Алуминиев кардан ?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 288
Регистриран на: 18.04.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: е30-ките на безин
Мечтае да кара: e24

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от MeTo_BMWto » 01 Фев 2010, 0:39

Стискам палци да стане :yes:
Изображение
смръщена,четириока,двуврата мръсница,с вечно недоволен изруд под капака,влачеща се по земята и проблясващи в тъмното 4 диска,тясна и неудобна вътре Just e30 :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1376
Регистриран на: 14.04.2008

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от slatanic » 01 Фев 2010, 8:25

Имам една позната стружка дето каза,че има машини за олекотяване и баланс на маховици та може и това да свърши при правилната сума! :mhihi: Ако не стане е39ковият де!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от deyan-enchev » 01 Фев 2010, 9:40

Аз маховика няма да си го барам, само кардана се надявам да сменя.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

Каобой
Аватар
Мнения: 977
Регистриран на: 5.01.2007
Пол: Мъж
Кара: 318

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от МРЪСНИЯТ_ХАРИ » 01 Фев 2010, 18:40

Aз виждам повече смисъл да се олекоти маховика, това за кардана си заслува ако си с некой яко-тежащ тупан и при положение че изчерпаш всички възможности-като например да си олекотиш маховика.....демек да стройш къщата от към покрива ама може и да бъркам :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от bum_bum » 01 Фев 2010, 22:31

По-скоро бъркаш. От кардана се свалят доста повече кила, отколкото от маховика и ефекта е доста по-добър. Съответно и цената е доста по-висока :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от deyan-enchev » 01 Фев 2010, 23:23

И аз мисля че от кардана ще се спечели повече. Много е важна за мен тежестта и дори 5 килограма да е стоковия (примерно) ти на 3 кг да намериш друг си е съществена икономия на мощност от вала.

Маховика най-лесно можем да го сменим с по лек, но кардана ме мъчи повече ... а и маховик де да знам не искам да губя от инерционите сили на мотора :roll:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от alx » 02 Фев 2010, 21:59

хубава идея. но намаляване на масата на въртящ се детайл (маховик, кардан, гуми/джанти- вика им се "unsprung weight") има почти нулев ефект върху дино числата. проверено много пъти ;)

идеята е че по-леките елементи имат положителен ефект само когато ги "завъртиш" от място.. но веднъж като са в движение (особено при автомобилите на 4та скорост където се правят дино замерванията) ускорението е толкова относително слабо, че по-малкото тегло на тези елементи почти не дава разлика.

друг пример е една много тежка, но мощна кола (примерно един цл65 амг) - от място има проблеми с тръгването защото "отлепянето" от място изисква много енергия и по-леките обекти "тръгват" по-лесно, но хвани го тоя автомобил на доускорение и ще се озориш- просто защото ускорението от 120 нагоре примерно е относително слабо и теглото не играе такава голяма роля.

загубите в трансмисията/раздавките/осите на всяка кола се определя от триенето в трансмисията (триене в лагер/зъбчатки биещи маслото), триенето в мостовете (пак зъбчатки биещи диф маслото) и лагерите на раздавките и осите....
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от deyan-enchev » 03 Фев 2010, 11:25

alx след като ти спомена за Unsprung Weight се зачетох по форумите и сайтовете зад океана и по скоро popularhotrodding.com оттам разликата и спора Sprung vs. Unsprung Weight е решен изоснови.

Не целя да оборвам това което казваш - кардана е част от Unsprung Weight, понеже има вариант наистина да бъде част от тази маса, но като цяло в редки случаи е.

Идеята ми за улекотяването му, както и казах беше някакво американско предаване за мъсъл карс, и ефект имаше. Това "подобрение" за мен е по приемливо от маховика, въпреки че ефекта му ще е спорен наистина при развъртян вече мотор както и ти каза.

Просто (както разбрах и от разговор със 6estaka - динко снощи) периферната скорост на кардана е по-малка сравнена с тази на маховика, разбира се, последният е с по-големичък диаметър. Динко имеше предвид размерите на тези два елемента с цел да ми обясни че лек маховик>лек кардан. За сметка на това пък лекия кардан няма пряка свързаност със инерцията на вал-а за разлика от маховика, затова си мисля че макар и по-малък ефекта му за печелене на коне от вал-а то и минусите на лекия маховик ще са елиминирани.

За сега вариант остава в събота да претеглим 2та кардана на е39 "алуминиевия" и моя фабричен, след разговор с подходящия заварчик/фрезист, ще се реши дали играем за кардан от е39. Виждам че афтърмаркет алумин за е30 много трудно ще се намери :)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

Каобой
Аватар
Мнения: 977
Регистриран на: 5.01.2007
Пол: Мъж
Кара: 318

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от МРЪСНИЯТ_ХАРИ » 03 Фев 2010, 12:03

deyan-enchev написа:.....ефекта му за печелене на коне от вал-а то и минусите на лекия маховик ще са елиминирани.

Как точно ще качиш конете(щото май с олекотяване нема стане)? И само още нещо.... от тая гимнастика дето я мислиш какви резултати очакваш? :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от deyan-enchev » 03 Фев 2010, 12:05

Не се печели мощност за мотора с олекотяване нито на маховика нито на кардана, просто тяхната загуба се намалява, нещо което съм сигурен, че ти знаеш. :)

Буквално от гимнастиката очаквам колата да стане "по-пъргава".
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от bum_bum » 03 Фев 2010, 12:10

Самата формула за превръщане на ротационната енергия в статична за маховика, която предполагам ще важи по същия начин и за кардана включва предавателното число на всяка предавка и след като то е различно то и спестената енергия ще е различна, т.е. намаляваща с покачване на предавките. При маховика специално с олекотен с 6.7кг Fidanza (5.8кг, спрямо стоковия 12.5), диф 3.45 и гуми 195/65/15 ако първа е с предавателно число 4.23 се "спестяват" 149кг от масата на автомобила. По натам прогресивно намаляват и на 5-та спестеното тегло е едва 9кг. Същото ще е и с кардана, само, че числата ще са доста по-големи.
Ясно е, че на диното няма да се види нищо защото коне с олекотяване НЕ се качват, но ускорението трябва да е значително по-добро.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от ///M Power » 03 Фев 2010, 17:17

от тук можеш да видиш колко тежът карданите на Е30 и Е39

http://bmwfans.info/
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от ///M Power » 03 Фев 2010, 17:24

bum_bum написа:Самата формула за превръщане на ротационната енергия в статична за маховика, която предполагам ще важи по същия начин и за кардана включва предавателното число на всяка предавка и след като то е различно то и спестената енергия ще е различна, т.е. намаляваща с покачване на предавките. При маховика специално с олекотен с 6.7кг Fidanza (5.8кг, спрямо стоковия 12.5), диф 3.45 и гуми 195/65/15 ако първа е с предавателно число 4.23 се "спестяват" 149кг от масата на автомобила. По натам прогресивно намаляват и на 5-та спестеното тегло е едва 9кг. Същото ще е и с кардана, само, че числата ще са доста по-големи.
Ясно е, че на диното няма да се види нищо защото коне с олекотяване НЕ се качват, но ускорението трябва да е значително по-добро.


да разбирам ли че ефекта ще е още по-силен ако се олекотът и двете , като прост пример ще дам че килата на един ИС с клима и един без клима ( за кардан говоря ) имат разлика (единия е 9.238 kg другия 7.926 kg ) , ако добавим и лек маховик ( бил той 9.9 кг срещу този от 12.5 ) ефекта ще е още по-силен ? Но пък от друга гледна точка ми се струва че на един по-силен мотор ефекта няма да е такъв като на на М42-ката


пс: дал съм 9.9 кг маховик защото той си е стоков и да лажем че с него няма странични ефекти :)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

Каобой
Аватар
Мнения: 977
Регистриран на: 5.01.2007
Пол: Мъж
Кара: 318

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от МРЪСНИЯТ_ХАРИ » 03 Фев 2010, 17:37

Според мен Деяне тоя "сетъп" :mhihi: ..,дето си го намислил няма да е това което си представяш..кардана на td-то е 8,250кг (и аз съм с този) разгледах на 39-ките ми те са с по 400-500 грама по-леки(но с 30см. по-дълги), добре режеш 30см. 600-700грама по-лек заместваш във формулата по-която колегата ползува за маховика(ама там с 6 кг, а не 600грама) и съвсем условно без да съм смятъл ше си на далавера 15кг на първа предавка ако приемем че си със същата трансмисия. Ето аз какво мисля това е вал на три опори колко толко може да се губи в него.....истинските загуби са било то в скоростна кутия(коеф. на сработване :mhihi: ), диференцияла (имаме обръщане на движението на 90градуса). Следя тези теми дори в " drifting-bg "(и за мен смисъл няма поне за ежедневна кола), смисъл виждам като последно мероприятие в тунинга на мотора и чак като ми свършат жокерите. Нямам за цел да се заяждам с никого, мнението ми не е меродавно и не ангажирам никой с него..., успех все пак и се похвали кво е станало :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от deyan-enchev » 03 Фев 2010, 18:13

Сега, мерси за линка от БМВ фенс. Там успях да видя че моя кардан е : 7.600 kg срещу 9.391 kg на е39 ката :mhihi: което вече от своя страна тотално почва да обезмисля идеята :kuku: .

Ние че ще го режем е39 ковия е ясно, но поне той да беше 7.6 че да мислим в тая насока .... с рязането 1.5 да му смъкнем в НАЙ добрия случай.

Никой от нищо не трябва да се засяга - дискутираме тунинг-а. Аз че я карам ежедневка е ясно, но ми трябва малко да минавам с лекота Х5 3.0дтата и се дразня :D (базик бия го тоя мотор)

Абе пуст инат събота ще ги мерим 2та на електрони везни ако трябва.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook