ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- val
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 279
- Регистриран на: 29.05.2003
- Местоположение: София
- Кара: E46 M3
- Мечтае да кара: Е46 М3
- Детайли за колата: чудесна :)
Re:
drinoff написа:Добре де.... нека и аз питам нещо...
При мене това го няма... като включа на 1-ва или задна нема нищо.... тукане мупкане.. спи мрасницата... обаче...
как да го обесна....
карам аз примерно на 4 скорост... и съм махнал крака си от газта....
реша ли да натисна точно преди да почне да ускорява... се чува едно тупкане... ...и после като реша да си махна крака пак.... пак същото тупкане... казаха ми че бил някакъв тампон.. може ли да е същия... имаше предположения че може да е някаква реактивна щанга... но това беше догатки само.. още не съм отишъл да я гледат ... но и не искам в Разград че много майстори... и се чудя какво да правя..
Има голяма вероятност твоя проблем да е в разбити карета на задните полуоски (при мен беше така)... проверява се като се вдига колата и се проверява за луфтове или още по- добре на майстор.
let the BMW be with you
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
И при мен се оказа скъсан тампон на дифа, затова тупка при превключване на скоростите. Само да ви кажа, че тампона МНОГО трудно се вижда, че е дал фира - самия тампон грубо представлява две къси метални тръби, едната влиза в другата и между тях е гумата. Та въпросната гума е набита доста навътре и трябва много внимателно да се погледне и да си светите със нещо силно. При мен като се загледах внимателно се вижда, че гумата цялата се е напукала, но все пак няма липсващи парчета, което е по-лошия вариант. Смятам скоро да я сменя и ще пиша как е след смяната.
Si non confectus, non reficiat.
- yellowsubmarine
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 28.02.2009
- Местоположение: Sf
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i '99г.
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Момчета, при мен тупка единствено при превключване от първа на втора при преминаването през неутрална... и при мен ли става дума за същите симптоми?
Също така много рядко, но ми се случва при потегляне и включване на първа скорост лоста да ми се заклини на половината път от неутрална до първа и да не иска да влезе, това пък какво е???
Също така много рядко, но ми се случва при потегляне и включване на първа скорост лоста да ми се заклини на половината път от неутрална до първа и да не иска да влезе, това пък какво е???


- marto853.
- ентусиаст
-
- Мнения: 1064
- Регистриран на: 27.06.2009
- Местоположение: sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 coupe 323ci
- Детайли за колата: Някво купе 2.5
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
може да е от скоростите,от саединителя може да е от някои тампон на скоростите и тн. за това по добре я закарай на сервиз 

Последна промяна marto853. на 26 Сеп 2009, 22:21, променена общо 1 път
новият ми номер: 0877787835
- zmeyan
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 6.09.2008
- Местоположение: София, Стара Загора
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
До скоро и аз си мислих, че нямам "тупкане", но после го чух...
При мен се чува при включване на 1-ва или задна, НО само, ако не съм натиснал хубаво съединителя. Натисна ли го до долу - няма никакво тупкане.
Може да пробвате дали вашето "тупкане" се получава, ако сте натиснали леко съединителя и се опитвате да вкарате 1-ва или задна. Скоростта не трябва да се вкарва, а да се чуе тупкане - глухо и сякаш идва отзад.
Това, което разбрах е, че "тупкането" не е едно. Става въпрос за много видове тупкане, които са различни и съответно причините са различни.
За да разберете какво трябва да сменяте първо установете точния вид тупкане. Само при 1-ва и задна или при всички скорости, само при потегляне или и по време на движение...и т.н.
Така че преди да тръгнете да сменяте нещо, идете при кадърен майстор и той да определи.
А кой майстор е кадърен... само да знаех...
))
Аз моят проблем с тупкането го реших - натискам си съединителя до край и няма проблем
При мен се чува при включване на 1-ва или задна, НО само, ако не съм натиснал хубаво съединителя. Натисна ли го до долу - няма никакво тупкане.
Може да пробвате дали вашето "тупкане" се получава, ако сте натиснали леко съединителя и се опитвате да вкарате 1-ва или задна. Скоростта не трябва да се вкарва, а да се чуе тупкане - глухо и сякаш идва отзад.
Това, което разбрах е, че "тупкането" не е едно. Става въпрос за много видове тупкане, които са различни и съответно причините са различни.
За да разберете какво трябва да сменяте първо установете точния вид тупкане. Само при 1-ва и задна или при всички скорости, само при потегляне или и по време на движение...и т.н.
Така че преди да тръгнете да сменяте нещо, идете при кадърен майстор и той да определи.
А кой майстор е кадърен... само да знаех...

Аз моят проблем с тупкането го реших - натискам си съединителя до край и няма проблем

- bscsystem
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N55
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Скърцане и звуци на желязо, са на лошо от скъсано купе.
Тупкането на глухо, си е силно вероятно да е от тампон.
А има и едно леко чукане пак като на ламарина, което е само на първа и то не винаги, взависимост от положението на колата, но това е от "подложките", ако мога така да ги нареча над амортесиорите.
Тупкането на глухо, си е силно вероятно да е от тампон.
А има и едно леко чукане пак като на ламарина, което е само на първа и то не винаги, взависимост от положението на колата, но това е от "подложките", ако мога така да ги нареча над амортесиорите.
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
- 6anata
- Потребител
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 14.02.2009
- Местоположение: obl Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E-46
- Мечтае да кара: M3 E-46
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
абе хора последно от този тампон ли на дифа е че и мойта тупка тия е-46 тици си страдат от тва май
- mili4uk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Колеги, както каза един колега по-горе... има различни тупкания !
Най-лесно го проверете като вкарате колата някъде на канал, някой застане под нея и вие я разклатите - напред - назад с малко мръсна газ... и отдолу човека няма начин да не види от къде "тупка"
В повечето случай се оказват 2 неща - тампон на дифа... и по-лошото - откъсване (в 90% от случаите в ляво) на големия тампон на магарето от купето.
Предполагам че повечето от вас които го чуват това са преди фейса е46-ци и е36-ци. Без значение дизел, бензин, купе , седан и т.н. Дори М-ките го имат това като прозиводствен дефект.
Единственото хубаво в този вариант 2 е 4е много лесно се разбира дали е това...
Просто потърсете темите за откъсване от купето... и ще видите къде точно да гледате по снимките и какво представлява за тези които не знаят
Другото е че обикновено малко след тупкането идват и "щурците" които така дразнещо почват да свирят от зад !
Пак четох някъде в предните страници че има хора които са се срещали вече с този проблем. Наистина за да се направи читаво, трябва да падне долу всичко отзад... пада гърнето, магарето, дифа... абсолютно всичко за да може тенекиджия да работи нормално. Ламарината там е 0.8мм (в което същност е дефекта) и затова се къса купето.
Лошото е че ако тръгнете да слагате по-дебела ламарина - тя също се къса но не заради самата ламарина, а там където е заварена ( където се засича 0.8мм ламарината с 2мм) нищо че е с аргон. Просто по-тънката се нагрява много и се чупи там. Трябва ви ного добър заварчик, време и някой които да смъкне всичко отзад и след това да го качи обратно. Горе долу процедурата идва към 300 -400 лв !
Тъпото е също че това е и доста опасно ако не се вземат мерки ... представете си че с над 100КМ се откъсне целия заден мост.... направо не ми се мисли !
Дано не е това при повечето (в което се съмнявам след като изчетох всичко до тук) и за всеки случай обърнете внимание на любимите ни автомобили
Погледнете специално за този дефект... дали го имате или не ! Ако го нямате.. да знаете че рано или късно ще се появи (пак казвам това е официално признат дефект до е46 преди фейса)
Дано не е при вас !
Най-лесно го проверете като вкарате колата някъде на канал, някой застане под нея и вие я разклатите - напред - назад с малко мръсна газ... и отдолу човека няма начин да не види от къде "тупка"
В повечето случай се оказват 2 неща - тампон на дифа... и по-лошото - откъсване (в 90% от случаите в ляво) на големия тампон на магарето от купето.
Предполагам че повечето от вас които го чуват това са преди фейса е46-ци и е36-ци. Без значение дизел, бензин, купе , седан и т.н. Дори М-ките го имат това като прозиводствен дефект.
Единственото хубаво в този вариант 2 е 4е много лесно се разбира дали е това...
Просто потърсете темите за откъсване от купето... и ще видите къде точно да гледате по снимките и какво представлява за тези които не знаят

Другото е че обикновено малко след тупкането идват и "щурците" които така дразнещо почват да свирят от зад !
Пак четох някъде в предните страници че има хора които са се срещали вече с този проблем. Наистина за да се направи читаво, трябва да падне долу всичко отзад... пада гърнето, магарето, дифа... абсолютно всичко за да може тенекиджия да работи нормално. Ламарината там е 0.8мм (в което същност е дефекта) и затова се къса купето.
Лошото е че ако тръгнете да слагате по-дебела ламарина - тя също се къса но не заради самата ламарина, а там където е заварена ( където се засича 0.8мм ламарината с 2мм) нищо че е с аргон. Просто по-тънката се нагрява много и се чупи там. Трябва ви ного добър заварчик, време и някой които да смъкне всичко отзад и след това да го качи обратно. Горе долу процедурата идва към 300 -400 лв !
Тъпото е също че това е и доста опасно ако не се вземат мерки ... представете си че с над 100КМ се откъсне целия заден мост.... направо не ми се мисли !
Дано не е това при повечето (в което се съмнявам след като изчетох всичко до тук) и за всеки случай обърнете внимание на любимите ни автомобили

Погледнете специално за този дефект... дали го имате или не ! Ако го нямате.. да знаете че рано или късно ще се появи (пак казвам това е официално признат дефект до е46 преди фейса)
Дано не е при вас !
Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
- DoesNot
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 759
- Регистриран на: 19.10.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Някой може ли да ми покаже в realoem кой точно е тампона/тампоните на диф-а който трябва да се смени ?
- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
DoesNot написа:Някой може ли да ми покаже в realoem кой точно е тампона/тампоните на диф-а който трябва да се смени ?
REAR AXLE ---> Rear Axle supension
- DoesNot
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 759
- Регистриран на: 19.10.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
V-max написа:DoesNot написа:Някой може ли да ми покаже в realoem кой точно е тампона/тампоните на диф-а който трябва да се смени ?
REAR AXLE ---> Rear Axle supension
Коя диаграма и кое номерче да гледам

- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Първо вкарваш VINа на колата , там където пише SERIAL NUMBER . Като натиснеш излиза всичко за твоята кола , даваш напред и идва прозорец с описани всички системи по нея - REAR AXLE е задна ос , като натиснеш с мишката излиза подменю вдясно и там виждаш REAR AXLE SUSPENSION 

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Здравейте колеги. От 5 дни насам се радвам на "новата" ми кола и разбира се трябва да има някакъв филм ... иначе няма да съм аз
Колата е след фейслифта, седан. Тупкането при мен се чува и на студен и на загрял мотор. Интерестното, е че понякога тупка, а друг път не. Като натисна съединителя и тръгна да вкарвам на първа скорост, точно преди да тръгне да влиза се чува тупкането най-силно. Ако един път е тупнало, го пробвам веднага пак и няма никакъв звук. На другите предавки на место - нищо, но в движение си тупа, но по-глухо от тупането на първа. На задна е същата история като на първа.
Въпросът е че не винаги го прави.
Изчел съм бая и знам какво да очаквам / дано да е тампон /. Ако някой е имал точно тези симптоми и е отстранил проблема, нека да сподели. Иначе другата седмица съм в бокса
Някой ходил ли е в сервиза на Ясен за този проблем?
Иначе, музиката е на ниво. Волумето на макс и нема тропане,нема лопане...




Иначе, музиката е на ниво. Волумето на макс и нема тропане,нема лопане...

- bscsystem
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N55
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
да добавя към тупкащата тема, разбитото гумено каре на кардата
Изглежда по този начин:

И като се разбие и то си има тупкане
Изглежда по този начин:

И като се разбие и то си има тупкане

E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re:
cfk написа:OxoBoxo написа:И при мен се появи това тупкане, но само при паркиране т.е. при смяна на 1-ва и задна, ходих на сервиз и диагнозата е НОВ диференциал, добре че съм в гаранция още.а колата е на 40 000км
Колега, стига бе, това при Е90ка лиЕгати качеството това го няма и при Нивите - на 40 хиляди диференциал, за такъв дефект от БМВ трябва да ти върнат двойно парите и да я скрият тая кола да не се разчува хич, голяма излагация
Или да вържат "майсторЯ" в някое маза и да му прожектират САМО лади и жигули...щото ми се струва, че диагнозата е грешна!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани