Ламбда сонда полезна информация.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- македонец
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 467
- Регистриран на: 26.06.2005
- Местоположение: Скопйе, Македония
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
Ламбда сонда полезна информация.
Всички които ме знаат, знаат дека го следам форума долги години, но след като се здобих с е36 (немога да описа колко приатно ме изненади таа кола) поинтензивно го следам подфорума е36. и като гледам има мноогу впроси за ламда сонда реших да направам един текст кадето всички ще могат да се информират какво поточно е това и как влиае на работата на двигатела, сликите които ще ги ползвам са на Хрватски-Српски...
Значи ламбда сонда е основен елемент на изпускателната системи на моторните превозни средства, управлявани от двигателя Ото. Ламбда сонда сензор е количеството на кислород в изгорелите газове, и участва като регулаторен елемент в подготовката на горивната смес. А именно, че катализатори оперира с максимална ефективност изисква стехиометрични съотношение на гориво и въздух в сместа. Казано просто - съотношението на гориво и въздух трябва да бъде перфектно в смисъл, че след горенето в цилиндъра не остава неизгорено гориво или, обратно, да не се излишък на кислород.

Идеалното съотношение е обикновено 14,7: 1 (14,7 кг въздух кг инжектират гориво) и са обявени за използване ламбда? фактор в размер на 1-ва
Функция е точно, че ламбда сондата ламбда фактор открива отклонения в отработените газове от идеалния стойност, и да позволи на компютъра да се регулира в зависимост от размера на гориво инжектира във вакуумната тръба. Така че, в случай на наситени горивна смес намалява количеството на горивото се инжектира, и обратното.
Ламбда фактор в поддържането на стойност близо до идеалното повишава ефективността на катализатор, който се наблюдава и в приложената фигура.

В самия принцип на действие на ламбда сонди е както следва:
Сонда обикновено се добавя в изпускателната система, така че си върха е в постоянен контакт с изгорелите газове. Кристал zirkonija от двете страни, покрити с тънък слой от платина в контакт с кислорода в изгорелите газове, генерирани напрежение. Напрежение варира между 0 и 1 V и средната му четене и знания на размера на инжектира количеството гориво, не е лесно да се изчисли коефициента ламбда. Ламбда фактор в размер на 1 съответства на междинното напрежение от около 0,45 V. Въз основа на данните, които идват от ламбда сонда средство централния компютър определя размера на инжектиране на гориво в реално време, като същевременно се поддържа постоянен фактор ламбда.
Проблемът е, че ламбда сондата само в работни температури по-високи от 270 ° С започва да изпълнява своята функция. Ето защо, ламбда сонди, днес идват с вградена печка в стаята и да затвори веднага след като двигателя, всичко с цел да започне работа веднага след като предишния регламент двигател цикъл.

Ламбда сонда е изложен на работа при екстремни условия и затова е склонна към недостатъчност, които могат да застрашат правилното функциониране на двигателя и намаляване на оперативната ефективност на катализатори. По време на проверката, изпускателната система е необходимо да проверите следните неща на ламбда сонди:
1.оштетуване на сигнала кабели
2.влез на въздух блокиран мръсотия, масло или елементи на шасито
3.физическа повреда на сондата орган
4.исправност на нишката на сондата
5.оштетуване на върха на сондата, или са замърсени
Особено важно е, че върхът на сондата е чист и по този начин не пречи на контакт с основните газове. Замърсяване на връх може да покаже дефекти в работата на двигателя. Възможни от следните слоеве на върха на сондата:
-черен цвят показва депозити въглерод под формата на сажди
яркост депозити доведе показват замърсяване от горивото
подобни слоеве на бяла креда се дължат на заразяване силикон
тъмно-кафяв депозити са находищата на нефт в отработените газове
кристално бяла депозити показват наличието на антифриз в изгорелите газове
Осцилоскоп или специални устройства за измерване могат да бъдат диагностицирани с летателната годност на ламбда сонда, ако те са невидими за външни щети.
В случай на открити дефекти в работата на ламбда сондата е необходимо възможно най-бързо на мястото на дефектен сензор?
Значи ламбда сонда е основен елемент на изпускателната системи на моторните превозни средства, управлявани от двигателя Ото. Ламбда сонда сензор е количеството на кислород в изгорелите газове, и участва като регулаторен елемент в подготовката на горивната смес. А именно, че катализатори оперира с максимална ефективност изисква стехиометрични съотношение на гориво и въздух в сместа. Казано просто - съотношението на гориво и въздух трябва да бъде перфектно в смисъл, че след горенето в цилиндъра не остава неизгорено гориво или, обратно, да не се излишък на кислород.

Идеалното съотношение е обикновено 14,7: 1 (14,7 кг въздух кг инжектират гориво) и са обявени за използване ламбда? фактор в размер на 1-ва
Функция е точно, че ламбда сондата ламбда фактор открива отклонения в отработените газове от идеалния стойност, и да позволи на компютъра да се регулира в зависимост от размера на гориво инжектира във вакуумната тръба. Така че, в случай на наситени горивна смес намалява количеството на горивото се инжектира, и обратното.
Ламбда фактор в поддържането на стойност близо до идеалното повишава ефективността на катализатор, който се наблюдава и в приложената фигура.

В самия принцип на действие на ламбда сонди е както следва:
Сонда обикновено се добавя в изпускателната система, така че си върха е в постоянен контакт с изгорелите газове. Кристал zirkonija от двете страни, покрити с тънък слой от платина в контакт с кислорода в изгорелите газове, генерирани напрежение. Напрежение варира между 0 и 1 V и средната му четене и знания на размера на инжектира количеството гориво, не е лесно да се изчисли коефициента ламбда. Ламбда фактор в размер на 1 съответства на междинното напрежение от около 0,45 V. Въз основа на данните, които идват от ламбда сонда средство централния компютър определя размера на инжектиране на гориво в реално време, като същевременно се поддържа постоянен фактор ламбда.
Проблемът е, че ламбда сондата само в работни температури по-високи от 270 ° С започва да изпълнява своята функция. Ето защо, ламбда сонди, днес идват с вградена печка в стаята и да затвори веднага след като двигателя, всичко с цел да започне работа веднага след като предишния регламент двигател цикъл.

Ламбда сонда е изложен на работа при екстремни условия и затова е склонна към недостатъчност, които могат да застрашат правилното функциониране на двигателя и намаляване на оперативната ефективност на катализатори. По време на проверката, изпускателната система е необходимо да проверите следните неща на ламбда сонди:
1.оштетуване на сигнала кабели
2.влез на въздух блокиран мръсотия, масло или елементи на шасито
3.физическа повреда на сондата орган
4.исправност на нишката на сондата
5.оштетуване на върха на сондата, или са замърсени
Особено важно е, че върхът на сондата е чист и по този начин не пречи на контакт с основните газове. Замърсяване на връх може да покаже дефекти в работата на двигателя. Възможни от следните слоеве на върха на сондата:
-черен цвят показва депозити въглерод под формата на сажди
яркост депозити доведе показват замърсяване от горивото
подобни слоеве на бяла креда се дължат на заразяване силикон
тъмно-кафяв депозити са находищата на нефт в отработените газове
кристално бяла депозити показват наличието на антифриз в изгорелите газове
Осцилоскоп или специални устройства за измерване могат да бъдат диагностицирани с летателната годност на ламбда сонда, ако те са невидими за външни щети.
В случай на открити дефекти в работата на ламбда сондата е необходимо възможно най-бързо на мястото на дефектен сензор?
Well I'm not braggin' babe so don't put me down
But I've got the fastest set of wheels in town
But I've got the fastest set of wheels in town
- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: Ламбда сонда полезна информация.
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- македонец
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 467
- Регистриран на: 26.06.2005
- Местоположение: Скопйе, Македония
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
Re: Ламбда сонда полезна информация.
Nukem написа:http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=109677
апсолутно никога не сам ни помислил да трсам инфо за ламда сонда ( какво е как функционира итн.) во подфорум » Сервизно обслужване на БМВ
Както и да е надевам се че някои че го намери за полезно

Поздрав Кирил
Well I'm not braggin' babe so don't put me down
But I've got the fastest set of wheels in town
But I've got the fastest set of wheels in town
Re: Ламбда сонда полезна информация.
македонец написа:... надевам се че някои че го намери за полезно![]()
Поздрав Кирил
Поздравления за труда никоя информация не е излишна или в повече

5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани