Историята на BMW 7-ма серия!

Останалите BMW-та.

Модератор: Технически модератори


Аватар
Мнения: 864
Регистриран на: 29.05.2005

Историята на BMW 7-ма серия!

Мнение от M6 » 20 Авг 2005, 18:19

Предшествениците:
Преди появата на първият модел носещ името
Седма серия на бял свят излизат 3-модела на
BMW от най-горния клас.Това са 501,502 и E3.

501
Моделът 501 е първата кола произведена от BMW
след втората световна война.Tя е и първата го-
ляма,скъпа и луксозна кола правена някога от BMW.
Нейното производство започва през 1951 г-тогава
за първи път е видяна в авто салона във Франкфурд.
Варианти-те са 3-седан,купе и кабриолет.За жалос
излишния лукс и високата цена от 15,150 DM(в цената
е включена допълнителната екстра-радио)през 50-те
години не се приемали много от европейците и в резолтат на
това този модел нямал голям успех.Интересното при
този модел е начина на отваряне на вратите,който
можете да видите на снимките.През 1961 година спрели
да произвеждат този чудесен автомобил.Модела 501 бил
първия представител от серията 500.Тази серия е от
50-те години и е характерна със своя дизайн,който
наподобява фигури от бароковия период.
Този невероятен дизайн е дело на Peter Schimanowski.
Именно заради това колите от тази серия носили прякора
"Барокови ангели".Първите три години модела се продавал
с този двигател:
--------------------------
6-цилиндара-редови
2-литра
65 кс. при 4400 об.мин
138 км/ч
0-100=>27 сек.
Среден разход=>12.5
Тегло=>1285 кг.
--------------------------
Този вариант се предлагал само с версия седан и от него
били произведени 2,125 бройки.След тези три години,този
двигател бил спрян от производство и на хоризонта през
1954г.се появили 2-нови защото от BMW им се сторил слаб:
1.501A-който вече имал 72 коня и се предлагал за седан,
купе и кабриолет(2 или 4 врати).От седана били произведени
общо 3,327 бройки.
2.501 V8,който вече имал 8-цилиндара и бил с 50% по-мощен от
първия двигател.
----------------------------------------------------------
8-цилиндара-V-образен
2.6 литра
95 кс. при 4800 об.мин
160 км/ч
0-100=>17.5 сек.
Тегло=>1345 кг.
----------------------------------------------------------
Втория двигател се предлагал само за седана,и от него били
направени общо 5,914 бройки.-Предните спирачки били дискови!
Размери:
Дължина 4800 mm
Височина 1803 mm
Широчина 1549 mm
------------------------
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
***********************************************************************

502
Втовия предшественник е BMW 502.Разликата между 501 и 502
била под капака и в екстрите.Разлики в дизайна нямало.
Колата била пусната в производство през 1954г.в женевския моторен салон.
Този модел бил по-скъп от 501-17,800 DM.Всички двигатели били осем
цилиндрови.Нещо повече-това били първите в света V8 двигатели изцяло от аломинии.
Трансмисията е била рабиложена почти под предната седалка,като потози
начин тежеста се разпределя по-добре и има повече място за краката.
Модела се произвеждал до 1964 г.Най мощния двигател бил 3200S,предлагал се
само за седана и от него били произведени 1,328 бройки.Колата имала предни
дискови спирачки.
-----------------
3200 S
8-цилиндара V-образен
3,2 литра
160 кс@5600 об.мин.
Top Speed:190 km/h
0-100 km/h--12сек!

-----------------
Модела BMW 502 3200S бил най-бързия салон в света по негово време!
Модела имал и състезателна версия:
Изображение
Колата имала дори дълга база в която се събирали 6-възрастни!
*************************************************************************
E3
Третия(последен)предшественик на седма серия се казва E3.
Той бил по-известен в Америка.Носел прякора Bavaria.BMW
E3 е най-столния и популярен седан правен някога от BMW!
Неговите двигатели са най-добрите 6-цилиндрови редови в
света!При това колата се продавала на цена под 5 000$.Това
била любимата кола на Kennedy Jersey.Неговият автомобил
е продаден на търг през 11 декември 2000г. за 57 100$.
Е3 се продавала само в Америка.
Най-мощния двигател за този модел бил 3.3 Li:
3.3Li
6-цилиндара редови
3120 cc
компресия: 9.0:1
197 bhp@5500 rpm
290 Nm@4250 rpm
Резервоар 78 литра
тегло 1515 kg
Top Speed 208 km/h
0-100 kmh 8.5сек.
Всички произведени Е3-та били 222,690,като от най-мощната версия-3,022.
Колата има невероятна сигурност и дори да се одарите в дърво с нея
при скорост от 105 км/ч ще останете почти невредими.в това може да се
обедите от това клипче.
----------------------------------------------
Снимки
*****************************************************
*****************************************************
*****************************************************
=========================================
През май 1977 година се появила на бял свят първото луксозно BMW,Носещи името Седма серия
Модела носел индекса Е23. В началото на своето производство се предлагали 3-двигателя.Това били->

728:
6-цилиндара(М30)
170 конски сили,при 5800 об/мин.
238 Nm,при 4000 об/мин.
196 км/ч максимална скорост.

730:
6-цилиндара(М30)
184 конски сили,при 5800 об/мин.
260 Nm,при 3500 об/мин.
205 км/ч максимална скорост.

733i:
6-цилиндара(М30)
197 конски сили,при 5500 об/мин.
205 км/ч максимална скорост.
Тегло:1660кг.
Резервоар:85 литра и 8 литра резерва.

И трите модела са имали "check control".През 1979 били направени следните промени:

728->728i
170 конски сили,при 5800 об/мин->184 конски сили,при 5800 об/мин.
238 Nm,при 4000 об/мин->240 Nm,при 4200 об/мин.
196 км/ч максимална скорост->198 км/ч максимална скорост.

730->732i
184 конски сили,при 5800 об/мин->197 конски сили,при 5500 об/мин.
260 Nm,при 3500 об/мин->285 Nm,при 4300 об/мин.

733i->735i
197 конски сили,при 5500 об/мин->218 конски сили,при 5200 об/мин
205 км/ч максимална скорост->218 км/ч максимална скорост.
Тегло:1660кг->Тегло:1520кг.
Резервоар:85 литра и 8 литра резерва->Резервоар:100 литра

745i turbo
6-цилиндара(М102)
252 конски сили,при 5200 об/мин.
225 км/ч максимална скорост.
380 Nm,при 2800 об/мин.
Резервоар:100 литра и 8 литра резерва.
Тегло:1590 кг.

Освен промените в моторите били променени следните неща:
-3-скоростния автоматик,бил заменен с 4-скоростен.
-Всички модели се предлагали стандартно със:
=-----"service indicator"
=-----ABS
--Всички модели молучили малък фейс лифт.
През 1983 година,били направени следните промени по мотора->745i turbo

6-цилиндара(М102)->6-цилиндара(М106)
252 конски сили,при 5200 об/мин->252 конски сили,при 4900 об/мин.
225 км/ч максимална скорост->227 км/ч максимална скорост.
380 Nm,при 2800 об/мин->380 Nm,при 2200 об/мин.
Тегло:1590 кг->Тегло:1650 кг.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
E23 Fan Page:
http://www.bmwe23.de/
http://www.7-forum.com/modelle/e23/index.php
http://www.bmw-e23-club.de/
**********************************************************
**********************************************************
**********************************************************
=============================================
През 1986 година бил спрян от производство модела Е23,и започнало производството на новата Седма серия.Тя била с фабричен индекс Е32
В началото на своето производство,модела се предлагал с два двигателя===>(*=>автоматик)

730i:
R6 3.0(M30)
184 конски сили,при 5800 об/мин.
260 Nm,при 4000 об/мин.
222 км/ч максимална скорост.
0-100==>9,3сек(10,6*)
Бензин=>А95
Разход на гориво при 90 км/ч-->7,6(7,9*)
Тегло:1600 кг.

735i:
R6 3.5(M30)
211 конски сили,при 5700 об/мин.
305 Nm,при 4000 об/мин.
230 км/ч максимална скорост.
0-100==>8,3сек(9,1*)
Бензин=>А95
Разход на гориво при 90 км/ч-->7,7(8,1*)
Тегло:1600 кг.

На следващата година 1987 се появява нов двигател.

750i:
V12 5.0(M70)
300 конски сили,при 5200 об/мин.
450 Nm,при 4100 об/мин.
250 км/ч максимална скорост.(Електронно ограничена)
0-100==>7,4*
Бензин=>А95
Разход на гориво при 90 км/ч-->8,8*
Тегло:1830 кг.

Модела 750i е първият 12-цилиндров на BMW.През същата тази 1987 година за първи път се появява и модел на BMW със дълга база.Тя се различава от стандартните модели с по-дългото си междуосие а с това и по-голямото пространство в купето.Дълга база получават моделите 735i и 750i.Тя се обозначава с бъквата "L"на края.През 1992 година се появяват два нови двигателя.Единият е нов,а другия заменя стария 735i.

735i->740i
R6 3.5(M30)->V8 4.0(M60)
211 конски сили->286 конски сили.
305 Nm->400Nm
230 км/ч->240 км/ч(Електронно ограничена)
0-100==>8,3сек(9,1*)->7,4*
Бензин=>А95->A98
Разход на гориво при 90 км/ч-->7,7(8,1*)->8,2*
Тегло:1600 кг->1790 кг.

730i:
V8 3.0(M60)
218 конски сили,при 5800 об/мин.
296 Nm,при 4500 об/мин.
233 км/ч максимална скорост.
0-100==>8,5сек(9,3*)
Бензин=>А98
Разход на гориво при 90 км/ч-->8,3(7,7*)
Тегло:1730 кг.

Информация от Тест-драйв за най-малкия двигател 730i:
Максимална скорост-219 km/h
0-60 km/h 5,6 сек. шум при: 50 km/h====60 dB
0-80 km/h 7,9 сек. шум при: 100 km/h===65 dB
0-100 km/h 11,2 сек. шум при: 130 km/h===68 dB
0-120 km/h 15,0 сек. шум при: 180 km/h===76 dB
0-140 km/h 20,9 сек.
0-160 km/h 28,2 сек.
0-180 km/h 39,0 сек.
400 метра 18,8 Sek.
1 km->32,0 сек.

разход при:90 km/h=====7,4 l / 100 km
разход при:120 km/h====9,3 l / 100 km

E32 Fun Page:
http://www.7-forum.com/modelle/e32
http://bmwe32.student.utwente.nl/
http://home.online.no/~st-arhol/e32.htm
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
****************************************************
****************************************************
****************************************************
========================================
Модела Е32 бил спрян от производство през 1994 година.През 1979 година започнало производството на тогавашната S-класа тя била много продавана и за това се произвеждала до 1991(12 години).И можело да се продава и още,но когато BMW пуснали модела Е32 разбили конкуренцията от всяка една гледна точа.След като модела Е32 е спрян от производство през 1994 година,започва продажбата на новата седма серия с фабричен индекс Е38.
В началото са се предлагали два двигателя.Това са били===>

730i:
V8 3.0 M60
218 кс.
235 км/ч.

740i:
V8 4.0 M60
286 кс.
250 км/ч.(Електронно ограничена)

Осем месеца по-късно се появява и модела===>

750i:
V12/2 5.0 M73
326 кс при 5000 об/мин.
250 км/ч.(Електронно ограничена)
490Nm при 3900 об/мин.
0-50 km/h===>2,8 Sek
0-80 km/h ===>4,9 Sek
0-100 km/h===>6,8 Sek
0-120 km/h====>9,1 Sek
1 км===>26,7 Sek
Разход при 90 км/ч===>10,1
Вредни емисии===>327 г/км
Тегло->2180 кг.

Този модел(750i)се предлага и с дълга база.През 1996г. стават следните неща:

728i:
R6/4 2.8 М52
193 кс.
227 км/ч

730i->735i
V8 3.0 M60->V8 3.5 M62
218 кс.->235 кс.
235 км/ч.->244 км/ч

740i->740i
V8 4.0 M60->V8 4.0 M62

Моделите=>728i---735i----и----740i имат дълга база.През 1997 година се появява първият дизелов двигател на седмица->

725tds:
R6 2.5 M51
143 кс.
205 км/ч.

През 1998 г. сепоявява и двигателя=>

730d:
R6 3.0 M57
184 кс.
220 км/ч.

През 1999 година стават две неща.Първо се появява нов двигател=>

740d:
V8 4.0
245 кс.

Второто е феис лифта,който се състой в следното:
Преди:
Изображение
След:
Изображение
***********************************
Преди:
Изображение
След:
Изображение
***********************************
Стария интериор:
Изображение
А това е новият интериор:
Изображение
Снимки:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Е38 Fan Page:
http://www.e38.org
http://www.bmwworld.com/models/e38.htm
http://www.7-forum.com/modelle/e38/
http://www.unixnerd.demon.co.uk/e38.html
http://www.bmworg.ru/models/e38.php
************************************************
************************************************
************************************************
=====================================
Модела е спрян от производство през 2001 година.Тогава се появява новият модел(който все още се произвежда)-Е65,а дългата база-Е66.
В началото се предлагал с два двигателя->

735i:
V8 3.5
272 кс.
250 км/ч(Електронно ограничена)

745i:
V8 4.5
333 кс.
250 км/ч(Електронно ограничена)

При този модел за първи път се появява системата iDrive при седма серия.Появяват се и нови системи.Нейния дизайн е съвършенно нов и в него не можем да открием нищо от предшествениците.През 2002 г. се появяват два нови дизелови двигателя->

730d:
6 3.0
218 кс.
238 км/ч.

740d:
V8 4.0
258 кс.
250 км/ч(Електронно ограничена)

През 2003 също се появяват два нови дизелови двигателя->

730i:
6 3.0
231 кс.
242 км/ч

760i:
V12 6.0 N73
438 кс.
250 км/ч(Електронно ограничена)

През 2005 се прави фейс лифт (Интериора не се променя) и са сменени всички двигатели без 12-цилиндровия.
Тове е фейс лифт-а:
Изображение
Изображение
А това промените под капака:


730i::::>>>
231>>>258 кс.
242>>>238 км/ч


735i---->740i
272->306 кс.


745i--->750i
333>>>367 кс.

През 2005 се появява и нов дизелов двигател:


745d:
V8 330 кс.
250 км/ч(Електронно ограничена)
Интериор
Изображение

Това беше историята на седма серия.

:P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P
<<<<<<<<<<<<<<<<<<BMW>>>>>>>>>>>>>>>
<<<<<<<<Bayerische<<<Motoren>>>Werke>>>>>>>>
<<<<<<<<<<<<<<FOREVER>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Последна промяна M6 на 03 Окт 2005, 20:21, променена общо 93 пъти

М40 Forever
Аватар
Мнения: 2550
Регистриран на: 4.11.2003
Местоположение: SOFIA
Пол: Мъж
Кара: M

Мнение от Малкия » 20 Авг 2005, 18:25

Братоо ЕВАЛАТА :bowdown:


Аватар
Мнения: 864
Регистриран на: 29.05.2005

Мнение от M6 » 20 Авг 2005, 18:46

Приемам-Забележки,снимки и информация.
Искам да кажа на модераторите,че вече ще се старая не да натрупам постове,а темите ми да влизат в раздела The Best of.

FiRe WaLK WiTh Me !
Аватар
Мнения: 4203
Регистриран на: 23.03.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: винаги с усмивка :)
Детайли за колата: 316is touring - Виолетка

Мнение от SpUd3r » 20 Авг 2005, 19:21

за 1 път ми е адски кеф да чета твой пост,продължавай в този дух :yes:
Tux0 Ca !
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 8.08.2005

Мнение от BMW_1 » 20 Авг 2005, 21:04

точно това е темата в която "Малкия" може да пусне някоя снимка на 7-цата да я видиме и ние ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 15.06.2003

Мнение от antonpenev » 20 Авг 2005, 21:34

Темата си е направо за The best of
Шапка ти свалям за старанието и търпението да намериш информацията и да я синтезираш


Аватар
Мнения: 864
Регистриран на: 29.05.2005

Мнение от M6 » 20 Авг 2005, 22:01

antonpenev написа:Шапка ти свалям за старанието и търпението да намериш информацията и да я синтезираш

Много малко от тази информация съм взел от интернет-всичко е във психично-болния ми мозък на тема "Синьото изкуство"наречено не с една,не с две а с цели 3-дими:
BMW
Пуснах такава тема и за Е46.Очаквайте скоро и за другите модели на който не е написана историята.

The White Power
Аватар
Мнения: 394
Регистриран на: 1.08.2002
Местоположение: Sofia

Мнение от sid » 20 Авг 2005, 22:12

Браво ,от кога не бях 4ел хубава тема в този форум :D


Аватар
Мнения: 864
Регистриран на: 29.05.2005

Мнение от M6 » 20 Авг 2005, 22:16

sid написа:Браво ,от кога не бях 4ел хубава тема в този форум :D

Очаквaй много по хубави!!! :winky:

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 20 Авг 2005, 23:01

Пропускаш един модел.. Е3 3.3L. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Мнение от Bavarishe » 21 Авг 2005, 8:50

:bowdown:
ТДС - Турбо Див Селянин

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 21 Авг 2005, 12:46

Браво момче, така трябва да се работи !
Харесва ми много полудявам от кеф като гледам .
Виждам горе еднн модел обаче не прочетох за него някой иска ли да каже и за него
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 21 Авг 2005, 13:47

Браво колега :clap: Евала за материала :!:

Най-великите автомобили в историята на фирмата :!: :!: :!:

Георги Пенчев
Изображение

Е53 Фанатик
Аватар
Мнения: 1260
Регистриран на: 18.04.2004
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: xDrive

Мнение от BMW-X5 » 21 Авг 2005, 13:52

Евала за старанието и търпението много неща научих които не знаех...

M6 написа:Очаквайте скоро и за другите модели на който не е написана историята.

Предлагам ти да спретнем съвместно една тема за Е53 Х5 ,че не мога да се наканя нещо ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 20.04.2005

Мнение от e38 » 21 Авг 2005, 21:29

заслужава си да се види тази 7-ца от мобилето немското с 20 цола джанти ;) Изображение забележете само километража :shock: :mhihi: ;) само срещу 15 бона в евро :mhihi:

Следваща

Назад към Други модели

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook