DSC и зимата
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- prel
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 17.02.2007
- Пол: Мъж
- Кара: BMW '02 318i, Peugeot '94 306
DSC и зимата
Ето малко мои размисли за DSC. Както знаете от няколко дни навън си е направо зима и каквото и да разправят, че са чистили в София има улици, които са си заледени здраво.
Първата "заледена" сутрин се качвам в колата и леко и внимателно потеглям, или се опитвам да потегля! Лампата на таблото (дето мига като се е пуснало dsc) не може да свари да мига и се чуват много груби звуци откъм спирачките на задните колела. Викам си, ей ся сигурно супер модерната система, ще направи чудо - тц! никакво чудо, положението е много зле, изключих системата и си потеглих без проблем, в движение пак я пуснах и нещата взеха да стават чак плашещи! Усещането на завоите е, че все едно не си карам аз колата, тая лампа мига нон-стоп, колата се държи изключително непредвидимо - аз например съм преценил, как ще взема заледения завой и, че ще се подхлъзна леко, но тая система ми разбива всички преценки, наистина хора, май в мен е проблема, но се чувствам много по-спокоен и уверен на тия заледени пътища, когато това нещо е изключено.
Търсих много и четах много теми за DSC но така и не намерих ясно обяснено какво точно се изключва и какво остава да работи, когато натиснеш копчето само веднъж. Т.е. в този случай при каква ситуация и как ще се намеси системата?
Какво мислите по въпроса?
Първата "заледена" сутрин се качвам в колата и леко и внимателно потеглям, или се опитвам да потегля! Лампата на таблото (дето мига като се е пуснало dsc) не може да свари да мига и се чуват много груби звуци откъм спирачките на задните колела. Викам си, ей ся сигурно супер модерната система, ще направи чудо - тц! никакво чудо, положението е много зле, изключих системата и си потеглих без проблем, в движение пак я пуснах и нещата взеха да стават чак плашещи! Усещането на завоите е, че все едно не си карам аз колата, тая лампа мига нон-стоп, колата се държи изключително непредвидимо - аз например съм преценил, как ще взема заледения завой и, че ще се подхлъзна леко, но тая система ми разбива всички преценки, наистина хора, май в мен е проблема, но се чувствам много по-спокоен и уверен на тия заледени пътища, когато това нещо е изключено.
Търсих много и четах много теми за DSC но така и не намерих ясно обяснено какво точно се изключва и какво остава да работи, когато натиснеш копчето само веднъж. Т.е. в този случай при каква ситуация и как ще се намеси системата?
Какво мислите по въпроса?
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
-
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: DSC и зимата
Като натиснеш копчето веднъж изключиш системата само отчасти-не спира да работи но като натиснеш копчето със задържане за поне 10 сек. и се включат лампите на дсц-то и тази за ръчната системата е 100% изключена и колата се пързаля.За мен лично тази ситема помага частично но при много сняг хич не ми харесва защото лично на мен ми пречи и колата се окопава повече-всичко зависи в каква ситуация ще попаднеш!
- marto853.
- ентусиаст
-
- Мнения: 1064
- Регистриран на: 27.06.2009
- Местоположение: sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 coupe 323ci
- Детайли за колата: Някво купе 2.5
Re: DSC и зимата
Мисля,че нямаш гуми аз нямам никакви проблеми с DSC даже съм много приятно изненадан.
Когато карам DSC и дам рязко газ наистина свети но и набира много по бързо.Тази система контролира колата много добре и без нея сега ще е ад.А ако изкаш да си се вартиш просто задръж за 10тина сек. и си ти.Така се изключват всички ел. с-ми.
Когато карам DSC и дам рязко газ наистина свети но и набира много по бързо.Тази система контролира колата много добре и без нея сега ще е ад.А ако изкаш да си се вартиш просто задръж за 10тина сек. и си ти.Така се изключват всички ел. с-ми.
новият ми номер: 0877787835
Re: DSC и зимата
В ръководството на колата си пише:prel написа:Ето малко мои размисли за DSC. ... Първата "заледена" сутрин се качвам в колата и леко и внимателно потеглям, или се опитвам да потегля! Лампата на таблото (дето мига като се е пуснало dsc) не може да свари да мига и се чуват много груби звуци откъм спирачките на задните колела. Викам си, ей ся сигурно супер модерната система, ще направи чудо - тц!
...
Какво мислите по въпроса?
С други думи: препоръчваме ви да изключвате системата, когато се опитвате да излезете от дълбок сняг, когато потегляте на хлъзгава настилка или когато шофирате с вериги.We recommend that you deactivate the
system for increased traction:
> When rocking the vehicle or starting
off in deep snow or on loose surfaces
> or when driving with snow chains.
- Face
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 654
- Регистриран на: 24.12.2007
- Местоположение: Сливен,Гърция(Kos island)
- Кара: 320Д(M47TUD20)
Re: DSC и зимата
prel написа:.....
Колега моят съвет е на сняг да не изключваш системата,защото тя играе главна роля за движението на автомобила в права линия без занасяне.Както е превел колегата по горе само в случай на затъване се изключва за да може автомобила да потегли.Друго важно условие за добрата работа на системата е,когато е много хлъзгаво да се стремиш да караш на по ниски обороти т.е. да подпомагаш системата да не се задейства.Иначе особено при обратен наклон+гас=нонстоп ДСЦ,което на мен лично не ми харесва.Общо взето най ми е добре при потегляне от кръстовище и предстоящ завой,без системата се въртиш като пумпъл,а с нея си взимаш сигурно завоя и не те е грижа,че нещата могат да излязат извън контрол.
- prel
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 17.02.2007
- Пол: Мъж
- Кара: BMW '02 318i, Peugeot '94 306
Re: DSC и зимата
Това, което казвате е ясно, относно писанията в книжката съм ги чел, както и всички свързани теми във форума и в доста чуждестранни форуми. Гуми имам.
Face, благодаря за съвета.
Аз споделям мнение и ме интересува конкретно някой да ми обясни точно това
Face, благодаря за съвета.
Аз споделям мнение и ме интересува конкретно някой да ми обясни точно това
prel написа:какво точно се изключва и какво остава да работи, когато натиснеш копчето само веднъж. Т.е. в този случай при каква ситуация и как ще се намеси системата?
Re: DSC и зимата
prel написа:Аз споделям мнение и ме интересува конкретно някой да ми обясни точно товаprel написа:какво точно се изключва и какво остава да работи, когато натиснеш копчето само веднъж. Т.е. в този случай при каква ситуация и как ще се намеси системата?
Това с десетте секунди е за автомобили преди 1999 година (поне така пишат в чуждите форуми за E38), но може би става и при по-новите - най-добре е да го пробваш на някой празен паркинг с много сняг (както смятам и аз да направя).
Значи има три режима на работа:
1) DSC ON (ВКЛ) - лампата на бутона не свети
2) DSC OFF (ИЗКЛ) - лампата на бутона свети
3) DSC HALF-MODE (ABS ВКЛ, тракшън ИЗКЛ) - (това за което питаш):
За влизане в третия режим натискаш бутона и го задържаш: Ламптата трябва да светне и след няколко секунди да изгасне (тогава пускаш бутона). В този режим DSC работи, както в нормален режим, с ОГРОМНАТА РАЗЛИКА, че не отнема мощността от движещите/задни колела при активиране на DSC и системата се опитва да компенсира поднасянето само чрез спиране/ABS на колелетата. Този режим е доста по-опасен за използване, но позволява потегляне в сняг и на хлъзгаво, както и превъртане на задните колела, като все пак запазва стабилността, чрез автоматично забавяне/спиране на колелата.
Значи:
1) DSC ON - лампата на бутона не свети - ABS, спиране на колелетата, намаляване на мощността на двигателя
2) DSC OFF - лампата на бутона свети - системата е изключена и не ти 'пречи'/'помага'
3) DSC HALF-MODE - лампата на бутона не свети - при занасяне системата ползва само спирачки на колелетата за повишаване на стабилността. За разлика от другите 2 режима, от този се излиза само след изключване от контакт.
Деян
Последна промяна deank на 20 Дек 2009, 14:14, променена общо 1 път
- titto
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2036
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: София
- Кара: Е46 320i
- Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
- Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната
Re: DSC и зимата
Преди 1999 г.нали го няма това със задържането на бутона на DSC-то, защото моята има само вкл.-изключ, демек, когато натисна бутона и лампата светне, всичко е изключено...!?deank написа:prel написа:Аз споделям мнение и ме интересува конкретно някой да ми обясни точно товаprel написа:какво точно се изключва и какво остава да работи, когато натиснеш копчето само веднъж. Т.е. в този случай при каква ситуация и как ще се намеси системата?
Това с десетте секунди е за автомобили преди 1999 година (поне така мисля) и работи на E38. Значи има три режима на работа:..................Деян

П.П.Аз карам на изключено DSC в града, особено в участъци с по-стръмни улички, за да мога аз лично да си контролирам колата-полусъединител и т.н., иначе ми връща газ-та, даже може да загасне от място, ако е голям баира!

--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"
Re: DSC и зимата
titto написа:Преди 1999 г.нали го няма това със задържането на бутона на DSC-то, защото...
Ами пишат, че е точно за тези преди '99-та. Аз на моята имам само ASC бутон (нямам DSC бутон), но ще пробвам дали става нещо. Доколкото зная, ASC-Т помага при ускорение, за да не превъртат колелетата, а DSC добавя контрола върху занасянето при завиване...
- titto
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2036
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: София
- Кара: Е46 320i
- Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
- Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната
Re: DSC и зимата
deank написа:titto написа:Преди 1999 г.нали го няма това със задържането на бутона на DSC-то, защото...
Ами пишат, че е точно за тези преди '99-та. Аз на моята имам само ASC бутон (нямам DSC бутон), но ще пробвам дали става нещо. Доколкото зная, ASC-Т помага при ускорение, за да не превъртат колелетата, а DSC добавя контрола върху занасянето при завиване...
Ох, верно бе и моята е с ASC....не съм пил кафе още!



--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: DSC и зимата
При ASC има само две положения включено или изключено.

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Archangel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2337
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20 с ръкавици
- Мечтае да кара: Spitfire
Re: DSC и зимата
Колега, първите Е46 са в средата на 98'ма година
Така че тия работи малко се разминават с истината. Първо че индикациите при Е46 са само на таблото, бутонът няма нищо общо.
DSC е усъвършенствана версия на ASC.
При Е46 DSC-то работи по следния начин:
1. Еднократно натискане на копчето - изключва се traction control-а(светва индикацията по средата на таблото, т.нар. "Внимание, завъртаме се"
)
2. Задържане на копчето - изключва се цялата система - DSC и Traction Control-а.(светва индикацията по средата плюс индикацията за ръчната спирачка, но в жълто).

DSC е усъвършенствана версия на ASC.
При Е46 DSC-то работи по следния начин:
1. Еднократно натискане на копчето - изключва се traction control-а(светва индикацията по средата на таблото, т.нар. "Внимание, завъртаме се"

2. Задържане на копчето - изключва се цялата система - DSC и Traction Control-а.(светва индикацията по средата плюс индикацията за ръчната спирачка, но в жълто).
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
- prel
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 17.02.2007
- Пол: Мъж
- Кара: BMW '02 318i, Peugeot '94 306
Re: DSC и зимата
Archangel написа:]Еднократно натискане на копчето - изключва се traction control-а(светва индикацията по средата на таблото, т.нар. "Внимание, завъртаме се")
Ей, този отговор чаках!

С две думи, еднократното натискане изключва "защитата" от превъртане на колелата при потегляне, но иначе другата система, дето вкарва колата в пътя си работи, така ли да го разбирам?
Re: DSC и зимата
с две думи,караш си колата леко ако е заледено,за да не стане като някои теми от предишни години "изтървах колата на завой" и следващата беше "купих си старата 7-ма серия" не помня вече кой колега беше.....
по твоите думи постоянно светела системата,значи или незнаеш как се кара на сняг или незнам....2 дена тука карам на заледено,не на сняг.2 пъти ми присветна и то само като потеглях,след това си върви нормално колата(говоря за градско)


Re: DSC и зимата
Излязох преди малко да разкарам Е38-цата и с доста зор успявам да накарам лампата да почне да пресветка... Иначе пробвах този номер със задържането на ASC бутона... наистина светна лампата
"внимание завъртаме се"
и после изгасна... и повече бутона не реагира, докато не изгасих и не запалих пак... Но дори след процедурата по задържането, лампата на таблото пресветна 2-3 пъти, т.е. системата сработваше...
Голям кеф е с ASC-T, че досега карах Е34 без такива 'опции' и е съвсем различно


Голям кеф е с ASC-T, че досега карах Е34 без такива 'опции' и е съвсем различно

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани