ковани бутала

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 15 Окт 2005, 0:52

[quote="vassil.velichkov"]
...quote]


аз уважавам мнението ти но специално за оригиналните бутала на М42 може да поспорим моля те ако имаш малко време поразгледаи сайта на моя любим ненормален швед Тико се казва www.ticco.com
там подробно може да разгледаш една от неговите коли а именно Е30-ката 318ис която е с присаден по късно 6 цилиндров М20 2500 турбиниран и ако разгледаш по-внимателни снимките и видеоматериялите ще видиш 4е е набил бутала от 318ис а именно бутала от М42 те са с много подходяща форма за турбиниране и тн тн ч-века дава ниски 12 секунди БЕЗ 100 коня нитро което мисля е по- добре от твойто тт заедно с нитрото и кованите бутала

не ме разбирай погрешно не се заяждам просто факт отдели малко време и разгледай какво правят хората 3-4 години преди нас в БГ.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 15 Окт 2005, 2:13

:mhihi: :mhihi: :mhihi:
тикото е луд ве всички го знайм ;)
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 15 Окт 2005, 2:16

мойта кола е доста декомпресирана ,забравих да спомена...
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 15.10.2004
Местоположение: Асеновград

Мнение от j1v » 15 Окт 2005, 10:10

ludiagsm написа:.. и тн тн ч-века дава ниски 12 секунди БЕЗ 100 коня нитро което мисля е по- добре от твойто тт заедно с нитрото и кованите бутала


Не се отказахте да сравнявате времена на божура със времената по света.


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 15 Окт 2005, 10:15

на божура се гониш по баир :mhihi: :mhihi: къде го има тва ненам... :roll:
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 23.06.2005

Мнение от jamie » 15 Окт 2005, 10:50

Виж, спорът беше, които бутала са по-добри - летите или кованите? Е, спор НЕ МОЖЕ ДА ИМА.

Спор наистина няма. Летите са годни за по-ниски степени на бууста и имат по-малки хлабини в цилиндъра - за такива мотори те са по-добрите. Кованите - за повечко наддув.

ПП: За теглото - то не е приоритет на ковани бутала по принцип. Има и лети олекотени бутала. Ако вземем 2 еднакви като дизайн бутала - лятото е по-леко от кованото.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 15 Окт 2005, 12:08

на божура е баир ама :) настилката е бетон и нема толкова въртене на гуми

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: София

Мнение от vassil.velichkov » 15 Окт 2005, 17:22

Лудия Бик2 написа:
vassil.velichkov написа:...(ТТ-то е с ляти бутала и съм го карал 35 000км на 1.8 бара. Буталата не мръднаха, само смених 4 турбини за това време...)...


кви беха турбините? еднакви ли?


Абе заводски K04, с които си идва колата. Като я изсмучеш тая турбина да надува колкото може и изкарва между 5 и 10 хиляди километра. Тя по принцип вдига до 1.9 и после до 6500 пада до към 1.5/1.6...ККК-тата са старичка конструкция и не можеш да ги изнасилваш, освен това са много високооборотни и ха не си я охладил два пъти след спиране и е фитка...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: София

Мнение от vassil.velichkov » 15 Окт 2005, 17:37

ludiagsm написа:
vassil.velichkov написа: ...quote]


аз уважавам мнението ти но специално за оригиналните бутала на М42 може да поспорим моля те ако имаш малко време поразгледаи сайта на моя любим ненормален швед Тико се казва www.ticco.com
там подробно може да разгледаш една от неговите коли а именно Е30-ката 318ис която е с присаден по късно 6 цилиндров М20 2500 турбиниран и ако разгледаш по-внимателни снимките и видеоматериялите ще видиш 4е е набил бутала от 318ис а именно бутала от М42 те са с много подходяща форма за турбиниране и тн тн ч-века дава ниски 12 секунди БЕЗ 100 коня нитро което мисля е по- добре от твойто тт заедно с нитрото и кованите бутала

не ме разбирай погрешно не се заяждам просто факт отдели малко време и разгледай какво правят хората 3-4 години преди нас в БГ.


ОК, приемам примера, който ми даваш на 100%. Сигурно има и други примери! Написах, че аз не се сещам за такива, това не значи, че няма. По принцип няма пенкелер бутала и освен това всеки двигател излиза от завода с различна концепция. На Мицубиши Ево 7/8 оригиналните бутала са по-леки от всички After-market ковани бутала за него, но въпреки, че е турбо двигател, оригиналните не държат много-много на безобразия. За биелните му болтове да не говорм...

Както каза Джейми, за големи налягания + нитро се ползват ковани бутала. Въпрос на приложение е. Ако някой ми каже, че ще си прави турбо конверсия и ме пита, дали трябва да си слага ковани бутала ще го попитам за какъв бууст става дума. Понякога разправията с напасването на ковани бутала е напълно излишна!
Разбира се зависи и от колата, защото например една М3-ка 2002 година с налягане 0.8 бара без да е разреждана няма никакви грижи. Ако вземеш едно Корадо Г60, което е доста по-разредено фабрично и го понадуеш до към 1 бар и буталата вече пътуват към отвъдното - няма такива кенефи...

То в момента дискусията се води в две отделни теми - едната тук в този форум, а другата в тунинг.бг... 8) В тунинг.бг се е намесил и Постман и вече пуска 3Д симулации на бутала... :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 23.06.2005

Мнение от jamie » 15 Окт 2005, 19:27

В тунинг.бг се е намесил и Постман и вече пуска 3Д симулации на бутала...


Да очакваме да се заговори за езкотични материали значи ...
Постман е много яко "подкован" - шапка му свалям 8)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 15 Окт 2005, 23:56

j1v написа:......Не се отказахте да сравнявате времена на божура със времената по света.

А защо не :?: :) Ясно е че ако Тико дойде тука ше даде различно време от времената които дава у тях си, но ква е гаранцията че това време ше е по лошо :?: Ако си гледал клипчетата на Тико където има мерилка, ше забележиш че старта му не е от най добрите, а на Божура може да напрай по добър старт сигура, така че нещата са доста относителни според мен. От наблюденията и впечатленията които имам аз смея да твърдя че времената на Божура са си някой път по добри друг път по лоши от такива на 90% същите коли на запад и на други писти съответно, така че колкото пречи баира, толкова бетона помага и обратното, но в никакъв случай не може да се твърди че кола от чужденеция дойде ли на Божура то задължително ше даде по лошо време от предишните си :lol:

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook