E30 '86 карбуратор Pierburg 2BE

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 416
Регистриран на: 4.05.2005
Местоположение: Велико.Търново

Мнение от Людмил » 17 Сеп 2005, 10:25

Нали виждаш,Че като твоя карборатор правят еднакви проблеми,та какъвто и да вземеш все ще е стар.А на ли ти казах,че четох че над определени години стават негодни-и има логика като гледам :D А без промени по конструкцията стават по-старите и от Е21 (моя пасна без проблеми)Разлика в вървежа няма-пълна механика :mhihi: А и съветите наколегите за инжекцията не са лоши.ное пос къпо,а и компютъра се сменя с инсталацията,имаче не е лошо
"Живей,така,че като остарееш да те е срам да разказваш,но да ти е хубаво да си спомняш......." Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 416
Регистриран на: 4.05.2005
Местоположение: Велико.Търново

Мнение от Людмил » 17 Сеп 2005, 11:00

Инжекцията споредмен дава предимно икономия,а варвежа е по-добър с карборатор.вапрос на избор.
"Живей,така,че като остарееш да те е срам да разказваш,но да ти е хубаво да си спомняш......." Изображение

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 17 Сеп 2005, 15:50

Ти знаеш ли каква глупост написа :?: Карал ли си М10В18 с Л/К-Джетроник и да го сравняваш с М10В18 с 2В4/2ВЕ :!: :!: Къв респонс кви пет лева то нямат база за сравнение :idea: М10 джетрониците върът много повече правят повече мощност и малко повече нютони (харчат по-малко) от карбовидните освен ако не са някои лоши вебери :idea:

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 17 Сеп 2005, 17:56

DEFLEPPARD написа:по принцип карбуратора е механичен (т. е. повечето карбуратори са такива - твоя има 4 чипа (ако не ме лъже паметта)

я кажи откъде четеш тези неща, за да се посмеем и ние :mhihi:

Лудия Бик написа:незнам да има инжекцион, койрто да даде по добър респонс от карбуратор ;)


защото няма.
Крик, това, че твоя карбуратор не е бил в ред (в случая и двата) и си се "родил", слагайки инжекция не означава абсолютно нищо, освен че не си намерил работещ карбуратор.
А правилно настроения карбуратор дава зверски респонс сравнение дори с Л-жетроника, който е доста бърз, като за инжекция (сравнен примерно с мотроника той е пъти по-бърз). А смея и да твърдя, че правилно настроен карбуратор в заводско състояние с нови свещи, горивен и въздушен филтър е и по-икономичен, освен по- пъргав от същия двигател с инжекция. Карбуратора има само един основен недостиг - за разлика от инжекцията той трудно се подава на перфектна настройка с апаратура, могат да се постигнат в най-добрия случай оптимални, но е и перфектни настройки и то от хора, разбиращи от карбуратори. Второто - карбуратора е доста износваща се част, на която влияят и промени като въздушен, горивен филтър, свещи, освен самия факт, че той също старее и часовникоподобния механизъм престава да работи.
Съгласен съм, че при 20 годишна кола, предимно неподържана през целия си живот е по-добре да сложиш Л- или дори К-жетроник - кротваш се на точно определен разход и почти непроменен от обстоятелствата вървеж и нямаш ядове. Но да се твъри, че карба е по-лош като респонс е меко казано смешно.
Аз знам какво си имал предвид, пишейки поста си, но другите трудно ще разберат какво имаш предвид, ако хвърляш така по едно изречение.
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 12.09.2005
Местоположение: София

Мнение от Peshote » 18 Сеп 2005, 22:56

Да кажем, че нямам възможност за инжекция и тряа да си сложа карбуратор, тия двата модела 2BE и 2B4 намират ли се нови или пък ако са втора ръка каде да ги търся примерно по симеон ше имам ли късмета да се натъкна на някой читав

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 19 Сеп 2005, 2:37

2ВЕ го имаше нов в Дару за около 1600+лв :shock: :mhihi:На старо към 100лв може да намериш сякъв но гледай да е механичния 2В4 или няква друга механика.И даже сам можеш да си го смениш и така ще ти излезе доста по-евтино от инжекцията.Ся да не излезе че съм някъв карбхейтър :!: Просто 2ВЕ се бънгясва по дифолт инак съм чувАл че докат работи е мноо икономичен и палав :D Ако ше го търсиш при арабеските го зимай за един ден и ако нямаш празен ход или не се реже го връщаш обратно и от начало :D Ати то да имат респонз карбовете имат ма и тоя новия от дару ше го фърла у кофата пред Джетрониците :idea: И пак за Ати едно приятелче от квартала има със същия карб и съм я раздвижвал и не ми направи впечатление да въри повече от моя бивш куц карб а просто харчеше на половина и палеше зимата :mhihi:


Аватар
Мнения: 211
Регистриран на: 24.08.2005
Местоположение: Варна
Пол: Мъж

Мнение от nikolloff » 19 Сеп 2005, 9:21

Ако питаш мене,започни със смяна на помпата.Продават разглобяеми за около 30 лв,на всичкото от горе са и качествени.А за премигването на маслото - 2 вала ми се прецакаха така,а карам само на газ,така че едва ли ще е от карбуратора
:)

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 19 Сеп 2005, 11:20

krika написа:2ВЕ го имаше нов в Дару за около 1600+лв :shock: :mhihi:На старо към 100лв може да намериш сякъв но гледай да е механичния 2В4 или няква друга механика.И даже сам можеш да си го смениш и така ще ти излезе доста по-евтино от инжекцията.Ся да не излезе че съм някъв карбхейтър :!: Просто 2ВЕ се бънгясва по дифолт инак съм чувАл че докат работи е мноо икономичен и палав :D Ако ше го търсиш при арабеските го зимай за един ден и ако нямаш празен ход или не се реже го връщаш обратно и от начало :D Ати то да имат респонз карбовете имат ма и тоя новия от дару ше го фърла у кофата пред Джетрониците :idea: И пак за Ати едно приятелче от квартала има със същия карб и съм я раздвижвал и не ми направи впечатление да въри повече от моя бивш куц карб а просто харчеше на половина и палеше зимата :mhihi:

на мен за последно ми казаха 1800 за 2В4, предполагам, че "е"юто ще е също толкова, даже и по-скъп. За съжаление това са много пари, които си струват само ако искаш да караш тази кола още 20 години и всичко останало й е в ред. За втора ръка не знам дали си струва въобще да се набутваш, защото карбуратор втора ръка си имаш вече. За съжаление ако искаш да я караш още тази кола мисля, че освен ако си голям късметлия и някой ти подари работещ карбуратор, другия и единствен вариант е инжекцията, била тя К- или Л-жетроник.
Крик, аз съм съгласен с теб, че на тея години по-добре да е инжекция. Повчето карбове са направени горе долу да работят (разбирай да палят зимата и да не харчат много) и това е. Аз говоря за случайте, когато колите са нови, което за съжаление е далеч от нашата действителност. Просто исках да изкажа мнението си по отношение на нов, центрован карбуратор в нова кола, а за действителността след 20 години за съжаление си прав - и аз като голям фен на карба си търся инжекционов автомобил :(
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 19 Сеп 2005, 13:22

За responsiveness и аз съм чувал че карбуратора е по-добър, но мисля че за върхова мощност във високите обороти инжекциона е по-добър защото може да си позволи най-тясното място през което минава въздуха да е по-широко отколкото при карбуратора и оттам да прави по-малко съпротивление на входящия поток. Пък и на теория (ако са ти в ред инжекторите) прави:
1. по-хомогенна смес (т.е. по-добре измешва въздуха с бензина)
2. по-равномерно пълнене на всички цилиндри.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 20 Сеп 2005, 4:07

мдааа, за М10 ако си говорим, карба е "фабрично обречен" :mhihi: на високите обороти. главите са различни. всмукателните клапани са с по-малък диаметър от тези на инжекцията.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 20 Сеп 2005, 12:16

Може да сте прави за карба на М10 във високите. Моя опит се базира все на М20 и там нещата явно са малко по-различни. Може би има значение и това, че шестака може да върти далеч над ограничените 6400 и затова да не съм успял да забележа недостиг при едната горивосмесителна уредба. Учудих се, когато Вайпъра ми даде едни документи за Пиербург 2В4, който масово се използва за Катерхамите - имаше графика и обяснения за това как от карба да си настроиш сместа за ниски, средни (двата застъпващи се кръга) и високи. Имаше данни относно настройките при определен градус на разпределителния вал, като основната игра беше с жигльорите - оттам останах с убеждението, че карба е в състояние да нахрани достатъчно добре и рейсинг-перформанс двигател, работещ далеч над средния за този двигател ред-лайн. Вашите доводи за всмукателните колектори изглеждат доста смислени от друга страна. Тук не знам къде точно се крие истината - дали М10 е частен случай с доста по-малък колектор и при какво натоварване ще се усети разликата при други двигатели, хранени от карбуратори.
За съжаление съм лаик и това са просто разсъеждения над малкото опит, който имам и над малкото, което съм прочел за двете горивосмесителни уредби, но ще е интересно да го продължим с образователна за всички ни цел.
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 20 Сеп 2005, 12:35

ati написа:За съжаление съм лаик ...
Ати


Aren't we all James?

Е тва ми е любимата фраза от първия James Bond с Пиърс Боснан:
Значи прониква нашия човек в далекоизточен съветски военен обект и в един момент му опират пистолет в тила и му викат (на руски):
"Кой си? Какво правиш тук? Има ли други с теб?"
На което култовия личиеският герой отговаря стоически:
"I am alone"
След което партньорът му сваля пистолета и му отгаваря шеговито:
"Aren't we all, James?"

Тва малко offtopic, ама нейсе.
По въпроса за карбураторите с/у инжекционите ще споделя и малко свои лаишки познания:
Доброто смесо образуване при всякакви обороти и натоварвания на двигателите е един съществен проблем, който решават инжекционите.
Забележителното е че единствения М20 с карб. Е21 320/6 първоначално е бил пуснат с по-широки клапани, а после бързо са го даунгрейднали към по-малки клапани и по-тесни смукателни колектори, защото първоначалния вид страдал от лошо смесообразуване на ниски обороти.
То това е и причината при М10 316-ката да е с по-тесни клапани и колектори от "големия" си брат 318i - не за да я спънат изкуствено, а за да е по-добра на ниски обороти. Щото конструкторите правилно са си правили сметката, че който ще се изживява като пилот, няма да си вземе 316-ка. Какво са виновни хората, че 20 години по-късно някои не караме какво да е, а каквото има :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook