Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 590
Регистриран на: 18.07.2006
Местоположение: Sofia-Младост TeaM
Кара: E39 528iA

Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС

Мнение от IAV » 25 Май 2010, 18:58

Peter Angelov написа:Здрасти на всички, така и Аз съм на фаза поставяне на чип. За сега съм решил да мина дино преди поставяне на чипа и задължително след поставяне. До тук започнах да водя преговори с един пич в Германия - Brezel. Това което правим като уточнение е че колата искам да има по добра динамика и до там смисъл незнам какво още да искам :confused: . До колкото разбирам пича може да направи и чип по мое желание и индивидуално за въпросната кола. Да не пуши и т.н.. Конкретни стойности на промяна за сега нямам, чакам отговор от човека. Ще се радвам да се включат хора които са по наясно с нещата.

Човека за които говориш бях си писал с него преди години(тогава за М50 търсех чип)и ми каза че неговите чипове са копия на оригинални (маркови) чипове!
Тогава ми предложи да прати чипа на негов човек които да ми го даде и след като го сложа и покарам ако съм доволен да му го платя ако ли не да му го върна!
Хора ползвали чипове от него споделят задоволство(цената му беше меко казано приемлива!
А се заговори за Digital Tuning-чувал съъм ,че са много на ясно и пипат професионално,но не съм ползвал услугите им!
Но вече се замислям за чипване на TDSa и ще видим от къде ще се оборудвам!
Поздрави!
BMW Service Team

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС

Мнение от zvetiko » 25 Май 2010, 20:06

Точно за тоя двигател чипа е най-безсмислената инвестиция-няма нещо ,което чипа да може ,а ти да не можеш да направиш с регулиране на плочката.Обаче чипа не може да регулира момента на впръскване,а ти можеш да търсиш оптималният с въртене на помпата. ;) Да не говорим ако се пипне и турбината.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 9.11.2008
Местоположение: Darmstadt,Германия
Пол: Мъж
Кара: E34 525 tds 94
Мечтае да кара: M5

Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС

Мнение от Bogdan_Nikolov » 25 Май 2010, 20:20

имах проблем с играенето на оборотите, гаснене и топъл старт всеки знае слабото място на тдс така наречената плочка,направих пълна профилактика на помпата смяна на гарнитури о пръстени и т.н.Настроихами пло4ката да дава повече гориво и се получи следното нещо колата върви по добре ве4е бие с една идея 320д разхода спадна с 1л надоло 10 градско 6.5 извън топлият старт е като на бензин(след пълно рециклиране на стартера),но докато загрее мотора тресе и като я цеда на 3 извънградсо от 80 до 120 стрелката мърда на 12:05 никога не загрявала преди така имам е от 2 години дори и на климатик си седи на 11:59,та питанет ми е дали това страно позагряване се дължи на мърдането на помпата или да търса проблема другаде

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС

Мнение от Zubcho » 25 Май 2010, 20:30

Bogdan_Nikolov написа:имах проблем с играенето на оборотите, гаснене и топъл старт всеки знае слабото място на тдс така наречената плочка,направих пълна профилактика на помпата смяна на гарнитури о пръстени и т.н.Настроихами пло4ката да дава повече гориво и се получи следното нещо колата върви по добре ве4е бие с една идея 320д разхода спадна с 1л надоло 10 градско 6.5 извън топлият старт е като на бензин(след пълно рециклиране на стартера),но докато загрее мотора тресе и като я цеда на 3 извънградсо от 80 до 120 стрелката мърда на 12:05 никога не загрявала преди така имам е от 2 години дори и на климатик си седи на 11:59,та питанет ми е дали това страно позагряване се дължи на мърдането на помпата или да търса проблема другаде


Търси го по охладителната система. Неща като водна помпа, термостат, виско и промии радиаторите хубаво, защото между двата се шиба с мизерия.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 9.11.2008
Местоположение: Darmstadt,Германия
Пол: Мъж
Кара: E34 525 tds 94
Мечтае да кара: M5

Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС

Мнение от Bogdan_Nikolov » 25 Май 2010, 20:37

а нали виското не работи при над 60-70 км или греша защото градско при 4000 обората на 1 и 2 не мърда стрелката ама и виското се 4ува а при висока скорост да кажем на 90 на трета сяка6 не ми се чува

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС

Мнение от Peter Angelov » 25 Май 2010, 20:50

:mhihi:
Последна промяна Peter Angelov на 25 Май 2010, 23:44, променена общо 1 път

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС

Мнение от Vlados » 25 Май 2010, 21:57

Bogdan_Nikolov написа:имах проблем с играенето на оборотите, гаснене и топъл старт всеки знае слабото място на тдс така наречената плочка,направих пълна профилактика на помпата смяна на гарнитури о пръстени и т.н.Настроихами пло4ката да дава повече гориво и се получи следното нещо колата върви по добре ве4е бие с една идея 320д разхода спадна с 1л надоло 10 градско 6.5 извън топлият старт е като на бензин(след пълно рециклиране на стартера),но докато загрее мотора тресе и като я цеда на 3 извънградсо от 80 до 120 стрелката мърда на 12:05 никога не загрявала преди така имам е от 2 години дори и на климатик си седи на 11:59,та питанет ми е дали това страно позагряване се дължи на мърдането на помпата или да търса проблема другаде

За тресенето, особено след пипането на помпата пробвай един евтин и лесен вариант - нищо не ти пречи. Сипи в (почти) пълен резервоар 1л. масло за автоматични скорости (АТФ май беше) и покарай малко. При мен след като чистихме помпата и след реглажа започна да тресе цялата кола дори и студена (преди това тресеше само топла). След описаната процедура карах около 500 м. и колата заспа. Не знам къде и какво смаза маслото, но е факт - до ден днешен нямам проблем (1 г. вече).
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 639
Регистриран на: 9.10.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E34 TDS
Мечтае да кара: M5 с гуми за горене

Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС

Мнение от D_U_D_E_ » 26 Май 2010, 1:35

здр. колеги да се включа и аз малко.
не съм най-големия автоексперт, обаче знам, че чипа променя ламбда-та на горивния процес т.е. количеството на излишен въздух. С променяне на ъгъла на подаване, можем да повишим мощността, но с чипа се променя горивния процес за постигане на по високо к.п.д. Така се повишава мощноста и намалява разхода. Ако бъркам ме поправете.
Иначе аз съм с чип, поставян е от предния собственик още в Италия и съм доволен вече 3 год. Имам проблеми само с замърсяването на маркуча на мап-а и смятам да направя интервенцията с смяната на маркучите. Обаче май задължително да пробивам друга дупка на колекторите, че при едно запушване ще стане страшно ако бай-паса не отвори.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 9.11.2008
Местоположение: Darmstadt,Германия
Пол: Мъж
Кара: E34 525 tds 94
Мечтае да кара: M5

Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС

Мнение от Bogdan_Nikolov » 26 Май 2010, 16:34

Vlados написа:
Bogdan_Nikolov написа:имах проблем с играенето на оборотите, гаснене и топъл старт всеки знае слабото място на тдс така наречената плочка,направих пълна профилактика на помпата смяна на гарнитури о пръстени и т.н.Настроихами пло4ката да дава повече гориво и се получи следното нещо колата върви по добре ве4е бие с една идея 320д разхода спадна с 1л надоло 10 градско 6.5 извън топлият старт е като на бензин(след пълно рециклиране на стартера),но докато загрее мотора тресе и като я цеда на 3 извънградсо от 80 до 120 стрелката мърда на 12:05 никога не загрявала преди така имам е от 2 години дори и на климатик си седи на 11:59,та питанет ми е дали това страно позагряване се дължи на мърдането на помпата или да търса проблема другаде

За тресенето, особено след пипането на помпата пробвай един евтин и лесен вариант - нищо не ти пречи. Сипи в (почти) пълен резервоар 1л. масло за автоматични скорости (АТФ май беше) и покарай малко. При мен след като чистихме помпата и след реглажа започна да тресе цялата кола дори и студена (преди това тресеше само топла). След описаната процедура карах около 500 м. и колата заспа. Не знам къде и какво смаза маслото, но е факт - до ден днешен нямам проблем (1 г. вече).

ще направя тази интервенция и ще сподела резултата

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС

Мнение от Пресиян Василев » 26 Май 2010, 16:53

D_U_D_E_ написа:здр. колеги да се включа и аз малко.
не съм най-големия автоексперт, обаче знам, че чипа променя ламбда-та на горивния процес т.е. количеството на излишен въздух. С променяне на ъгъла на подаване, можем да повишим мощността, но с чипа се променя горивния процес за постигане на по високо к.п.д. Така се повишава мощноста и намалява разхода. Ако бъркам ме поправете.
Иначе аз съм с чип, поставян е от предния собственик още в Италия и съм доволен вече 3 год. Имам проблеми само с замърсяването на маркуча на мап-а и смятам да направя интервенцията с смяната на маркучите. Обаче май задължително да пробивам друга дупка на колекторите, че при едно запушване ще стане страшно ако бай-паса не отвори.

Колега,пишеш глупости,не се сьрди.
Изпаднал си в дьлбока заблуда,тук идеята е за ТДС,които е дизелов двигател не бензинов.
С промяна на ъгала на подаване(сигурно става вьпрос за гориво) освен по добра реакция ,няма как да повишиш мощоста.
И изобщо ТДС-ките при слагане на чип не постигат сериозни резултати.Това е мотор с предкамерно пьлнене,при повече гориво се удьлжава струята и резултата е черен дим/детонационно горене=на прегряване в мотора и топлата част на турбината
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 639
Регистриран на: 9.10.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E34 TDS
Мечтае да кара: M5 с гуми за горене

Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС

Мнение от D_U_D_E_ » 26 Май 2010, 17:24

не съм много съгласен с тебе. Горивната смес се състои от 2 части: гориво и въздух. Така че дизелов или не това е процес горене колега. Повишаването на к.п.д. както и да го разглеждаш означава повишена мощност т.е. по-добра горивна смес=по-пълно изгаряне=повишено полезно действие=по-малко количество гориво. Пушенето е резултат на неълно изгаряне и сажди(от сярата в дизеловото гориво).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС

Мнение от Пресиян Василев » 26 Май 2010, 18:29

D_U_D_E_ написа:не съм много съгласен с тебе. Горивната смес се състои от 2 части: гориво и въздух. Така че дизелов или не това е процес горене колега. Повишаването на к.п.д. както и да го разглеждаш означава повишена мощност т.е. по-добра горивна смес=по-пълно изгаряне=повишено полезно действие=по-малко количество гориво. Пушенето е резултат на неълно изгаряне и сажди(от сярата в дизеловото гориво).

Колега,отговори ми на този вапрос.какьв е процеса на горене при дизеловия агрегат? какво гори ? как става смесообразуването конкретно при ТДС ?
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС

Мнение от ivan. » 27 Май 2010, 15:24

presko79 написа:
D_U_D_E_ написа:здр. колеги да се включа и аз малко.
не съм най-големия автоексперт, обаче знам, че чипа променя ламбда-та на горивния процес т.е. количеството на излишен въздух. С променяне на ъгъла на подаване, можем да повишим мощността, но с чипа се променя горивния процес за постигане на по високо к.п.д. Така се повишава мощноста и намалява разхода. Ако бъркам ме поправете.
Иначе аз съм с чип, поставян е от предния собственик още в Италия и съм доволен вече 3 год. Имам проблеми само с замърсяването на маркуча на мап-а и смятам да направя интервенцията с смяната на маркучите. Обаче май задължително да пробивам друга дупка на колекторите, че при едно запушване ще стане страшно ако бай-паса не отвори.

Колега,пишеш глупости,не се сьрди.
Изпаднал си в дьлбока заблуда,тук идеята е за ТДС,които е дизелов двигател не бензинов.
С промяна на ъгала на подаване(сигурно става вьпрос за гориво) освен по добра реакция ,няма как да повишиш мощоста.
И изобщо ТДС-ките при слагане на чип не постигат сериозни резултати.Това е мотор с предкамерно пьлнене,при повече гориво се удьлжава струята и резултата е черен дим/детонационно горене=на прегряване в мотора и топлата част на турбината

Taka де,след като вече струята е удължена ,трябва да се накара на впръсква по рано,за да може края и в двата случая е по едно и също време :mhihi: следващата стъпка е да изхвърлиш в коша новия чип и да си сложиш оригиналния.
Има и друг начин-да излъжеш мап сензора,по-точно изходното му напрежение леко да се завиши ;) това на търговски език се нарича ''външен пауър бокс'' :mhihi: :mhihi:
реалната му стойност е няколко стотинки,но цената му може да достигне и до няколко стотин лв. т.е. зависи от способността на търговеца.
Това се отнася за тдс без дебитомер,то няма без дебитомер ама така му викаме тук
Последна промяна ivan. на 27 Май 2010, 19:27, променена общо 1 път
Изображение
by ''kompleksa''


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС

Мнение от ivan. » 27 Май 2010, 19:23

Vlados написа:
Bogdan_Nikolov написа:имах проблем с играенето на оборотите, гаснене и топъл старт всеки знае слабото място на тдс така наречената плочка,направих пълна профилактика на помпата смяна на гарнитури о пръстени и т.н.Настроихами пло4ката да дава повече гориво и се получи следното нещо колата върви по добре ве4е бие с една идея 320д разхода спадна с 1л надоло 10 градско 6.5 извън топлият старт е като на бензин(след пълно рециклиране на стартера),но докато загрее мотора тресе и като я цеда на 3 извънградсо от 80 до 120 стрелката мърда на 12:05 никога не загрявала преди така имам е от 2 години дори и на климатик си седи на 11:59,та питанет ми е дали това страно позагряване се дължи на мърдането на помпата или да търса проблема другаде

За тресенето, особено след пипането на помпата пробвай един евтин и лесен вариант - нищо не ти пречи. Сипи в (почти) пълен резервоар 1л. масло за автоматични скорости (АТФ май беше) и покарай малко. При мен след като чистихме помпата и след реглажа започна да тресе цялата кола дори и студена (преди това тресеше само топла). След описаната процедура карах около 500 м. и колата заспа. Не знам къде и какво смаза маслото, но е факт - до ден днешен нямам проблем (1 г. вече).

Владо до ден днешен си мъча да си обясна твоя случай-извода ми е ,че вкарахме всичката гняс в оста на плочката,оттам електромагнита започва да дава шантави данни поради зарудненото му движение.................до тук с това.
Искам точно ти (дал ми карбланш) за настройки-кажи колко чИПОВЕ сложихме за 30 мин. и как решихме да оставим мотора.
Изкам най-големия специалист да направи чИП ЗА ТДС Е34 ..........от другата страна аз със две ръце на твоя тдс и да ги сравним ;) даже чипаджията има карбланш -ти си комби............той може да избере и седан.Загубилия плаща една маса на някоя национална е34 сбирка :ok:
Очаквам отговора на чипковците ,за тоя матор ;)
Изображение
by ''kompleksa''

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС

Мнение от @2bar » 27 Май 2010, 19:36

Аре стига с тези чипове и мипове, карайте си печките и се раздвайте. После се започва пак с темите за пукнати глави и т.н.

А оригинален чип за дизел в Германия.... :kuku: малко ме съмнява. Цената нищо чудно да удари колкото цялата е34.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook