5W40 или 10W40

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 335
Регистриран на: 12.11.2007

Re: 5W40 или 10W40

Мнение от kokakabana » 01 Дек 2009, 21:59

има два вида масло старо и ново(запомнете тази мисъл) аз слагам който варел мие по близо слагал сам техсако, шел и кастрол все 10w40 защото в сервиза в който работя а той е за товарни камиони няма пълна синтетика колата ми е 318 дизел 2002 годи и е на 220000 никакви проблеми. има даже и български масла одобрени от бмв. всичко е въпрос на пари.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 20.08.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW 530d F10

Re: 5W40 или 10W40

Мнение от Енцо » 02 Дек 2009, 12:01

Моята е със същия двигател, на 80 000 и слагам 5w30 Castrol.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Re: 5W40 или 10W40

Мнение от El Diablo » 02 Дек 2009, 22:11

много зависи от карането пич, да ти дам пример
сипах наливно бмв масло в дарукар 5х40 , колата е на 240 000, в германия са я карали до последно с 0х40, моторетката е м52б28 (528)

минах 3000 км, и така маслото от максимума, сега като го видях липсва 1/3 от пръчката :mhihi:
ама как е карана през тези 3000 км, само аз си знам, няма нови 5ци, няма нови алдита.. наред ;Р

не знам може би при нормално каране няма да го пипа, но на 4-та с над 200 .. . явно така става, лятото ще сложа 10х40 защото е по добре за лятото, а сега зимата - 5х40 ;)

и като капак за всичко ще ти кажа, че ми казаха.. че всяка кола пипала маслото, когато се карала сериозно в критичните обороти, и те така :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Re: 5W40 или 10W40

Мнение от plamen_hh » 02 Дек 2009, 22:31

Колата е стара и е направена за 0в40 следователно слагаш 5в40 ;) с 10в40 може да карате голфовете те са за такова масло :D
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Re: 5W40 или 10W40

Мнение от kriso85 » 02 Дек 2009, 22:40

plamen_hh написа:Колата е стара и е направена за 0в40 следователно слагаш 5в40 ;) с 10в40 може да карате голфовете те са за такова масло :D

Ти направо нищо не каза :mhihi: :mhihi: :mhihi:
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Re: 5W40 или 10W40

Мнение от plamen_hh » 04 Дек 2009, 19:27

kriso85 написа:
plamen_hh написа:Колата е стара и е направена за 0в40 следователно слагаш 5в40 ;) с 10в40 може да карате голфовете те са за такова масло :D

Ти направо нищо не каза :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Колата е направена за 0в40 като е по новичка следователно като мине 200000 5в40 ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 163
Регистриран на: 30.06.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: 320Д 2002
Мечтае да кара: 330 d

Re: 5W40 или 10W40

Мнение от zoti » 12 Яну 2010, 6:32

martin_g60 написа:Колкото по-тънко е маслото толкова по-добър трябва да ти е двигателя.Колата е нова и ще се кара така че по-тънкото масло е по-добро за мен.Моята е дизел и е около 183к и я карам 5в-30 и не ми го гори така че е строго индивидуално


Като докарах колата(320 д M47N 2002) от Германия смених масло без да попрочета тук-там и ми сипаха 5w40.Сега разбирам,че за дизел -5w30.Колата ми гори масло,дайте съвет-да пробвам ли с 5w30 или направо да минавам на 10w40.Предстои ми смяна скоро,та да знам. :)
From the body to the soul,where our hearts lead.....we must go

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 27.06.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж

Re: 5W40 или 10W40

Мнение от lubchitu » 15 Яну 2010, 18:51

Ааааа и аз да питам мойта дилема...Понеделник ще сменям маслото ииии...досега е карана с 15в40 някво английско,а като ходих в бмв сервиза ми казаха че е гъсто за моя двигател и че ще ми налеят 10в40...Та дилемата ми е в това...дали да си остана със същото 15в40 /защото не е пипнала и грам,даже по ауспука няма омасляване/...или да го сменя с 10в40 и да видим ко ще стане.... м43б16 95г. компакт.... :)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 224
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: Благоевград
Кара: Bmw E46,04`330d

Re: 5W40 или 10W40

Мнение от Oleg-16V » 16 Яну 2010, 9:47

zoti написа:
martin_g60 написа:Колкото по-тънко е маслото толкова по-добър трябва да ти е двигателя.Колата е нова и ще се кара така че по-тънкото масло е по-добро за мен.Моята е дизел и е около 183к и я карам 5в-30 и не ми го гори така че е строго индивидуално


Като докарах колата(320 д M47N 2002) от Германия смених масло без да попрочета тук-там и ми сипаха 5w40.Сега разбирам,че за дизел -5w30.Колата ми гори масло,дайте съвет-да пробвам ли с 5w30 или направо да минавам на 10w40.Предстои ми смяна скоро,та да знам. :)

твоето масло за М47N е 5 на 40 имаш ли харчене на масло и с него вече имаш проблем друго масло не те съветвам да слагаш 10 на 40 е минерално и ще счупиш бързо всичко и турбо и двигател по дяволите
380к.с-770н.м@1.9bar hold boost,OZ UltraLeggera 17",Full M-pack II,Sachs performance,BOSCH air,oil and fuel filter,Nexen SU1@245/40/17-225/45/17,

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 200320DM47TU
Мечтае да кара: trabant ot novite
Детайли за колата: super pila e:)

Re: 5W40 или 10W40

Мнение от RadioDJ » 16 Яну 2010, 10:02

Въпроса на колегата няма отговор, защото истината е, че за нашия умерен климат е все едно с какво масло от посочените ще кара , стига да е хубава марка. Това го бях писал в една друга тема:

малко за маслото и какво означават цифрите и буквите ( 5W-30),
В дадения случай
5W е индекс за студен вискозитет, като W е от winter и е показател за вискозитета на маслото при -25 градуса C
0W e определен вискозитет но при -30 градуса C
10W e определен вискозитет при - 20 градуса C
15W e определен вискозитет но при -15 градуса C.

индекс /температура / кинематичен вискозитет
0W / -30 / 3.8
5W / -25 / 3.8
10W / -20 / 4.1
15W / -15 / 5.6
20W / -10 / 5.6


При масло с индекс 0W, то има течливост при -30 град. колкото масло 5W при минус 25 градуса, колкото масло 10W при минус 20 градуса и тн.
Това означава, че колкото по-малка е цифрата пред W толкова е по-течно маслото при студен старт и по бързо достига до всички важни детайли при палене на студен двигател.

Отивам на втората цифра в нашия случай 5W-30
Това число е показател за вискозитет при номинална работна температура на маслото - прието е да се мери при 100 градуса C, защото в повечето автомобили загрялото масло е с тази температура.
Тук е мястото да кажа, че след 130 градуса маслото става супер рядко и става поразия по мотора..

Това са кинематичните вискозитети, които отговарят на вторите цифри в индексите на маслата: като най-дясната колонка е допустимия вискозитет.
индекс/ кинематичен вискозитет/допуск
20 / 5.6 / <9.3
30 / 9.3 / <12.5
40 / 12.5 / <16.3
50 / 16.3 / <21.9
60 / 21.9 / <26.1

Та общо взето това е европейската класификация на моторните масла.
Американците имат друга - API и там са само означения от букви SJ, GL и тн.
Forced induction means torque,
torque means fun.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 224
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: Благоевград
Кара: Bmw E46,04`330d

Re: 5W40 или 10W40

Мнение от Oleg-16V » 16 Яну 2010, 16:42

точно затова написах и ,че маслото за М47N е 5W40 то е най-стабилно както при ниски така и при високи температурни промени и избора 5 на 30 не е подходящ при по сериозен спек на мотора може да дойде момента при по-висока температура да изгуби смазочност и от там да иде всичко по-дяволите..........
380к.с-770н.м@1.9bar hold boost,OZ UltraLeggera 17",Full M-pack II,Sachs performance,BOSCH air,oil and fuel filter,Nexen SU1@245/40/17-225/45/17,

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 478
Регистриран на: 28.05.2007
Местоположение: София

Re: 5W40 или 10W40

Мнение от biberon4o » 16 Яну 2010, 17:13

Много е относително, зависи колко цилиндри, клапи и тнт. Моята е на 230к и я карам с 5-40/BMW oil/. Почти никакво масло не ми гори. Винаги ще я карам със синтетика само може да сменя визкозитета. Полусинтетика за високи натоварвания и по принцип не препоръчвам, филмът на маслото не винаги е устойчив и се прекъсва, което води до износване. Препоръчвам синтетично масло, но вече Ти си избираш визкозитета. Това, че не Ти е първа младост колата не означава, че трябва да слагаш полусинтетика :nono:
Има истина една,
BMW се казва тя,
шофирам ли я спира винаги дъха ми,
подавам ли и газ от радост пили гуми,
тази марка е Велика сила, сбъдва тя мечтите,
на всеки верен фен със синьо-бял пламък във очите! ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 409
Регистриран на: 10.06.2008

Re: 5W40 или 10W40

Мнение от sk. » 18 Яну 2010, 0:59

Здравейте! Мотора ми е М47(N) - не е сигурно за "Н"-то. На 122 000км е реални. Автомобила на моменти се напъва сериозно - 200км/ч ++. Маслото е 0W30. Синтетика. Незнам защо, просто по предписание на "майстора".
От прочетеното тук, предполагам, че 0-та е доста по-добре в студеното време. Да се отбележи, че докато не загрее поне малко е абсурд да я напъвам. Но тази 30-ка, нещо изпуснах, цялата идея с вискозитет-а или там каквото беше..
Похарчва малко, но маслото трябва да се сменя след 7-8000км, така че предполагам е нормално. (за 20000 км 1л. и долях)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Re: 5W40 или 10W40

Мнение от kriso85 » 18 Яну 2010, 1:22

Не карай толкова дълго без да сменяш маслото.
Според мен можеш да си караш и с 5в30 БМВ лонглайф и си го сменяй по честичко, за да ти е мирна главата.
Тия 25 хил. дето им дават са доста рисковани, особено като не си в гаранция :roll:
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: 5W40 или 10W40

Мнение от Dimitroff » 18 Яну 2010, 9:15

kriso85 написа:Не карай толкова дълго без да сменяш маслото.
Според мен можеш да си караш и с 5в30 БМВ лонглайф и си го сменяй по честичко, за да ти е мирна главата.
Тия 25 хил. дето им дават са доста рисковани, особено като не си в гаранция :roll:


Аз карам точно с такова Е46цата преди фейса.
Сменям на 12к км. без да е мръднало нивото изобщо по щека и съм много доволен!

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook