаче знам, че чипа променя ламбда-та на горивния процес т.е. количеството на излишен въздух. С променяне на ъгъла на подаване, можем да повишим мощността, но с чипа се променя горивния процес за постигане на по високо к.п.д. Така се повишава мощноста и намалява разхода. Ако бъркам ме поправете.
Иначе аз съм с чип, поставян е от предния собственик още в Италия и съм доволен вече 3 год. Имам проблеми само с замърсяването на маркуча на мап-а и смятам да направя интервенцията с смяната на маркучите. Обаче май задължително да пробивам друга дупка на колекторите, че при едно запушване ще стане страшно ако бай-паса не отвори.
- Bogdan_Nikolov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 9.11.2008
- Местоположение: Darmstadt,Германия
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525 tds 94
- Мечтае да кара: M5
Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС
Vlados написа:Bogdan_Nikolov написа:имах проблем с играенето на оборотите, гаснене и топъл старт всеки знае слабото място на тдс така наречената плочка,направих пълна профилактика на помпата смяна на гарнитури о пръстени и т.н.Настроихами пло4ката да дава повече гориво и се получи следното нещо колата върви по добре ве4е бие с една идея 320д разхода спадна с 1л надоло 10 градско 6.5 извън топлият старт е като на бензин(след пълно рециклиране на стартера),но докато загрее мотора тресе и като я цеда на 3 извънградсо от 80 до 120 стрелката мърда на 12:05 никога не загрявала преди така имам е от 2 години дори и на климатик си седи на 11:59,та питанет ми е дали това страно позагряване се дължи на мърдането на помпата или да търса проблема другаде
За тресенето, особено след пипането на помпата пробвай един евтин и лесен вариант - нищо не ти пречи. Сипи в (почти) пълен резервоар 1л. масло за автоматични скорости (АТФ май беше) и покарай малко. При мен след като чистихме помпата и след реглажа започна да тресе цялата кола дори и студена (преди това тресеше само топла). След описаната процедура карах около 500 м. и колата заспа. Не знам къде и какво смаза маслото, но е факт - до ден днешен нямам проблем (1 г. вече).
ще направя тази интервенция и ще сподела резултата
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС
D_U_D_E_ написа:здр. колеги да се включа и аз малко.
не съм най-големия автоексперт, обаче знам, че чипа променя ламбда-та на горивния процес т.е. количеството на излишен въздух. С променяне на ъгъла на подаване, можем да повишим мощността, но с чипа се променя горивния процес за постигане на по високо к.п.д. Така се повишава мощноста и намалява разхода. Ако бъркам ме поправете.
Иначе аз съм с чип, поставян е от предния собственик още в Италия и съм доволен вече 3 год. Имам проблеми само с замърсяването на маркуча на мап-а и смятам да направя интервенцията с смяната на маркучите. Обаче май задължително да пробивам друга дупка на колекторите, че при едно запушване ще стане страшно ако бай-паса не отвори.
Колега,пишеш глупости,не се сьрди.
Изпаднал си в дьлбока заблуда,тук идеята е за ТДС,които е дизелов двигател не бензинов.
С промяна на ъгала на подаване(сигурно става вьпрос за гориво) освен по добра реакция ,няма как да повишиш мощоста.
И изобщо ТДС-ките при слагане на чип не постигат сериозни резултати.Това е мотор с предкамерно пьлнене,при повече гориво се удьлжава струята и резултата е черен дим/детонационно горене=на прегряване в мотора и топлата част на турбината
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- D_U_D_E_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 639
- Регистриран на: 9.10.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E34 TDS
- Мечтае да кара: M5 с гуми за горене
Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС
не съм много съгласен с тебе. Горивната смес се състои от 2 части: гориво и въздух. Така че дизелов или не това е процес горене колега. Повишаването на к.п.д. както и да го разглеждаш означава повишена мощност т.е. по-добра горивна смес=по-пълно изгаряне=повишено полезно действие=по-малко количество гориво. Пушенето е резултат на неълно изгаряне и сажди(от сярата в дизеловото гориво).
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС
D_U_D_E_ написа:не съм много съгласен с тебе. Горивната смес се състои от 2 части: гориво и въздух. Така че дизелов или не това е процес горене колега. Повишаването на к.п.д. както и да го разглеждаш означава повишена мощност т.е. по-добра горивна смес=по-пълно изгаряне=повишено полезно действие=по-малко количество гориво. Пушенето е резултат на неълно изгаряне и сажди(от сярата в дизеловото гориво).
Колега,отговори ми на този вапрос.какьв е процеса на горене при дизеловия агрегат? какво гори ? как става смесообразуването конкретно при ТДС ?
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС
presko79 написа:D_U_D_E_ написа:здр. колеги да се включа и аз малко.
не съм най-големия автоексперт, обаче знам, че чипа променя ламбда-та на горивния процес т.е. количеството на излишен въздух. С променяне на ъгъла на подаване, можем да повишим мощността, но с чипа се променя горивния процес за постигане на по високо к.п.д. Така се повишава мощноста и намалява разхода. Ако бъркам ме поправете.
Иначе аз съм с чип, поставян е от предния собственик още в Италия и съм доволен вече 3 год. Имам проблеми само с замърсяването на маркуча на мап-а и смятам да направя интервенцията с смяната на маркучите. Обаче май задължително да пробивам друга дупка на колекторите, че при едно запушване ще стане страшно ако бай-паса не отвори.
Колега,пишеш глупости,не се сьрди.
Изпаднал си в дьлбока заблуда,тук идеята е за ТДС,които е дизелов двигател не бензинов.
С промяна на ъгала на подаване(сигурно става вьпрос за гориво) освен по добра реакция ,няма как да повишиш мощоста.
И изобщо ТДС-ките при слагане на чип не постигат сериозни резултати.Това е мотор с предкамерно пьлнене,при повече гориво се удьлжава струята и резултата е черен дим/детонационно горене=на прегряване в мотора и топлата част на турбината
Taka де,след като вече струята е удължена ,трябва да се накара на впръсква по рано,за да може края и в двата случая е по едно и също време

Има и друг начин-да излъжеш мап сензора,по-точно изходното му напрежение леко да се завиши



реалната му стойност е няколко стотинки,но цената му може да достигне и до няколко стотин лв. т.е. зависи от способността на търговеца.
Това се отнася за тдс без дебитомер,то няма без дебитомер ама така му викаме тук
Последна промяна ivan. на 27 Май 2010, 19:27, променена общо 1 път

by ''kompleksa''
Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС
Vlados написа:Bogdan_Nikolov написа:имах проблем с играенето на оборотите, гаснене и топъл старт всеки знае слабото място на тдс така наречената плочка,направих пълна профилактика на помпата смяна на гарнитури о пръстени и т.н.Настроихами пло4ката да дава повече гориво и се получи следното нещо колата върви по добре ве4е бие с една идея 320д разхода спадна с 1л надоло 10 градско 6.5 извън топлият старт е като на бензин(след пълно рециклиране на стартера),но докато загрее мотора тресе и като я цеда на 3 извънградсо от 80 до 120 стрелката мърда на 12:05 никога не загрявала преди така имам е от 2 години дори и на климатик си седи на 11:59,та питанет ми е дали това страно позагряване се дължи на мърдането на помпата или да търса проблема другаде
За тресенето, особено след пипането на помпата пробвай един евтин и лесен вариант - нищо не ти пречи. Сипи в (почти) пълен резервоар 1л. масло за автоматични скорости (АТФ май беше) и покарай малко. При мен след като чистихме помпата и след реглажа започна да тресе цялата кола дори и студена (преди това тресеше само топла). След описаната процедура карах около 500 м. и колата заспа. Не знам къде и какво смаза маслото, но е факт - до ден днешен нямам проблем (1 г. вече).
Владо до ден днешен си мъча да си обясна твоя случай-извода ми е ,че вкарахме всичката гняс в оста на плочката,оттам електромагнита започва да дава шантави данни поради зарудненото му движение.................до тук с това.
Искам точно ти (дал ми карбланш) за настройки-кажи колко чИПОВЕ сложихме за 30 мин. и как решихме да оставим мотора.
Изкам най-големия специалист да направи чИП ЗА ТДС Е34 ..........от другата страна аз със две ръце на твоя тдс и да ги сравним


Очаквам отговора на чипковците ,за тоя матор


by ''kompleksa''
Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС
Аре стига с тези чипове и мипове, карайте си печките и се раздвайте. После се започва пак с темите за пукнати глави и т.н.
А оригинален чип за дизел в Германия....
малко ме съмнява. Цената нищо чудно да удари колкото цялата е34.
А оригинален чип за дизел в Германия....

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани