Крайно гърне - проверявайте

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2337
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20 с ръкавици
Мечтае да кара: Spitfire

Крайно гърне - проверявайте

Мнение от Archangel » 10 Юли 2009, 23:11

Темата е по-скоро със насоченост "съвет", отколкото "въпрос"
Та ето и проблема:

Изображение
Изображение
Изображение

Аз го забелязах днес, от няколко дена колата бучеше доста осезаемо. Особено при подаване и връщане на газта. Друг признак е едно кухо дрънчене в ниски обороти без включена предавка - това си го имаше откакто купих колата, та предполагам проблемът е "узрявал" поне 1 година.
Дупката е била малка в началото, колкото да издава този металически дрънчащ звук, постепенно е изгнила от солта през зимата, миене и мръсотия, разширила се е и в крайна сметка е корозирала самата заварка на държача.
Та проверявайте ги тия работи, ако сте с оригинално крайно гърне - специално генерацията са ми я преглеждали компетентни майстори миналата година и са казвали че няма проблем. Ама то на това място, ако е цяла заварката няма как да се види.
В понеделник отивам да си поръчам оригиналдъ гърненце, че ми трябва нещо тихо.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 10 Юли 2009, 23:42

Да, скапани са им гърнетата на Е46ците. Много хора са ми го казвали.
Също така средното гърне (особено при махнат катализатор) доста бързо здрава багажа. И от там прецаква и крайното.
Но това твойто е доста сериозно, как не си го усетил толкова време :shock:
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2337
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20 с ръкавици
Мечтае да кара: Spitfire

Мнение от Archangel » 11 Юли 2009, 0:01

kriso85 написа: Но това твойто е доста сериозно, как не си го усетил толкова време :shock:


Като не знае човек къде и какво да търси...единственият признак до онзи ден беше дрънченето първите няколко минути. Явно до последно се е крепила "дръжката" му на някакъв остатък от заварката.
Днес пътувах до вилата и ми направи впечатление силното бучене и тресене на цялото гърне.
Чудех се дали не могат да го изкърпят с някой мощен електрожен докато пристигне оригиналното ама май ще си карам така още 1 седмица.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1504
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Мнение от spower » 11 Юли 2009, 17:29

с електрожен ще се пробие но с оксижен или с телоподаващо няма да има проблем ще изкара известно време така
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25: :lalala: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 11 Юли 2009, 17:35

И според мен с "толоподаващо" може да се закърпи временно положението докато си вземеш ново гърне.
Защо не помислиш и за някакъв преформънс вариант :roll:
Също така провери и средното гърне, че и то прави бели доста често
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2337
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20 с ръкавици
Мечтае да кара: Spitfire

Мнение от Archangel » 11 Юли 2009, 17:51

kriso85 написа:И според мен с "толоподаващо" може да се закърпи временно положението докато си вземеш ново гърне.
Защо не помислиш и за някакъв преформънс вариант :roll:
Също така провери и средното гърне, че и то прави бели доста често


Е да, не съм много наясно с ел. инструментите. :uups: Та ти какъв перформънс вариант имаш предвид? Аз гледам да си държа колата колкото се може повече ОЕМ. Не че не бих сложил дупчени спирачни дискове или спортно окачване на реномиран производител, но към момента не съм видял особен смисъл. Пък и тук идеята ми е да бъде колата колкото се може по-тиха, тоест близки нива на шума до тези през 2002ра година ;)
А предполагам всичко по генерацията, което не е ОЕМ повишава перформънса и съответно шума? Надявам се не говорим за резонаторни гърнета и незнам си какво, защото точно от тях се опитвам да избягам.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 27.06.2009
Местоположение: sofiq
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 coupe 323ci
Детайли за колата: Някво купе 2.5

Мнение от marto853. » 11 Юли 2009, 18:10

Най добре си вземи ново, на мен ми казаха ако имам проблем с гарнета да отида в аспо сервиз били добри цени и работели качествено.
Последна промяна marto853. на 26 Май 2012, 21:13, променена общо 1 път
новият ми номер: 0877787835

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 11 Юли 2009, 18:19

Archangel написа:
kriso85 написа:И според мен с "толоподаващо" може да се закърпи временно положението докато си вземеш ново гърне.
Защо не помислиш и за някакъв преформънс вариант :roll:
Също така провери и средното гърне, че и то прави бели доста често


Е да, не съм много наясно с ел. инструментите. :uups: Та ти какъв перформънс вариант имаш предвид? Аз гледам да си държа колата колкото се може повече ОЕМ. Не че не бих сложил дупчени спирачни дискове или спортно окачване на реномиран производител, но към момента не съм видял особен смисъл. Пък и тук идеята ми е да бъде колата колкото се може по-тиха, тоест близки нива на шума до тези през 2002ра година ;)
А предполагам всичко по генерацията, което не е ОЕМ повишава перформънса и съответно шума? Надявам се не говорим за резонаторни гърнета и незнам си какво, защото точно от тях се опитвам да избягам.

Ми аз предпочитам по-плътния звук (не разбирай бръмчене,бучене и т.н.). Насочил съм се към суперспринт (чувал съм М43 с такова и ми хареса) При твойте предпочитания стандартното гърне си е по-добрия вариант.
Сигурно не си се насочил към някои произведени в БГ стандартни гърнета, защото звука им далеч не е като на оригинала, въпреки че имам и върху тях наблюдения и не са лоши ;)
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 857
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: с кеф...
Мечтае да кара: МИГ29
Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.

Re: Крайно гърне - проверявайте

Мнение от katronski_br » 13 Мар 2010, 13:22

ха-ха странно!!! чвно точно там има някакъв зор , на мен там ми е скъсан гуменият маншон който държи гърнето.
а пропо,........ като мина през спящ полицай от тия малките пластмасовите отзад нещо ми тупка, да не би да е гурнето което чука в купето заради въпросният тампон???
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 19.08.2010
Пол: Мъж

Re: Крайно гърне - проверявайте

Мнение от cHaunepucTa » 26 Апр 2012, 9:16

Сори, че пиша в толкова стара тема, но имам сходен проблем като на колегата.
С н42б20 съм.
Както си карам, на около 3000 оборота, като отпусна газта се чува все едно съм със някаква състезателна кола, при други обороти не се чува, падне ли под 3000 оборота не се чува, вдигне ли над 3000 оборота пак не се чува.
Странното е ,че когато колата е на място, отворя си прозореца и се заслушам, дори да подавам и отнемам газта, не се чува тоя шум или се чува супер леко.
Шума/ бученето идва все едно отпред под средата на таблото, но си звучи като нещо по изпускателната система все едно припуква.

Бях при двама майстори на гърнета, които ми зададоха въпроса, на колко километра ти е колата .... аааа ще се маха катализатора , щото сигурно от него се чува. Обаче не могат да ми гарантират, ако ми го махнат катализатора дали ще се оправи.

Може ли съвет колеги, ако се махне катализатора, ламбда сондите няма ли да се бъркат нещо. И можете ли да ми препоръчате майстор на гърнета, който знае какво прави и няма да иска да ми вземе катализатора ей така за нищо. :bchug:

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook