Два въпроса за 318is

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 12.01.2009
Пол: Мъж
Кара: Е36 kupe
Мечтае да кара: E63

Два въпроса за 318is

Мнение от Nikouay » 22 Ное 2009, 21:20

Здравейе, чисто нов съм във форума. Това е първото ми мнение и е свързано с бъдещата ми покупка на 318is
Значи първия ми въпрос е 318ис от 10.1996 с кой мотор е? М42 или М44. Понеже от '96-та започва М44 и не ми е ясно точно откога.
За втория ми въпрос най-вероятно ще ми се разсърдите, но тъй като преди покупката ще сменя маслото, какво да бъде то?
От търсачката стигнах до тези масла:
Castrol 10W-40 Magnatec (Знам че е голям шанса да попадна на турско менте)
BMW High Power Special 10w-40 (Но откъде?)
Motul 6100 - 10W40 (За тази марка само хубаво съм чувал досега)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1264
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: M42 POWER

Re: Два въпроса за 318is

Мнение от petio_bmw 318is » 22 Ное 2009, 21:56

Nikouay написа:За втория ми въпрос най-вероятно ще ми се разсърдите

аз се разсърдих :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 870
Регистриран на: 19.03.2006
Местоположение: Сф
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 E70 08.2010
Детайли за колата: Сив металик

Два въпроса за 318is

Мнение от 7S\/E7OSLA\/ » 22 Ное 2009, 22:09

На първия въпрос: ами зависи, кога е произведена колата , а не кога и е първата регистрация -преди 96(м42) от 96(м44).
На втория : във форума има доста дилъри- провери си в раздела http://bmwpower-bg.net/forums/viewforum.php?f=63.
Тея първите две масла са който съм ползвал аз за матора :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 17.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Volvo S60 ‘18, D4, e91 320dA

Re: Два въпроса за 318is

Мнение от Тонката » 22 Ное 2009, 22:32

Мисля, че от края на 95 се слага М44. Аз сложих на моята Motul 10w40 6100 от колегата Babuna. Минах вече 3000км и не го е пипнало!
ИзображениеИзображениеИзображение
е36 318is M pack 96` -> e39 530d M pack sedan 01` -> e38 740i M60 96` -> e46 318d 03`-> e46 320d 04`-> e39 530dA M pack touring 02`

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 215
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 3-ка Black Edition
Мечтае да кара: много неща...
Детайли за колата: много черна....

Re: Два въпроса за 318is

Мнение от PiMPi » 22 Ное 2009, 23:39

Да използвам темата на колегата да питам - каква е разликата между M42 и М44 или с други думи кой и по-добрия мотор двата ?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 434
Регистриран на: 29.12.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Е36 318is M42 Passat B5.5 131hp

Re: Два въпроса за 318is

Мнение от djpamboss » 22 Ное 2009, 23:51

pimpi написа:Да използвам темата на колегата да питам - каква е разликата между M42 и М44 или с други думи кой и по-добрия мотор двата ?



Това е 1-вото което се сещам от форума по въпроса ти !!!

1. м42 е последния здрав двигател, излизал масово. подобно на м10б20 има ковани вал/биели, агренажна верига, и 16 клапана. много подходящ за турбиниране, със сток бутала може да издържи и до 450-500 коня, имаше един 688.4 коня м42 - 1.44 бара, 8:1 с.с., 9000 об.мин, но всичко му бяха сменили дееба -бутала, биели, разпр. валове и др. . носят се слухове че м42 около 7.200 об.мин. може да скъса колянов вал ако се пропусне предавка : от 3та на 4-та не влезе, рязка газ после и ако е с фабричната шайба на коляновия вал от към веригата /вибрейшън дампър/, коляновия вал се късал от ударното натоварване. така че е добра идея преди развъртането на 9.000 об. да се смени с по-подходяща. Проблема с високите обороти при тоя мотор се явяват хидравличните повдигачи на клапаните - издъхват след 7500 оборота, трябва да се сменяват с твърди и става доста сложно/скъпо.

1. м44 - почти нищо общо с м42, много по-слаб, няма ковано нищо вътре
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: Два въпроса за 318is

Мнение от Nukem » 22 Ное 2009, 23:53

Внимаваи да не е 10.96-та по регистрация, а всъщност да е 94/95-а, защото при мен със старата ми 320-ка така ме прецакаха, като оглеждаш колата продиктуваи номера на рамата на приятел по телефона да го въведе в http://www.realoem.com за да видиш коя година и с кой двигател е реално, моята сегашната е 03.96-та и е с М44,но мисля че и има М44 към края на 95-а!За двигателите има много изписано може да преовериш с търсачката като напишеш М44, но най важното е че М42 е по здрав, издържа повече на издевателства и надув/ там ковани бутала, по дебели стебла на клапаните ще те излъжа не ги разбирам толкова/ иначе М44 е малко по-икономичен с МАФ ==> по-точни измерване на вуздуха който влиза/там разлика количество обем/ и съответно датчика много по-рядко дефектиеа от дебитомера при М42, общо взето и двата двигателя не стават за нищо, иначе за маслото взимаи си от офицялния представител/ не че и там има гаранция де/ мисля че оригиналното БМВ масло е на Castrol за нашите стари сушоари 10/40!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 12.01.2009
Пол: Мъж
Кара: Е36 kupe
Мечтае да кара: E63

Re: Два въпроса за 318is

Мнение от Nikouay » 23 Ное 2009, 2:48

Благодаря ви за изчерпателните отговори. Масло най-вероятно ще взема от форума, а мотора - какъвто се падне само да няма присадка и да е читав :)

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Два въпроса за 318is

Мнение от Mollov » 23 Ное 2009, 11:51

Добре дошъл във форума. Дано успееш да си намериш читав iS и не слушай тия бръщолевения относно "слабият" М44... това да не е хляб... мотора си е екстра, стига да е поддържан (същото важи и за вездесъщият М42) - поддръжката е важната...

P.S. Прочети правилата на форума. Това е доста важно, защото според тях заглавието на темата ти е неадекватно и темата трябваше да е заключена.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook