M40 Биели - въпрос за съвместимост
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
M40 Биели - въпрос за съвместимост

Лявата биела е от от Е36 318, дясната е от E30 318 Touring ( по-къса биела - по-дълго бутало ) като общата дължина е 1:1
Разглобил съм основно М40 за подмяна на вал и биела ( превъртял биелен лагер ) и питането ми е следното - Какъв ще е резултата ако се качат биелите и буталата от Е30-ската ( физичски е възможно ) ? Ако някой има добра биела на добра цена за М40 Е36 може да драсне едно ЛС и да си сложа моя комплект.
Последна промяна formatc на 27 Сеп 2009, 9:15, променена общо 1 път
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: M40 Биели - въпрос за съвместимост
Мисля си че трябва да ги претеглиш , ако и на тегло са еднакви няма да има проблем.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Re: M40 Биели - въпрос за съвместимост
би трябвало да станат от е30 и по добре да набира даже ама целите биели с буталата
Re: M40 Биели - въпрос за съвместимост
Аз поне не се сещам за логично обяснение за по-добро набиране с Е30 биелите ( има ли разлика между биели Е30 Туринг и Е30 Седан ) Относно теглото мисля, че изискването е комплекта "нови" 4-ри биели да са с еднакво тегло ... иначе за протокола Е30 биела+бутало е с около 10 грама по-тежка от Е36 биела+бутало, мерено с готварски кантар 
Другия въпрос е кои биела + бутало са по добри ...Е36 Туринг биелата е от мотор 91 година ... Е30 биелата е от мотор 93 година

Другия въпрос е кои биела + бутало са по добри ...Е36 Туринг биелата е от мотор 91 година ... Е30 биелата е от мотор 93 година
Re: M40 Биели - въпрос за съвместимост
Някои да има наблюдения дали всики М40 мотори от Е30 са с такива биели? А дали всички вграждани в Е36 са с другия вид?
Какво ли са искали да постигнат с "фейслифта" на биелите и буталата

Какво ли са искали да постигнат с "фейслифта" на биелите и буталата


Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.
Re: M40 Биели - въпрос за съвместимост
по късо бутало по малка контактна площ между бутало и цилиндър а от там и по малка степен на износване.Това най добре се вижда при старите модели автомобилни двигатели които са с по дълги бутал от съвремените автомобили, за които знаем че ресурса им е около 150к километра в сравнение с новите модификации, които издърват в пъти повече.
А размера на биелата компенсира размера на комплекта за постигане на нужниа ход на буталото.
А размера на биелата компенсира размера на комплекта за постигане на нужниа ход на буталото.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: M40 Биели - въпрос за съвместимост
mustata написа:по късо бутало по малка контактна площ между бутало и цилиндър а от там и по малка степен на износване.Това най добре се вижда при старите модели автомобилни двигатели които са с по дълги бутал от съвремените автомобили, за които знаем че ресурса им е около 150к километра в сравнение с новите модификации, които издърват в пъти повече.
А размера на биелата компенсира размера на комплекта за постигане на нужниа ход на буталото.
Малко няма да се съглася с тебе,дългото бутало има по-добро водене в цилиндъра (по-малко се завърта спрямо оста на цилиндъра при натоварване) и по-добро топлоотдаване,късите бутала се ползват в двигателите с по-малък ход(високооборотни) и последно - сегментите износват цилиндъра,а не буталото.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
Re: M40 Биели - въпрос за съвместимост
mustata написа:по късо бутало по малка контактна площ между бутало и цилиндър а от там и по малка степен на износване.Това най добре се вижда при старите модели автомобилни двигатели които са с по дълги бутал от съвремените автомобили, за които знаем че ресурса им е около 150к километра в сравнение с новите модификации, които издърват в пъти повече.
А размера на биелата компенсира размера на комплекта за постигане на нужниа ход на буталото.
Размерът на биелата по никакъв начин не може да влияе на хода на буталото


Re: M40 Биели - въпрос за съвместимост
Размерът на биелата по никакъв начин не може да влияе на хода на буталото Определя "местонахождението" на буталото в цилиндровата втулка.Ходът на буталото се определя единствено от коляновия вал
_________________
поправям се размера на горивната камера
_________________
поправям се размера на горивната камера
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: M40 Биели - въпрос за съвместимост
Сменят се в комплект: бутало и биела, сам си си отговорил на въпроса: общата дължина е 1:1. Мотора няма да върви повече, пилни му кратуната малко, но не прекалявай. Ако търсиш бързина и ярост от М40 - премини към М42 примерно.
- Изрода
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 523
- Регистриран на: 26.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: На криво
- Мечтае да кара: Още по-на криво
Re: M40 Биели - въпрос за съвместимост
NikiNikolov написа:Сменят се в комплект: бутало и биела, сам си си отговорил на въпроса: общата дължина е 1:1. Мотора няма да върви повече, пилни му кратуната малко, но не прекалявай. Ако търсиш бързина и ярост от М40 - премини към М42 примерно.
Пич ако има разлика в масите, ще се получат вибрации на мотора - поради различните инерционни сили.
Има допуски в разликите на теглата на елементите.
и не е важно само общата маса на биела и бутало да е еднаква, ами и по отделно- защото биелата извършва възвратно постъпателно и колебателно(въртеливо ) движение и съответно неината маса поражда някакви инерционнни сили които деиства и хоризонтално и вертикално.Докато буталото извършва само възвратно постъпателно движение(нагоре на долу) и то си има своите инерционни сили.Като цяло инерционните сили на двата елемента се изследват по отделно и заедно, и тогава в този случаи ще има разлики в поведението на тези два елемента от останалите на другите 3 цилиндъра.
Така че маи сега като прочетох какво сътворих


- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: M40 Биели - въпрос за съвместимост
Незнам да ли ме е разбрал колегата, не се изразих правилно за което си прав Изроде. Та ако ще сменя нещо в блока, е най-добре да смени всичките 4 бутали и биела, затова имах в предвид комплект.
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: M40 Биели - въпрос за съвместимост
Колега от Е36 биелите и буталата са много по-добри от на Е30ката . 1во на е36 са по-къси буталата 2ро биелите са по-заздравени има и други разлики . М40 от Е36 е една подобрена версия на стария си предшественик . Не се занимавай ами си сложи от Е36 за да нямаш ядове след това .
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани