Катлизатор - съвет за преработване

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Катлизатор - съвет за преработване

Мнение от ~Мишо~ » 30 Ное 2009, 23:21

:( Понеже всички говорят как трябва "веднага" да се махне катализатора,как за 13-15 години бил запушен и т.н. и аз си втълпих че нещо не е както трябва и срязах моя.
Изображение :arrow: Изображение :arrow: Изображение
Е,станалото - станало (наревах се вече за катализатора :( ) и въпросът който стои на дневен ред е с какво да запълня мястото на катализатора. Имам тръба от неръждаема стомана 54х2 и мисля да я срежа на две части,който заварени една към друга (и надупчени естествено) да поставя в средната част на тялото :arrow: Изображение да са нещо подобно на гуфрето което съм сложил на снимката :arrow: Изображение Проблема е че нямам никакво инфо за изчисляване на гърнетата (само за колектора) и незнам как ще е най-добре... Ако някой има реален опит,или суха теория по въпроса за мен ще е полезно. Не се гони увеличаване на мощност,само стремеж колата да остане максимално тиха и отпушена.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1264
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: M42 POWER

Re: Катлизатор - съвет за преработване

Мнение от petio_bmw 318is » 01 Дек 2009, 0:59

Средното гърне ще си я държи тиха.Миналата седмица на една 316-ска и махнахме катализатора и сложихме само тръба и не е шумна.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Катлизатор - съвет за преработване

Мнение от ~Мишо~ » 01 Дек 2009, 1:47

Притеснява ме че се получава доста голям празен обем,чудя се и дали да слагам кожуха който е за топлоизолация на катализатора :roll: ,съчетан с подходяща изолация под него ще е доста полезен...
Изображение :arrow: Изображение :arrow: Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320д
Мечтае да кара: M550d

Re: Катлизатор - съвет за преработване

Мнение от bobreti » 01 Дек 2009, 10:48

колега махни катализатора и си сложи един резонатор на негово място това е най дорото което можеш да направиш
когато махнеш питата от катализатора и слагаш някакви тръби или без тръби се получава много лош резунанс и едно като ехо така че си помисли как трябва да си направиш колата тиха
10г.съм работил в сервиз за гърнета и съм се нагледан и наслушал на всякакви неща
успех :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 8.07.2007
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: e46 330ci ZHP
Мечтае да кара: без значение к'во е63

Re: Катлизатор - съвет за преработване

Мнение от DA HUSTLA » 01 Дек 2009, 11:18

аз също съм с права тръба, на мястото на катализатора, звука е съвсем малко по-силен...
... 'cause pussy is pussy and baby you're pussy for life

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Катлизатор - съвет за преработване

Мнение от ~Мишо~ » 01 Дек 2009, 15:43

Катализатора е само в предната част,назад е проходно гърне. Мисля че с подходящ пълнеж на предната част ще мога да се доближа максимално до първоначалния звук,не искам да замествам с друго гърне.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: варна
Детайли за колата: 318i m43,97г.

Re: Катлизатор - съвет за преработване

Мнение от yuzie » 01 Дек 2009, 21:31

колега с резонатор работата е ок преди два дена сложих резонатор ,промяна в звука на колата нямаше за сега се държи добре,имам познати с преработен катализатор (изкарана керамика) те също са доволни ,въпрос на личен избор и при двата варианта няма да збъркаш пробваш втория ако не ти хареса слагаш един резонатор или каталитично гърне и караш :driving:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Катлизатор - съвет за преработване

Мнение от ~Мишо~ » 02 Дек 2009, 21:22

Понеже още не съм се отказал :mhihi: ще подхвърля няколко снимки,ще е интересно да обсъдим предимства и недостатъци :roll:...
Изображение :arrow: Изображение :arrow: Изображение :arrow: Изображение
и още малко 8)
Изображение :arrow: Изображение :arrow: Изображение :arrow: Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Re: Катлизатор - съвет за преработване

Мнение от стан » 02 Дек 2009, 21:44

Моя съвет е да си преработиш катализатора, тия резонатори първо че гният много по-лесно, и второ звука според мен е по-лош значително

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Катлизатор - съвет за преработване

Мнение от metodi80 » 02 Дек 2009, 22:13

стан написа:Моя съвет е да си преработиш катализатора, тия резонатори първо че гният много по-лесно, и второ звука според мен е по-лош значително


То ясно ... ама как да го преработи ... в това е "главоблъсканицата" ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Катлизатор - съвет за преработване

Мнение от kdl » 03 Дек 2009, 0:59

Първа и втора снимка ще са най-тихи, но не са добра идея за резонатор. Там газовете са най-горещи и най-бързи. Това са чертежи за последно гърне.
Вариант за преработване на катализаторния корпус... права тръба, разпробита и натъпкано с такава метална неръждаема вата максимално... нямаш друг избор.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Катлизатор - съвет за преработване

Мнение от Делян » 03 Дек 2009, 1:14

Моят си го махах преди 2 месеца.Ходих в сервиз за ауспуси.Техният съвет беше,ако искам да остане със същият звук,да го преработят,също че оригиналните тенекии гният с пъти по-трудно от евтините резонатори и тем подобни.Така и направих.След като го изтърбушиха,в празнината сложиха тръба с диаметър 4-5см,цялата я надупчиха ,като в двата края и направиха форма на звезда 4-лъчка,събраха всичко и както ме увериха звукът наистина не се промени изобщо.Усеща се и по-голяма пъргавина в ниските.Останах много доволен.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 509
Регистриран на: 3.11.2007
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Is Hybrid
Мечтае да кара: M1

Re: Катлизатор - съвет за преработване

Мнение от phantomas » 06 Дек 2009, 22:47

аз съм с права тръба и крайно гърне посредата с резонатор /смотан/, но звука е адския гръм :bang: , дайте съвет какво да променя в средата, че да поутихне малко моя ужас
BMW 318is

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Катлизатор - съвет за преработване

Мнение от metodi80 » 06 Дек 2009, 23:02

phantomas написа:аз съм с права тръба и крайно гърне посредата с резонатор /смотан/, но звука е адския гръм :bang: , дайте съвет какво да променя в средата, че да поутихне малко моя ужас


Ако си си изхвърлил/продал стария катализатор , сложи катализаторно гърне , не резонаторно...(гаранция ще поутихне) , а ако си си запазил твоя кат... резни го както е направил Мишо , изтърбуши "покормината" му и после питай Мишо какво направи (ако разбира се реши да сподели :mhihi: ,щото изчете де що има в нета , за да направи нещата "хубави", а форума за съжаление не му беше от особена помощ по тоя проблем ... :confused: ).


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: Катлизатор - съвет за преработване

Мнение от sonny » 07 Дек 2009, 15:06

metodi80 написа:а форума за съжаление не му беше от особена помощ по тоя проблем ... :confused: ).

В случая са малко тези, които имат реален опит с тези неща изатова е така. Генерацията е едно от нещата за които не се говори, живо табу си е.

Навремето имаше автомобилни книги, в една от тях съм чел, че смятането на генерацията, най-общо е така, че да бъде около 20 пъти обема на мотора, демек, 2л мотор, генерацията трябва да е 40л. Това е генерация за сериен мотор. Средните гърнета навремето се правеха с прегради, идеята е като влезне от едната страна газовете, докато стигне до изхода да се бият в преградите и оттам да утихват. Но това води до значително понижаване на мощността, чел съм за цифри от сорта на до 30%. Дотук добре. Моят личен опит показва, че едно гърне, колкото е важно отвътре, толкова и отвън, демек изолацията е около 30% от шума. НА е39 генерацията е цялата в двойни тръби, така дефакто се намалява шума и от свиването и биенето на газовете в тръбите, не само в гърнетата, има и едни израстъци, които се смятат з ада може да се поеме втях, част от резонансната вълна, при едни е да влезне, при други се прави да влиза и излиза, според мястото на този израстък, диаметри и идруги глупости се смята това. Та ако Мишо не е направил своето гърне още, съветвам да сложи тръба, която да е с диаметър колкото входната и изходната и да е с дебелина на стената, не по-малка 2мм, най-добре 2.5мм. Няма нужда да я дупчи, просто слага тръбата, заварява си я, и пълни отстрани всичко с минерална вата и затваря отгре. Тогава, просто ще удължи тръбата на гърнето си, дебелата стена щему гарантира, че няма да има толкова свиване и разтегляне на тръбата от газовете, и оттам няма да се получава гаден звук, а ватата ще довърши тишината.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook