Датчик разпределителен вал
Модератор: Технически модератори
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Датчик разпределителен вал
драсвам ти едно ЛС да опиташ нещо и ако стане го сподели с колегите, че не искам да се излагам предварително.

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Датчик разпределителен вал
_65536_kb_sec_ написа:драсвам ти едно ЛС да опиташ нещо и ако стане го сподели с колегите, че не искам да се излагам предварително.

Re: Датчик разпределителен вал
zvetiko написа:....Като загрее добре никакви проблеми-държи празните обороти ,не тресе.
Колега, както писах по-горе в темата и аз съм със същите симптоми без трудното палене:
- като загрее един път, след това дефекта не се проявява и си държи обороти на празен ход
- ако се гаси през деня, дори и да седи с часове дефекта не се проявява докато не изстине напълно (след престой от 8-10 часа, чак на другия ден)
- ако тръгнеш веднага колата си върви нормално (просто загрява по-бързо)
- ако я форсираш леко на място спира да тресе
- колата си има и мощност и ускорение
- няма никакви странични шумове при палене, ниски или високи обороти
- не харчи грам масло (BMW 5W30 Long Life)
- оборотите не се влияят от климатик, хидравлика и т.н. консуматори
Сменени са:
- гофриран маркуч
- гарнитурите по смукателните колектори
- датчик за температура на въздуха (на смукателния колектор)
- двойния температурен датчик (на блока на двигателя)
- дебитомер
- клапан-регулатор на картерните газове (под смукателния колектор)
- стъпково моторче празен ход
- бубини, лули и свещи
- бензинова помпа
- регулатор на налягането на горивото
- инжектори
- тампони на двигател и скорости
- масла и всички филтри
След като всичко това не промени грам нещата се насочих към възможни механични причини
Смених допълнително:
- повдигачи клапани
- гумички клапани (използвах случая)
- дисковете и пружинната шайба на зъбното колело на VANOS-a (използвах случая)
- обтегачите (използвах случая)
Това което се установи при ремонта:
- глава, клапани, водачи, гарнитури и т.н. бяха в перфектно състояние
- цилиндрите като повърхност и геометрия - също
Единствено това което не подлежи на визуална оценка бяха повдигачите, но подчертавам, че нямаше никакви признаци на износване, блокиране увеличен шум или други такива ...
За това оставих и механичните причини за накрая (а и честно казано ми се щеше да не е там причината)
Днес запалихме колата и не се прояви този проблем, но тъй като по принцип при мен той се проявяваше са по-малко от минута при първоначално палене сутрин искам да пробвам колата 2-3 дни и като имам сигурни впечатления пак ще пиша.
PS: Ако и това не помогне остават демпферната шайба и датчиците на валовете и ???
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Датчик разпределителен вал
Колега и ти си влязъл в зоната на здрача.Ако е омекнала демпферната шайба и от там бяга центровката на датчика на коляновият вал ,трябва да го прави още повече като загрее-аз я гледах моята,всичко изглежда наред.А датчиците на Хол са температурозависими,тях не си ги пипал и може да е от тях при теб-за съжаление при мен не се получи и вече не знам какво да пипам,нещо ,което е температурозависимо.
Re: Датчик разпределителен вал
zvetiko написа:... аз я гледах моята,всичко изглежда наред....
Точно заради това и аз престанах да търся нормалната логика, защото нито диагностиката нито прегледите и мненията от различни майстори, нито моите знания и опит помогнаха ...
Въобще тази кола ми срина понятията за ДВГ и всякакви стандартни и разумни причини за поведението и ....
Но съм се амбицирал и ще я оправя

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Датчик разпределителен вал
zvetiko написа:Колега и ти си влязъл в зоната на здрача.Ако е омекнала демпферната шайба и от там бяга центровката на датчика на коляновият вал ,трябва да го прави още повече като загрее-аз я гледах моята,всичко изглежда наред.А датчиците на Хол са температурозависими,тях не си ги пипал и може да е от тях при теб-за съжаление при мен не се получи и вече не знам какво да пипам,нещо ,което е температурозависимо.
много ми е интерсно, на какво разстояние се намира датчика на коляновия ти вал спрямо шайбата, по каталог казват че има мегдан за регулиране и луфта трябша да се около 1-2мм

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Датчик разпределителен вал
_65536_kb_sec_ написа:zvetiko написа:Колега и ти си влязъл в зоната на здрача.Ако е омекнала демпферната шайба и от там бяга центровката на датчика на коляновият вал ,трябва да го прави още повече като загрее-аз я гледах моята,всичко изглежда наред.А датчиците на Хол са температурозависими,тях не си ги пипал и може да е от тях при теб-за съжаление при мен не се получи и вече не знам какво да пипам,нещо ,което е температурозависимо.
много ми е интерсно, на какво разстояние се намира датчика на коляновия ти вал спрямо шайбата, по каталог казват че има мегдан за регулиране и луфта трябша да се около 1-2мм
Няма луфт-ляга плътно в гнездото си и се стяга с един винт
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Датчик разпределителен вал
Идеята ми не е дали има луфт, а колко "луфта" м-у шайбата и датчика се променя с температурната промяна на мотора???

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Датчик разпределителен вал
_65536_kb_sec_ написа:Идеята ми не е дали има луфт, а колко "луфта" м-у шайбата и датчика се променя с температурната промяна на мотора???
Ако луфта се увеличава с някаква минимална промяна и намалява по оста зъб -дачик едва ли сигнала ще повлияе много и ти казваш ,че при някои двигатели се регулира в някакви граници.
- Sasho.85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 404
- Регистриран на: 5.06.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
- Мечтае да кара: E34 М5
Re: Датчик разпределителен вал
Някой може ли да каже, какво трябва да е съпротивлението на датчика на коляновия вал на М20В20 и меджу кое и кое краче се мери, защото в аутодатата няма информация за това?
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Датчик разпределителен вал
мммм то това е пулс датчик-индуктивен... демек или е здрав или не е... 

Re: Датчик разпределителен вал
zvetiko написа:Колега и ти си влязъл в зоната на здрача.Ако е омекнала демпферната шайба и от там бяга центровката на датчика на коляновият вал ,трябва да го прави още повече като загрее-аз я гледах моята,всичко изглежда наред.А датчиците на Хол са температурозависими,тях не си ги пипал и може да е от тях при теб-за съжаление при мен не се получи и вече не знам какво да пипам,нещо ,което е температурозависимо.
Пепи не съм сигурен дали съм разбрал правилно.
Според мен единствения начин да се измести центровката ,от омекнали демферна шайба или маховик ,е разтеглени вериги (може и от хидравличните оптегачи на веригите).
Я пробвай да вкл.компресора на климатика(той ще натовари шайбата) и виж дали има осезаема разлика.При здрав ангренаж почти не се осеща работата на компресора,върху работата на мотора.
Не съм компетентен просто се опитвам да разсъждавам-чудя дали колегата Дамян,който ти спомена за вануса,не е имал нещо такова предвид.

by ''kompleksa''
Re: Датчик разпределителен вал
Ванка,
говорим за избягала центровка между кол. вал и демпферната шайба, от която комп. получава сигнал за положението на кол. вал и съответно управлява запалването.
за мен все още е чудно, как двигателя работи само по горен датчик а не обратно? интересно би било в случая да се прочетат оборотите при изваден долен датчик - много ми е интересно, какво ще е стойноста.
за датчиците - за долният съм сигурен, че е индуктивен. за горният вече се омотах - просто трябва да се види сигнала, който идва от него и то на друга кола, която работи 100%. Сега отворих ESI - то, според което и двата датчика се проверяват по един и същ начин (мерене на съпротивление, което и на двата го дават, че е еднакво), което би трябвало уж да значи, че са еднакви.
и горният и долният датчик, както и самата шайба (все пак има и гума там) могат да правят мизерии при студен двигател.
като чета обясненията на zvetiko оставам с впечатление, че наистина мотора се опитва да запали с грешен ъгъл, за което говори и трудното въртене на стартера, че даже и затягане, както го описва той. разбира се, ако е проверил стартера и развален стартер изобщо не съществува като възможност. допълнително описва и някакво гърмене долу при коляновият вал, което според мен не е гърмене а по - скоро чукане, просто тям няма какво да гърми.
а като допълнение се сещам и за неговото побългаряване на нещата с климатика - още тогава се чудих колко време може да изкара цялата работа, защото постояното включване и изключване на климатика е свързано с удари, които никой не е взел под внимание при проектирането на цялата работа.
говорим за избягала центровка между кол. вал и демпферната шайба, от която комп. получава сигнал за положението на кол. вал и съответно управлява запалването.
за мен все още е чудно, как двигателя работи само по горен датчик а не обратно? интересно би било в случая да се прочетат оборотите при изваден долен датчик - много ми е интересно, какво ще е стойноста.
за датчиците - за долният съм сигурен, че е индуктивен. за горният вече се омотах - просто трябва да се види сигнала, който идва от него и то на друга кола, която работи 100%. Сега отворих ESI - то, според което и двата датчика се проверяват по един и същ начин (мерене на съпротивление, което и на двата го дават, че е еднакво), което би трябвало уж да значи, че са еднакви.
и горният и долният датчик, както и самата шайба (все пак има и гума там) могат да правят мизерии при студен двигател.
като чета обясненията на zvetiko оставам с впечатление, че наистина мотора се опитва да запали с грешен ъгъл, за което говори и трудното въртене на стартера, че даже и затягане, както го описва той. разбира се, ако е проверил стартера и развален стартер изобщо не съществува като възможност. допълнително описва и някакво гърмене долу при коляновият вал, което според мен не е гърмене а по - скоро чукане, просто тям няма какво да гърми.
а като допълнение се сещам и за неговото побългаряване на нещата с климатика - още тогава се чудих колко време може да изкара цялата работа, защото постояното включване и изключване на климатика е свързано с удари, които никой не е взел под внимание при проектирането на цялата работа.
Re: Датчик разпределителен вал
аз незнам за центроване на демферна шайба и коленов вал
спрямо демферен маховик -ДА.


by ''kompleksa''
Re: Датчик разпределителен вал
ivan. написа:аз незнам за центроване на демферна шайба и коленов валспрямо демферен маховик -ДА.
центроване = еднозначно положение,
при дизела датчика е на маховика, при бензина е отпред.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани