Високо налягане на маслоти при М40 1.6

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: Високо налягане на маслоти при М40 1.6

Мнение от BiTurbo » 10 Ное 2009, 11:36

ивчо3 написа:
jakson написа:Колеги казаха ми че колата ми държи много високо налягане на маслото . някой има ли идея от какво може да е ? някакви клапанчета да има по помпата или нещо такова ? какво трябва да се прави от тук нататак ?

Казаха, или провериха? И колко бара е на празен ход и на 6000 оборота? На празен ход трябва да е 0.5 бара, на 6000 оборота- 4.3+-0.2 бара за четирицилиндровите и 4 бара за шестаците.


0.5 не е ли малко колега ? То датчика за лампата на таблото светва при налягане 0.2 до 0.6 то на 0.5 тряя да премигва.

Аз моята като я мерих беше 2 до 2.5 на празен ход и към 4.5 при даване на газ.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 15.10.2007
Местоположение: *******
Пол: Мъж
Кара: с превишена скорост

Re: Високо налягане на маслоти при М40 1.6

Мнение от BH5482BH » 10 Ное 2009, 11:36

:paranoid:
jakson написа:Колега свалях капака за да видя как е разпределителния вал и имаше минимално износване от няколко стотни . Тогава не се сетих да обърна внимание на повдигачите .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Високо налягане на маслоти при М40 1.6

Мнение от ивчо3 » 10 Ное 2009, 12:01

jakson написа:Колега свалях капака за да видя как е разпределителния вал и имаше минимално износване от няколко стотни . Тогава не се сетих да обърна внимание на повдигачите .

Една стотна от милиметъра= 10 микрона, няколко стотни= 10 микрона по няколко. И най- прецизния шублер може да мери с точност до десета от милиметъра или 100 микрона. Износване от порядъка на стотни от милиметъра може да се измери с прецизен въртомер със скала, или с подобен уред на шийките на разпределителния вал и то само кагато вала е изваден и поставен на стенд за изпитание, при това може да се измери само страничното биене. При положение, че си допуснал грешка в измерването и става въпрос за няколко десети от милиметъра, това съвсем не е минимално износване, приблизително с толкова са износени и кобилиците, стигаме до хлабини от порядъка на 500-600 микрона, или 0.5-0.6 мм, а максималния допуск за топлинна хлабина на клапаните е 0.20-0.25 мм за бензиновите двигатели при температура на охлаждащата течност- 35 градуса Целзий. На напълно загрял двигател топлинната хлабина е около 0.10-0.15 мм, увеличаването дори с една десета е достатъчно повдигачите да чукат само до синята зона и след това утихват. Но твоя случай е различен, на студено не чукат. Не желая да се правя на врачка що за феномен е това. Единственото, което ми идва на акъла е запушени и затлачени повдигачи, които блокират в някакво положение до като двигателя е студен и като загрее се раздвижват и показват истинската картинка на проблема.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Високо налягане на маслоти при М40 1.6

Мнение от ивчо3 » 10 Ное 2009, 12:59

BiTurbo написа:
ивчо3 написа:
jakson написа:Колеги казаха ми че колата ми държи много високо налягане на маслото . някой има ли идея от какво може да е ? някакви клапанчета да има по помпата или нещо такова ? какво трябва да се прави от тук нататак ?

Казаха, или провериха? И колко бара е на празен ход и на 6000 оборота? На празен ход трябва да е 0.5 бара, на 6000 оборота- 4.3+-0.2 бара за четирицилиндровите и 4 бара за шестаците.


0.5 не е ли малко колега ? То датчика за лампата на таблото светва при налягане 0.2 до 0.6 то на 0.5 тряя да премигва.

Аз моята като я мерих беше 2 до 2.5 на празен ход и към 4.5 при даване на газ.

Грешка- 1.3-2.0 бара на празен ход, 0.5 бара е минималното налягане, или непосредствено след спиране на двигателя. :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1067
Регистриран на: 8.07.2005
Местоположение: Пловдив

Re: Високо налягане на маслоти при М40 1.6

Мнение от denko » 10 Ное 2009, 14:09

Начи аз го чух тоя двигател работи хубаво за м40 форсира се хубаво стига прекъсвач на място
но при отпускане на гаста причуква някой повдигач и тогава гуми цилиндара
на момчето му казах финта с свеща то ще си покаже после
да отваря и да прави квото трябва
"Класиката" за един е Скрап за Друг !!!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: Високо налягане на маслоти при М40 1.6

Мнение от jakson » 10 Ное 2009, 17:49

Ето и колегата denko чу , че двигателя нетрака и нечука . Това със свеща ще го пробвам но към края на седмицата , че тия дни немога и пак ще споделя развитието докъде стига . А м/у другото колегата ивчо3 както казва може да имам запушен (заталачен) повдигач и друг път са ми го казвали като вероятна причина . Колата когато я купих беше с масло сменено преди 3000 км . На лепенката на която пишеше кога е сменено и датата , километри и т.н пишеше , че и масления филтър е сменен ... Оказа се лъжа .... небеше сменян кои знае от кога , гумичките му които са О-пръстени плувака в чашката (бяха деформирани и твърди) , филтъра беше с изтръгнати ламаринки , само хартията беше и тя плуваше ... цялата беше в налепи и беше страшно заталачена ! съмнявам се , че ако не са го сменяли редовно е възможно в повдигача да има затлачвания .

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook