М50Б25 срещу М52Б28 за изтезания

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори


Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 30.03.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: М50Б25 срещу М52Б28 за изтезания

Мнение от Mihmor » 13 Апр 2010, 23:58

Симо, знаеш и че и аз обичам старите маторетки, яките раоти ;) Ама идеята не е да се турбинира и ли някакви ултра модове, а сравнение на сток двигатели (айде може и чипосани с филтър и генерация), разход не ме интересува, просто ми е любопитно голяма ли е разликата между двата мотора, къде се усеща тази разлика (всеки ден в града или при здриране на пистата), съответно кой държи на повече бой от 2-та, това ми е интересно и заради това пуснах темата :driving:


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: М50Б25 срещу М52Б28 за изтезания

Мнение от sonny » 14 Апр 2010, 1:17

Mihmor написа:Симо, знаеш и че и аз обичам старите маторетки, яките раоти ;) Ама идеята не е да се турбинира и ли някакви ултра модове, а сравнение на сток двигатели (айде може и чипосани с филтър и генерация), разход не ме интересува, просто ми е любопитно голяма ли е разликата между двата мотора, къде се усеща тази разлика (всеки ден в града или при здриране на пистата), съответно кой държи на повече бой от 2-та, това ми е интересно и заради това пуснах темата :driving:

Сега, най-общо казано, М50 е по-дуракоустойчив, щото е прване преди М52 и е правен на база изчисления на старите М20 и М30, оттам има повече запаси и затова е по-здрав най-общо казано разбира се. Електрониката му е БОШ и епо-малоумна, не са гонени Евро нам си ко и прочие. Докато при М52 са гонени евро сертификати, по-ниски разходи за производство и бензин, по-рязки и прочие. СЕга, разликата идва там, че М52 е по-лек във всяко едно отношение, алуминиев блок, по-тънки биели, по-тънки клапани, по-тънки повдигачи и прочие. Спорно е да се каже, кое е по-добро в щатите М52 е с чугунен блок и хората вадят по 600 коня на сток карантия, значи е здрав. Аз карам М50 и съм доволен от него, въртя го на 7200, мотора ми е без ванос и е с дебелите железа, сложих тиква от М52 и на 7000 оборота треснах клапан, даже повторих, да са ше каже някой, ама то едното с две пружини другото с една, е да де, ама като седна на Иво в колата и като го чуя как се развърта това М52 и кеф ми става. Истината е някъде там. Правиш като Иво, електроника и смукател от М50 Б25 ванос, чипче кат за тоз матор, валове от Хамериканска М-ка, изпускателчета арни, генерациика арна, леко маховиче арно и голямо ама леко, арно филтърче ама д ане лапа топло и вярвай ми, нема ти слезне усмивката от устата, докато я караш. На Иво с колата на първото изкарване с трима човека вътре, още първата вечер имаше едно 5 жертви и стие си беа силни ;)


Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 30.03.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: М50Б25 срещу М52Б28 за изтезания

Мнение от Mihmor » 14 Апр 2010, 8:49

Благодаря Сони :yes: Все пак М52 не е толкова кекав, ако не се надува и се прави качествено атмосферка има голям потенциял и ресурс, ако искам турбо...М50 без ванос или М52 от хАмерика :mhihi:
Последен въпрос, с какво масло да го карам (освен 10В60 на кастрол), 10В40 не става, просто не издържа за 2 обиколки на бухово стана на вода, пробвал съм Yacco 15W50 300 серия, много хубаво масло и държи много, но ако някой знае и други вариянти, може да ги сподели :wave:

п.п. Сони, електрониката директно ли от М50Б25 ли се взима, в смисъл пригодима ли е?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Re: М50Б25 срещу М52Б28 за изтезания

Мнение от Smoocki » 14 Апр 2010, 8:54

То ако се правят такива доработки ако говорим за атмосверки м50б25 преправено на 28 ца поне по таблиците го дават към 245 коня и 305 Нм .
Това за маслото и мен ме интересува ,и как ще се отрази едно маслено радияторче на цялата тая работа освен хубавото масло и от каде да го отклоня
Изображение


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: М50Б25 срещу М52Б28 за изтезания

Мнение от sonny » 14 Апр 2010, 11:24

ми ние си караме колите тука с 10/40 яко, само М50то ми е с 15/50 галакси, а електрониката като е комплект с всички датчици, няма ядове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Re: М50Б25 срещу М52Б28 за изтезания

Мнение от Smoocki » 14 Апр 2010, 20:57

sonny написа:ми ние си караме колите тука с 10/40 яко, само М50то ми е с 15/50 галакси, а електрониката като е комплект с всички датчици, няма ядове.

Добре а как ще се отрази 15/50 само че не галакси ама това което го дават с магнезии за коли с турбо или за бензинки с големи хлабини ?
Изображение


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: М50Б25 срещу М52Б28 за изтезания

Мнение от sonny » 14 Апр 2010, 22:49

Smoocki написа:
sonny написа:ми ние си караме колите тука с 10/40 яко, само М50то ми е с 15/50 галакси, а електрониката като е комплект с всички датчици, няма ядове.

Добре а как ще се отрази 15/50 само че не галакси ама това което го дават с магнезии за коли с турбо или за бензинки с големи хлабини ?

то 15/50 май беше само галакси бре, седнаа е с таквоа, другот е червената туба компетишъна, ама там много боли, 55лв 2л. туба и смяна на 5000км, то не че галаксито не го сменям на 6-6500 де, ама все пак

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: М50Б25 срещу М52Б28 за изтезания

Мнение от raduslaf » 15 Апр 2010, 19:55

sonny написа:то дефакто М52Б28 е о-добре щото е по-лек, ама гредата там е електрониката, тя спъва малко работата и блока е по-уязвим от гледна точка на прегрявания и на евентуален надув след време. Щом сега си с М52, слагай една електроника и колектор от М50Б25 ванос, едно чипче и нема ти се вярва ко става ;)


Означава ли това, че М52 ще завърви повече, ако се направи споменатата от теб интервенция?На колко коня според теб ще отиде колата?И още един въпрос (малко ламерски за теб сигурно :mhihi: ) - тези 193 коня, дето ги има, на колелата ли са или на мотора и когато производителят обявява мощността на колите, които произвежда, всъщност за колелата ли говорим, или ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: М50Б25 срещу М52Б28 за изтезания

Мнение от bum_bum » 15 Апр 2010, 19:59

По-леката карантия на М52 означава по-бързо "развъртане", по-малки загуби, по-малък разход и т.н. Конете се дават мерени на вала без повечето консуматори. Т.е. стоковата кола като я сложиш на диното ще даде на вала по-малко от тия 193 коня или поне така би трябвало.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: М50Б25 срещу М52Б28 за изтезания

Мнение от raduslaf » 15 Апр 2010, 20:10

bum_bum написа:По-леката карантия на М52 означава по-бързо "развъртане", по-малки загуби, по-малък разход и т.н. Конете се дават мерени на вала без повечето консуматори. Т.е. стоковата кола като я сложиш на диното ще даде на вала по-малко от тия 193 коня или поне така би трябвало.


Да де, ама нали колегата sonny каза да се сложи електроника и колектор от М50?Аз за това питах дали ще завърви повече? :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: М50Б25 срещу М52Б28 за изтезания

Мнение от bum_bum » 15 Апр 2010, 20:15

Електрониката е щото М52 не може да се чипва или поне не е евтино, а колектора е по-голям и със съответното мапване нещата стават.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: М50Б25 срещу М52Б28 за изтезания

Мнение от raduslaf » 15 Апр 2010, 20:21

bum_bum написа:Електрониката е щото М52 не може да се чипва или поне не е евтино, а колектора е по-голям и със съответното мапване нещата стават.


В тоя форум има няколко човека, които са доктори! :bowdown: Би ли си погледнал личното :)


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: М50Б25 срещу М52Б28 за изтезания

Мнение от sonny » 15 Апр 2010, 21:29

raduslaf написа:
bum_bum написа:По-леката карантия на М52 означава по-бързо "развъртане", по-малки загуби, по-малък разход и т.н. Конете се дават мерени на вала без повечето консуматори. Т.е. стоковата кола като я сложиш на диното ще даде на вала по-малко от тия 193 коня или поне така би трябвало.


Да де, ама нали колегата sonny каза да се сложи електроника и колектор от М50?Аз за това питах дали ще завърви повече? :)

То това дето го пиша,може ти го каже и Иво,не за друго,ми всчикото това е неговия мотор,слагано от мен.Попринцип с този сетъп,който сме направили на неговия мотор,хората в Англия и в Щатите вадят около 200-205к.с. на гумите,н аИво никой нема идея колко , щото не е качвана на дино. Иначе конете дадени от завода пройзводител са на вала, при 192к.с. мотор, на задно предаване на гумите стигат около 150-155к.с. има няколко мерени коли и това са данните. Скоро мисля да си кача 20ката на диното, че ми е интересно ко ша покаже, дали ша докара до 100 на гумите :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: М50Б25 срещу М52Б28 за изтезания

Мнение от raduslaf » 15 Апр 2010, 21:43

sonny написа:
raduslaf написа:
bum_bum написа:По-леката карантия на М52 означава по-бързо "развъртане", по-малки загуби, по-малък разход и т.н. Конете се дават мерени на вала без повечето консуматори. Т.е. стоковата кола като я сложиш на диното ще даде на вала по-малко от тия 193 коня или поне така би трябвало.


Да де, ама нали колегата sonny каза да се сложи електроника и колектор от М50?Аз за това питах дали ще завърви повече? :)

То това дето го пиша,може ти го каже и Иво,не за друго,ми всчикото това е неговия мотор,слагано от мен.Попринцип с този сетъп,който сме направили на неговия мотор,хората в Англия и в Щатите вадят около 200-205к.с. на гумите,н аИво никой нема идея колко , щото не е качвана на дино. Иначе конете дадени от завода пройзводител са на вала, при 192к.с. мотор, на задно предаване на гумите стигат около 150-155к.с. има няколко мерени коли и това са данните. Скоро мисля да си кача 20ката на диното, че ми е интересно ко ша покаже, дали ша докара до 100 на гумите :mhihi:


Доста интересно!Иначе не е ли това колата на въпросния Иво: http://www.youtube.com/watch?v=EI8vu4VM ... re=related ?


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: М50Б25 срещу М52Б28 за изтезания

Мнение от sonny » 15 Апр 2010, 22:08

raduslaf написа:
sonny написа:
raduslaf написа:
bum_bum написа:По-леката карантия на М52 означава по-бързо "развъртане", по-малки загуби, по-малък разход и т.н. Конете се дават мерени на вала без повечето консуматори. Т.е. стоковата кола като я сложиш на диното ще даде на вала по-малко от тия 193 коня или поне така би трябвало.


Да де, ама нали колегата sonny каза да се сложи електроника и колектор от М50?Аз за това питах дали ще завърви повече? :)

То това дето го пиша,може ти го каже и Иво,не за друго,ми всчикото това е неговия мотор,слагано от мен.Попринцип с този сетъп,който сме направили на неговия мотор,хората в Англия и в Щатите вадят около 200-205к.с. на гумите,н аИво никой нема идея колко , щото не е качвана на дино. Иначе конете дадени от завода пройзводител са на вала, при 192к.с. мотор, на задно предаване на гумите стигат около 150-155к.с. има няколко мерени коли и това са данните. Скоро мисля да си кача 20ката на диното, че ми е интересно ко ша покаже, дали ша докара до 100 на гумите :mhihi:


Доста интересно!Иначе не е ли това колата на въпросния Иво: http://www.youtube.com/watch?v=EI8vu4VM ... re=related ?

Ай четет малко де, за втори път питате, това на клипа е турбо кола и е на лудиягсм и той се казва Иво,а това за което говорим е колата на Иво бумбум, неговата е сиво-черна и все още е атмосферка.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook