Въпрос за монтаж на AFR
Модератор: bum_bum
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Въпрос за монтаж на AFR
Ще монтирам уред за качеството на сместа бензин/въздух.
Питанката ми е към кой кабел на ламбда сондата да вържа датчика?
Сондата е с 4 кабела, 2 бели, сив и черен. Белите мисля че са за подгрева. Ама сивия или черния дава инфо на ЕКУ-то, за да вържа дам уреда?
http://img410.imageshack.us/img410/6475/lambday.jpg
Питанката ми е към кой кабел на ламбда сондата да вържа датчика?
Сондата е с 4 кабела, 2 бели, сив и черен. Белите мисля че са за подгрева. Ама сивия или черния дава инфо на ЕКУ-то, за да вържа дам уреда?
http://img410.imageshack.us/img410/6475/lambday.jpg
Евала на тунинга! Тунинговайте при нас!
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: Въпрос за монтаж на AFR


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- Alexbmw
- Кукуригуууу
-
- Мнения: 1377
- Регистриран на: 21.07.2005
- Местоположение: София Дружба Сити
- Пол: Мъж
- Кара: Луда Баба Яга
- Мечтае да кара: Още по-луда Баба Яга
Re: Въпрос за монтаж на AFR
Хващаш един мултицет и мериш
едно ти е маса другото ти е сигнала 


- nParMaTuK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 524
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за монтаж на AFR
2 маси, един сигнал и един 12в. Тва дето не е маса и не е 12в е сигнала.
Ако се затрудняваш с мултицета и в аутодата ги пише
Ако се затрудняваш с мултицета и в аутодата ги пише

- SammY
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 217
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: Под е30 ката
- Пол: Мъж
- Кара: e30 //M42 power е39 525 tds Touring
Re: Въпрос за монтаж на AFR
Колко точно мери тва уредче с нормална сонда ? И аз имам мерак да си гледам смесите докато карам ама ако е само да ме лъже няма смисал да се занимавам да му търся място 
п.п. Китайче ли е колега ?

п.п. Китайче ли е колега ?
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Въпрос за монтаж на AFR
Те са продават такива уредчета, ама нали съм тъп за по тънкана си го направих сам, само 5 кинта няма, и е без кутия за сега, тя е около 2 лв. Айде поздрави и си оставяйте парите по магазините за глупости.
Re: Въпрос за монтаж на AFR
за това м40 турбо имаш ли тема някъде,нещо писано,че ми е интересно да разгледам?
- sas_88
- ентусиаст
-
- Мнения: 928
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: Шопско
- Пол: Мъж
- Кара: чайник
Re: Въпрос за монтаж на AFR
Нищо не става от тях,купувал съм ги ,правил съм ги и все не показват вярно.Истината струва около 350-400лв.......... 

- nikoror
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: София/Houston
Re: Въпрос за монтаж на AFR
нормалната ламбда сонда (narrow band) е направена да държи сместта близо до стойкиометрична (14.7) и не става за настройки, а само като индикатор дали сместта ти е бедна/богата (а не КОЛКО бедна/богата)
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Re: Въпрос за монтаж на AFR
nikoror написа:нормалната ламбда сонда (narrow band) е направена да държи сместта близо до стойкиометрична (14.7) и не става за настройки, а само като индикатор дали сместта ти е бедна/богата (а не КОЛКО бедна/богата)
не е баш така, лично аз си направих настройките с ламбда от тея по 80-100лв, тоест става - но е по-трудно безспорно.
Уредчето показва в някакви граници, но не е някакъв ориентир сериозен

- nikoror
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: София/Houston
Re: Въпрос за монтаж на AFR
уреда показва бедно/богато и нищо повече. ако си си настроил колата с такъв уред значи, че си я настроил да работи "богато" като най-безопасно в режим на ускорение и стойхиометрично (не знам как е на български думата, ~14.7 въздух:бензин по маса) при полу-газ. това е горе долу ок, но не знаеш дали богато е 13:1 или 10:1, като при 13:1 (при високо налягане) може да е опасно, а 10:1 почти винаги е опасно. т.е. може да правиш повече коне/да хабиш по-малко бензин ако си го настроиш като хората. като си настройвал така бензина се чудя как си настройвал запалването 
ето и една диаграма на волтаж спрямо въздух:бензин по маса. ясно се вижда, че различните стойности на волтаж отговарят на 14-15 всичко по-бедно/по-богато е кажи речи 1 стойност.


ето и една диаграма на волтаж спрямо въздух:бензин по маса. ясно се вижда, че различните стойности на волтаж отговарят на 14-15 всичко по-бедно/по-богато е кажи речи 1 стойност.

Re: Въпрос за монтаж на AFR
nikoror написа:...стойхиометрично (не знам как е на български думата, ~14.7 въздух:бензин по маса)
Стехиометрична горивовъздушна смес.
Ето нова картинка за обикновената сонда, за да стане още по-объркано...

- nikoror
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: София/Houston
Re: Въпрос за монтаж на AFR
благодаря за поправката. ето още инфо за тясно-лентовата сондата (вече на сериозно ниво
)
целта на ламбда-сондата е да дава възможност за обратна връзка на горивната система, за да може сместта да стои стехиометрична, за да може катализатора да си върши работата.
идеята е, че сензора мери частичното налягане (partial pressure) на кислорода като част от изгорелите газове и разликата спрямо частичното налягане на кислорода в околната среда (около 20 kPa) чрез генерирането на напрежение, което следва формулата:
V=(RT/(4F))*ln(P O2/P Ex) , където
V=генерирано напрежение,
R=газовата константа
Т=абсолютна температура
F=константа на Фарадей
P O2/P Ex = съотношението между частичното налягане на кислорода в околната среда спрямо частичното налягане на кислорода в изгорелите газове
Когато ламбда (масовото съотншение въздух:бензин спрямо стехиометричното съотношение) се променя в рамките 0.99 (леко богата) до 1.01 (леко бедна) смес частичното налягане на кислорода в изгорелите газове става много по-голямо и съотншението спрямо кислорода в околната среда се качва с мноооого пъти (от 10^-5 до 10^2 -> виж диаграмата) което позволява сензора да се ползва за индикатор кога сместта преминава от бедна в богата БЕЗ температурната зависимост. Надявам се, долната графика ще изясни всичко.
Също така се вижда, че бедната смес (което не ни интересува особено за настройване за мощност) е относително температурно независима
Информацията и диаграмата са от:
Heywood, John. Internal Combustion Engine Fundamentals. McGraw Hill, 1988: 301-302.

целта на ламбда-сондата е да дава възможност за обратна връзка на горивната система, за да може сместта да стои стехиометрична, за да може катализатора да си върши работата.
идеята е, че сензора мери частичното налягане (partial pressure) на кислорода като част от изгорелите газове и разликата спрямо частичното налягане на кислорода в околната среда (около 20 kPa) чрез генерирането на напрежение, което следва формулата:
V=(RT/(4F))*ln(P O2/P Ex) , където
V=генерирано напрежение,
R=газовата константа
Т=абсолютна температура
F=константа на Фарадей
P O2/P Ex = съотношението между частичното налягане на кислорода в околната среда спрямо частичното налягане на кислорода в изгорелите газове
Когато ламбда (масовото съотншение въздух:бензин спрямо стехиометричното съотношение) се променя в рамките 0.99 (леко богата) до 1.01 (леко бедна) смес частичното налягане на кислорода в изгорелите газове става много по-голямо и съотншението спрямо кислорода в околната среда се качва с мноооого пъти (от 10^-5 до 10^2 -> виж диаграмата) което позволява сензора да се ползва за индикатор кога сместта преминава от бедна в богата БЕЗ температурната зависимост. Надявам се, долната графика ще изясни всичко.
Също така се вижда, че бедната смес (което не ни интересува особено за настройване за мощност) е относително температурно независима
Информацията и диаграмата са от:
Heywood, John. Internal Combustion Engine Fundamentals. McGraw Hill, 1988: 301-302.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани