5W40 или 10W40
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
49 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- kokakabana
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 335
- Регистриран на: 12.11.2007
Re: 5W40 или 10W40
има два вида масло старо и ново(запомнете тази мисъл) аз слагам който варел мие по близо слагал сам техсако, шел и кастрол все 10w40 защото в сервиза в който работя а той е за товарни камиони няма пълна синтетика колата ми е 318 дизел 2002 годи и е на 220000 никакви проблеми. има даже и български масла одобрени от бмв. всичко е въпрос на пари.
- Енцо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 20.08.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530d F10
Re: 5W40 или 10W40
Моята е със същия двигател, на 80 000 и слагам 5w30 Castrol.
- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
Re: 5W40 или 10W40
много зависи от карането пич, да ти дам пример
сипах наливно бмв масло в дарукар 5х40 , колата е на 240 000, в германия са я карали до последно с 0х40, моторетката е м52б28 (528)
минах 3000 км, и така маслото от максимума, сега като го видях липсва 1/3 от пръчката
ама как е карана през тези 3000 км, само аз си знам, няма нови 5ци, няма нови алдита.. наред ;Р
не знам може би при нормално каране няма да го пипа, но на 4-та с над 200 .. . явно така става, лятото ще сложа 10х40 защото е по добре за лятото, а сега зимата - 5х40
и като капак за всичко ще ти кажа, че ми казаха.. че всяка кола пипала маслото, когато се карала сериозно в критичните обороти, и те така
сипах наливно бмв масло в дарукар 5х40 , колата е на 240 000, в германия са я карали до последно с 0х40, моторетката е м52б28 (528)
минах 3000 км, и така маслото от максимума, сега като го видях липсва 1/3 от пръчката

ама как е карана през тези 3000 км, само аз си знам, няма нови 5ци, няма нови алдита.. наред ;Р
не знам може би при нормално каране няма да го пипа, но на 4-та с над 200 .. . явно така става, лятото ще сложа 10х40 защото е по добре за лятото, а сега зимата - 5х40

и като капак за всичко ще ти кажа, че ми казаха.. че всяка кола пипала маслото, когато се карала сериозно в критичните обороти, и те така

Re: 5W40 или 10W40
Колата е стара и е направена за 0в40 следователно слагаш 5в40
с 10в40 може да карате голфовете те са за такова масло 


- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: 5W40 или 10W40
plamen_hh написа:Колата е стара и е направена за 0в40 следователно слагаш 5в40с 10в40 може да карате голфовете те са за такова масло
Ти направо нищо не каза



"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

Re: 5W40 или 10W40
kriso85 написа:plamen_hh написа:Колата е стара и е направена за 0в40 следователно слагаш 5в40с 10в40 може да карате голфовете те са за такова масло
Ти направо нищо не каза![]()
![]()
Колата е направена за 0в40 като е по новичка следователно като мине 200000 5в40

- zoti
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 163
- Регистриран на: 30.06.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: 320Д 2002
- Мечтае да кара: 330 d
Re: 5W40 или 10W40
martin_g60 написа:Колкото по-тънко е маслото толкова по-добър трябва да ти е двигателя.Колата е нова и ще се кара така че по-тънкото масло е по-добро за мен.Моята е дизел и е около 183к и я карам 5в-30 и не ми го гори така че е строго индивидуално
Като докарах колата(320 д M47N 2002) от Германия смених масло без да попрочета тук-там и ми сипаха 5w40.Сега разбирам,че за дизел -5w30.Колата ми гори масло,дайте съвет-да пробвам ли с 5w30 или направо да минавам на 10w40.Предстои ми смяна скоро,та да знам.

From the body to the soul,where our hearts lead.....we must go
- lubchitu
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: 27.06.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
Re: 5W40 или 10W40
Ааааа и аз да питам мойта дилема...Понеделник ще сменям маслото ииии...досега е карана с 15в40 някво английско,а като ходих в бмв сервиза ми казаха че е гъсто за моя двигател и че ще ми налеят 10в40...Та дилемата ми е в това...дали да си остана със същото 15в40 /защото не е пипнала и грам,даже по ауспука няма омасляване/...или да го сменя с 10в40 и да видим ко ще стане.... м43б16 95г. компакт.... 

- Oleg-16V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: Благоевград
- Кара: Bmw E46,04`330d
Re: 5W40 или 10W40
zoti написа:martin_g60 написа:Колкото по-тънко е маслото толкова по-добър трябва да ти е двигателя.Колата е нова и ще се кара така че по-тънкото масло е по-добро за мен.Моята е дизел и е около 183к и я карам 5в-30 и не ми го гори така че е строго индивидуално
Като докарах колата(320 д M47N 2002) от Германия смених масло без да попрочета тук-там и ми сипаха 5w40.Сега разбирам,че за дизел -5w30.Колата ми гори масло,дайте съвет-да пробвам ли с 5w30 или направо да минавам на 10w40.Предстои ми смяна скоро,та да знам.
твоето масло за М47N е 5 на 40 имаш ли харчене на масло и с него вече имаш проблем друго масло не те съветвам да слагаш 10 на 40 е минерално и ще счупиш бързо всичко и турбо и двигател по дяволите
380к.с-770н.м@1.9bar hold boost,OZ UltraLeggera 17",Full M-pack II,Sachs performance,BOSCH air,oil and fuel filter,Nexen SU1@245/40/17-225/45/17,
- RadioDJ
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 200320DM47TU
- Мечтае да кара: trabant ot novite
- Детайли за колата: super pila e:)
Re: 5W40 или 10W40
Въпроса на колегата няма отговор, защото истината е, че за нашия умерен климат е все едно с какво масло от посочените ще кара , стига да е хубава марка. Това го бях писал в една друга тема:
малко за маслото и какво означават цифрите и буквите ( 5W-30),
В дадения случай
5W е индекс за студен вискозитет, като W е от winter и е показател за вискозитета на маслото при -25 градуса C
0W e определен вискозитет но при -30 градуса C
10W e определен вискозитет при - 20 градуса C
15W e определен вискозитет но при -15 градуса C.
индекс /температура / кинематичен вискозитет
0W / -30 / 3.8
5W / -25 / 3.8
10W / -20 / 4.1
15W / -15 / 5.6
20W / -10 / 5.6
При масло с индекс 0W, то има течливост при -30 град. колкото масло 5W при минус 25 градуса, колкото масло 10W при минус 20 градуса и тн.
Това означава, че колкото по-малка е цифрата пред W толкова е по-течно маслото при студен старт и по бързо достига до всички важни детайли при палене на студен двигател.
Отивам на втората цифра в нашия случай 5W-30
Това число е показател за вискозитет при номинална работна температура на маслото - прието е да се мери при 100 градуса C, защото в повечето автомобили загрялото масло е с тази температура.
Тук е мястото да кажа, че след 130 градуса маслото става супер рядко и става поразия по мотора..
Това са кинематичните вискозитети, които отговарят на вторите цифри в индексите на маслата: като най-дясната колонка е допустимия вискозитет.
индекс/ кинематичен вискозитет/допуск
20 / 5.6 / <9.3
30 / 9.3 / <12.5
40 / 12.5 / <16.3
50 / 16.3 / <21.9
60 / 21.9 / <26.1
Та общо взето това е европейската класификация на моторните масла.
Американците имат друга - API и там са само означения от букви SJ, GL и тн.
малко за маслото и какво означават цифрите и буквите ( 5W-30),
В дадения случай
5W е индекс за студен вискозитет, като W е от winter и е показател за вискозитета на маслото при -25 градуса C
0W e определен вискозитет но при -30 градуса C
10W e определен вискозитет при - 20 градуса C
15W e определен вискозитет но при -15 градуса C.
индекс /температура / кинематичен вискозитет
0W / -30 / 3.8
5W / -25 / 3.8
10W / -20 / 4.1
15W / -15 / 5.6
20W / -10 / 5.6
При масло с индекс 0W, то има течливост при -30 град. колкото масло 5W при минус 25 градуса, колкото масло 10W при минус 20 градуса и тн.
Това означава, че колкото по-малка е цифрата пред W толкова е по-течно маслото при студен старт и по бързо достига до всички важни детайли при палене на студен двигател.
Отивам на втората цифра в нашия случай 5W-30
Това число е показател за вискозитет при номинална работна температура на маслото - прието е да се мери при 100 градуса C, защото в повечето автомобили загрялото масло е с тази температура.
Тук е мястото да кажа, че след 130 градуса маслото става супер рядко и става поразия по мотора..
Това са кинематичните вискозитети, които отговарят на вторите цифри в индексите на маслата: като най-дясната колонка е допустимия вискозитет.
индекс/ кинематичен вискозитет/допуск
20 / 5.6 / <9.3
30 / 9.3 / <12.5
40 / 12.5 / <16.3
50 / 16.3 / <21.9
60 / 21.9 / <26.1
Та общо взето това е европейската класификация на моторните масла.
Американците имат друга - API и там са само означения от букви SJ, GL и тн.
Forced induction means torque,
torque means fun.
torque means fun.
- Oleg-16V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: Благоевград
- Кара: Bmw E46,04`330d
Re: 5W40 или 10W40
точно затова написах и ,че маслото за М47N е 5W40 то е най-стабилно както при ниски така и при високи температурни промени и избора 5 на 30 не е подходящ при по сериозен спек на мотора може да дойде момента при по-висока температура да изгуби смазочност и от там да иде всичко по-дяволите..........
380к.с-770н.м@1.9bar hold boost,OZ UltraLeggera 17",Full M-pack II,Sachs performance,BOSCH air,oil and fuel filter,Nexen SU1@245/40/17-225/45/17,
Re: 5W40 или 10W40
Много е относително, зависи колко цилиндри, клапи и тнт. Моята е на 230к и я карам с 5-40/BMW oil/. Почти никакво масло не ми гори. Винаги ще я карам със синтетика само може да сменя визкозитета. Полусинтетика за високи натоварвания и по принцип не препоръчвам, филмът на маслото не винаги е устойчив и се прекъсва, което води до износване. Препоръчвам синтетично масло, но вече Ти си избираш визкозитета. Това, че не Ти е първа младост колата не означава, че трябва да слагаш полусинтетика 

Има истина една,
BMW се казва тя,
шофирам ли я спира винаги дъха ми,
подавам ли и газ от радост пили гуми,
тази марка е Велика сила, сбъдва тя мечтите,
на всеки верен фен със синьо-бял пламък във очите!
BMW се казва тя,
шофирам ли я спира винаги дъха ми,
подавам ли и газ от радост пили гуми,
тази марка е Велика сила, сбъдва тя мечтите,
на всеки верен фен със синьо-бял пламък във очите!

Re: 5W40 или 10W40
Здравейте! Мотора ми е М47(N) - не е сигурно за "Н"-то. На 122 000км е реални. Автомобила на моменти се напъва сериозно - 200км/ч ++. Маслото е 0W30. Синтетика. Незнам защо, просто по предписание на "майстора".
От прочетеното тук, предполагам, че 0-та е доста по-добре в студеното време. Да се отбележи, че докато не загрее поне малко е абсурд да я напъвам. Но тази 30-ка, нещо изпуснах, цялата идея с вискозитет-а или там каквото беше..
Похарчва малко, но маслото трябва да се сменя след 7-8000км, така че предполагам е нормално. (за 20000 км 1л. и долях)
От прочетеното тук, предполагам, че 0-та е доста по-добре в студеното време. Да се отбележи, че докато не загрее поне малко е абсурд да я напъвам. Но тази 30-ка, нещо изпуснах, цялата идея с вискозитет-а или там каквото беше..
Похарчва малко, но маслото трябва да се сменя след 7-8000км, така че предполагам е нормално. (за 20000 км 1л. и долях)
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: 5W40 или 10W40
Не карай толкова дълго без да сменяш маслото.
Според мен можеш да си караш и с 5в30 БМВ лонглайф и си го сменяй по честичко, за да ти е мирна главата.
Тия 25 хил. дето им дават са доста рисковани, особено като не си в гаранция
Според мен можеш да си караш и с 5в30 БМВ лонглайф и си го сменяй по честичко, за да ти е мирна главата.
Тия 25 хил. дето им дават са доста рисковани, особено като не си в гаранция

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: 5W40 или 10W40
kriso85 написа:Не карай толкова дълго без да сменяш маслото.
Според мен можеш да си караш и с 5в30 БМВ лонглайф и си го сменяй по честичко, за да ти е мирна главата.
Тия 25 хил. дето им дават са доста рисковани, особено като не си в гаранция
Аз карам точно с такова Е46цата преди фейса.
Сменям на 12к км. без да е мръднало нивото изобщо по щека и съм много доволен!
49 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]