Алуминиев кардан ?
Модератор: bum_bum
59 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- MeTo_BMWto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 288
- Регистриран на: 18.04.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: е30-ките на безин
- Мечтае да кара: e24
Re: Алуминиев кардан ?
Стискам палци да стане 

смръщена,четириока,двуврата мръсница,с вечно недоволен изруд под капака,влачеща се по земята и проблясващи в тъмното 4 диска,тясна и неудобна вътре Just e30

Re: Алуминиев кардан ?
Имам една позната стружка дето каза,че има машини за олекотяване и баланс на маховици та може и това да свърши при правилната сума!
Ако не стане е39ковият де!

- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Алуминиев кардан ?
Аз маховика няма да си го барам, само кардана се надявам да сменя.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- МРЪСНИЯТ_ХАРИ
- Каобой
-
- Мнения: 977
- Регистриран на: 5.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: 318
Re: Алуминиев кардан ?
Aз виждам повече смисъл да се олекоти маховика, това за кардана си заслува ако си с некой яко-тежащ тупан и при положение че изчерпаш всички възможности-като например да си олекотиш маховика.....демек да стройш къщата от към покрива ама може и да бъркам 

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Алуминиев кардан ?
По-скоро бъркаш. От кардана се свалят доста повече кила, отколкото от маховика и ефекта е доста по-добър. Съответно и цената е доста по-висока 

- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Алуминиев кардан ?
И аз мисля че от кардана ще се спечели повече. Много е важна за мен тежестта и дори 5 килограма да е стоковия (примерно) ти на 3 кг да намериш друг си е съществена икономия на мощност от вала.
Маховика най-лесно можем да го сменим с по лек, но кардана ме мъчи повече ... а и маховик де да знам не искам да губя от инерционите сили на мотора
Маховика най-лесно можем да го сменим с по лек, но кардана ме мъчи повече ... а и маховик де да знам не искам да губя от инерционите сили на мотора

Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
Re: Алуминиев кардан ?
хубава идея. но намаляване на масата на въртящ се детайл (маховик, кардан, гуми/джанти- вика им се "unsprung weight") има почти нулев ефект върху дино числата. проверено много пъти 
идеята е че по-леките елементи имат положителен ефект само когато ги "завъртиш" от място.. но веднъж като са в движение (особено при автомобилите на 4та скорост където се правят дино замерванията) ускорението е толкова относително слабо, че по-малкото тегло на тези елементи почти не дава разлика.
друг пример е една много тежка, но мощна кола (примерно един цл65 амг) - от място има проблеми с тръгването защото "отлепянето" от място изисква много енергия и по-леките обекти "тръгват" по-лесно, но хвани го тоя автомобил на доускорение и ще се озориш- просто защото ускорението от 120 нагоре примерно е относително слабо и теглото не играе такава голяма роля.
загубите в трансмисията/раздавките/осите на всяка кола се определя от триенето в трансмисията (триене в лагер/зъбчатки биещи маслото), триенето в мостовете (пак зъбчатки биещи диф маслото) и лагерите на раздавките и осите....

идеята е че по-леките елементи имат положителен ефект само когато ги "завъртиш" от място.. но веднъж като са в движение (особено при автомобилите на 4та скорост където се правят дино замерванията) ускорението е толкова относително слабо, че по-малкото тегло на тези елементи почти не дава разлика.
друг пример е една много тежка, но мощна кола (примерно един цл65 амг) - от място има проблеми с тръгването защото "отлепянето" от място изисква много енергия и по-леките обекти "тръгват" по-лесно, но хвани го тоя автомобил на доускорение и ще се озориш- просто защото ускорението от 120 нагоре примерно е относително слабо и теглото не играе такава голяма роля.
загубите в трансмисията/раздавките/осите на всяка кола се определя от триенето в трансмисията (триене в лагер/зъбчатки биещи маслото), триенето в мостовете (пак зъбчатки биещи диф маслото) и лагерите на раздавките и осите....
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Алуминиев кардан ?
alx след като ти спомена за Unsprung Weight се зачетох по форумите и сайтовете зад океана и по скоро popularhotrodding.com оттам разликата и спора Sprung vs. Unsprung Weight е решен изоснови.
Не целя да оборвам това което казваш - кардана е част от Unsprung Weight, понеже има вариант наистина да бъде част от тази маса, но като цяло в редки случаи е.
Идеята ми за улекотяването му, както и казах беше някакво американско предаване за мъсъл карс, и ефект имаше. Това "подобрение" за мен е по приемливо от маховика, въпреки че ефекта му ще е спорен наистина при развъртян вече мотор както и ти каза.
Просто (както разбрах и от разговор със 6estaka - динко снощи) периферната скорост на кардана е по-малка сравнена с тази на маховика, разбира се, последният е с по-големичък диаметър. Динко имеше предвид размерите на тези два елемента с цел да ми обясни че лек маховик>лек кардан. За сметка на това пък лекия кардан няма пряка свързаност със инерцията на вал-а за разлика от маховика, затова си мисля че макар и по-малък ефекта му за печелене на коне от вал-а то и минусите на лекия маховик ще са елиминирани.
За сега вариант остава в събота да претеглим 2та кардана на е39 "алуминиевия" и моя фабричен, след разговор с подходящия заварчик/фрезист, ще се реши дали играем за кардан от е39. Виждам че афтърмаркет алумин за е30 много трудно ще се намери
Не целя да оборвам това което казваш - кардана е част от Unsprung Weight, понеже има вариант наистина да бъде част от тази маса, но като цяло в редки случаи е.
Идеята ми за улекотяването му, както и казах беше някакво американско предаване за мъсъл карс, и ефект имаше. Това "подобрение" за мен е по приемливо от маховика, въпреки че ефекта му ще е спорен наистина при развъртян вече мотор както и ти каза.
Просто (както разбрах и от разговор със 6estaka - динко снощи) периферната скорост на кардана е по-малка сравнена с тази на маховика, разбира се, последният е с по-големичък диаметър. Динко имеше предвид размерите на тези два елемента с цел да ми обясни че лек маховик>лек кардан. За сметка на това пък лекия кардан няма пряка свързаност със инерцията на вал-а за разлика от маховика, затова си мисля че макар и по-малък ефекта му за печелене на коне от вал-а то и минусите на лекия маховик ще са елиминирани.
За сега вариант остава в събота да претеглим 2та кардана на е39 "алуминиевия" и моя фабричен, след разговор с подходящия заварчик/фрезист, ще се реши дали играем за кардан от е39. Виждам че афтърмаркет алумин за е30 много трудно ще се намери

Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- МРЪСНИЯТ_ХАРИ
- Каобой
-
- Мнения: 977
- Регистриран на: 5.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: 318
Re: Алуминиев кардан ?
deyan-enchev написа:.....ефекта му за печелене на коне от вал-а то и минусите на лекия маховик ще са елиминирани.
Как точно ще качиш конете(щото май с олекотяване нема стане)? И само още нещо.... от тая гимнастика дето я мислиш какви резултати очакваш?

- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Алуминиев кардан ?
Не се печели мощност за мотора с олекотяване нито на маховика нито на кардана, просто тяхната загуба се намалява, нещо което съм сигурен, че ти знаеш.
Буквално от гимнастиката очаквам колата да стане "по-пъргава".

Буквално от гимнастиката очаквам колата да стане "по-пъргава".
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Алуминиев кардан ?
Самата формула за превръщане на ротационната енергия в статична за маховика, която предполагам ще важи по същия начин и за кардана включва предавателното число на всяка предавка и след като то е различно то и спестената енергия ще е различна, т.е. намаляваща с покачване на предавките. При маховика специално с олекотен с 6.7кг Fidanza (5.8кг, спрямо стоковия 12.5), диф 3.45 и гуми 195/65/15 ако първа е с предавателно число 4.23 се "спестяват" 149кг от масата на автомобила. По натам прогресивно намаляват и на 5-та спестеното тегло е едва 9кг. Същото ще е и с кардана, само, че числата ще са доста по-големи.
Ясно е, че на диното няма да се види нищо защото коне с олекотяване НЕ се качват, но ускорението трябва да е значително по-добро.
Ясно е, че на диното няма да се види нищо защото коне с олекотяване НЕ се качват, но ускорението трябва да е значително по-добро.
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Алуминиев кардан ?
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Алуминиев кардан ?
bum_bum написа:Самата формула за превръщане на ротационната енергия в статична за маховика, която предполагам ще важи по същия начин и за кардана включва предавателното число на всяка предавка и след като то е различно то и спестената енергия ще е различна, т.е. намаляваща с покачване на предавките. При маховика специално с олекотен с 6.7кг Fidanza (5.8кг, спрямо стоковия 12.5), диф 3.45 и гуми 195/65/15 ако първа е с предавателно число 4.23 се "спестяват" 149кг от масата на автомобила. По натам прогресивно намаляват и на 5-та спестеното тегло е едва 9кг. Същото ще е и с кардана, само, че числата ще са доста по-големи.
Ясно е, че на диното няма да се види нищо защото коне с олекотяване НЕ се качват, но ускорението трябва да е значително по-добро.
да разбирам ли че ефекта ще е още по-силен ако се олекотът и двете , като прост пример ще дам че килата на един ИС с клима и един без клима ( за кардан говоря ) имат разлика (единия е 9.238 kg другия 7.926 kg ) , ако добавим и лек маховик ( бил той 9.9 кг срещу този от 12.5 ) ефекта ще е още по-силен ? Но пък от друга гледна точка ми се струва че на един по-силен мотор ефекта няма да е такъв като на на М42-ката
пс: дал съм 9.9 кг маховик защото той си е стоков и да лажем че с него няма странични ефекти

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- МРЪСНИЯТ_ХАРИ
- Каобой
-
- Мнения: 977
- Регистриран на: 5.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: 318
Re: Алуминиев кардан ?
Според мен Деяне тоя "сетъп"
..,дето си го намислил няма да е това което си представяш..кардана на td-то е 8,250кг (и аз съм с този) разгледах на 39-ките ми те са с по 400-500 грама по-леки(но с 30см. по-дълги), добре режеш 30см. 600-700грама по-лек заместваш във формулата по-която колегата ползува за маховика(ама там с 6 кг, а не 600грама) и съвсем условно без да съм смятъл ше си на далавера 15кг на първа предавка ако приемем че си със същата трансмисия. Ето аз какво мисля това е вал на три опори колко толко може да се губи в него.....истинските загуби са било то в скоростна кутия(коеф. на сработване
), диференцияла (имаме обръщане на движението на 90градуса). Следя тези теми дори в " drifting-bg "(и за мен смисъл няма поне за ежедневна кола), смисъл виждам като последно мероприятие в тунинга на мотора и чак като ми свършат жокерите. Нямам за цел да се заяждам с никого, мнението ми не е меродавно и не ангажирам никой с него..., успех все пак и се похвали кво е станало 



- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Алуминиев кардан ?
Сега, мерси за линка от БМВ фенс. Там успях да видя че моя кардан е : 7.600 kg срещу 9.391 kg на е39 ката
което вече от своя страна тотално почва да обезмисля идеята
.
Ние че ще го режем е39 ковия е ясно, но поне той да беше 7.6 че да мислим в тая насока .... с рязането 1.5 да му смъкнем в НАЙ добрия случай.
Никой от нищо не трябва да се засяга - дискутираме тунинг-а. Аз че я карам ежедневка е ясно, но ми трябва малко да минавам с лекота Х5 3.0дтата и се дразня
(базик бия го тоя мотор)
Абе пуст инат събота ще ги мерим 2та на електрони везни ако трябва.


Ние че ще го режем е39 ковия е ясно, но поне той да беше 7.6 че да мислим в тая насока .... с рязането 1.5 да му смъкнем в НАЙ добрия случай.
Никой от нищо не трябва да се засяга - дискутираме тунинг-а. Аз че я карам ежедневка е ясно, но ми трябва малко да минавам с лекота Х5 3.0дтата и се дразня

Абе пуст инат събота ще ги мерим 2та на електрони везни ако трябва.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
59 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани