Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от cls6666 » 14 Май 2010, 19:04

presko79 написа:vladobate. Не всички плочки са като твоята,и може би затова се получи разминаване в мненията,на много от тях ТПС или оста му е закрепена посредством този метод или с резбовано сьединение с лява посока.(поне аз сьм заварвал такива).
Датчика за темп.на горивото е еднакьв вьв всички електронни помпи на БОШ и нее скьп,Тоест може да го вземете от всяка една повредена помпа.Мисьлтами е да се придьржаме кьм производитела ,защото заместителите не винаги са удачни.

ако е еднакъв този е от 2,4 тд М21 двигателя
Номенклатурен номер : 13512243301
Описание : ТЕМП. ДАТЧИК
Ед.цена (с ДДС) : 28.20 BGN
Има наличност
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от stony1 » 14 Май 2010, 19:47

Какво трябва да му е съпротивлянието?
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от cls6666 » 14 Май 2010, 20:01

явно никой не погледна линка с данните който постнах
при темп 22,5-2,6ком
при темп 60-0,75ком
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от Пресиян Василев » 14 Май 2010, 20:15

cls6666 написа:явно никой не погледна линка с данните който постнах
при темп 22,5-2,6ком
при темп 60-0,75ком

Какво да ги гледаме,казвам ти еднакви са ,за всички ел помпи на Бош ,с изключение на VP 44,които се вграждат при Е46 ,Е39 2.0 л 136 к.с. М47 маторя.
За справка взимаш от БОШ за гоУф 1,9 тди за 12 лв и си решаваш проблема
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от stony1 » 14 Май 2010, 20:25

cls6666 написа:явно никой не погледна линка с данните който постнах
при темп 22,5-2,6ком
при темп 60-0,75ком


Гледах ги колега, и мерих, но при мен термистора показва други данни, а и помпата е като тази на колегата с пластмасовия палец, който не се развива. На всичкото отгоре, като повиша температурата на термистора му пада съпротивлението, а по данните трябва да се повиши. Да не говоря, че при температура 23 градуса показва 1,9 Kom.
Най-интересното обаче, е че на всички други помпи излиза този термистор като елемент, а при моята не го дават :confused:

Някакви предположения и предложения?
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от cls6666 » 14 Май 2010, 20:59

искаш да кажеш че когато се стопли става повече от 1,9 ком?
колегата преско казва че са еднакви,в момента нямам мултицет да измеря моята резервна плочка ,но ще кача данните
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от cls6666 » 14 Май 2010, 21:03

presko79 написа:
cls6666 написа:явно никой не погледна линка с данните който постнах
при темп 22,5-2,6ком
при темп 60-0,75ком

Какво да ги гледаме,казвам ти еднакви са ,за всички ел помпи на Бош ,с изключение на VP 44,които се вграждат при Е46 ,Е39 2.0 л 136 к.с. М47 маторя.
За справка взимаш от БОШ за гоУф 1,9 тди за 12 лв и си решаваш проблема

е аз за това не казвах че на тди е същия че пак ще ме обвинят в магарии :lol: за това номер на бмв
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от Se7ven » 14 Май 2010, 21:04

presko79 написа:
cls6666 написа:явно никой не погледна линка с данните който постнах
при темп 22,5-2,6ком
при темп 60-0,75ком

Какво да ги гледаме,казвам ти еднакви са ,за всички ел помпи на Бош ,с изключение на VP 44,които се вграждат при Е46 ,Е39 2.0 л 136 к.с. М47 маторя.
За справка взимаш от БОШ за гоУф 1,9 тди за 12 лв и си решаваш проблема


Да това ме устройва като инфо, ще предам на момчето да си го вземе да пробваме, че целия форум се измъчихме с тази кола, ама това е друга тема.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от stony1 » 14 Май 2010, 21:12

cls6666 написа:искаш да кажеш че когато се стопли става повече от 1,9 ком?
колегата преско казва че са еднакви,в момента нямам мултицет да измеря моята резервна плочка ,но ще кача данните


Като се стопли, пада под 1,9, но таблицата, която е в интернет нещо не е както трябва, В аутодата стойностите са други:
Изображение

Вече започвам да се чудя, какво точно и се поврежда на тази плочка :confused:
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от cls6666 » 14 Май 2010, 21:41

това потвърждава данните в сайта за ония 2,6 ком и ако на 40гр-1ком, а на 80гр -0,40ком-на около 60гр трябва да е около0,70 ком (всичко е около-няма твърдо)
ако ти се занимава иди вземи един сензор и го смени и кажи дали има разлика ,ще потърся и оригиналния номер по бош ,че по едно време и аз се съмнявах дали работи
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от Пресиян Василев » 14 Май 2010, 21:48

В аутодата са верни стоиностите,Проверено :yes:
На кои му е толкова зор с тоя сензор,имам няколко,мога да му подаря ;)
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от stony1 » 14 Май 2010, 22:07

Аз моя вече го проверих, проверих и графитните пластини и контактните четки и всичко си Ок. А свалих плочката, защото колата взе да тресе когато е на празен ход и всички маистори решиха, че е за смяна.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от vladobate » 14 Май 2010, 22:26

presko79 написа:vladobate. Не всички плочки са като твоята,и може би затова се получи разминаване в мненията,на много от тях ТПС или оста му е закрепена посредством този метод или с резбовано сьединение с лява посока.(поне аз сьм заварвал такива).
Датчика за темп.на горивото е еднакьв вьв всички електронни помпи на БОШ и нее скьп,Тоест може да го вземете от всяка една повредена помпа.Мисьлтами е да се придьржаме кьм производитела ,защото заместителите не винаги са удачни.

Колега presko79 абсолютно си прав ! Исках да получа отговори на някои въпроси от знаещи ( за което благодаря ) и да споделя знания , защото подобна тема има в подфорума на Е34 , но вече е заключена пък живо ме интересува проблема и мисля ,че има какво още да се научи. А на колегата stony1 да кажа- колега информацията ти е вярна, но и на колегата cls6666 също е толкова вярна даже си са еднакви стойностите на знам какви са ти съмненията , но в таблицата на аутодата която си показал ясно се вижда как при повишение на темп. пада съпротивлението на термистора и на 750ома отговаря темп. между 40 и 60 C т.е. 70 C както е написал и cls6666. Затова няма спор и всички данни ми изглеждат еднакви ( както е показано се движат в някакакъв диапазон ). Ето и това : "....термисторите са полупроводникови резистори, чието съпротивление намалява експоненциално с повишение на температурата . " - цитат. А по въпроса какво им се поврежда на помпите една от евентуалните повреди ( конкретно за плочката която съм снимал ) е износване на повърхностния резистивен слой по който се движат пластинките (четците), следствие на което неравномерни стойности на съпротивление и компа се чуди какво е действителното положение на палеца и съответно подава различни данни на бобината да завърти остта , подава се повече гориво или по-малко, работата на двигателя става колеблива , което се усеща на празен ход ( ниски обороти ). С една дума грешни данни при обратната връзка от пластините на палеца към компа. Дано да съм бил полезен. Успех ! ПС: Тресенето е наи-вероятно от не добра центровка на количеството подавано гориво . На мен също ми тресе , защото аз си го направих така понеже ми се менят оборотите на празен ход и при натоварване ( пуснат климатик и въртене на волана на място) ми гасне двигателя, затова бутнах повече гориво ама тогава започва да претриса.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от stony1 » 15 Май 2010, 14:41

vladobate написа:
presko79 написа:vladobate. Не всички плочки са като твоята,и може би затова се получи разминаване в мненията,на много от тях ТПС или оста му е закрепена посредством този метод или с резбовано сьединение с лява посока.(поне аз сьм заварвал такива).
Датчика за темп.на горивото е еднакьв вьв всички електронни помпи на БОШ и нее скьп,Тоест може да го вземете от всяка една повредена помпа.Мисьлтами е да се придьржаме кьм производитела ,защото заместителите не винаги са удачни.

Колега presko79 абсолютно си прав ! Исках да получа отговори на някои въпроси от знаещи ( за което благодаря ) и да споделя знания , защото подобна тема има в подфорума на Е34 , но вече е заключена пък живо ме интересува проблема и мисля ,че има какво още да се научи. А на колегата stony1 да кажа- колега информацията ти е вярна, но и на колегата cls6666 също е толкова вярна даже си са еднакви стойностите на знам какви са ти съмненията , но в таблицата на аутодата която си показал ясно се вижда как при повишение на темп. пада съпротивлението на термистора и на 750ома отговаря темп. между 40 и 60 C т.е. 70 C както е написал и cls6666. Затова няма спор и всички данни ми изглеждат еднакви ( както е показано се движат в някакакъв диапазон ). Ето и това : "....термисторите са полупроводникови резистори, чието съпротивление намалява експоненциално с повишение на температурата . " - цитат. А по въпроса какво им се поврежда на помпите една от евентуалните повреди ( конкретно за плочката която съм снимал ) е износване на повърхностния резистивен слой по който се движат пластинките (четците), следствие на което неравномерни стойности на съпротивление и компа се чуди какво е действителното положение на палеца и съответно подава различни данни на бобината да завърти остта , подава се повече гориво или по-малко, работата на двигателя става колеблива , което се усеща на празен ход ( ниски обороти ). С една дума грешни данни при обратната връзка от пластините на палеца към компа. Дано да съм бил полезен. Успех ! ПС: Тресенето е наи-вероятно от не добра центровка на количеството подавано гориво . На мен също ми тресе , защото аз си го направих така понеже ми се менят оборотите на празен ход и при натоварване ( пуснат климатик и въртене на волана на място) ми гасне двигателя, затова бутнах повече гориво ама тогава започва да претриса.


Това с тресенето и при мен се получи, след подобна интервенция. Това беше причината да разглобя плочката, дори още е разглобена. Проверих особено внимателно съпротивлението на графитните писти. Поиграх си с положението на палеца и при различни положения дава различно съпротивление, но няма информация, с която да сравня измерените показания и да преценя износването на резисторния слой и евентуално как може да се ремонтира.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от vladobate » 16 Май 2010, 20:12

Колега, не е трябвало да разглобяваш помпата. Притрисането на ниски обороти е от неточно центроване на количеството подавано гориво т.е. в повече е: "... днес бъзиках и помпатареших най-напред да я бутна малко към предното стъкло с идеята че така ще трябва да се оправи.уви оборотите се вдигнаха и притрисането стана разцепващо мрака, върнах помпата до предварително отбелязаното място преди моята интервенция и с може би по-малко от половин милиметър я преместих към предницата на колата...и...о небеса мотора взе да мърка на перфектните 600 оборота....без притрисане и без изпушването което го имаше при рязко подаване на газ " - цитат на колегата kraininski от темата му "Отново ТДС" . Прочети и темата - ,http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=60723 , kakto и- viewtopic.php?t=70412 от подфорума на Е34 , всичко ще ти стане ясно и давай смело с регулировката само чети внимателно преди това. Аз съм минал през всичко това и не е страшно. Успех !

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook