Поправка на увиснала жабка
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
63 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Та колеги , "филма" вече е цял .... Днес направих една "импровизация" със спринцовка , която играе ролята на амортисьорче на вратичката на жабката .... Идеята не е моя, а на колегата "roadruner". Снимки от неговия вариянт не съм виждал , но колегата liloff ми обясин в общи линии как е излгеждал вариянта на "roadruner" и аз се опитах да го докарам до завършен вид в мой вариянт.....
Най -напред надупчих пластмаската от лявата страна на вратичката със бургия 4мм
След това пъхам едни пластмасови втулчици в дупката (целта е при затягането на болта , който ще държи "механизма" да могат двете поврхности да не се трият , а да се плъзгат свободно ...)
Такава втулчица слагам и на дупката (4мм), която съм направил и на буталото на спринцовката. Буталото е изрязано по подходящ начин , така ,че да се хване за пластмасата на вратичката и съще временно да не излиза на вън и да не се вижда ....
От пред изрязвам стърчащата част на спринцовката
Буталото на спринцовката го захващам със болт за пластмасата на вратичката :
А от другата страна зхващам спринцовката със болт към стената на жабката (съвета ми е болта да е с конусовидна глава , за да се "вкопае" в пластмасата на жабката и да не се вижда от вътре като се отвори жабката )
Ето го и резултата , няма никакви луфтове , вратичката не е увиснала , а е плътно прилепнала към жабката ...
При натискане на бутона се освобождава и застава в едно положение , без да пада (стои си и не мърда, толкова яко я придържа спринцовката ...)
След това , ако я дръпнете леко се накланя , но пак не пада , а си стои в това положение , в което сте я оставили ...
След едно определено положение започва от тежестта плавно да пада на долу ...
Ето снимка , на която се вижда , че буталото на спринцовката изобщо не се вижда ... , а жабката е напълно отворена , но същевременно не е до край , така че да пречи на седящия на седалката .... (ограничено е крайното положение от самата спринцовка ... )
Аз съм страшно доволен от резулатат ..... вратичката се затваря супер , отваря се плавно , вече не дрънчи при преминаване по неравности .... Смятам , че реших на 100 % проблема !
Най -напред надупчих пластмаската от лявата страна на вратичката със бургия 4мм


След това пъхам едни пластмасови втулчици в дупката (целта е при затягането на болта , който ще държи "механизма" да могат двете поврхности да не се трият , а да се плъзгат свободно ...)


Такава втулчица слагам и на дупката (4мм), която съм направил и на буталото на спринцовката. Буталото е изрязано по подходящ начин , така ,че да се хване за пластмасата на вратичката и съще временно да не излиза на вън и да не се вижда ....




От пред изрязвам стърчащата част на спринцовката

Буталото на спринцовката го захващам със болт за пластмасата на вратичката :

А от другата страна зхващам спринцовката със болт към стената на жабката (съвета ми е болта да е с конусовидна глава , за да се "вкопае" в пластмасата на жабката и да не се вижда от вътре като се отвори жабката )



Ето го и резултата , няма никакви луфтове , вратичката не е увиснала , а е плътно прилепнала към жабката ...

При натискане на бутона се освобождава и застава в едно положение , без да пада (стои си и не мърда, толкова яко я придържа спринцовката ...)


След това , ако я дръпнете леко се накланя , но пак не пада , а си стои в това положение , в което сте я оставили ...

След едно определено положение започва от тежестта плавно да пада на долу ...


Ето снимка , на която се вижда , че буталото на спринцовката изобщо не се вижда ... , а жабката е напълно отворена , но същевременно не е до край , така че да пречи на седящия на седалката .... (ограничено е крайното положение от самата спринцовка ... )

Аз съм страшно доволен от резулатат ..... вратичката се затваря супер , отваря се плавно , вече не дрънчи при преминаване по неравности .... Смятам , че реших на 100 % проблема !

Последна промяна metodi80 на 14 Сеп 2009, 11:08, променена общо 3 пъти
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
liloff написа:Ти си нечовек![]()
![]()
Сега хвани и смажи вътрешността на спринцовката с тънко машинно масло за шевни машини, ако ти се намира из мазе/гараж...
И да повторя, ти си нечовек
А мислиш ли , че не съм я смазал ...

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
liloff написа:A aко се вдигне спринцовката нагоре под 30ина градуса ъгъл, няма ли да падна свободно вратичката или ти не искаше така?
Въпроса ти е много логичен ... и аз си го зададох , но след много опити установих , че само с 20 кубика спринцовка , постигам нужния резултат ... и то поставена хоризонтално ....
От една страна аз не исках вратичката да пада веднага сама , а от друга от горе пречи тая букса дето е за фенерче или и аз не знам за какво , защото излиза на зад доста и е голяма и просто пречи спринцовката да отиде малко по на горе . Ако е по малка спринцовка ( да речем 5 или 10 кубика) може и да стане , но тогава , не може така добре да се задържа вратичката и пада по рязко , понеже аз пробвах и със по малки спринцовки , но ефетка беше буквално нулев , изобщо не можеха да задържат вратичката и си падаха все едно си е без тях , пробвах и под ъгъл да видя как ще е , но нямаше разлика ... Единствено със 20 кубика спринцовка нещата се получиха така както исках ....
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Днес се опитах да боядисам спринцовката с черен спрей (за да е по естетично ... не че някой я вижда , там където е , но все пак ми се искаше да е черна в тон с цвета на жабката ...). За съжаление резулатата е нулев , както очаквах , понеже за пластмасата си трябва пластофикс , за да може да се задържи каквато и да е боя ...
Занимавам се с глупости (вече) , общо взето ...
Занимавам се с глупости (вече) , общо взето ...
- 33k
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 12.02.2008
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: .....
- Мечтае да кара: X6M
При мен стана една работа че си счупих алуминиевата планка и сега карам с отворена жабка.. какво да правя?

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
33k написа:При мен стана една работа че си счупих алуминиевата планка и сега карам с отворена жабка.. какво да правя?
Колега , потърси си друга планка от някоя морка или залепи твоята с LOCTITE (локтайт). Както казах в темата трябва много да се внимава и да се работи с усет

- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
metodi80 написа:Днес се опитах да боядисам спринцовката с черен спрей (за да е по естетично ... не че някой я вижда , там където е , но все пак ми се искаше да е черна в тон с цвета на жабката ...). За съжаление резулатата е нулев , както очаквах , понеже за пластмасата си трябва пластофикс , за да може да се задържи каквато и да е боя ...
Занимавам се с глупости (вече) , общо взето ...
дебел черен перманентен маркер решава проблема на 100%

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- changethegame
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 20.05.2007
- Местоположение: Варна
metodi80 написа:changethegame написа:колега ако ти трябва механизмът за бавно затваряне имам един, мога да ти го подаря...
Благодаря колега , но при мен проблема не е в самия механизаъм , а в пластмаската която стърчи от вратичката и влиза в механизма .... Просто тази пластмаса е счупена , иначе аз механизма си го имам и си работи , но това пластмасовото чепче , дето излиза от вратичката и влиза в механизма ми е счупено и на практика проблема се решава със смяна на вратичка , на която пластмаската е здрава .... Та благодаря още веднъж и нека колегата Nukem да се възползва от предложението ...![]()
Аз си реших проблема , направих си импровизирано аморитисьорче от спринцовка и сега ще up-на темата със снимки от "импровизацията" ...dopestar написа:и аз го правих този номер и сега имам проблем при затваряне, мисля си, че съм я изкривил прекалено много
Да , колега , изкривил си го прекалено много , ще трябва да го върнеш съвсем леко .... М/у другото и аз го бях накривил повечко и не се затваряше , та се налжи леко да го поизправя , но за щастие не се счупи , въпреки "мачкането"..... Внимавайте с изкривяването на планката , защото ако я изкривите повече механизма просто не може да щракне и да се заключи ....
Ами може би малко късно се включвам, но и вратичка имам здрава с това чопче, всъщност заради алуминиевият елемент си купих цялата жабка и освен алуминиевото дето се чупи с чука

Иначе колега евала, тебе нещо дразни ли те по колата намираш му решение веднага, форума само може да се гордее с хора като теб
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Dpy написа:Моля модераторите да сложат темата,като "важна" или да я преместят в"полезни линкове с подръжката на е36",ще бъде улеснение за доста хора
Темата е в "полезни " от около два дена мисля ...

changethegame написа:Иначе колега евала, тебе нещо дразни ли те по колата намираш му решение веднага, форума само може да се гордее с хора като теб
Благодаря колега !
Честно казано като се замисля , че съм сложил спринцовка вместо оригинален механизъм , малко се дразня , но пък от друга страна е ефективно (да не кажа , че е 10 пъти по -добро от оригиналния механизъм и по здраво ....). Освен това не се вижда по никакъв начин .... Намацах спринцовката с черен перманентен маркер (както ме посъветва друг колега , понеже след пръскане със спрей ,боята падна) , за да е уж по естетично ( в тон с цвета на жабката ) ,но ефекта не ме удовлетвори и за това ще търся друго решение за "почернянето".... и така .... Някой може да каже , че такава "импровизация" не подхожда на марката и може да е прав ..... Принципно можех да си купя и механизма и вратичката , но предпочитам да влагам пари в колата за по -смислени неща ,особено когато има алтернатива за решение на даден проблем и алтернативата струва 20 стотинки.... В случая ефекта е невероятен , сигурен съм че дори много силно да натисна вратичката на жабката ще "остиска" и няма да се счупи ( което не може да се каже за оригиналния механизъм ). Та в случая постигам здравина и фунционалност само за 20 стотинки (толкова струва спринцовката ) + около 1 час работа .... Няма да подменя този механизъм дори без пари да ми дават оригиналния ... (както в случая ти ми предложи да подариш твоя ).

Поздрави
Последна промяна metodi80 на 10 Мар 2010, 20:51, променена общо 1 път
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Поправка на увиснала жабка
Малко да up-на темата ...
Забелязах , че така както съм направил жабката (със 20 кубикова спринцовка ) от време на време се чуваше едно много леко скърцане при отваряне на вратичката . След "обстоен" оглед забелязах , че спринцовата опира в единия въздуховод , който води към краката на пасажера и от там като се притискат двете се чува леко скърцане ... Та реших да променя малко нещата , понеже така и така ме дразнеше тая голяма -бяла спринцовка ...
Смених я с доста по малката 10 кубикова и след много мислене и безуспешни опити да я затъмня , намерих решението. Решението е термосвиваем шлаух :

Ето как изглежда новия (окончателен ) вариянт :





Сега не се чува никакво скърцане (понеже спирнцовката е доста по малка и не опира никъде) и вратичката се отваря много плавно (за целта направих така , че термо шлауха да обхваща буталото плътно и по този начин създава допълнителен вакум в спринцовката , което води до много плавно отваряне на вратичката). Е толко ми е кеф всеки път като се отваря тая вратичка , че изобщо не съжалвам за усилията
Забелязах , че така както съм направил жабката (със 20 кубикова спринцовка ) от време на време се чуваше едно много леко скърцане при отваряне на вратичката . След "обстоен" оглед забелязах , че спринцовата опира в единия въздуховод , който води към краката на пасажера и от там като се притискат двете се чува леко скърцане ... Та реших да променя малко нещата , понеже така и така ме дразнеше тая голяма -бяла спринцовка ...
Смених я с доста по малката 10 кубикова и след много мислене и безуспешни опити да я затъмня , намерих решението. Решението е термосвиваем шлаух :

Ето как изглежда новия (окончателен ) вариянт :





Сега не се чува никакво скърцане (понеже спирнцовката е доста по малка и не опира никъде) и вратичката се отваря много плавно (за целта направих така , че термо шлауха да обхваща буталото плътно и по този начин създава допълнителен вакум в спринцовката , което води до много плавно отваряне на вратичката). Е толко ми е кеф всеки път като се отваря тая вратичка , че изобщо не съжалвам за усилията

- Механджията
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 199
- Регистриран на: 28.08.2009
- Местоположение: Варна
Re: Поправка на увиснала жабка
а аз на свой ред да попитам - мога ли да монтирам жабка от табло след фейслифта на кола преди фейса? говоря за цялото 'тяло' на жабката, с механизма, горните въздуховоди и лайсната над жабката?
...с живота под вежди се гледаме строго, и боря се с него, доколкото аз мога....има начин, ваш'та мамааа...


63 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани