Прегряване - 318 тдс
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Прегряване - 318 тдс
Здравейте колеги,
имам проблем с охлаждането на е36-цата ми. Когато се изкачва продължително време маршрут с голям наклон, колата ми прегрява и изхвърля охладителната течност. Това ми се случи два път при изкачване (от двете страни на Петрохан), колата губи мощност, и в този момент е вече в червената зона и като отворя капака е изхвърлила антифриза (3-4 литра). Доливам вода и продължавам да карам. По равните участъци няма проблеми и в задръстванията. Минавал съм и преди по този маршрут поне 10тина път и не съм го имал този проблем. Сменял съм капачката на разширителният съд, както и вчера смених виско съединител, защото ми казаха че не работи щом мога да спра перката когато е загряла колата, но дори и след неговата смяна пак прегря. Интересува ме тази силиконова перка не трябва ли да се завърта с по-голяма скорост когато се покачват оборотите и някой знае ли от къде може да е проблема. Също така забелязах че перката която е за климатика (най предната) се включва едва когато ми прегрее колата и изхвърли водата (кога трябва да се включва тя?).
имам проблем с охлаждането на е36-цата ми. Когато се изкачва продължително време маршрут с голям наклон, колата ми прегрява и изхвърля охладителната течност. Това ми се случи два път при изкачване (от двете страни на Петрохан), колата губи мощност, и в този момент е вече в червената зона и като отворя капака е изхвърлила антифриза (3-4 литра). Доливам вода и продължавам да карам. По равните участъци няма проблеми и в задръстванията. Минавал съм и преди по този маршрут поне 10тина път и не съм го имал този проблем. Сменял съм капачката на разширителният съд, както и вчера смених виско съединител, защото ми казаха че не работи щом мога да спра перката когато е загряла колата, но дори и след неговата смяна пак прегря. Интересува ме тази силиконова перка не трябва ли да се завърта с по-голяма скорост когато се покачват оборотите и някой знае ли от къде може да е проблема. Също така забелязах че перката която е за климатика (най предната) се включва едва когато ми прегрее колата и изхвърли водата (кога трябва да се включва тя?).
- hakerov
- Потребител
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: 9.08.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: без книжка
- Мечтае да кара: M5
Re: Прегряване - 318 тдс
То хубаво доливаш,ама обезвъздушаваш ли?Има обяснено как става,потърси в търсачката.Може и в това да ти е проблема.
- kobrata55
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: gr, Samokov
- Кара: e39 520
Re: Прегряване - 318 тдс
колега и при мен беше подобно но до червеното никога не е стигала в баир като я карах на по висока скорост и загрява като я вкарам в обороти и темп.пада смених водната помпа и измих хубаво радиатора сега не е загрявала,колко пари купи тоя силикон че май и аз съм за смяна
- Biogame
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1708
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
Re: Прегряване - 318 тдс
kobrata55 написа:... колко пари купи тоя силикон че май и аз съм за смяна
Около 140 лв. на Sachs.
Относно проблема на колегата.след като наливащ вода обезвъздушаваш ли хубаво.
Когато загрее колата пробвал ли си се да спреш виското,щом е ново би трябвало да не можеш.
Водната помпа върти ли,да не да имаш изронени витла и да не може да върти антифриза.
Пробвай да измиеш радиатора отвън,и да не се хванеш за главата като видиш колко боклуци има между ребрата,може и заради това да не може да охлажда добре.
Успех



Re: Прегряване - 318 тдс
Здравейте,
хубави предложения дават. Аз стигнах до извода че е възможно да е запушен радиатора или реостатът да не работи както трябва, относно обезвъздушаването бях я обезвъздушил а и 97 година се обезвъздушава автоматично (няма пропги по радиатора). Относно виското старото съм опитвал и съм успявъл да го спра с рака, новото не съм но и него ще го тествам да вида какво ще стане. Водната помпа си хвърля добра струйка вода, което ме навежда на мисълтта че работи добре. Иначе виското като цена различно варира от 50-100лв на старо.
хубави предложения дават. Аз стигнах до извода че е възможно да е запушен радиатора или реостатът да не работи както трябва, относно обезвъздушаването бях я обезвъздушил а и 97 година се обезвъздушава автоматично (няма пропги по радиатора). Относно виското старото съм опитвал и съм успявъл да го спра с рака, новото не съм но и него ще го тествам да вида какво ще стане. Водната помпа си хвърля добра струйка вода, което ме навежда на мисълтта че работи добре. Иначе виското като цена различно варира от 50-100лв на старо.
- C.Cvetanov
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 13.04.2008
- Местоположение: Vidin
Re: Прегряване - 318 тдс
318-та се обезвъздушава сама, не е това проблема, водна помпа или радиатор, ако сменяш помпата една хубава промивка на системата. Перката би трябвало да се включи по рано виж си датчика. Другия вариянт е гарнитура на главата 

кола без турбо, е като жена с малки цици, върши ти работа ама не ти прави кеф
))

Re: Прегряване - 318 тдс
Забравих да питам най предната перка нормално ли е да не се включва в охлаждането на радиатора (да е само за климатичната система) и едва когато ми прегрее колата и изхвърли охладителната течност да се включва?
Re: Прегряване - 318 тдс
Колеги, имам едно питане относно водната помпа, ако тя е с пластмасови витла и да предположим са стопени, ще може ли да върти водата, защото моята е върти но незнам дали дебита е достатъчен. И още един въпрос, ако е пукната главата какви са симптомите?
- kobrata55
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: gr, Samokov
- Кара: e39 520
Re: Прегряване - 318 тдс
колега ако е пукната главата симптомите са надуване на маркучите изкарване на много бяла пара през аузпуха губене на антифриз и т.н.но ти първо си свали и изми радиатора отвън на пароструика а от вътре на чешмата
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Прегряване - 318 тдс
viktor_ написа:Колеги, имам едно питане относно водната помпа, ако тя е с пластмасови витла и да предположим са стопени, ще може ли да върти водата, защото моята е върти но незнам дали дебита е достатъчен.
Водната помпа се върти от ремъка, чрез ос върти витлата вътре. Когато вътрешната перка се изрони от оста, тя спира да върти с адекватни обороти. Ако е водната помпа - търси такава с метална перка!

- mladi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 3.08.2008
- Местоположение: Навсякъде
- Пол: Мъж
- Кара: ИНТЕРЕСНО!
- Мечтае да кара: в гр.Толбухин :)
- Детайли за колата: В клуба на 20+
Re: Прегряване - 318 тдс
Колега когато запалиш колата и я оставиш да работи,вдигни предния капак и отвори капачката на радиатора и се загледай в течноста(антифриза)дали не прави балончета!Ако има такива симптоми вероятноста за издухана гарнитура е голяма
!Провери дали ти отваря добре термостата(сменял ли си го и ако да ,кога?)ако не си го сменял е хубаво да го свалиш от пост с нов ,че може да се е изморил вече!Те колегите мн.ясно ти казаха какво друго да провериш и евентуално да смениш,Успех! 


ISTINSKI PRIATEL E NE TOZI,KOITO TI BARSHE SALZITE,A TOZI KOITO NE TE KARA DA PLACHESH!
В КАКЪВ СВЯТ ЖИВЕЕМ,ЩОМ ДА ВЪРНЕШ НЕЩО,КОЕТО НЕ ТИ ПРЕНАДЛЕЖИ Е ГОЛЯМ ПОДВИГ?
В КАКЪВ СВЯТ ЖИВЕЕМ,ЩОМ ДА ВЪРНЕШ НЕЩО,КОЕТО НЕ ТИ ПРЕНАДЛЕЖИ Е ГОЛЯМ ПОДВИГ?
Re: Прегряване - 318 тдс
mladi написа:Колега когато запалиш колата и я оставиш да работи,вдигни предния капак и отвори капачката на радиатора и се загледай в течноста(антифриза)дали не прави балончета!Ако има такива симптоми вероятноста за издухана гарнитура е голяма!Провери дали ти отваря добре термостата(сменял ли си го и ако да ,кога?)ако не си го сменял е хубаво да го свалиш от пост с нов ,че може да се е изморил вече!Те колегите мн.ясно ти казаха какво друго да провериш и евентуално да смениш,Успех!
Термостата не съм го сменял но това ще бъде първото нещо което ще сменя (ако можете да ми препоръчате магазин който да продават качествени части и колко горе долу върви като цена), някой може ли да даде снимка къде точно се намира този термостат и тези датчици за предната перка (при каква температура трябва да се включва). Другото което вчера забелязах е че карах колата в задръстванията (един час) и не загря до работната си темпрература, както и някак нямаше никаква мощност. Много странно и сега се чудя от какво може да е това. Иначе съм гледал дали излизат мехурчета не на радиатора а на преливника в казанчето, защото там ми е капачката, ходих и на майстор той каза че не е гарнитура.
- Dido_stz
- ботокс ефект
-
- Мнения: 882
- Регистриран на: 5.12.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: черна сянка
- Мечтае да кара: още по-черна сянка
Re: Прегряване - 318 тдс
аз залагам на пукната кратуна, не може да си я прегрявал 10 пъти,да ти губи всичкия антифриз и да не е пукната кратуната на тоя дизел. като чета колегите колко се оплакват, че като им е прегряла веднъж и са пукнали главите на дизелите си, на твоята ако е здрава направо си я оставяй за цял живот-непобедима е...
и заебете ги тия балончета-един газов анализ е най-сигурния вариант,една компресийка и мерни и друг съвет не карай колата така, ами я оправи веднага, защото скоро може да се случи да не можеш да я оправиш
и заебете ги тия балончета-един газов анализ е най-сигурния вариант,една компресийка и мерни и друг съвет не карай колата така, ами я оправи веднага, защото скоро може да се случи да не можеш да я оправиш
the project is ready....




Re: Прегряване - 318 тдс
Dido_stz написа:аз залагам на пукната кратуна, не може да си я прегрявал 10 пъти,да ти губи всичкия антифриз и да не е пукната кратуната на тоя дизел. като чета колегите колко се оплакват, че като им е прегряла веднъж и са пукнали главите на дизелите си, на твоята ако е здрава направо си я оставяй за цял живот-непобедима е...
и заебете ги тия балончета-един газов анализ е най-сигурния вариант,една компресийка и мерни и друг съвет не карай колата така, ами я оправи веднага, защото скоро може да се случи да не можеш да я оправиш
Колега надявам се да не си прав, оказа се че и второто виско което смених не работи, защото с лекота можеш да го спреш, сега ще го сменям пак, както и термостата и надявам се проблема да отшуми, ще пиша когато ги сменя.
Re: Прегряване - 318 тдс
Здравейте колеги, смених си термостата,виско съединителят, измих радиатора, наблюденията за сега са доста добри. Остава да я тествам как ще се държи на Петрохан.
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани