Датчик разпределителен вал

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от cod-cdbp » 17 Дек 2009, 20:57

драсвам ти едно ЛС да опиташ нещо и ако стане го сподели с колегите, че не искам да се излагам предварително.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от zvetiko » 17 Дек 2009, 21:20

_65536_kb_sec_ написа:драсвам ти едно ЛС да опиташ нещо и ако стане го сподели с колегите, че не искам да се излагам предварително.


:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от tsb_bg » 17 Дек 2009, 21:37

zvetiko написа:....Като загрее добре никакви проблеми-държи празните обороти ,не тресе.

Колега, както писах по-горе в темата и аз съм със същите симптоми без трудното палене:

- като загрее един път, след това дефекта не се проявява и си държи обороти на празен ход
- ако се гаси през деня, дори и да седи с часове дефекта не се проявява докато не изстине напълно (след престой от 8-10 часа, чак на другия ден)
- ако тръгнеш веднага колата си върви нормално (просто загрява по-бързо)
- ако я форсираш леко на място спира да тресе
- колата си има и мощност и ускорение
- няма никакви странични шумове при палене, ниски или високи обороти
- не харчи грам масло (BMW 5W30 Long Life)
- оборотите не се влияят от климатик, хидравлика и т.н. консуматори

Сменени са:
- гофриран маркуч
- гарнитурите по смукателните колектори
- датчик за температура на въздуха (на смукателния колектор)
- двойния температурен датчик (на блока на двигателя)
- дебитомер
- клапан-регулатор на картерните газове (под смукателния колектор)
- стъпково моторче празен ход
- бубини, лули и свещи
- бензинова помпа
- регулатор на налягането на горивото
- инжектори
- тампони на двигател и скорости
- масла и всички филтри

След като всичко това не промени грам нещата се насочих към възможни механични причини

Смених допълнително:
- повдигачи клапани
- гумички клапани (използвах случая)
- дисковете и пружинната шайба на зъбното колело на VANOS-a (използвах случая)
- обтегачите (използвах случая)

Това което се установи при ремонта:
- глава, клапани, водачи, гарнитури и т.н. бяха в перфектно състояние
- цилиндрите като повърхност и геометрия - също

Единствено това което не подлежи на визуална оценка бяха повдигачите, но подчертавам, че нямаше никакви признаци на износване, блокиране увеличен шум или други такива ...

За това оставих и механичните причини за накрая (а и честно казано ми се щеше да не е там причината)

Днес запалихме колата и не се прояви този проблем, но тъй като по принцип при мен той се проявяваше са по-малко от минута при първоначално палене сутрин искам да пробвам колата 2-3 дни и като имам сигурни впечатления пак ще пиша.

PS: Ако и това не помогне остават демпферната шайба и датчиците на валовете и ???

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от zvetiko » 17 Дек 2009, 21:52

Колега и ти си влязъл в зоната на здрача.Ако е омекнала демпферната шайба и от там бяга центровката на датчика на коляновият вал ,трябва да го прави още повече като загрее-аз я гледах моята,всичко изглежда наред.А датчиците на Хол са температурозависими,тях не си ги пипал и може да е от тях при теб-за съжаление при мен не се получи и вече не знам какво да пипам,нещо ,което е температурозависимо.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от tsb_bg » 17 Дек 2009, 21:59

zvetiko написа:... аз я гледах моята,всичко изглежда наред....

Точно заради това и аз престанах да търся нормалната логика, защото нито диагностиката нито прегледите и мненията от различни майстори, нито моите знания и опит помогнаха ...
Въобще тази кола ми срина понятията за ДВГ и всякакви стандартни и разумни причини за поведението и ....
Но съм се амбицирал и ще я оправя :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от cod-cdbp » 17 Дек 2009, 22:02

zvetiko написа:Колега и ти си влязъл в зоната на здрача.Ако е омекнала демпферната шайба и от там бяга центровката на датчика на коляновият вал ,трябва да го прави още повече като загрее-аз я гледах моята,всичко изглежда наред.А датчиците на Хол са температурозависими,тях не си ги пипал и може да е от тях при теб-за съжаление при мен не се получи и вече не знам какво да пипам,нещо ,което е температурозависимо.


много ми е интерсно, на какво разстояние се намира датчика на коляновия ти вал спрямо шайбата, по каталог казват че има мегдан за регулиране и луфта трябша да се около 1-2мм
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от zvetiko » 17 Дек 2009, 22:09

_65536_kb_sec_ написа:
zvetiko написа:Колега и ти си влязъл в зоната на здрача.Ако е омекнала демпферната шайба и от там бяга центровката на датчика на коляновият вал ,трябва да го прави още повече като загрее-аз я гледах моята,всичко изглежда наред.А датчиците на Хол са температурозависими,тях не си ги пипал и може да е от тях при теб-за съжаление при мен не се получи и вече не знам какво да пипам,нещо ,което е температурозависимо.


много ми е интерсно, на какво разстояние се намира датчика на коляновия ти вал спрямо шайбата, по каталог казват че има мегдан за регулиране и луфта трябша да се около 1-2мм


Няма луфт-ляга плътно в гнездото си и се стяга с един винт

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от cod-cdbp » 17 Дек 2009, 22:14

Идеята ми не е дали има луфт, а колко "луфта" м-у шайбата и датчика се променя с температурната промяна на мотора???
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от zvetiko » 17 Дек 2009, 22:34

_65536_kb_sec_ написа:Идеята ми не е дали има луфт, а колко "луфта" м-у шайбата и датчика се променя с температурната промяна на мотора???


Ако луфта се увеличава с някаква минимална промяна и намалява по оста зъб -дачик едва ли сигнала ще повлияе много и ти казваш ,че при някои двигатели се регулира в някакви граници.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 404
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
Мечтае да кара: E34 М5

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от Sasho.85 » 17 Дек 2009, 23:12

Някой може ли да каже, какво трябва да е съпротивлението на датчика на коляновия вал на М20В20 и меджу кое и кое краче се мери, защото в аутодатата няма информация за това?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от Ненко Вранков » 18 Дек 2009, 8:36

мммм то това е пулс датчик-индуктивен... демек или е здрав или не е... :roll:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от ivan. » 18 Дек 2009, 12:14

zvetiko написа:Колега и ти си влязъл в зоната на здрача.Ако е омекнала демпферната шайба и от там бяга центровката на датчика на коляновият вал ,трябва да го прави още повече като загрее-аз я гледах моята,всичко изглежда наред.А датчиците на Хол са температурозависими,тях не си ги пипал и може да е от тях при теб-за съжаление при мен не се получи и вече не знам какво да пипам,нещо ,което е температурозависимо.

Пепи не съм сигурен дали съм разбрал правилно.
Според мен единствения начин да се измести центровката ,от омекнали демферна шайба или маховик ,е разтеглени вериги (може и от хидравличните оптегачи на веригите).
Я пробвай да вкл.компресора на климатика(той ще натовари шайбата) и виж дали има осезаема разлика.При здрав ангренаж почти не се осеща работата на компресора,върху работата на мотора.
Не съм компетентен просто се опитвам да разсъждавам-чудя дали колегата Дамян,който ти спомена за вануса,не е имал нещо такова предвид.
Изображение
by ''kompleksa''

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от @2bar » 18 Дек 2009, 13:05

Ванка,

говорим за избягала центровка между кол. вал и демпферната шайба, от която комп. получава сигнал за положението на кол. вал и съответно управлява запалването.

за мен все още е чудно, как двигателя работи само по горен датчик а не обратно? интересно би било в случая да се прочетат оборотите при изваден долен датчик - много ми е интересно, какво ще е стойноста.

за датчиците - за долният съм сигурен, че е индуктивен. за горният вече се омотах - просто трябва да се види сигнала, който идва от него и то на друга кола, която работи 100%. Сега отворих ESI - то, според което и двата датчика се проверяват по един и същ начин (мерене на съпротивление, което и на двата го дават, че е еднакво), което би трябвало уж да значи, че са еднакви.

и горният и долният датчик, както и самата шайба (все пак има и гума там) могат да правят мизерии при студен двигател.

като чета обясненията на zvetiko оставам с впечатление, че наистина мотора се опитва да запали с грешен ъгъл, за което говори и трудното въртене на стартера, че даже и затягане, както го описва той. разбира се, ако е проверил стартера и развален стартер изобщо не съществува като възможност. допълнително описва и някакво гърмене долу при коляновият вал, което според мен не е гърмене а по - скоро чукане, просто тям няма какво да гърми.

а като допълнение се сещам и за неговото побългаряване на нещата с климатика - още тогава се чудих колко време може да изкара цялата работа, защото постояното включване и изключване на климатика е свързано с удари, които никой не е взел под внимание при проектирането на цялата работа.


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от ivan. » 18 Дек 2009, 13:43

аз незнам за центроване на демферна шайба и коленов вал :oops: спрямо демферен маховик -ДА.
Изображение
by ''kompleksa''

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от @2bar » 18 Дек 2009, 14:05

ivan. написа:аз незнам за центроване на демферна шайба и коленов вал :oops: спрямо демферен маховик -ДА.


центроване = еднозначно положение,

при дизела датчика е на маховика, при бензина е отпред.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook