ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 29.05.2003
Местоположение: София
Кара: E46 M3
Мечтае да кара: Е46 М3
Детайли за колата: чудесна :)

Re:

Мнение от val » 25 Сеп 2009, 0:51

drinoff написа:Добре де.... нека и аз питам нещо...

При мене това го няма... като включа на 1-ва или задна нема нищо.... тукане мупкане.. спи мрасницата... обаче...
как да го обесна....

карам аз примерно на 4 скорост... и съм махнал крака си от газта....
реша ли да натисна точно преди да почне да ускорява... се чува едно тупкане... ...и после като реша да си махна крака пак.... пак същото тупкане... казаха ми че бил някакъв тампон.. може ли да е същия... имаше предположения че може да е някаква реактивна щанга... но това беше догатки само.. още не съм отишъл да я гледат ... но и не искам в Разград че много майстори... и се чудя какво да правя..

Има голяма вероятност твоя проблем да е в разбити карета на задните полуоски (при мен беше така)... проверява се като се вдига колата и се проверява за луфтове или още по- добре на майстор.
let the BMW be with you

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от Zagy » 25 Сеп 2009, 9:36

И при мен се оказа скъсан тампон на дифа, затова тупка при превключване на скоростите. Само да ви кажа, че тампона МНОГО трудно се вижда, че е дал фира - самия тампон грубо представлява две къси метални тръби, едната влиза в другата и между тях е гумата. Та въпросната гума е набита доста навътре и трябва много внимателно да се погледне и да си светите със нещо силно. При мен като се загледах внимателно се вижда, че гумата цялата се е напукала, но все пак няма липсващи парчета, което е по-лошия вариант. Смятам скоро да я сменя и ще пиша как е след смяната.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 28.02.2009
Местоположение: Sf
Пол: Мъж
Кара: E46 318i '99г.

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от yellowsubmarine » 25 Сеп 2009, 18:29

Момчета, при мен тупка единствено при превключване от първа на втора при преминаването през неутрална... и при мен ли става дума за същите симптоми?
Също така много рядко, но ми се случва при потегляне и включване на първа скорост лоста да ми се заклини на половината път от неутрална до първа и да не иска да влезе, това пък какво е??? :banghead:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 27.06.2009
Местоположение: sofiq
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 coupe 323ci
Детайли за колата: Някво купе 2.5

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от marto853. » 26 Сеп 2009, 22:16

може да е от скоростите,от саединителя може да е от някои тампон на скоростите и тн. за това по добре я закарай на сервиз ;)
Последна промяна marto853. на 26 Сеп 2009, 22:21, променена общо 1 път
новият ми номер: 0877787835

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 6.09.2008
Местоположение: София, Стара Загора

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от zmeyan » 30 Сеп 2009, 21:34

До скоро и аз си мислих, че нямам "тупкане", но после го чух...
При мен се чува при включване на 1-ва или задна, НО само, ако не съм натиснал хубаво съединителя. Натисна ли го до долу - няма никакво тупкане.
Може да пробвате дали вашето "тупкане" се получава, ако сте натиснали леко съединителя и се опитвате да вкарате 1-ва или задна. Скоростта не трябва да се вкарва, а да се чуе тупкане - глухо и сякаш идва отзад.

Това, което разбрах е, че "тупкането" не е едно. Става въпрос за много видове тупкане, които са различни и съответно причините са различни.
За да разберете какво трябва да сменяте първо установете точния вид тупкане. Само при 1-ва и задна или при всички скорости, само при потегляне или и по време на движение...и т.н.
Така че преди да тръгнете да сменяте нещо, идете при кадърен майстор и той да определи.
А кой майстор е кадърен... само да знаех... :)))
Аз моят проблем с тупкането го реших - натискам си съединителя до край и няма проблем :lalala:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от bscsystem » 01 Окт 2009, 16:49

Скърцане и звуци на желязо, са на лошо от скъсано купе.

Тупкането на глухо, си е силно вероятно да е от тампон.

А има и едно леко чукане пак като на ламарина, което е само на първа и то не винаги, взависимост от положението на колата, но това е от "подложките", ако мога така да ги нареча над амортесиорите.
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 14.02.2009
Местоположение: obl Pleven
Пол: Мъж
Кара: E-46
Мечтае да кара: M3 E-46

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от 6anata » 02 Окт 2009, 21:55

абе хора последно от този тампон ли на дифа е че и мойта тупка тия е-46 тици си страдат от тва май

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 552
Регистриран на: 18.02.2008
Пол: Мъж
Кара: жена си да дрифти
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: харчи малко - върви на страх

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от mili4uk » 02 Окт 2009, 23:23

Колеги, както каза един колега по-горе... има различни тупкания !
Най-лесно го проверете като вкарате колата някъде на канал, някой застане под нея и вие я разклатите - напред - назад с малко мръсна газ... и отдолу човека няма начин да не види от къде "тупка"
В повечето случай се оказват 2 неща - тампон на дифа... и по-лошото - откъсване (в 90% от случаите в ляво) на големия тампон на магарето от купето.
Предполагам че повечето от вас които го чуват това са преди фейса е46-ци и е36-ци. Без значение дизел, бензин, купе , седан и т.н. Дори М-ките го имат това като прозиводствен дефект.
Единственото хубаво в този вариант 2 е 4е много лесно се разбира дали е това...
Просто потърсете темите за откъсване от купето... и ще видите къде точно да гледате по снимките и какво представлява за тези които не знаят :)
Другото е че обикновено малко след тупкането идват и "щурците" които така дразнещо почват да свирят от зад !
Пак четох някъде в предните страници че има хора които са се срещали вече с този проблем. Наистина за да се направи читаво, трябва да падне долу всичко отзад... пада гърнето, магарето, дифа... абсолютно всичко за да може тенекиджия да работи нормално. Ламарината там е 0.8мм (в което същност е дефекта) и затова се къса купето.
Лошото е че ако тръгнете да слагате по-дебела ламарина - тя също се къса но не заради самата ламарина, а там където е заварена ( където се засича 0.8мм ламарината с 2мм) нищо че е с аргон. Просто по-тънката се нагрява много и се чупи там. Трябва ви ного добър заварчик, време и някой които да смъкне всичко отзад и след това да го качи обратно. Горе долу процедурата идва към 300 -400 лв !
Тъпото е също че това е и доста опасно ако не се вземат мерки ... представете си че с над 100КМ се откъсне целия заден мост.... направо не ми се мисли !
Дано не е това при повечето (в което се съмнявам след като изчетох всичко до тук) и за всеки случай обърнете внимание на любимите ни автомобили :)
Погледнете специално за този дефект... дали го имате или не ! Ако го нямате.. да знаете че рано или късно ще се появи (пак казвам това е официално признат дефект до е46 преди фейса)
Дано не е при вас !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 19.10.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: 330Ci
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от DoesNot » 03 Фев 2010, 0:39

Някой може ли да ми покаже в realoem кой точно е тампона/тампоните на диф-а който трябва да се смени ?


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от V-max » 03 Фев 2010, 13:14

DoesNot написа:Някой може ли да ми покаже в realoem кой точно е тампона/тампоните на диф-а който трябва да се смени ?


REAR AXLE ---> Rear Axle supension

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 19.10.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: 330Ci
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от DoesNot » 03 Фев 2010, 15:27

V-max написа:
DoesNot написа:Някой може ли да ми покаже в realoem кой точно е тампона/тампоните на диф-а който трябва да се смени ?


REAR AXLE ---> Rear Axle supension

Коя диаграма и кое номерче да гледам :roll:


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от V-max » 03 Фев 2010, 15:36

Първо вкарваш VINа на колата , там където пише SERIAL NUMBER . Като натиснеш излиза всичко за твоята кола , даваш напред и идва прозорец с описани всички системи по нея - REAR AXLE е задна ос , като натиснеш с мишката излиза подменю вдясно и там виждаш REAR AXLE SUSPENSION :arrow:

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 6.07.2009
Кара: M 40
Мечтае да кара: M 54

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от domata » 02 Мар 2010, 21:39

Здравейте колеги. От 5 дни насам се радвам на "новата" ми кола и разбира се трябва да има някакъв филм ... иначе няма да съм аз :mhihi: Колата е след фейслифта, седан. Тупкането при мен се чува и на студен и на загрял мотор. Интерестното, е че понякога тупка, а друг път не. Като натисна съединителя и тръгна да вкарвам на първа скорост, точно преди да тръгне да влиза се чува тупкането най-силно. Ако един път е тупнало, го пробвам веднага пак и няма никакъв звук. На другите предавки на место - нищо, но в движение си тупа, но по-глухо от тупането на първа. На задна е същата история като на първа. :D Въпросът е че не винаги го прави. :shock: Изчел съм бая и знам какво да очаквам / дано да е тампон /. Ако някой е имал точно тези симптоми и е отстранил проблема, нека да сподели. Иначе другата седмица съм в бокса :censored: Някой ходил ли е в сервиза на Ясен за този проблем?

Иначе, музиката е на ниво. Волумето на макс и нема тропане,нема лопане... :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от bscsystem » 04 Мар 2010, 17:08

да добавя към тупкащата тема, разбитото гумено каре на кардата

Изглежда по този начин:
Изображение

И като се разбие и то си има тупкане :lalala:
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re:

Мнение от Dimitroff » 05 Мар 2010, 14:40

cfk написа:
OxoBoxo написа:И при мен се появи това тупкане, но само при паркиране т.е. при смяна на 1-ва и задна, ходих на сервиз и диагнозата е НОВ диференциал, добре че съм в гаранция още. :D а колата е на 40 000км :shock:


Колега, стига бе, това при Е90ка ли :shock: Егати качеството това го няма и при Нивите - на 40 хиляди диференциал, за такъв дефект от БМВ трябва да ти върнат двойно парите и да я скрият тая кола да не се разчува хич, голяма излагация :evil:



Или да вържат "майсторЯ" в някое маза и да му прожектират САМО лади и жигули...щото ми се струва, че диагнозата е грешна!

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook