M40 Биели - въпрос за съвместимост

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 29.07.2007

M40 Биели - въпрос за съвместимост

Мнение от formatc » 27 Сеп 2009, 0:16

Изображение

Лявата биела е от от Е36 318, дясната е от E30 318 Touring ( по-къса биела - по-дълго бутало ) като общата дължина е 1:1


Разглобил съм основно М40 за подмяна на вал и биела ( превъртял биелен лагер ) и питането ми е следното - Какъв ще е резултата ако се качат биелите и буталата от Е30-ската ( физичски е възможно ) ? Ако някой има добра биела на добра цена за М40 Е36 може да драсне едно ЛС и да си сложа моя комплект.
Последна промяна formatc на 27 Сеп 2009, 9:15, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: M40 Биели - въпрос за съвместимост

Мнение от ~Мишо~ » 27 Сеп 2009, 1:39

Мисля си че трябва да ги претеглиш , ако и на тегло са еднакви няма да има проблем.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 384
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW Е36 330d

Re: M40 Биели - въпрос за съвместимост

Мнение от vanko_5 » 27 Сеп 2009, 9:12

би трябвало да станат от е30 и по добре да набира даже ама целите биели с буталата

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 29.07.2007

Re: M40 Биели - въпрос за съвместимост

Мнение от formatc » 27 Сеп 2009, 9:32

Аз поне не се сещам за логично обяснение за по-добро набиране с Е30 биелите ( има ли разлика между биели Е30 Туринг и Е30 Седан ) Относно теглото мисля, че изискването е комплекта "нови" 4-ри биели да са с еднакво тегло ... иначе за протокола Е30 биела+бутало е с около 10 грама по-тежка от Е36 биела+бутало, мерено с готварски кантар :)


Другия въпрос е кои биела + бутало са по добри ...Е36 Туринг биелата е от мотор 91 година ... Е30 биелата е от мотор 93 година

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 19.08.2009
Пол: Мъж

Re: M40 Биели - въпрос за съвместимост

Мнение от Мармот » 27 Сеп 2009, 13:15

Някои да има наблюдения дали всики М40 мотори от Е30 са с такива биели? А дали всички вграждани в Е36 са с другия вид?
Какво ли са искали да постигнат с "фейслифта" на биелите и буталата :confused: :mhihi:
Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 8.03.2009
Местоположение: ruse

Re: M40 Биели - въпрос за съвместимост

Мнение от mustata » 27 Сеп 2009, 15:31

по късо бутало по малка контактна площ между бутало и цилиндър а от там и по малка степен на износване.Това най добре се вижда при старите модели автомобилни двигатели които са с по дълги бутал от съвремените автомобили, за които знаем че ресурса им е около 150к километра в сравнение с новите модификации, които издърват в пъти повече.
А размера на биелата компенсира размера на комплекта за постигане на нужниа ход на буталото.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: M40 Биели - въпрос за съвместимост

Мнение от ~Мишо~ » 28 Сеп 2009, 13:09

mustata написа:по късо бутало по малка контактна площ между бутало и цилиндър а от там и по малка степен на износване.Това най добре се вижда при старите модели автомобилни двигатели които са с по дълги бутал от съвремените автомобили, за които знаем че ресурса им е около 150к километра в сравнение с новите модификации, които издърват в пъти повече.
А размера на биелата компенсира размера на комплекта за постигане на нужниа ход на буталото.

Малко няма да се съглася с тебе,дългото бутало има по-добро водене в цилиндъра (по-малко се завърта спрямо оста на цилиндъра при натоварване) и по-добро топлоотдаване,късите бутала се ползват в двигателите с по-малък ход(високооборотни) и последно - сегментите износват цилиндъра,а не буталото.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Re: M40 Биели - въпрос за съвместимост

Мнение от ned_gm28 » 28 Сеп 2009, 14:41

mustata написа:по късо бутало по малка контактна площ между бутало и цилиндър а от там и по малка степен на износване.Това най добре се вижда при старите модели автомобилни двигатели които са с по дълги бутал от съвремените автомобили, за които знаем че ресурса им е около 150к километра в сравнение с новите модификации, които издърват в пъти повече.
А размера на биелата компенсира размера на комплекта за постигане на нужниа ход на буталото.

Размерът на биелата по никакъв начин не може да влияе на хода на буталото :!: Определя "местонахождението" на буталото в цилиндровата втулка.Ходът на буталото се определя единствено от коляновия вал :idea:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 8.03.2009
Местоположение: ruse

Re: M40 Биели - въпрос за съвместимост

Мнение от mustata » 28 Сеп 2009, 19:59

Размерът на биелата по никакъв начин не може да влияе на хода на буталото Определя "местонахождението" на буталото в цилиндровата втулка.Ходът на буталото се определя единствено от коляновия вал

_________________
поправям се размера на горивната камера

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: M40 Биели - въпрос за съвместимост

Мнение от NikiNikolov » 27 Юни 2010, 6:44

Сменят се в комплект: бутало и биела, сам си си отговорил на въпроса: общата дължина е 1:1. Мотора няма да върви повече, пилни му кратуната малко, но не прекалявай. Ако търсиш бързина и ярост от М40 - премини към М42 примерно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 523
Регистриран на: 26.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: На криво
Мечтае да кара: Още по-на криво

Re: M40 Биели - въпрос за съвместимост

Мнение от Изрода » 28 Юни 2010, 0:28

NikiNikolov написа:Сменят се в комплект: бутало и биела, сам си си отговорил на въпроса: общата дължина е 1:1. Мотора няма да върви повече, пилни му кратуната малко, но не прекалявай. Ако търсиш бързина и ярост от М40 - премини към М42 примерно.



Пич ако има разлика в масите, ще се получат вибрации на мотора - поради различните инерционни сили.
Има допуски в разликите на теглата на елементите.
и не е важно само общата маса на биела и бутало да е еднаква, ами и по отделно- защото биелата извършва възвратно постъпателно и колебателно(въртеливо ) движение и съответно неината маса поражда някакви инерционнни сили които деиства и хоризонтално и вертикално.Докато буталото извършва само възвратно постъпателно движение(нагоре на долу) и то си има своите инерционни сили.Като цяло инерционните сили на двата елемента се изследват по отделно и заедно, и тогава в този случаи ще има разлики в поведението на тези два елемента от останалите на другите 3 цилиндъра.
Така че маи сега като прочетох какво сътворих :mhihi: мисля че се убедих сам себе си че не е удачен вариант коега да слагаш различни елементи :yes:
Изображение Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: M40 Биели - въпрос за съвместимост

Мнение от NikiNikolov » 29 Юни 2010, 17:11

Незнам да ли ме е разбрал колегата, не се изразих правилно за което си прав Изроде. Та ако ще сменя нещо в блока, е най-добре да смени всичките 4 бутали и биела, затова имах в предвид комплект.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: M40 Биели - въпрос за съвместимост

Мнение от jakson » 29 Юни 2010, 18:35

Колега от Е36 биелите и буталата са много по-добри от на Е30ката . 1во на е36 са по-къси буталата 2ро биелите са по-заздравени има и други разлики . М40 от Е36 е една подобрена версия на стария си предшественик . Не се занимавай ами си сложи от Е36 за да нямаш ядове след това .

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook