Със или Без катализатор/и/

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

с катализатор(и) ли карате, или са махнати ?

карам с катализатор(и)
255
60%
карам без катализатор(и)
173
40%
 
Общо гласове : 428
Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 22.10.2009
Местоположение: София
Кара: 525d

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от Simeonov86 » 30 Мар 2010, 9:31

Не, но се чува малко повече турбото, а и то се слага едно резонаторно гърне. А за вървежа - не е нещо фрапиращо, но се усеща.

Ако си от София може да се видим да я чуеш колата. :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 10.03.2008
Кара: i3 120ah 2019

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от DaveMF » 30 Мар 2010, 9:49

С удоволствие - само че след великденските празници. Много ми е интересно каква е промяната.
Ще ти пиша!


Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 28.11.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: lp_play вече не посещава този саит

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от lp_play » 31 Мар 2010, 2:15

абе хора, 1 полезно мнение не прочетох, нито пък достаъчно компетентно.. квото ми трябва, за да реша и аз дали да пипам катализаторите,

първо няма да е лошо да пишете кои с къв двигател е щото разликата е огромна

аз съм с м52ту б20, което ще рече че съм с 4 ламбда сонди (2 пред и 2 след катализаторите)

факт: с катализаторите налягането преди тях е по голямо, от там и температурата, което значи че ламбдите почват да не работят по начина по които ECUто е "свикнало" а на това ECU фатката му е че се "самообразова" според статистиката която си води до като работи, така че хората които смятат че без нулиране на ECU са постигнали някакъв смислен резолтат като променят нещо по катализаторите... са се объркали. за това с такива маниполации задължително е да се закача лаптопа ;) ... предполагам че няма хора дето не знаят че като се нулира ецу му трябва едни 1000 км до като се "самообразова" пак, което значи че пак (въперки че ефекта ще е по добър от всеки др вариант без нулиране) след време кпд ще е по голям

факт: това налягане преди катализаторите (когато ги има) не е през цялото време, а е в някакъв интервал от време, веднага след отварянето на испускателните клапани. до като доиде ред на следващата порция отработени газове, налягането и температурата са спаднали... за ламбда сондите ситуацията става доста по различна... тяхната работа нали е да измерват температурата на този краткотраен поток от газове?.. ем като махнеш катализаторите този момент (с меренето на температурата) става по краткотраен, а тези ламбди не им е лесно: бързо да се нагряват за да измерят температурата и после бързо да се охладят за следвващата порция поток отработени газове, тяхната идеална работна температура е между 350-400 С, а на газовете температурата им е.. към 750 С (при ненатоварен двигател). там където е сондата температурата се мени постоянно между 400 С и 800 С (приблизително мноо ясно) а при по високите обороти градусите естествено стават по високи.
представете си колко по различна е ситуацията без катализатори, пика на високите градуси ще е по нисък за съответното натоварване на двигателя, от което следва че интервала от обороти на двигателя заради който ламбдите са измислени (тоезт за икономия) се вдига към по високи обороти, (дано и да се удължава но ме съмнява че по скоро е обратното), а аз съм с multi jet инжекцион... и незнам дали няма да го бърка разликата, може да се получава някъв лаг в определени обороти... понеже вече не си застъпват статистиките с които работи ECUто (предвидени от BMW) предполагам че за скъсяване на живота на .. нещо по двигателя няма нужда да се притесняваме .. (ся някои селянин може да реши че термина "лаг" е само когато става дума за турбо)

на кратко.. ламбдите, с катализатор им е "сложно" да се охлаждат достатъчно бързо, преди да доиде новата порция отработени газове, а без катализатор им е "сложно" да се нагряват достатъчно бързо по време на потока... направете си сами изводите, като имате на предвид че изконсумираната ламбда значи че времето за което стават тези промени с температурата на корпуса й (100-250ms) се удължава и един вид даже и с чистонови да са.. пак все 1 си им съкратил километрите, а една ламбда сонда струва кум 200-250 лв а аз имам 4 :) а техния живот по каталог ги дават да са 100 000 км.. и ко се получава?.. тея 100 000 стават към .. предполагам 60-70 000... това си е 2-3 години каране.. на всеки 2-3 години ли ще давам по 1000 кинта за ламббди понеже ако са изконсумирани.. от 150 коня ми става на .. 80 :р и разхода от 5 литра ми става 10 (на магистралата)
от където и да го погледнеш .. ще трябва лаптоп, въпроса е дали с тези програми може да се центрова ECUто да работи така както не е замислено от BMW .. според мен в определени обороти ще има повече коне а в други пък ще паднат... а и ще е по шумна колата... което не е хубаво.. щото не си личи че е новичка :) .. при условие че повече е почнала да бръмчи от колкото да върви :)

много моля ако има някои компетентен да каже как е по добре дали да ги махам, и да звучи обедително мноо ясно :) да испада в детаили и статистики че само общи приказки до ся в тая тема .. не се пише нищо полезно
Изображение
Тези, които пишат на кирилица не са "повече" българи от тези, които не го правят ;)
Тези, които не пишат граматически правилно, не го правят защото са неграмотни ;)
Тези, които са "перфектни" в правописа не значи че са културни ;)

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3928
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от zAcK » 31 Мар 2010, 9:43

Някой ако знае как да ги излъжем тия 4 ламбда сонди просто ще е златен :paranoid:

Еб.л съм ги и скапаните катализатори :banghead: Начи аз като съм с два катализатора
какво? Нищо :banghead: Ония с таралясника на 30 години дето вредните му емисии са повече
от тия на Кремиковци преди да го затворят плаща по-малко данък от мене :banghead:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:


Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 28.11.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: lp_play вече не посещава този саит

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от lp_play » 31 Мар 2010, 17:02

zAcK написа:Някой ако знае как да ги излъжем тия 4 ламбда сонди просто ще е златен :paranoid:

Еб.л съм ги и скапаните катализатори :banghead: Начи аз като съм с два катализатора
какво? Нищо :banghead: Ония с таралясника на 30 години дето вредните му емисии са повече
от тия на Кремиковци преди да го затворят плаща по-малко данък от мене :banghead:


брато ламбдите подават различен сигнал, през цялото време, зависи колко газ си дал, кви са оборотите и кво показва дебитомера,
значи общо са 4 променливите (със самите ламбди)... ако можеше да се измисли нещо.. нямаше да го правят с ламбди
има вариант, оба4е ще ти гори пове4е в определени обороти, и ще ти върви малко,
незнам защо искаш да си убиеш двигателя като сложиш заместители на ламбдите, те са най важните работи в целия двигател. ... ако ЕЦУто е мозака на един двигател... ламбда сондите са му очите :P как ще вижда кво да прави? (казано по селски)

просто ги разкачи тея ламбди, и виж как ще върви, по подобен начин ще върви и със "лъжене"
Изображение
Тези, които пишат на кирилица не са "повече" българи от тези, които не го правят ;)
Тези, които не пишат граматически правилно, не го правят защото са неграмотни ;)
Тези, които са "перфектни" в правописа не значи че са културни ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 739
Регистриран на: 22.08.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: F20 116d / F01 750i xDrive
Мечтае да кара: Колело

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от Sivako » 01 Апр 2010, 21:44

Аз съм с М62Б35 и днес махнах катализаторите, с ламбда сондите нямам проблем щото са преди тях, а звукът много малко се повиши (сложих тръби а не резонатори) Колицата ми свали разхода от 18 на 15-16 л на 100
И върви доста по добре от преди :driving:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от LUCIFER'S » 02 Апр 2010, 11:36

lp_play написа:абе хора, 1 полезно мнение не прочетох, нито пък достаъчно компетентно.. квото ми трябва, за да реша и аз дали да пипам катализаторите,

първо няма да е лошо да пишете кои с къв двигател е щото разликата е огромна

аз съм с м52ту б20, което ще рече че съм с 4 ламбда сонди (2 пред и 2 след катализаторите)

факт: с катализаторите налягането преди тях е по голямо, от там и температурата, което значи че ламбдите почват да не работят по начина по които ECUто е "свикнало" а на това ECU фатката му е че се "самообразова" според статистиката която си води до като работи, така че хората които смятат че без нулиране на ECU са постигнали някакъв смислен резолтат като променят нещо по катализаторите... са се объркали. за това с такива маниполации задължително е да се закача лаптопа ;) ... предполагам че няма хора дето не знаят че като се нулира ецу му трябва едни 1000 км до като се "самообразова" пак, което значи че пак (въперки че ефекта ще е по добър от всеки др вариант без нулиране) след време кпд ще е по голям

факт: това налягане преди катализаторите (когато ги има) не е през цялото време, а е в някакъв интервал от време, веднага след отварянето на испускателните клапани. до като доиде ред на следващата порция отработени газове, налягането и температурата са спаднали... за ламбда сондите ситуацията става доста по различна... тяхната работа нали е да измерват температурата на този краткотраен поток от газове?.. ем като махнеш катализаторите този момент (с меренето на температурата) става по краткотраен, а тези ламбди не им е лесно: бързо да се нагряват за да измерят температурата и после бързо да се охладят за следвващата порция поток отработени газове, тяхната идеална работна температура е между 350-400 С, а на газовете температурата им е.. към 750 С (при ненатоварен двигател). там където е сондата температурата се мени постоянно между 400 С и 800 С (приблизително мноо ясно) а при по високите обороти градусите естествено стават по високи.
представете си колко по различна е ситуацията без катализатори, пика на високите градуси ще е по нисък за съответното натоварване на двигателя, от което следва че интервала от обороти на двигателя заради който ламбдите са измислени (тоезт за икономия) се вдига към по високи обороти, (дано и да се удължава но ме съмнява че по скоро е обратното), а аз съм с multi jet инжекцион... и незнам дали няма да го бърка разликата, може да се получава някъв лаг в определени обороти... понеже вече не си застъпват статистиките с които работи ECUто (предвидени от BMW) предполагам че за скъсяване на живота на .. нещо по двигателя няма нужда да се притесняваме .. (ся някои селянин може да реши че термина "лаг" е само когато става дума за турбо)

на кратко.. ламбдите, с катализатор им е "сложно" да се охлаждат достатъчно бързо, преди да доиде новата порция отработени газове, а без катализатор им е "сложно" да се нагряват достатъчно бързо по време на потока... направете си сами изводите, като имате на предвид че изконсумираната ламбда значи че времето за което стават тези промени с температурата на корпуса й (100-250ms) се удължава и един вид даже и с чистонови да са.. пак все 1 си им съкратил километрите, а една ламбда сонда струва кум 200-250 лв а аз имам 4 :) а техния живот по каталог ги дават да са 100 000 км.. и ко се получава?.. тея 100 000 стават към .. предполагам 60-70 000... това си е 2-3 години каране.. на всеки 2-3 години ли ще давам по 1000 кинта за ламббди понеже ако са изконсумирани.. от 150 коня ми става на .. 80 :р и разхода от 5 литра ми става 10 (на магистралата)
от където и да го погледнеш .. ще трябва лаптоп, въпроса е дали с тези програми може да се центрова ECUто да работи така както не е замислено от BMW .. според мен в определени обороти ще има повече коне а в други пък ще паднат... а и ще е по шумна колата... което не е хубаво.. щото не си личи че е новичка :) .. при условие че повече е почнала да бръмчи от колкото да върви :)

много моля ако има някои компетентен да каже как е по добре дали да ги махам, и да звучи обедително мноо ясно :) да испада в детаили и статистики че само общи приказки до ся в тая тема .. не се пише нищо полезно



тука си ги опетлал нещата и изобщо не са така както си ги описал! Само донякъде си прав! Другото е свободни съчинения..... Ламбда сондата генерира напрежение или съпротивление пропорционално на наличието на свободен кислород в изгорелите газове.... ако знаеш точно как работят ще знаеш и как да ги излъжеш ;)
П. С. Не ме занимавайте на ЛС с този проблем има си тунинг фирми!
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.


Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 28.11.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: lp_play вече не посещава този саит

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от lp_play » 02 Апр 2010, 17:06

LUCIFER'S написа:
тука си ги опетлал нещата и изобщо не са така както си ги описал! Само донякъде си прав! Другото е свободни съчинения..... Ламбда сондата генерира напрежение или съпротивление пропорционално на наличието на свободен кислород в изгорелите газове.... ако знаеш точно как работят ще знаеш и как да ги излъжеш ;)
П. С. Не ме занимавайте на ЛС с този проблем има си тунинг фирми!


приятел :mhihi: съвсем всичко което съм написал е точно така :) до сега рових из нета и търсех няква по подробна инфо, но се оказа обаче че и аз не съм съвсем прав :))))
не всички ламбди измерват температурата и налягането за да определят колко е кислорода :lol: само титаниевите (най-добрите) били така, а на мойта баварка са ми циркониеви (2 сиви кабела, 1 бял и 1 черен), предполагам на баварките заводско излизат с циркониеви ПРЕДПОЛАГАМ!! :) а титаниевите са пак така само единия от сивите кабели е 4ервен
а другия е жълт :) циркониевите наистина мерели кислорода по това колко полепва по чуствителната част посредством някъв процес свързан с йонизиране и физико-химични реакции :yes: :yes:

ето го тук (само че е преведено на БГ и малко .. развален български :Р можете да го про4етете и на енглисх)
http://translate.google.com/translate?h ... %3D1I7ACEW

а за кабелите :
http://www.kosser.net/Products/Tomco.php

обаче пак ... няма как да се излъже ЕСУто :) или ще се простиш с минималния разход или с максималната мощ :) и дори и да избереш да ти е мощна колата пак няма да набира толкова бързо защото трябва да излъжеш ЕСУто че не е мултиджет също а това няма как да стане и оборотите в които мултиджета се активира ще е един мноо широко-диапазонен лаг
чувал съм че мултиджета се исключвал при пълно натискане на педала .. но според мен това са глупости :) всеки които е схванал напълно защо е измислен този мултиджет предполагам мисли по същия начин, освен да се разровя и да проверя.. ама по късно :)
ако имаше начин без ламбди а с някви.. електроники с динами4ен алгоритъм, на всякъде щяха да се продават такива устройства
Изображение
Тези, които пишат на кирилица не са "повече" българи от тези, които не го правят ;)
Тези, които не пишат граматически правилно, не го правят защото са неграмотни ;)
Тези, които са "перфектни" в правописа не значи че са културни ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от mad_presley » 02 Апр 2010, 18:37

Стига с тези глупости! Ламбда сондата при катализатора е единствено и само за да се улеснява диагностиката на задръстен катализатор и по абсолютно никакъв, ама абсолютно никакъв начин не влиаят на работата на двигателя или разхода на гориво. На всичко отгоре, Е39 с ламбда сонда на катализатора са доволно малко и предимно преди фейс лифта.

Ламбда сондите при колекторите вече са друго нещо, но обсъждането им не е за тази тема... То и на тази тема въобще не и виждам смисъла, на който му пречи катализатора, да си го сваля, който смята, че си е наред, да си кара.


Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 28.11.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: lp_play вече не посещава този саит

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от lp_play » 02 Апр 2010, 19:48

mad_presley написа:Стига с тези глупости! Ламбда сондата при катализатора е единствено и само за да се улеснява диагностиката на задръстен катализатор и по абсолютно никакъв, ама абсолютно никакъв начин не влиаят на работата на двигателя или разхода на гориво. На всичко отгоре, Е39 с ламбда сонда на катализатора са доволно малко и предимно преди фейс лифта.

Ламбда сондите при колекторите вече са друго нещо, но обсъждането им не е за тази тема... То и на тази тема въобще не и виждам смисъла, на който му пречи катализатора, да си го сваля, който смята, че си е наред, да си кара.


то за колекторите става дума ве :kuku: :clap: :clap: :clap: :clap:
те са част от темата, някои път като застанеш пред бендзинов автомобл попитаи къде са ламбдите да ти ги покажат щотот маи само на сминка си ги виждал

а пък акто гледам как се распореждаш с супер важни теми ... :) ясен си ми ... хахах авто-ламер (това не е обида а факт :) да те светна че може да не схванеш)!!!!
Изображение
Тези, които пишат на кирилица не са "повече" българи от тези, които не го правят ;)
Тези, които не пишат граматически правилно, не го правят защото са неграмотни ;)
Тези, които са "перфектни" в правописа не значи че са културни ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от Leon » 02 Апр 2010, 22:23

Това мнение ти го одобрих, но само за да ти дам пример в каква посока да не продължаваш. По принцип, не само в тази тема.
Never mistake motion for action...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 28.04.2008
Местоположение: burgas
Пол: Мъж
Кара: e61 n52b30

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от safety car F1 » 06 Апр 2010, 19:13

Напълно съм съгласен с mad_presley :!:
Моята е м52б20ту и си махнах катализаторите :!:
Колата върви по добре и дори ми харчи по малко :!:
Шумът не се промени-единствено отзад се чува малко по плътно(не е като на единичния ванус,който дори с резонантно гърне има звук на ламарина-имам и такава е39)
Сам си ги изтърбуших-много играчка е,свалях колекторите,нови гарнитури и т.н.
http://img28.imageshack.us/img28/3796/img0012qv.jpg
http://img532.imageshack.us/img532/6647/img0013ry.jpg
http://img28.imageshack.us/img28/8199/img0014tz.jpg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от El Diablo » 07 Апр 2010, 2:51

safety car F1 написа:Напълно съм съгласен с mad_presley :!:
Моята е м52б20ту и си махнах катализаторите :!:
Колата върви по добре и дори ми харчи по малко :!:
Шумът не се промени-единствено отзад се чува малко по плътно(не е като на единичния ванус,който дори с резонантно гърне има звук на ламарина-имам и такава е39)
Сам си ги изтърбуших-много играчка е,свалях колекторите,нови гарнитури и т.н.
http://img28.imageshack.us/img28/3796/img0012qv.jpg
http://img532.imageshack.us/img532/6647/img0013ry.jpg
http://img28.imageshack.us/img28/8199/img0014tz.jpg


че каква е тази 520ка да е с повече от един катализатор ?

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 22.10.2009
Местоположение: София
Кара: 525d

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от Simeonov86 » 13 Апр 2010, 14:52

Ето и две снимки как се е получило при мен.

DSC01775.JPG


DSC01776.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1353
Регистриран на: 5.05.2008
Местоположение: Sofia
Кара: G02 ///M40d

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от blacksapphire » 18 Авг 2010, 16:39

Колеги, понеже предвиждам промени по изпускателната система :mhihi: ще се наложи да махам катализаторите, а те са 2 на брой. Днеска гледаха тука на 2 места и ми казват, че били железни, а не керамични катализаторите и не стрували почти нищо :shock:

Та някой ако е махал на 528i катализатори ако може да сподели малко опит. Някой ако е рязал задната броня за други гърнета, също може да даде акъл. :yes:

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook