Със или Без катализатор/и/
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Simeonov86
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 22.10.2009
- Местоположение: София
- Кара: 525d
Re: Със или Без катализатор/и/
Не, но се чува малко повече турбото, а и то се слага едно резонаторно гърне. А за вървежа - не е нещо фрапиращо, но се усеща.
Ако си от София може да се видим да я чуеш колата.
Ако си от София може да се видим да я чуеш колата.

Re: Със или Без катализатор/и/
С удоволствие - само че след великденските празници. Много ми е интересно каква е промяната.
Ще ти пиша!
Ще ти пиша!
- lp_play
-
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 28.11.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: lp_play вече не посещава този саит
Re: Със или Без катализатор/и/
абе хора, 1 полезно мнение не прочетох, нито пък достаъчно компетентно.. квото ми трябва, за да реша и аз дали да пипам катализаторите,
първо няма да е лошо да пишете кои с къв двигател е щото разликата е огромна
аз съм с м52ту б20, което ще рече че съм с 4 ламбда сонди (2 пред и 2 след катализаторите)
факт: с катализаторите налягането преди тях е по голямо, от там и температурата, което значи че ламбдите почват да не работят по начина по които ECUто е "свикнало" а на това ECU фатката му е че се "самообразова" според статистиката която си води до като работи, така че хората които смятат че без нулиране на ECU са постигнали някакъв смислен резолтат като променят нещо по катализаторите... са се объркали. за това с такива маниполации задължително е да се закача лаптопа
... предполагам че няма хора дето не знаят че като се нулира ецу му трябва едни 1000 км до като се "самообразова" пак, което значи че пак (въперки че ефекта ще е по добър от всеки др вариант без нулиране) след време кпд ще е по голям
факт: това налягане преди катализаторите (когато ги има) не е през цялото време, а е в някакъв интервал от време, веднага след отварянето на испускателните клапани. до като доиде ред на следващата порция отработени газове, налягането и температурата са спаднали... за ламбда сондите ситуацията става доста по различна... тяхната работа нали е да измерват температурата на този краткотраен поток от газове?.. ем като махнеш катализаторите този момент (с меренето на температурата) става по краткотраен, а тези ламбди не им е лесно: бързо да се нагряват за да измерят температурата и после бързо да се охладят за следвващата порция поток отработени газове, тяхната идеална работна температура е между 350-400 С, а на газовете температурата им е.. към 750 С (при ненатоварен двигател). там където е сондата температурата се мени постоянно между 400 С и 800 С (приблизително мноо ясно) а при по високите обороти градусите естествено стават по високи.
представете си колко по различна е ситуацията без катализатори, пика на високите градуси ще е по нисък за съответното натоварване на двигателя, от което следва че интервала от обороти на двигателя заради който ламбдите са измислени (тоезт за икономия) се вдига към по високи обороти, (дано и да се удължава но ме съмнява че по скоро е обратното), а аз съм с multi jet инжекцион... и незнам дали няма да го бърка разликата, може да се получава някъв лаг в определени обороти... понеже вече не си застъпват статистиките с които работи ECUто (предвидени от BMW) предполагам че за скъсяване на живота на .. нещо по двигателя няма нужда да се притесняваме .. (ся някои селянин може да реши че термина "лаг" е само когато става дума за турбо)
на кратко.. ламбдите, с катализатор им е "сложно" да се охлаждат достатъчно бързо, преди да доиде новата порция отработени газове, а без катализатор им е "сложно" да се нагряват достатъчно бързо по време на потока... направете си сами изводите, като имате на предвид че изконсумираната ламбда значи че времето за което стават тези промени с температурата на корпуса й (100-250ms) се удължава и един вид даже и с чистонови да са.. пак все 1 си им съкратил километрите, а една ламбда сонда струва кум 200-250 лв а аз имам 4
а техния живот по каталог ги дават да са 100 000 км.. и ко се получава?.. тея 100 000 стават към .. предполагам 60-70 000... това си е 2-3 години каране.. на всеки 2-3 години ли ще давам по 1000 кинта за ламббди понеже ако са изконсумирани.. от 150 коня ми става на .. 80 :р и разхода от 5 литра ми става 10 (на магистралата)
от където и да го погледнеш .. ще трябва лаптоп, въпроса е дали с тези програми може да се центрова ECUто да работи така както не е замислено от BMW .. според мен в определени обороти ще има повече коне а в други пък ще паднат... а и ще е по шумна колата... което не е хубаво.. щото не си личи че е новичка
.. при условие че повече е почнала да бръмчи от колкото да върви 
много моля ако има някои компетентен да каже как е по добре дали да ги махам, и да звучи обедително мноо ясно
да испада в детаили и статистики че само общи приказки до ся в тая тема .. не се пише нищо полезно
първо няма да е лошо да пишете кои с къв двигател е щото разликата е огромна
аз съм с м52ту б20, което ще рече че съм с 4 ламбда сонди (2 пред и 2 след катализаторите)
факт: с катализаторите налягането преди тях е по голямо, от там и температурата, което значи че ламбдите почват да не работят по начина по които ECUто е "свикнало" а на това ECU фатката му е че се "самообразова" според статистиката която си води до като работи, така че хората които смятат че без нулиране на ECU са постигнали някакъв смислен резолтат като променят нещо по катализаторите... са се объркали. за това с такива маниполации задължително е да се закача лаптопа

факт: това налягане преди катализаторите (когато ги има) не е през цялото време, а е в някакъв интервал от време, веднага след отварянето на испускателните клапани. до като доиде ред на следващата порция отработени газове, налягането и температурата са спаднали... за ламбда сондите ситуацията става доста по различна... тяхната работа нали е да измерват температурата на този краткотраен поток от газове?.. ем като махнеш катализаторите този момент (с меренето на температурата) става по краткотраен, а тези ламбди не им е лесно: бързо да се нагряват за да измерят температурата и после бързо да се охладят за следвващата порция поток отработени газове, тяхната идеална работна температура е между 350-400 С, а на газовете температурата им е.. към 750 С (при ненатоварен двигател). там където е сондата температурата се мени постоянно между 400 С и 800 С (приблизително мноо ясно) а при по високите обороти градусите естествено стават по високи.
представете си колко по различна е ситуацията без катализатори, пика на високите градуси ще е по нисък за съответното натоварване на двигателя, от което следва че интервала от обороти на двигателя заради който ламбдите са измислени (тоезт за икономия) се вдига към по високи обороти, (дано и да се удължава но ме съмнява че по скоро е обратното), а аз съм с multi jet инжекцион... и незнам дали няма да го бърка разликата, може да се получава някъв лаг в определени обороти... понеже вече не си застъпват статистиките с които работи ECUто (предвидени от BMW) предполагам че за скъсяване на живота на .. нещо по двигателя няма нужда да се притесняваме .. (ся някои селянин може да реши че термина "лаг" е само когато става дума за турбо)
на кратко.. ламбдите, с катализатор им е "сложно" да се охлаждат достатъчно бързо, преди да доиде новата порция отработени газове, а без катализатор им е "сложно" да се нагряват достатъчно бързо по време на потока... направете си сами изводите, като имате на предвид че изконсумираната ламбда значи че времето за което стават тези промени с температурата на корпуса й (100-250ms) се удължава и един вид даже и с чистонови да са.. пак все 1 си им съкратил километрите, а една ламбда сонда струва кум 200-250 лв а аз имам 4

от където и да го погледнеш .. ще трябва лаптоп, въпроса е дали с тези програми може да се центрова ECUто да работи така както не е замислено от BMW .. според мен в определени обороти ще има повече коне а в други пък ще паднат... а и ще е по шумна колата... което не е хубаво.. щото не си личи че е новичка


много моля ако има някои компетентен да каже как е по добре дали да ги махам, и да звучи обедително мноо ясно

- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3928
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Със или Без катализатор/и/
Някой ако знае как да ги излъжем тия 4 ламбда сонди просто ще е златен
Еб.л съм ги и скапаните катализатори
Начи аз като съм с два катализатора
какво? Нищо
Ония с таралясника на 30 години дето вредните му емисии са повече
от тия на Кремиковци преди да го затворят плаща по-малко данък от мене

Еб.л съм ги и скапаните катализатори

какво? Нищо

от тия на Кремиковци преди да го затворят плаща по-малко данък от мене

Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- lp_play
-
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 28.11.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: lp_play вече не посещава този саит
Re: Със или Без катализатор/и/
zAcK написа:Някой ако знае как да ги излъжем тия 4 ламбда сонди просто ще е златен![]()
Еб.л съм ги и скапаните катализаториНачи аз като съм с два катализатора
какво? НищоОния с таралясника на 30 години дето вредните му емисии са повече
от тия на Кремиковци преди да го затворят плаща по-малко данък от мене
брато ламбдите подават различен сигнал, през цялото време, зависи колко газ си дал, кви са оборотите и кво показва дебитомера,
значи общо са 4 променливите (със самите ламбди)... ако можеше да се измисли нещо.. нямаше да го правят с ламбди
има вариант, оба4е ще ти гори пове4е в определени обороти, и ще ти върви малко,
незнам защо искаш да си убиеш двигателя като сложиш заместители на ламбдите, те са най важните работи в целия двигател. ... ако ЕЦУто е мозака на един двигател... ламбда сондите са му очите

просто ги разкачи тея ламбди, и виж как ще върви, по подобен начин ще върви и със "лъжене"
- Sivako
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 739
- Регистриран на: 22.08.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: F20 116d / F01 750i xDrive
- Мечтае да кара: Колело
Re: Със или Без катализатор/и/
Аз съм с М62Б35 и днес махнах катализаторите, с ламбда сондите нямам проблем щото са преди тях, а звукът много малко се повиши (сложих тръби а не резонатори) Колицата ми свали разхода от 18 на 15-16 л на 100
И върви доста по добре от преди
И върви доста по добре от преди

- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Със или Без катализатор/и/
lp_play написа:абе хора, 1 полезно мнение не прочетох, нито пък достаъчно компетентно.. квото ми трябва, за да реша и аз дали да пипам катализаторите,
първо няма да е лошо да пишете кои с къв двигател е щото разликата е огромна
аз съм с м52ту б20, което ще рече че съм с 4 ламбда сонди (2 пред и 2 след катализаторите)
факт: с катализаторите налягането преди тях е по голямо, от там и температурата, което значи че ламбдите почват да не работят по начина по които ECUто е "свикнало" а на това ECU фатката му е че се "самообразова" според статистиката която си води до като работи, така че хората които смятат че без нулиране на ECU са постигнали някакъв смислен резолтат като променят нещо по катализаторите... са се объркали. за това с такива маниполации задължително е да се закача лаптопа... предполагам че няма хора дето не знаят че като се нулира ецу му трябва едни 1000 км до като се "самообразова" пак, което значи че пак (въперки че ефекта ще е по добър от всеки др вариант без нулиране) след време кпд ще е по голям
факт: това налягане преди катализаторите (когато ги има) не е през цялото време, а е в някакъв интервал от време, веднага след отварянето на испускателните клапани. до като доиде ред на следващата порция отработени газове, налягането и температурата са спаднали... за ламбда сондите ситуацията става доста по различна... тяхната работа нали е да измерват температурата на този краткотраен поток от газове?.. ем като махнеш катализаторите този момент (с меренето на температурата) става по краткотраен, а тези ламбди не им е лесно: бързо да се нагряват за да измерят температурата и после бързо да се охладят за следвващата порция поток отработени газове, тяхната идеална работна температура е между 350-400 С, а на газовете температурата им е.. към 750 С (при ненатоварен двигател). там където е сондата температурата се мени постоянно между 400 С и 800 С (приблизително мноо ясно) а при по високите обороти градусите естествено стават по високи.
представете си колко по различна е ситуацията без катализатори, пика на високите градуси ще е по нисък за съответното натоварване на двигателя, от което следва че интервала от обороти на двигателя заради който ламбдите са измислени (тоезт за икономия) се вдига към по високи обороти, (дано и да се удължава но ме съмнява че по скоро е обратното), а аз съм с multi jet инжекцион... и незнам дали няма да го бърка разликата, може да се получава някъв лаг в определени обороти... понеже вече не си застъпват статистиките с които работи ECUто (предвидени от BMW) предполагам че за скъсяване на живота на .. нещо по двигателя няма нужда да се притесняваме .. (ся някои селянин може да реши че термина "лаг" е само когато става дума за турбо)
на кратко.. ламбдите, с катализатор им е "сложно" да се охлаждат достатъчно бързо, преди да доиде новата порция отработени газове, а без катализатор им е "сложно" да се нагряват достатъчно бързо по време на потока... направете си сами изводите, като имате на предвид че изконсумираната ламбда значи че времето за което стават тези промени с температурата на корпуса й (100-250ms) се удължава и един вид даже и с чистонови да са.. пак все 1 си им съкратил километрите, а една ламбда сонда струва кум 200-250 лв а аз имам 4а техния живот по каталог ги дават да са 100 000 км.. и ко се получава?.. тея 100 000 стават към .. предполагам 60-70 000... това си е 2-3 години каране.. на всеки 2-3 години ли ще давам по 1000 кинта за ламббди понеже ако са изконсумирани.. от 150 коня ми става на .. 80 :р и разхода от 5 литра ми става 10 (на магистралата)
от където и да го погледнеш .. ще трябва лаптоп, въпроса е дали с тези програми може да се центрова ECUто да работи така както не е замислено от BMW .. според мен в определени обороти ще има повече коне а в други пък ще паднат... а и ще е по шумна колата... което не е хубаво.. щото не си личи че е новичка.. при условие че повече е почнала да бръмчи от колкото да върви
много моля ако има някои компетентен да каже как е по добре дали да ги махам, и да звучи обедително мноо яснода испада в детаили и статистики че само общи приказки до ся в тая тема .. не се пише нищо полезно
тука си ги опетлал нещата и изобщо не са така както си ги описал! Само донякъде си прав! Другото е свободни съчинения..... Ламбда сондата генерира напрежение или съпротивление пропорционално на наличието на свободен кислород в изгорелите газове.... ако знаеш точно как работят ще знаеш и как да ги излъжеш

П. С. Не ме занимавайте на ЛС с този проблем има си тунинг фирми!
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- lp_play
-
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 28.11.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: lp_play вече не посещава този саит
Re: Със или Без катализатор/и/
LUCIFER'S написа:
тука си ги опетлал нещата и изобщо не са така както си ги описал! Само донякъде си прав! Другото е свободни съчинения..... Ламбда сондата генерира напрежение или съпротивление пропорционално на наличието на свободен кислород в изгорелите газове.... ако знаеш точно как работят ще знаеш и как да ги излъжеш![]()
П. С. Не ме занимавайте на ЛС с този проблем има си тунинг фирми!
приятел



не всички ламбди измерват температурата и налягането за да определят колко е кислорода


а другия е жълт



ето го тук (само че е преведено на БГ и малко .. развален български :Р можете да го про4етете и на енглисх)
http://translate.google.com/translate?h ... %3D1I7ACEW
а за кабелите :
http://www.kosser.net/Products/Tomco.php
обаче пак ... няма как да се излъже ЕСУто


чувал съм че мултиджета се исключвал при пълно натискане на педала .. но според мен това са глупости


ако имаше начин без ламбди а с някви.. електроники с динами4ен алгоритъм, на всякъде щяха да се продават такива устройства
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Със или Без катализатор/и/
Стига с тези глупости! Ламбда сондата при катализатора е единствено и само за да се улеснява диагностиката на задръстен катализатор и по абсолютно никакъв, ама абсолютно никакъв начин не влиаят на работата на двигателя или разхода на гориво. На всичко отгоре, Е39 с ламбда сонда на катализатора са доволно малко и предимно преди фейс лифта.
Ламбда сондите при колекторите вече са друго нещо, но обсъждането им не е за тази тема... То и на тази тема въобще не и виждам смисъла, на който му пречи катализатора, да си го сваля, който смята, че си е наред, да си кара.
Ламбда сондите при колекторите вече са друго нещо, но обсъждането им не е за тази тема... То и на тази тема въобще не и виждам смисъла, на който му пречи катализатора, да си го сваля, който смята, че си е наред, да си кара.
- lp_play
-
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 28.11.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: lp_play вече не посещава този саит
Re: Със или Без катализатор/и/
mad_presley написа:Стига с тези глупости! Ламбда сондата при катализатора е единствено и само за да се улеснява диагностиката на задръстен катализатор и по абсолютно никакъв, ама абсолютно никакъв начин не влиаят на работата на двигателя или разхода на гориво. На всичко отгоре, Е39 с ламбда сонда на катализатора са доволно малко и предимно преди фейс лифта.
Ламбда сондите при колекторите вече са друго нещо, но обсъждането им не е за тази тема... То и на тази тема въобще не и виждам смисъла, на който му пречи катализатора, да си го сваля, който смята, че си е наред, да си кара.
то за колекторите става дума ве





те са част от темата, някои път като застанеш пред бендзинов автомобл попитаи къде са ламбдите да ти ги покажат щотот маи само на сминка си ги виждал
а пък акто гледам как се распореждаш с супер важни теми ...


- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Със или Без катализатор/и/
Това мнение ти го одобрих, но само за да ти дам пример в каква посока да не продължаваш. По принцип, не само в тази тема.
Never mistake motion for action...
- safety car F1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 28.04.2008
- Местоположение: burgas
- Пол: Мъж
- Кара: e61 n52b30
Re: Със или Без катализатор/и/
Напълно съм съгласен с mad_presley
Моята е м52б20ту и си махнах катализаторите
Колата върви по добре и дори ми харчи по малко
Шумът не се промени-единствено отзад се чува малко по плътно(не е като на единичния ванус,който дори с резонантно гърне има звук на ламарина-имам и такава е39)
Сам си ги изтърбуших-много играчка е,свалях колекторите,нови гарнитури и т.н.
http://img28.imageshack.us/img28/3796/img0012qv.jpg
http://img532.imageshack.us/img532/6647/img0013ry.jpg
http://img28.imageshack.us/img28/8199/img0014tz.jpg

Моята е м52б20ту и си махнах катализаторите

Колата върви по добре и дори ми харчи по малко

Шумът не се промени-единствено отзад се чува малко по плътно(не е като на единичния ванус,който дори с резонантно гърне има звук на ламарина-имам и такава е39)
Сам си ги изтърбуших-много играчка е,свалях колекторите,нови гарнитури и т.н.
http://img28.imageshack.us/img28/3796/img0012qv.jpg
http://img532.imageshack.us/img532/6647/img0013ry.jpg
http://img28.imageshack.us/img28/8199/img0014tz.jpg
- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
Re: Със или Без катализатор/и/
safety car F1 написа:Напълно съм съгласен с mad_presley![]()
Моята е м52б20ту и си махнах катализаторите![]()
Колата върви по добре и дори ми харчи по малко![]()
Шумът не се промени-единствено отзад се чува малко по плътно(не е като на единичния ванус,който дори с резонантно гърне има звук на ламарина-имам и такава е39)
Сам си ги изтърбуших-много играчка е,свалях колекторите,нови гарнитури и т.н.
http://img28.imageshack.us/img28/3796/img0012qv.jpg
http://img532.imageshack.us/img532/6647/img0013ry.jpg
http://img28.imageshack.us/img28/8199/img0014tz.jpg
че каква е тази 520ка да е с повече от един катализатор ?
- Simeonov86
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 22.10.2009
- Местоположение: София
- Кара: 525d
Re: Със или Без катализатор/и/
Ето и две снимки как се е получило при мен.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- blacksapphire
- ентусиаст
-
- Мнения: 1353
- Регистриран на: 5.05.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: G02 ///M40d
Re: Със или Без катализатор/и/
Колеги, понеже предвиждам промени по изпускателната система
ще се наложи да махам катализаторите, а те са 2 на брой. Днеска гледаха тука на 2 места и ми казват, че били железни, а не керамични катализаторите и не стрували почти нищо
Та някой ако е махал на 528i катализатори ако може да сподели малко опит. Някой ако е рязал задната броня за други гърнета, също може да даде акъл.


Та някой ако е махал на 528i катализатори ако може да сподели малко опит. Някой ако е рязал задната броня за други гърнета, също може да даде акъл.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани