Въпрос за монтаж на AFR

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 525
Регистриран на: 3.05.2003
Местоположение: София

Въпрос за монтаж на AFR

Мнение от BMW_325i » 15 Мар 2010, 0:34

Ще монтирам уред за качеството на сместа бензин/въздух.
Питанката ми е към кой кабел на ламбда сондата да вържа датчика?
Сондата е с 4 кабела, 2 бели, сив и черен. Белите мисля че са за подгрева. Ама сивия или черния дава инфо на ЕКУ-то, за да вържа дам уреда?
http://img410.imageshack.us/img410/6475/lambday.jpg
Евала на тунинга! Тунинговайте при нас!

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: Въпрос за монтаж на AFR

Мнение от ///Явор » 15 Мар 2010, 0:38

:shock: ... леко преместих
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

Кукуригуууу
Аватар
Мнения: 1377
Регистриран на: 21.07.2005
Местоположение: София Дружба Сити
Пол: Мъж
Кара: Луда Баба Яга
Мечтае да кара: Още по-луда Баба Яга

Re: Въпрос за монтаж на AFR

Мнение от Alexbmw » 15 Мар 2010, 9:17

Хващаш един мултицет и мериш ;) едно ти е маса другото ти е сигнала ;)
Изображение
Човечеството е оцеляло не защото се е смяло, а защото късно е изобретило презерватива!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 524
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Въпрос за монтаж на AFR

Мнение от nParMaTuK » 15 Мар 2010, 10:49

2 маси, един сигнал и един 12в. Тва дето не е маса и не е 12в е сигнала.
Ако се затрудняваш с мултицета и в аутодата ги пише :D
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 606
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: София
Кара: E30

Re: Въпрос за монтаж на AFR

Мнение от zzuzi » 15 Мар 2010, 15:15

Черния като че да беше за сигнала.... :roll:
Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: Под е30 ката
Пол: Мъж
Кара: e30 //M42 power е39 525 tds Touring

Re: Въпрос за монтаж на AFR

Мнение от SammY » 15 Мар 2010, 15:20

Колко точно мери тва уредче с нормална сонда ? И аз имам мерак да си гледам смесите докато карам ама ако е само да ме лъже няма смисал да се занимавам да му търся място :confused:
п.п. Китайче ли е колега ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Въпрос за монтаж на AFR

Мнение от NikiNikolov » 15 Мар 2010, 16:04

Те са продават такива уредчета, ама нали съм тъп за по тънкана си го направих сам, само 5 кинта няма, и е без кутия за сега, тя е около 2 лв. Айде поздрави и си оставяйте парите по магазините за глупости.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: Въпрос за монтаж на AFR

Мнение от ico318 » 15 Мар 2010, 18:08

за това м40 турбо имаш ли тема някъде,нещо писано,че ми е интересно да разгледам?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: Шопско
Пол: Мъж
Кара: чайник

Re: Въпрос за монтаж на AFR

Мнение от sas_88 » 15 Мар 2010, 18:18

Нищо не става от тях,купувал съм ги ,правил съм ги и все не показват вярно.Истината струва около 350-400лв.......... :(

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 369
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '13 530D F07

Re: Въпрос за монтаж на AFR

Мнение от izzzo » 15 Мар 2010, 20:08

... иначе сивия е масата, черния сигнала...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: София/Houston

Re: Въпрос за монтаж на AFR

Мнение от nikoror » 17 Мар 2010, 3:50

нормалната ламбда сонда (narrow band) е направена да държи сместта близо до стойкиометрична (14.7) и не става за настройки, а само като индикатор дали сместта ти е бедна/богата (а не КОЛКО бедна/богата)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Re: Въпрос за монтаж на AFR

Мнение от ///peter » 25 Мар 2010, 14:05

nikoror написа:нормалната ламбда сонда (narrow band) е направена да държи сместта близо до стойкиометрична (14.7) и не става за настройки, а само като индикатор дали сместта ти е бедна/богата (а не КОЛКО бедна/богата)


не е баш така, лично аз си направих настройките с ламбда от тея по 80-100лв, тоест става - но е по-трудно безспорно.
Уредчето показва в някакви граници, но не е някакъв ориентир сериозен :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: София/Houston

Re: Въпрос за монтаж на AFR

Мнение от nikoror » 27 Мар 2010, 6:03

уреда показва бедно/богато и нищо повече. ако си си настроил колата с такъв уред значи, че си я настроил да работи "богато" като най-безопасно в режим на ускорение и стойхиометрично (не знам как е на български думата, ~14.7 въздух:бензин по маса) при полу-газ. това е горе долу ок, но не знаеш дали богато е 13:1 или 10:1, като при 13:1 (при високо налягане) може да е опасно, а 10:1 почти винаги е опасно. т.е. може да правиш повече коне/да хабиш по-малко бензин ако си го настроиш като хората. като си настройвал така бензина се чудя как си настройвал запалването :paranoid:

ето и една диаграма на волтаж спрямо въздух:бензин по маса. ясно се вижда, че различните стойности на волтаж отговарят на 14-15 всичко по-бедно/по-богато е кажи речи 1 стойност.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Въпрос за монтаж на AFR

Мнение от Postman » 27 Мар 2010, 8:54

nikoror написа:...стойхиометрично (не знам как е на български думата, ~14.7 въздух:бензин по маса)

Стехиометрична горивовъздушна смес.


Ето нова картинка за обикновената сонда, за да стане още по-объркано...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: София/Houston

Re: Въпрос за монтаж на AFR

Мнение от nikoror » 28 Мар 2010, 19:50

благодаря за поправката. ето още инфо за тясно-лентовата сондата (вече на сериозно ниво :lol: )

целта на ламбда-сондата е да дава възможност за обратна връзка на горивната система, за да може сместта да стои стехиометрична, за да може катализатора да си върши работата.

идеята е, че сензора мери частичното налягане (partial pressure) на кислорода като част от изгорелите газове и разликата спрямо частичното налягане на кислорода в околната среда (около 20 kPa) чрез генерирането на напрежение, което следва формулата:
V=(RT/(4F))*ln(P O2/P Ex) , където
V=генерирано напрежение,
R=газовата константа
Т=абсолютна температура
F=константа на Фарадей
P O2/P Ex = съотношението между частичното налягане на кислорода в околната среда спрямо частичното налягане на кислорода в изгорелите газове

Когато ламбда (масовото съотншение въздух:бензин спрямо стехиометричното съотношение) се променя в рамките 0.99 (леко богата) до 1.01 (леко бедна) смес частичното налягане на кислорода в изгорелите газове става много по-голямо и съотншението спрямо кислорода в околната среда се качва с мноооого пъти (от 10^-5 до 10^2 -> виж диаграмата) което позволява сензора да се ползва за индикатор кога сместта преминава от бедна в богата БЕЗ температурната зависимост. Надявам се, долната графика ще изясни всичко.

Също така се вижда, че бедната смес (което не ни интересува особено за настройване за мощност) е относително температурно независима

Информацията и диаграмата са от:
Heywood, John. Internal Combustion Engine Fundamentals. McGraw Hill, 1988: 301-302.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook